Jump to content
Sign in to follow this  
Muskat

Tre blir til fire

Recommended Posts

Muskat

Nå har jeg "sniklest" så lenge i flere dagbøker, så nå var det på tide å åpne sin egen dagbok!

Vi er et par, som snart har vært sammen i 6 år! Hjelpes som tiden går :o

Sammen har vi ei fantastisk jente på 2 år :) Vi bestemte oss for å prøve på nr 2! Og før vi visste ordet av det, satt det en liten spire <3

Velkommen til min dagbok!

Fortsetter under...

Yesterday

Gratulerer så mye! :strix:

Muskat

Gratulerer så mye! :strix:

Takk :)

Har hatt noen tøffe dager nå. Måtte på legevakta igår pga store smerter i korsryggen og høy feber. Tok en del prøver å de fant ut at jeg hadde begynnende nyrebekkenbetennelse :/ startet på medisin igår. Håper de virker fort! Har vært litt opp og ned i dag. Fortsatt feber som kommer og går, men har nesten ikke smerter i korsryggen lengre :) så det tyder på framgang :)

Skal på første svangerskapskontroll i morgen og samtidig skal crp'n kontrolleres, forhåpentligvis har den sunket :)

Yesterday

Oj, ja det sies at gravide ikke alltid merker UVI så lett, og det kan jo føre til nyrebekkenbetennelse :( Så bra at du ble fort bedre ;)

Jeg har selv smerter i korsryggen pga bekkenløsning, men også tidligere i graviditeten pga for mye løfting. Men blir jo ikke det samme som nyrebekkenbetennelse.

Lykke til i morgen! ;) Er det en jente eller gutt dere allerede har?

Muskat

Oj, ja det sies at gravide ikke alltid merker UVI så lett, og det kan jo føre til nyrebekkenbetennelse :( Så bra at du ble fort bedre ;)

Jeg har selv smerter i korsryggen pga bekkenløsning, men også tidligere i graviditeten pga for mye løfting. Men blir jo ikke det samme som nyrebekkenbetennelse.

Lykke til i morgen! ;) Er det en jente eller gutt dere allerede har?

Vi har ei jente fra før :)

Trodde virkelig jeg holdt på å bli bedre! Men fredag var jeg på svangerskapskontroll og det endte med sykehusinnleggelse. Medisinen hadde ikke fungert og crp'n steget. Jenta vår hadde vært sur og grinete hele lørdag da hun ikke skjønte hvor jeg var. Uff.. Det gjorde vondt i mammahjertet mitt. Heldigvis fant de en kur som virket og er nå MYE bedre! Vært på kontroll idag og det så bra ut :) Må ta det med ro noen dager framover. Så ingen jobb denne uken.

Guest Mrs. Random Nick

Sykehusinnlegelse under et svangerskap? På en måte er det betryggende siden da har man kunnskapsrike og behjelpelige personer rundt seg hele tiden. På andre måten har man ikke alltid de nærmeste rundt seg der hele tiden. Det var vel kanskje på poliklinikk du var, siden du kom så fort ut?

Gratulerer med svangerskapet, forresten! Håper du ikke blir så veldig mye plaget med smerter.

Annonse

Muskat

Sykehusinnlegelse under et svangerskap? På en måte er det betryggende siden da har man kunnskapsrike og behjelpelige personer rundt seg hele tiden. På andre måten har man ikke alltid de nærmeste rundt seg der hele tiden. Det var vel kanskje på poliklinikk du var, siden du kom så fort ut?

Gratulerer med svangerskapet, forresten! Håper du ikke blir så veldig mye plaget med smerter.

Ble innlagt pga nyrebekkenbetennelse. 2 døgn på sykehuset. Det var visst vanlig at gravide med nyrebekkenbetennelse ble innlagt. Har vært feberfri i 2 dager nå! Hærlig :)

Tusen takk :)

Guest Mrs. Random Nick

Huff sann. Kjipt å være syk til vanlig, og enda kjipere når man er gravid i tillegg. Bra du er feberfri nå :)

Yesterday

Så bra du er bedre ;) Ha en fin ny uke!

Muskat

Takk takk :) Føler meg nå helt bra! Herlig! Har følt meg ubrukelig denne uken og alt av husarbeid har forfalt,men nå er jeg i gang :)

Venter spent på å få innkallelse til UL :) Håper den ligger i postkassa snart :)

Lurer forresten på om jeg kjente noe i magen igår. Prikking/killing. Men har litt vanskelig med å tro at det er den lille, for det kan jo ikke være så mye kraft i krabaten ennå..? Sist kjente jeg liv i uke 18. Da var jeg ikke i tvil :)

Yesterday

Det sies jo at man kan kjenne bevegelser tidligere når man har vært gravid før ;) Så kanskje! :laugh:

Muskat

UL 5.juli! Det blir spennende! Gru/gleder meg! :)

Helga her har vært rolig :) Handlet litt på Ikea og matet ender! Det syns jenta var stas :) "mere,mere nam nam gakke" Hihi :)

Prøvde å forklare henne at mamma har en baby i magen, men vet ikke helt om hun forstod.. Når hun skulle legge seg, løftet hun helt plutselig opp t-skjorta mi, slik at hun kunne kysse meg på magen. Så sa hun "natta" og navnet på kattepusen vår. Merkelig. Skulle virkelig likt å vite hva hun tenker :)

Yesterday

Å UL er gøy! ;) Jeg har fortalt ungene i barnehagen hvor jeg jobber at jeg har en baby i magen, de er 1-3 år. De på 3 skjønner det, mens de på 1 bryr seg ikke fordi de ikke skjønner, og de på 2 syns det er litt artig men jeg trur ikke at de skjønner det helt, sikkert fordi magen ikke er så stor. Men en sjelden gang så kommer en av de bort til meg og tar på magen (eller en pupp, hehe) og sier "baby!". Du får bare gjenta det noen ganger så skjønner hun sikkert litt :) Men det er jo ikke sikkert at hun skjønner før ungen er født ;)

Ha en fin ny uke! :blomst:

Annonse

Muskat

Hehe :) så søtt! Tror kanskje det blir mer forståelig for henne når magen blir større:) takk, det samme!

Her har frøkna fått vannkopper! Så har vært hjemme fra barnehagen i dag. Er i god form, men har rød små prikker.. Flest på lårene og inni hendene. Hun er ikke dekket av flekker, men har noen her og der. Varm litt varm i kveld, og grenser til feber. Så må nok følge litt med i natt :) Flaks jeg har sein-vakt i morgen :)

Yesterday

I dag fikk jeg vite at jeg har en sau i magen av en gutt på 1,5 år ;)

Du har vel hatt vannkopper? Hvis ikke er det jo skummelt siden du er gravid. Husker at alle ungene i nabolaget (inkludert meg) hadde det når jeg var lita :P God bedring til pia di :blomst:

Muskat

En sau, faktisk :) De små har livlig fantasi! Det må være givende å jobbe med barn! Regner med du hører noen gullkorn?

Ja, jeg har hatt vannkopper! Heldigvis:) Har googlet som en gal! Fant ut vannkopper ikke var farlig dersom man har hatt det, men er skummelt om man ikke har hatt det. Tenker så mye på det, at det klør over hele kroppen! Har ingen prikker altså ;)

Yesterday

Ja hører mye artig på jobb ;) Får mye erfaring med barn! Det er bra siden jeg ikke har barn fra før av.

I en annen jobb hadde ei jente lus og da "fikk" hele personalet lus, ingen fikk det men vi alle klødde og klødde i hodebunnen :fnise:

Muskat

Ja hører mye artig på jobb ;) Får mye erfaring med barn! Det er bra siden jeg ikke har barn fra før av.

I en annen jobb hadde ei jente lus og da "fikk" hele personalet lus, ingen fikk det men vi alle klødde og klødde i hodebunnen :fnise:

Det er merkelig hvordan psyken lurer oss :) hender det går lus i barnehagen her også, så vi har kjøpt inn en luskam :P bare sånn i tilfelle.

Muskat

Samboeren har bursdag i slutten på denne måneden, aner ikke hva jeg skal finne på! Tidligere har jeg kjøpt: parfyme,data-ting, reise, mobiltilbehør, filmer,musikk, klokke. Bruker vanligvis å gå greit, men i år har jeg virkelig ikke aning.. Håper jeg kommer på noe lurt snart :)

Yesterday

Jeg er elendig på gaver, vet aldri hva jeg skal kjøpe til folk så lenge de ikke ønsker seg noe konkret (mer konkret enn bare en genser) og det gjør ca aldri samboer :vetikke: Håper du får noen bra tips her! :)