Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Chloè
Skrevet

Saken er at det selvsagt er du som bestemmer og det gjelder alle andre også, men for mange jenter er det viktig å få anerkjennelsen fra venninnene og det er mye enklere for henne om jeg har vist meg som en morsom, trivelig og ikke minst normal fyr som de ikke trenger være redd for å forlate venninnen sammen med. Det betyr ikke at jeg trenger om å flørte med venninnene utover å introdusere meg selv og bare være normalt sosial. Og det er heller ikke slik at jeg gjør det fordi jeg føler jeg må, jeg liker faktisk å snakke med folk.

Og når jeg har armen min rundt hoften din og generelt gir deg mye oppmerksomhet, så er ikke situasjonen så vanskelig å tolke.

Bor du i Oslo? Hvor går du ut?

Jeg har lyst å "sjekke" deg opp. Du fortjener litt oppmerksomhet, tror jeg.

:)

Hahaha, ut ifra innlegget mitt kan jeg se at det høres ut som om jeg er taperen ute på byen, men det er ikke tilfellet. Bor ikke i Oslo nei, men sympati flørting? Neitakk ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Chloè
Skrevet

Du gidder som vanlig ikke å lese hva jeg skriver, og jeg tar ikke feil. Er det meg eller du som sjekker damer? og har erfaringer med akkurat det :nigo:

Jeg snakker ikke med alle andre enn hun jeg er interessert i, hvorfor skal jeg ikke snakke med hun? Altså, det er kjipt at du en gang har opplevd at en gutt har prøvd å gjøre deg sjalu, men du trenger da ikke å basere alt du sier på 1 erfaring. Som sagt, å la hver å snakke med den du vil ha vil jo ikke føre til noen ting, og det er helt høl i hodet.

Vel, ser ikke helt hvorfor du skal ta det som et nederlag. Dersom han driver på venninnen din når han liker deg så er han jo retarded..

Du sier dessuten at venninnene dine ikke bestemmer hvem du skal hjem med. Vel, når vinnennene dine drar deg langt vekk fordi de kjeder seg (ikke når de kommer for å redde/til utsetning) så er det ikke så lett å gjøre noe. Så jo, venninnene bestemmer hvem som får komme til, og ikke.

Herregud mann, det er du som skifter temaet i diskusjonen å skylder på meg. Jeg skriver om en ting mens du svarer på noe helt annet. Ja du skjekker opp, men jeg er den som blir skjekket opp å da sier jeg bare hva som fungerer å hva som ikke gjør det. Jeg har opplevd dette mer enn en gang, noe som jeg også skrev men som du ikke leste, noe som vil si at mange av dere tror at dette fungerer av en eller annen grunn. Det du gjør er helt normalt, å ikke hva jeg ville snakke om å få svar på.

Det siste kan jeg til dels være enig i, men i min venninnegjeng er det hvertfall ingen som sitter barnevakt å sier at vi må være limt fast i hverandre hele kvelden, vi flørter med hvem vi vil. Så jeg sier at dette "bli kjent med venninnene" av og til kan være bortkastet tid (hvis du flørter med jenter på 20+ hvertfall)

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Herregud mann, det er du som skifter temaet i diskusjonen å skylder på meg. Jeg skriver om en ting mens du svarer på noe helt annet.

Prøver bare å si at hvis man snakker med andre, så er det ikke nødvendigvis for å gjøre deg sjalu.

Jeg har opplevd dette mer enn en gang, noe som jeg også skrev men som du ikke leste, noe som vil si at mange av dere tror at dette fungerer av en eller annen grunn.

Fikk det ikke med meg, men det er vel noen som tror det ja. Dog, modningsnivået deres er vel ikke så høyt..

Det siste kan jeg til dels være enig i, men i min venninnegjeng er det hvertfall ingen som sitter barnevakt å sier at vi må være limt fast i hverandre hele kvelden, vi flørter med hvem vi vil. Så jeg sier at dette "bli kjent med venninnene" av og til kan være bortkastet tid (hvis du flørter med jenter på 20+ hvertfall)

Kommer litt ann på persontyper og modningsnivå. Opplevde dette med en gruppe jenter på 26 år forrige uke, så jeg tror ikke det forsvinner med åra. De passet godt på hverandre, og andre menn som kom inn i gruppa deres fikk litt innpass, før "mammaen" i gruppen cockblokket de etter at de hadde fått sine gratise drinker.

Hvis du vil ha svar på dette med å gjøre dama sjalu så er det ikke noe annet svar enn de gutta har misforstått. Kan forklare det på 2 måter. Mannen tror gjerne at dersom han blir sett med pene damer, så har han bedre sjangs på andre damer. Kalles også for backstreetboys effekten :P(Eller preselection) Første videoen de hadde så løpte pene damer etter dem, men den gangen var de ikke kjent engang, damer viste ikke hvem de var. Etter den videoen fikk de en hau med damer etter seg irl.

Når det kommer til sjalu delen så vil han vel bare se om han får en reaksjon fra deg da. Noe du tydeligvis får siden du føler du mistolker og blir fortvila? Miguel på paradise hotel gjorde jo det i fjor. Gikk fra hun ene til den andre så tilbake igjen til hun første. Det virker jo til å funke på noen, men jeg ser ikke for meg at en moden dame med stoltet hadde funnet seg i sånt piss.

Ellers så blir han bare satt ut av deg og tør ikke å gjøre noe. Neste gang kan jo du hjelpe han litt før han går å kliner med noen andre :P

Endret av .-L-.
Gjest JakeGreen
Skrevet

Hahaha, ut ifra innlegget mitt kan jeg se at det høres ut som om jeg er taperen ute på byen, men det er ikke tilfellet. Bor ikke i Oslo nei, men sympati flørting? Neitakk ;)

Nei, aldeles ikke. :)

Du virker søt og sjarmerende. Dessuten roter jeg meg av en eller annen grunn alltid bort i brunetter, så jeg har begrenset erfaring med blondiner og ønsker å gjøre noe med det.

Når kommer du til Oslo?

Skrevet

Tror det kan konkluderes med at det er en teknikk som mange overdriver... Det med å tilnærme seg venninna først for å fremstå som den hyggelige fyren man er, mener jeg. Flørter man med andre enn den man har pekt seg ut, så spolerer man sine egne sjanser, noe enkelte av dere har proklamert hardnakket gjennom hele forrige side. Tror det med å innynde seg blant vennene kan gi mening dersom det blir gjort rett. Ser ut som noen av damene her har opplevd at menn har dratt det for langt, mens andre her snakker om hvordan det er når det går riktig for seg - to vidt forskjellige utgangspunkt.

Interessant. Det høres ut som en jeg kjenner.

Hvor møter du disse? I hverdagen eller ute på byen?

Grunnen til at mange menn søker seg til slike metodologier som blir diskutert i denne tråden er nettopp det at mange menn i dag er fortapte og har aldri hatt hell med det motsatte kjønn. De har kanskje blitt avvist et helt liv og vet ikke hvordan de skal føre en enkel samtale med en kvinne. Er det så rart at de i desperasjon søker seg til slike filosofier?

Personlig synes jeg det er veldig synd, men slik er det i hvert fall. Mange har sagt at generasjonen som vokser opp i dag er en generasjon menn som i stor grad er opptatt av kvinner og kanskje det er noe av forklaringen?

Eller har det alltid vært sånn?

Møter dem egentlig litt på begge arenaer... Ofte i hverdagen, men av og til på vors og lignende (hvor høy musikk ikke overdøver hele situasjonen). Du stilte noen spørsmål som jeg ikke har tenkt over før, så jeg diskuterte det med noen venninner i lunsjen i dag... Blir et langt svar, men du får bare hoppe over det du ikke gidder å lese. :fnise:

Det var sjelden delte meninger i dag, og vi kom frem til at førsteinntrykket har en del å si for hvordan vi oppfatter potensielle forhold. Merker selv stor forskjell i måten folk snakker med andre mennesker på, og det er gjerne noe som flere av mine venninner også er opptatt av... I hverdagen er det noen som prøver å bruke yrkestittelen din for å komme i kontakt med deg, men da blir det gjerne en formalitet man ikke tenker mer over... En av damene er f.eks. rådgiver, og hun fikk vite at en av de som gikk mye til henne for drøfting av arbeidsmiljø egentlig var ute etter et forhold med henne... Sånt går dårlig, det var vi enige om - vi liker alle at folk snakker til oss som en person, ikke en yrkestittel.

Hvordan man velger å presentere seg selv og skape samtale, var neste punkt... Vi hadde delte meninger på om det var store forskjeller i hverdagen og på fest, men kom frem til at vi liker folk som er høfflige og inkluderende når de introduserer seg. Det spiller ikke så stor rolle hva de snakker om, det går mer på hvordan... Se på deg selv som eksempel; du skriver et vennlig innlegg som er hyggelig å lese, og det gir meg lyst til å bruke tid på å svare deg. Samme prinsippet gjelder for de fleste av oss enten det er jobb/skole eller vors det er snakk om, og enten det er folk man diskuterer med i et forum eller når man blir sjekket opp. Folk som kjekker seg eller er for opptatt med å "sjekke deg opp" fremfor å faktisk gi mening, virker litt eplekjekke, og det var bare en av oss fem som faktisk synes å kunne vurdere noen etter den introduksjonen. Hvis man kverulerer eller surmuler som første ting man gjør, får man ingen positiv relasjon, og da er det et dårlig grunnlag for videre samtale - eller sjekking for den saks skyld. Videre sjekking regner jeg med vil være å bruke humor, vise at man vier særlig oppmerksomhet til deg osv - flørting slik man vanligvis gjør det.

Varier sikkert veldig i forhold til hva folk liker, så ble veldig overrasket at jeg og mine venninner i dag ble enige om mesteparten. Andre har sikkert et helt annet syn på det, så man må nesten spørre flere for å få noe representativt svar.

PHEW... Til det andre...

Jeg skjønner godt at de tror sjekketrendene er løsningen, faktisk... Men det ødelegger jo for dem hvis de legger hjernen igjen i bakgården før de setter i gang. God dynamikk i samtalen er jo utgangspunktet for et jevnbyrdig forhold, men hvis den ene parten bare spyr ut sjekketriks eller tydelig bruker en sjekketrend uten å inkorporere det i situasjonen, så blir det så utrolig påtatt. Da ender man jo opp med at fyren er interessert mens dama sitter og tenker "fy flate for et nek", hvilket er veldig uheldig hvis de har blitt avvist hele livet...

Tror det er et ordtak som forteller at når man tror man har pønsket ut alt, er man mest sårbar... Og her stemmer det jo ganske bra. Man tror at man har en fasit, og følger denne slavisk, men plutselig viser det seg at man snakker på feil språk i forhold til hvem man konverserer med. Det må jo være forferdelig for dem med tanke på at det gjerne er et desperat forsøk som viser seg å feile totalt... Noen av teknikkene gir jo litt mening, men som man ser på erfaringene i denne tråden, ser man jo at det gjerne blir utført så elendig at man ser rett gjennom det og eventuelt ender opp med å mislike personen... Det blir som å be noen være morsomme når de ikke eier humor, og så ender de opp med å fornærme hele gjengen selv om det var det motsatte de ville oppnå...

Gjest JakeGreen
Skrevet

Wow. Det var et langt svar, Elanore.

Og ett som gir mening. :)

Grunnen til at jeg spurte hvor du møter disse er fordi jeg selv sjeldent ser noen ute på byen eller i omgangskretsen min som er særlig sjarmerende rundt kvinner, men det er godt mulig at det er fordi jeg ikke legger merke til de som vet hva de gjør ute på byen ettersom de blender inn og kanskje ikke gjør så mye ut av seg.

Jeg har inntrykk av at en mann som greier å være 100% seg selv rundt en kvinne og særlig en vakker en er sjeldent, så det føler jeg gir meg en fordel over andre menn. Jeg synes det er slitsomt å høre på kameratene mine som omtrent forvandler personlighet når de begynner å snakke med en kvinne og ramser opp merittlistene sine over utdannelse, jobb, alle reiser de har vært på, skal på, osv og prater i vei i et desperat forsøk på å si de rette tingene.

Og jeg tviler ikke på at det er frustrerende for kvinner om det er så sjeldent (som jeg har inntrykk av) med en mann som faktisk bare er seg selv rundt henne og ikke er opptatt av å imponere henne, men er interessert i å leke litt med henne og bli kjent med henne. I bunn og grunn er det dårlig selvtillit som hindrer disse mennene i å være seg selv, da de tror de må gjøre XYZ for å få tillatelse til å putte penisen sin inn i vaginaen hennes.

Det du skriver om å være høflig og inkluderende er akkurat det jeg mener når jeg snakker om hvordan man tilnærmer seg en gruppe med kvinner (og menn). Det er ikke en bevisst teknikk for min del, bare noe som faller naturlig og som tilfeldigvis er ganske smart.

Jeg skrev faktisk et innlegg på forumet for litt tilbake hvor jeg ble "cockblocket" av en sjalu venninne som tydeligvis ikke likte at venninnen fikk mer oppmerksomhet. De siste gangene jeg har, kremt, tatt med meg noen hjem har jeg fått tommel opp og til og med oppfordring fra venninnene, så jeg tror jeg gjøre noe rett. :)

Forresten så mente jeg å skrive i det forrige innlegget mitt at dagens menn er en generasjon menn OPPDRATT av kvinner. Ikke opptatt av kvinner. Det har vi vel alltid vært.

Gjest Chloè
Skrevet

Prøver bare å si at hvis man snakker med andre, så er det ikke nødvendigvis for å gjøre deg sjalu.

Fikk det ikke med meg, men det er vel noen som tror det ja. Dog, modningsnivået deres er vel ikke så høyt..

Kommer litt ann på persontyper og modningsnivå. Opplevde dette med en gruppe jenter på 26 år forrige uke, så jeg tror ikke det forsvinner med åra. De passet godt på hverandre, og andre menn som kom inn i gruppa deres fikk litt innpass, før "mammaen" i gruppen cockblokket de etter at de hadde fått sine gratise drinker.

Hvis du vil ha svar på dette med å gjøre dama sjalu så er det ikke noe annet svar enn de gutta har misforstått. Kan forklare det på 2 måter. Mannen tror gjerne at dersom han blir sett med pene damer, så har han bedre sjangs på andre damer. Kalles også for backstreetboys effekten :P(Eller preselection) Første videoen de hadde så løpte pene damer etter dem, men den gangen var de ikke kjent engang, damer viste ikke hvem de var. Etter den videoen fikk de en hau med damer etter seg irl.

Når det kommer til sjalu delen så vil han vel bare se om han får en reaksjon fra deg da. Noe du tydeligvis får siden du føler du mistolker og blir fortvila? Miguel på paradise hotel gjorde jo det i fjor. Gikk fra hun ene til den andre så tilbake igjen til hun første. Det virker jo til å funke på noen, men jeg ser ikke for meg at en moden dame med stoltet hadde funnet seg i sånt piss.

Ellers så blir han bare satt ut av deg og tør ikke å gjøre noe. Neste gang kan jo du hjelpe han litt før han går å kliner med noen andre :P

Jeg vet ikke hvor du får det første fra,men det tror jeg altså ikke. Det tror jeg aldri, hvis noen ikke snakker med meg så tenker jeg ikke fryktelig mye over det. Tror ikke jeg er den alle må ha, hvis det er det inntrykket du har fått av mine svar. Til det andre ; Ja, de er ganske umodne, samme med de som går fra den ene til den andre i en gjeng. Derfor jeg blir skeptisk når en gutt skal snakke med alle mine venninner også samtidig som han viser interesse for meg.

Til det siste der, ja han får en reaksjon : jeg hadde faktisk lyst på han, men jeg får ikke lyst på han etter det pisset der. Noen damer jakter, jeg er en av dem som ikke gjør det. Kanskje fordi jeg er vant med å få det jeg vil ha servert på sølvfat så det blir helt unaturlig for meg å skulle "kjempe" med en annen, men kanskje jeg bør skjerpe meg litt ang det.

Nei, aldeles ikke. :)

Du virker søt og sjarmerende. Dessuten roter jeg meg av en eller annen grunn alltid bort i brunetter, så jeg har begrenset erfaring med blondiner og ønsker å gjøre noe med det.

Når kommer du til Oslo?

Takk for det :) Jeg er nesten aldri i Oslo, men jeg ønsker uansett å holde meg anonym her på forumet

Gjest JakeGreen
Skrevet

Takk for det :) Jeg er nesten aldri i Oslo, men jeg ønsker uansett å holde meg anonym her på forumet

:grine:

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Jeg vet ikke hvor du får det første fra,men det tror jeg altså ikke. Det tror jeg aldri, hvis noen ikke snakker med meg så tenker jeg ikke fryktelig mye over det.

Jaja, vi er vel enige nå.

Tror ikke jeg er den alle må ha, hvis det er det inntrykket du har fått av mine svar. Til det andre ; Ja, de er ganske umodne, samme med de som går fra den ene til den andre i en gjeng. Derfor jeg blir skeptisk når en gutt skal snakke med alle mine venninner også samtidig som han viser interesse for meg.

Vet ikke jeg, oppfatter deg som en litt sinna jente :P, siden du er så krass her inne, men vet ikke. Ser jo for meg at du gir gutta litt tyn i begynnelsen, men det kan jo igjen bare være inntrykket du gir her. Kg for meg, er et sted hvor jeg er anonym, og jeg kan skrive mine ærlige tanker uten å måtte bruke noe form for filter.

Jeg opplever at når jeg kun snakker med hun jeg er interessert i, så får jeg tyn fra venninenne, og dette har skjedd VELDIG, mange ganger :P Som sagt, jeg er vant til å måtte gå alene inn i en gruppe hvor jeg ikke kjenner noen. Der sitter det for eksempel 2 gutter, og 3 jenter.

Til det siste der, ja han får en reaksjon : jeg hadde faktisk lyst på han, men jeg får ikke lyst på han etter det pisset der. Noen damer jakter, jeg er en av dem som ikke gjør det. Kanskje fordi jeg er vant med å få det jeg vil ha servert på sølvfat så det blir helt unaturlig for meg å skulle "kjempe" med en annen, men kanskje jeg bør skjerpe meg litt ang det.

Vel det er vel forskjellen på meg og deg da. Jeg har i senere tid vært litt heldigere med å få ting gratis, men jeg er samtidig veldig vant med at dersom ting skal skje, må jeg fikse begynnelsen selv( i alle fall på byn). Det er min realitet, og jeg er vandt med å måtte takle avisning osv, for å komme i snakk med nye folk.

Hehe, jeg er jo en som kjemper da, men samtidig så setter jeg veldig pris på at hun jeg holder på med bryr seg også. Jeg er såpass heldig at jeg får forespørsler fra jenter om å finne på ting, men jeg er en grei gutt :P så jeg gidder ikke å "holde de andre for narr", når mine tanker går til en annen. Jeg er bare ikke keen på å gjøre noe med noen andre, selv om jeg bare er i begynnelsen av datingfasen også.

Endret av .-L-.
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Hvordan man velger å presentere seg selv og skape samtale, var neste punkt... Vi hadde delte meninger på om det var store forskjeller i hverdagen og på fest, men kom frem til at vi liker folk som er høfflige og inkluderende når de introduserer seg. Det spiller ikke så stor rolle hva de snakker om, det går mer på hvordan...

Jeg har min teori, på hvordan man skal fremstille seg. Man kan enten, være "player", og da kan man få jenten keen på seg, men da blir man ofte ikke sett på som kjæreste materiale, men mer ons materiale, eller en man kan ha det gøy med. De fleste damer ikke er dumme, og vet hva de går til. Dog, det hender jo at damer også blir forelsket i playeren. Kan forklares på mange måter egentlig, men orker ikke å gå inn på det nå.

Så kan man være høflig og snill, og gi damen valget om hun vil snakke med deg eller ikke. Jeg har jo vært en "player" selv, i min yngre tid, og jeg kunne ta kontroll over samtaler og føre de der jeg ville :P Selv om damene i utgangspunktet ville snakke med hverandre og ikke meg. Det siste året har jeg faktisk vært snill, og ikke trengt meg på. Damene får valget om de vil snakke eller ikke.

Jeg skjønner godt at de tror sjekketrendene er løsningen, faktisk... Men det ødelegger jo for dem hvis de legger hjernen igjen i bakgården før de setter i gang. God dynamikk i samtalen er jo utgangspunktet for et jevnbyrdig forhold, men hvis den ene parten bare spyr ut sjekketriks eller tydelig bruker en sjekketrend uten å inkorporere det i situasjonen, så blir det så utrolig påtatt. Da ender man jo opp med at fyren er interessert mens dama sitter og tenker "fy flate for et nek", hvilket er veldig uheldig hvis de har blitt avvist hele livet...

Dere misforstår litt da, for disse bøkene gir innsikt i, er erfaringer folk har gjort seg, og ikke minst "kvinnelig psykologi". Jeg leste jo noen av disse når jeg var 18-19. Jeg har aldri vært noe tilhenger av rutiner og teknikker, men jeg tok til meg psykologi-biten, for der har de faktisk mye rett.

Tror det er et ordtak som forteller at når man tror man har pønsket ut alt, er man mest sårbar... Og her stemmer det jo ganske bra. Man tror at man har en fasit, og følger denne slavisk, men plutselig viser det seg at man snakker på feil språk i forhold til hvem man konverserer med. Det må jo være forferdelig for dem med tanke på at det gjerne er et desperat forsøk som viser seg å feile totalt... Noen av teknikkene gir jo litt mening, men som man ser på erfaringene i denne tråden, ser man jo at det gjerne blir utført så elendig at man ser rett gjennom det og eventuelt ender opp med å mislike personen... Det blir som å be noen være morsomme når de ikke eier humor, og så ender de opp med å fornærme hele gjengen selv om det var det motsatte de ville oppnå...

Um, her bommer du litt da, fordi dersom man har drevet aktivt med sjekking, så har man en god del erfaringer bak seg, og dermed en god del kognetive skjemaer på hvordan kvinner forholder seg til det å bli sjekket opp. Da tenker jeg på å kjenne igjen situasjoner og ikke minst kjenne igjen forskjellige persontyper. En som vet hvordan dette funker , :P vet at det ikke er noe fasit, og at man ikke kan få hvem man vil.

Når man først begynner og skal lære seg å sjekke, det er da ting blir kleint, for da har man virkelig ikke peiling. Det å bli flink til å sjekke, er som å lære seg å sykle. Først trenger man gjerne støttehjul, så tar man de av, og faller noen ganger, og så mestrer man det. Så de som failer hardt, er nok de som ikke har helt peiling. Seff, det hender jo at jeg blir avist også, men jeg sier for eksempel til jentene: Hei, er dere keen på å preike skit? Eller er dere midt i en super viktig samtale? Hvis de vil snakke om sitt så trenger ikke jeg meg på. Dog, det som ofte skjer, er at de vil snakke med meg senere da de har sett at jeg er en normal fyr :P

Endret av .-L-.
AnonymBruker
Skrevet

Motspørsmål. Burde kanskje vært en egen tråd.

Hvor ofte møter dere noen enten på byen eller ellers i hverdagen som virkelig sjarmerer dere og gjør dere sterkt betatt?

veldig veldig sjeldent.langt mellom hver gang... møter de oftere i hverdagen enn på byen. men nå er jeg så sjeldent ute at det er kansje ikke så rart.

Anonym poster: 4e67874d9b0da77763180773887de29c

Skrevet (endret)

Takk for svar, L! :icon_lol:

Jeg har min teori, på hvordan man skal fremstille seg. Man kan enten, være "player", og da kan man få jenten keen på seg, men da blir man ofte ikke sett på som kjæreste materiale, men mer ons materiale, eller en man kan ha det gøy med. De fleste damer ikke er dumme, og vet hva de går til. Dog, det hender jo at damer også blir forelsket i playeren. Kan forklares på mange måter egentlig, men orker ikke å gå inn på det nå.

Her tror jeg du er inne på noe; man vurderer hva slags forhold man ønsker å ha til noen mye etter hvordan de presenterer seg. Formelt (som i rådgiver-eksempelet), kjærestemateriale, ONS-aktuell etc.

Så kan man være høflig og snill, og gi damen valget om hun vil snakke med deg eller ikke. Jeg har jo vært en "player" selv, i min yngre tid, og jeg kunne ta kontroll over samtaler og føre de der jeg ville :P Selv om damene i utgangspunktet ville snakke med hverandre og ikke meg. Det siste året har jeg faktisk vært snill, og ikke trengt meg på. Damene får valget om de vil snakke eller ikke.

Der kommer vel de miljø- og/eller situasjonsmessige forholdene inn. Tror det varierer veldig hva som funker, noe vi diskuterte litt tidligere i denne tråden. Avhenger sikkert litt av alder, sted, kultur, forhold fra før, tilnærmingen man gjør osv.

Dere misforstår litt da, for disse bøkene gir innsikt i, er erfaringer folk har gjort seg, og ikke minst "kvinnelig psykologi". Jeg leste jo noen av disse når jeg var 18-19. Jeg har aldri vært noe tilhenger av rutiner og teknikker, men jeg tok til meg psykologi-biten, for der har de faktisk mye rett.

Tror du har misforstått meg hvis du opplever at jeg ikke tror det kan fungere, for det gjør jeg. Det du skriver her understreker egentlig bare poenget; man kan forstå prinsippene og psykologibiten som gjør at det kan fungere, men det går dårlig hvis man tror det er en rutinegreie som man ikke trenger å tilpasse til situasjonen og tilbakemeldingene man får.

Um, her bommer du litt da, fordi dersom man har drevet aktivt med sjekking, så har man en god del erfaringer bak seg, og dermed en god del kognetive skjemaer på hvordan kvinner forholder seg til det å bli sjekket opp. Da tenker jeg på å kjenne igjen situasjoner og ikke minst kjenne igjen forskjellige persontyper. En som vet hvordan dette funker , :P vet at det ikke er noe fasit, og at man ikke kan få hvem man vil.

Positiv erfaring gir jo helt klart innsikt, men her beskrev svaret mitt hvordan det er når folk med utelukkende negativ erfaring (les: ikke peiling) prøver å følge en oppskrift slavisk og lar være å se det i forhold til situasjonen... Når det er dårlig utført, som jeg skrev, så funker det ikke bra. Det er ikke de som vet hvordan dette funker som bommer, selvsagt - det er de som ikke har gode erfaringer og dermed ikke peiling.

Når man først begynner og skal lære seg å sjekke, det er da ting blir kleint, for da har man virkelig ikke peiling. Det å bli flink til å sjekke, er som å lære seg å sykle. Først trenger man gjerne støttehjul, så tar man de av, og faller noen ganger, og så mestrer man det. Så de som failer hardt, er nok de som ikke har helt peiling. Seff, det hender jo at jeg blir avist også, men jeg sier for eksempel til jentene: Hei, er dere keen på å preike skit? Eller er dere midt i en super viktig samtale? Hvis de vil snakke om sitt så trenger ikke jeg meg på. Dog, det som ofte skjer, er at de vil snakke med meg senere da de har sett at jeg er en normal fyr :P

Vet ikke om dette var et tilsvar til noe jeg skrev, men her understreker du igjen egentlig bare det jeg skrev... Oppfattet det siste der som en utadvent og grei tilnærming som sikkert kler situasjonen, og det er mye bedre enn å drive med negging eller feile totalt med andre sjekketrender. Endret av Elanore
Skrevet

Hei. En venninne av meg fikk denne boken i gave fordi den liksom skulle hjelpe henne med sjekking og hun ble fortalt at den til og med kunne brukes til å komme seg opp og fram karrieremessig. Jeg leste boken og er ikke direkte imponert. Halvparten var klisjeaktig og hadde aldri fungert på meg eller noen andre jeg kjenner med god selvtillit. En god del av innholdet som var ment for kvinner, føler jeg at er altfor frempå og jeg hadde blitt skremt bort dersom jeg var mann. Det var noen gode tips der også, men ingenting jeg ikke har blitt tilført gjennom god oppdragelse, folkeskikk og sosiale antenner.

Nå har jeg blitt forsøkt sjekket opp på mange rare måter. Siste gang var en fyr som satt seg og flørtet med en skikkelig skitten, stygg, ustelt og feit dame med psoriasis i halve fjeset. Han flørter åpenlyst med henne mens han sender nastye blikk til meg. Etter en stund kom han til meg og begynte å flørte og fortalte leende at hun var penere enn meg og at jeg var andrevalget. Jeg svarte at da måtte han bare gå til henne, men det ville han ikke. Jeg ble IKKE interessert og han gikk ikke tilbake til henne selv om hun satt der og stirret på han med lengselsfullt blikk. Synes det var dårlig gjort mot henne også å gi henne falske forhåpninger bare for å bruke henne for å få sjanse på en som er "bedre".

Jeg faller kun for menn som har baller nok til å være seg selv. Og selvsagt må de ha noen kvaliteter jeg ikke kan være foruten. Sånne bøker har jeg ikke troen på, men de kan vel ha en viss verdi for folk som trenger sosial trening.

• Liker 1
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Positiv erfaring gir jo helt klart innsikt, men her beskrev svaret mitt hvordan det er når folk med utelukkende negativ erfaring (les: ikke peiling) prøver å følge en oppskrift slavisk og lar være å se det i forhold til situasjonen... Når det er dårlig utført, som jeg skrev, så funker det ikke bra. Det er ikke de som vet hvordan dette funker som bommer, selvsagt - det er de som ikke har gode erfaringer og dermed ikke peiling.

Joda, jeg forstår jo det, men for at man skal få positive svar, så man ut å prøve i alle fall, og det går skeis et par ganger før man blir flink. Jeg synes ikke det er noe galt i at de utfører det dårlig. Noen tar ting raskere enn andre. Han jeg driver å smålærer opp nå er smart, så han tar konseptene veldig fort. Dog, han er en seriøs type. Jeg skulle gjerne sett at han fikk litt høyere energinivå. Det hadde hjulpet han veldig på byn i alle fall. Jeg synes jo dette er kjempe interessant og har studert seksuell seleksjon på universitet.

Jeg fikk faktisk resultater ganske kjapt, dog hehe, jeg tok jo aldri initativ til jenter før jeg begynnte med det så det er egentlig ikke så rart :fnise: Da jeg begynnte med dette når jeg var 18 år, var jeg i utgangspunktet veldig sjenert, og jeg hadde ikke flørtet med damer før jeg begynnte på vgs. Så jeg lå langt bak de andre guttene når de kom til sosiale antenner og sosiale ferdigheter. Jeg trodde at det var pga av at jeg var snill, at ingen av jenter viste interesse :P Saken var jo at det var mange jenter som viste interesse, men jeg så det ikke, og jeg hadde ikke selvtilitt til å handle på det heller.

I begynnelsen så var det jeg som var pådriveren for at ting skulle skje med damer. Det tok meg 3 år og bli skikkelig"flink", og ikke minst voksen. Da begynnte plutselig jenter å sjekke meg opp, og spørre om jeg vil finne på ting osv.

Det er slik at målgruppen til "guruene" som tilbyr disse rådene er gjerne de som ikke klarer å flørte og å være normal med det motsatte kjønn. Så er det slik at når man skal lære noe nytt, så er det ikke alltid man forstår konseptet 100% Dette med å utvikle sosialeferdigheter er noe man faktisk må utvikle gjennom erfaringer også. Det funker dårlig å bare lese.

Endret av .-L-.
Skrevet

Jeg faller kun for menn som har baller nok til å være seg selv. Og selvsagt må de ha noen kvaliteter jeg ikke kan være foruten. Sånne bøker har jeg ikke troen på, men de kan vel ha en viss verdi for folk som trenger sosial trening.

Veldig godt sagt! Tror at noen av bøkene gir litt innsikt i psykologibiten, men hjelper dårlig om folk leser dem som bruksanvisninger.

Joda, jeg forstår jo det, men for at man skal få positive svar, så man ut å prøve i alle fall, og det går skeis et par ganger før man blir flink. Jeg synes ikke det er noe galt i at de utfører det dårlig.

Er ikke noe "galt" i det, men denne tråden dreier seg mye om hvordan folk tar det imot... At det blir dårlig mottatt blant veldig mange er vel ganske tydelig blant meningene bare her i tråden; dårlig utførte sjekketeknikker gjør ofte ting verre.
AnonymBruker
Skrevet

Når en jente "slår" en mann i armen, uten å bli reelt sint/sur, signaliserer hun at hun liker han. Det er som gutter og jenter i barnehagen som lekeslåss og plager hverandre. Langt fra noen unik eller uvanlig reaksjon.

Når jeg tuller med kameratene mine, eller de på noen som helst måte prøver å gjøre meg flau, får de en høyre knoke i skulderen. Det betyr ikke at jeg er interessert i dem, jeg syns bare de er morsomme.

Anonym poster: b7641a512bef62372d8cf1766389b1fb

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Er ikke noe "galt" i det, men denne tråden dreier seg mye om hvordan folk tar det imot... At det blir dårlig mottatt blant veldig mange er vel ganske tydelig blant meningene bare her i tråden; dårlig utførte sjekketeknikker gjør ofte ting verre.

Jeg er faktisk ikke enig med deg. Når de folka som bruker dårlige sjekketeknikker ser at "det bare gjør ting verre", så lærer de at de ikke funker. På den måten gjør det dem egentlig bare bedre :nigo: in the long run. Troen på at teori og "teknikker" fungerer, er gjerne det som gjør at de nå tør å begynne å snakke med nye damer.

Endret av .-L-.
Skrevet

Trodde tråden handlet om merkelige sjekketrender.

La meg sitere... *bambambam* ... meg selv.

Dette ble forferdelig rotete; jeg er ikke så flink til å forklare ting. :fnise: Det jeg lurer på, er om noen av dere har opplevd slike merkelige sjekkemetoder eller sjekketrender, og hva de gikk ut på. Lurer på hva som er det merkeligste folk driver med på sjekker'n, og jeg lurer på hvordan folk reagerer på disse "teknikkene" folk bruker. Synes det høres helt merkelig ut, så er jo interessant å høre hva dere andre tenker. :) Har du forresten forsøkt å bruke slike varianter selv?

Jeg er faktisk ikke enig med deg. Når de folka som bruker dårlige sjekketeknikker ser at "det bare gjør ting verre", så lærer de at de ikke funker. På den måten gjør det dem egentlig bare bedre :nigo: in the long run. Troen på at teori og "teknikker" fungerer, er gjerne det som gjør at de nå tør å begynne å snakke med nye damer.

Men den ekstreme optimismen der, kan vel enhver merkelig affære være nyttig. :fnise:
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

La meg sitere... *bambambam* ... meg selv.

Nei nei :nigo: Du skrev jo rett over at tråden handlet om hvordan folk tar merkelige sjekketrender imot. Jeg snakker jo litt om personutvkling, rundt det å utvikle nye sosiale ferdigheter. Det er vel kanskje ikke det som er mest interessant å høre for jentene her inne.

Men den ekstreme optimismen der, kan vel enhver merkelig affære være nyttig. :fnise:

Hehe, ja :)

Endret av .-L-.
Skrevet

Hvordan folk reagerer på dem / hvordan folk tar dem imot... Synonym betydning i mine øyne, så det forklarer dén saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...