Gå til innhold

Tre blir til fire


Muskat

Anbefalte innlegg

Jeg synes iallfall jeg har synlig mage, samboeren også. Har fått noen kommentarer på jobb osv, så vil nok tro det vises litt ja. Har MYE større mage nå enn på samme tid i forrige svangerskap. Ser ut som jeg er 6 uker lengere :P

Ble skikkelig skuffet i dag når det viser seg at samboeren ikke får fri til å være med på UL på fredag.. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, ønsker ikke å ha med noen andre. Vil ha han der tilfelle det skulle komme en dårlig beskjed :/ det er snakk om 1,5 time fri på morgenen! Vet jo at han ikke har krav på fri, men syns det er dårlig gjort.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har vi vært på UL! Alt så fint ut, men hun fikk ikke tatt noe bilde av fotstillingen, så skal tilbake om 2 uker! Hadde vi bodd langt unna, hadde vi ikke trengt å komme, men siden va bor så nært kunne vi ta oss en tur!

Kjønnet er foreløbig ukjent, først sa hun jente, så trodde hun kanskje en gutt! Så hun ville ikke si noe sikkert. Anbefalte å kjøpe nøytrale farger :P Kanskje vi får vite kjønnet ved neste UL. Fikk ny termin. 9.desember Vi gleder oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk samboer være med på UL??? Ser sånn ut fra hva du skriver ;) Leste den tråden du startet om det.

Når hadde du termin før? Så koselig det blir med en nesten nyfødt på julaften ;) Håper dere får vite kjønnet neste gang da, har dere tenkt på 3D-ul senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaaa! Han fikk endelig ja til å bli med! Dagen før el. Han hadde fortalt hvor viktig det var for meg at han var med, så han fikk fri 1 time. Måtte være tilbake til 9. Var tilbake 9.10 :P var en lettelse å ha han med. Føltes tryggere :)

Hadde i utgangspunktet termin 3. Desember, men ble ikke overrasket over å satt litt tilbake. Har ikke hatt helt kontroll på syklusene :) Vi er veldig spente på hvordan det blir å bli 4, og sannsynligvis rett før jul :) kanskje man burde begynne med julegavene nå snart? Hmm :)

Vi var på 3D UL med Frøkna og det var kjempe koselig :) Regner med vi blir å bestille denne gangen også. Er det fra uke 24-32 som er anbefalt? Husker ikke helt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så braaaa at han fikk være med :danse: Jeg hadde blitt veldig sur om ikke min fikk fri til OUL. 3D kan jeg alltids dra alene på men håper at han kan få fri til det og ;) Når jeg bestilte time for 3D så sa de uke 26-30, og jeg fikk i uke 29 (første ledige time) så det er litt i siste liten. Men har lest at andre sier litt andre uker, så kanskje det er litt forskjell fra klinikk til klinikk. Du kan jo kanskje ringe og bestille snart hvis det er lang ventetid der og. Jeg vet jo ikke hvor du bor, kanskje du har mange slike klinikker der, her er det bare en i flere mils omkrets så folk reiser hit fra andre kommuner for å ta 3D-ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er flere plasser her i Trondheim, hvor man kan få 3D UL. Jeg har tenkt å bestille hvor vi tok 3D med jenta! Sjekket hjemmesiden deres igår å det var fortsatt mange timer ledig. De har kveldsåpent også :)) så da kan samboeren være med! Hurra :)

Har forresten blitt forkjølet :/ tett i nesen, tett i ørene og vondt i halsen.. Kjente det mens jeg var på seinvakt igår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg var mye forkjølet i begynnelsen av graviditeten. Gravide har jo mer sårbare slimhinner. Har ennå litt slim i halsen.

Så bra! ;) Så man kan se ledige timer på nettet? Så lurt, sånn har ikke de her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de ser helst at man bestiller over nett :) Ganske kjekt, slipper å sitte i telefon kø!

Jeg sliter med dårlig samvittighet overfor jobb.. Jeg er ikke i form til å dra på jobb.. Skikkelig forkjølet med litt feber, så alt føles tungt og slitsomt. Har ikke lyst til å ringe inn syk til i morgen, men kjenner at jeg ikke klarer å dra.. Det er jo ferietid å vanskelig å få tak i folk :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjølelsen begynner nydelig å slippe!Har vært på svangerskapskontroll i dag og alt så fint ut :) Eneste legen kommenterte var at jeg ikke hadde gått opp i vekt, men gått ned 2 kg siden jeg ble gravid. Målene av magen er over gjennomsnittet, så ingen fare :)

I morgen er det ny UL! Håper den lille vil være mer samarbeidsvillig i morgen og vise seg frem :) er så spent på kjønnet, og begynner å få en guttefølelse :) Men som jeg har sagt tidligere kjønnet er ikke så viktig, så lenge alt er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du fra før av slank eller overvektig? Det har jo og noe å si, er man overvektig så gjør det ikke noe om man ikke legger så mye på seg eller går litt ned, babyen får næring uansett. Selv har jeg gått opp ca 4 kg og jordmora har ikke reagert på at det er litt lite, er litt overvektig, og har også symfysemål på over gjennomsnittet. Ikke at det nødvendigvis sier noe om størrelsen på barnet, men det får du jo vite i morgen!! :danse: Jordmora på min UL sa først at han så litt liten ut men når hun hadde målt så var han bitte litt større enn gjennomsnittet ;)

Er 50% sjanse for at du har rett ang kjønnet ;) Har lest at førstegangsfødende trur oftest at de skal ha gutt, men du skal jo ha baby nr 2. Blir spennende!! Masse lykke til i morgen! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok litt overvektig ja. Så er nok ikke noe å stresse med ennå :) er kjempe spent på UL! Bare 2,5 time igjen! Tiden snegler avgårde.. Selv om detter under 2 uker siden vi bar på UL sist, føles det kjeeeeempe lenge siden!

Har jo helt glemt å nevne at morkaken ligger foran! Sist jeg var gravid kjente jeg spark utenpå magen i denne tiden, men ennå er det bare små dult i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca en time igjen nå om jeg ikke har telt feil ;) 3 uker til vi skal på 3D-ul!

Jeg har også morkaken foran men kjente noen svake dult i uke 16-17, men ikke ordentlig før ca uke 20. Og nå er det bare heftig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk kjempe bra på UL i dag! Fikk tatt alle bildene som skulle tas! Og følelsen min stemte! Det ligger en liten gutt i magen :) Så nå må vi handle litt guttetøyv:) Kan vel ikke kle han i kjoler :P Skal gå igjennom klærne etter Frøkna vår og se hva vi har av nøytrale klær :)

Gleder meg veldig til skikkelige spark, som også far kan kjenne :) Han er forresten super stolt over å skal ha en gutt! Er ikke det alle menns drøm? Å få en sønn :) ?

Vi må bestille 3D vi også! Det er en fantastisk opplevelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutt!!!! :babysmokk: Da har dere en av hver! ;) Jeg syntes i begynnelsen at det var litt kjipt å ikke kunne kjøpe kjoler, ting i rosa osv. men har kommet over det ;) Bestill 3D snart, i tilfelle det er ventetid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Bestilte 3D UL igår! Samboer begynte å etterspørsel :P " Vi var jo på 3D med jenta vår, så da syns jeg vi skal gjøre det denne gangen også!" Så da blir det time i midten av september! Gleder meg allerede!

20 uker i dag! :) halvveis! Hvor blir tiden av?

Våknet i dag til " Hiv og hoi! Snat er tatten våååår" Fra naborommet :) Herlig! Nå går det mot arbeidshelg og neste uke har jeg fri! Da drar vi på hytta til foreldrene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Yay 20 uker! :hoppe:

Hehe sikkert koselig å våkne til barnesang ;) Ha en fin arbeidshelg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var arbeidshelga over! Og godt er det :) Når har jeg ei uke fri! Så da drar vi på hytta til foreldrene mine i ettermiddag :) samboeren skal jobbe onsdag, så skal bare vær der i ei natt, men det går nok greit :)

Ble litt bekymret igår kveld (etter å ha kommet hjem fra jobb). Jeg fikk ubehagelige kynnere, måtte bare legge meg på sofaen. Heldigvis ga det seg i løpet av noen minutter og har ikke merket noe i dag. Skal sies at det var stressende på jobb i helga.. Underbemannet pga ferie..( skulle vært 4 stykker, men var kun 2) Var aldri plaget med slike kynnere i forrige svangerskap. Hvis jeg får slike kynnere igjen kommer jeg til å kontakte lege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det er sånn at man får mer kynnere, eller iallefall kjenner de bedre, i andre svangerskap. Men lurt å kontakte lege om man blir bekymret og det kjennes unormalt ut, en gang for mye hos legen er bedre enn en gang for lite :) Jeg har i perioder kynnere og trur at jeg hadde i stad når vi var i et kjøpesenter, magen ble stein hard og det strammet men var ikke så ille. Det varierer hvor ille jeg syns det er og så langt har det ikke vært sånn at jeg har blitt skremt. Har blitt mer skremt av luft i magen :fnise: Det er mye mer intenst som gravid syns jeg og første gang begynte jeg å lure om det var rier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi kommet hjem fra hytta :) Har hatt varme, deilige dager! Frøkna har badet i bassenget sitt og mor har fått litt sol på sin bleke kropp! Nå har jeg og Frøkna nettopp tilbringt nesten 2 timer på lekeplassen,før Frøkna ble trøtt :) Nå ligger hun i senga, mens mor sitter på verandaen og nyter varmen :) 24 grader i Trondheim i dag, så er akkurat passelig for en gravidkropp :)

Har nesten ikke hatt kynnere de siste dagene, bare antydning. Ingen ubehagelige eller vonde! Er spent på neste uke når jeg skal jobbe full uke. Håper ikke kynnerne kommer tilbake slik som i forrige helg! Da skal jeg isåfall bestille meg time til fastlegen :)

Goooooood helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...