Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Oi, har visst totalt sovna fra denne tråden, jeg... :fnise: Her var det mye morsom lesning!

Noen som bruker NLP og, med teknikker som egentlig er helt uskyldige men som lett kan misbrukes.

eksempel: hvis jeg sier jeg er sulten mange nok ganger, så vil etterhvert vennina mi og føle seg sulten, eller hvis man gjesper og noen ser det, er det garantert at personen og vil gjespe.

Noen av teknikkene er grovt utnyttende. De vil fornærme dama, og gradvis ødelegge selvtillit og selvbilde via "humor" liksom uskyldige kommentarer og blikk. Derfor blir hun avhengig og tror på fyren når han til slutt forteller henne at hun ikke er verdt en drit og bare han som vil ha henne. Samme måte som abusive men gjør, de truer med bank eller drap, men bygger det opp ved å konstant være kritisk,gjøre narr,trykke ned,skape sjalusi etc.

Denne koblingen har jeg også følt litt på, for det er faktisk samme prinsippet overgripere benytter seg av! Vet ikke helt hva det heter, men er noe sånt som "conditioning of victims" på engelsk, tror jeg... Eller nei, det refereres visst til som "grooming", fant jeg (Google) ut. Misforstå meg rett; jeg beskylder ikke de som bruker denne teknikken ved sjekking for å være overgripere... Jeg bare tror at det baserer seg på noen av de samme psykologiske prinsippene, hvilket får meg til å se enda mer ned på denne sjekketeknikken... Manipulativ psykologi i mine øyne, og det liker jeg dårlig.

Summa sumarum så fungerte jo sjekketriksene sånn at jeg faktisk ble stående og prate med han i noen timer, men jeg ble ikke seksuelt/romantisk interessert. Og når jeg tok han litt i sjekketriksene og med overlegg ga han noen overraskende svar så endte jeg jo opp med å playe playeren.

Og jeg tror ikke jeg er så spesiell, jeg tror tvert imot at den type dame disse sjekketriksene ofte er basert på og rettet mot er litt spesiell. Skal triksene funke må man finne denne typen kvinne, og det er nok ganske mange færre av dem her i Norge enn f.eks. i USA hvor mange av disse guruene er fra.

Anonym poster: 08aa771b239c6cbdfa81df414b793fdb

Her kom du med noe jeg ikke egentlig har tenkt så nøye over før nå! De som lager disse "sjekketeknikkene" tilpasser dem til den kulturen de selv lever i, så det kan jo hende kulturforskjeller og sosiale normer og fremgangsmåter er mer betydningsfullt enn man tenker over i denne sammenheng. Dette må jo være ganske sentralt for hvorvidt det fungerer eller ei, hm...?

Sjekking som standarslinjer, klisjéer og innøvde greier man har lest i bøker, tror jeg sjelden har noe for seg, i alle fall ikke hvis man ønsker et forhold og ikke et tilfeldig ligg. Folk må jo skjønne at ikke alle kvinner/menn faller for det samme "trikset"? :klo:

Å vise interesse for personen, og gi (troverdige) komplimenter slår vel sjelden feil - hvis det gjøres på rett måte til rett person :)

Helt, helt enig. Det er genuin interesse og personlige egenskaper som får meg til å tiltrekkes noen i det lange løp. I utgangspunktet kan det jo være et eventuelt tiltrekkende utseende, men nå snakker jeg om videre samtale og relasjonsbygging. Mulig jeg brenner meg litt, for sjekketriksene er jo ment for å bryte isen og skape den videre samtalen, men jeg synes det er mye bedre om de viser noen positive egenskaper som å være hyggelig, utadvent og gjerne så høfflige og lett omgåelige at det føles naturlig å snakke med dem av den grunn. :) Det er en mye bedre icebreaker for meg enn sjekketriks; at man er utadvent og heller på grunnlag av genuin interesse begynner å prate sammen.

Motspørsmål. Burde kanskje vært en egen tråd.

Hvor ofte møter dere noen enten på byen eller ellers i hverdagen som virkelig sjarmerer dere og gjør dere sterkt betatt?

:)

Nokså ofte, egentlig... At noen viser interesse og ønsker å prate med en og bygge videre relasjoner, er en strålende egenskap jeg har fått oppleve med en del hverdagssjarmører. Faller for de typene som er trivelige og inkluderende, men samtidig viser litt hva slags intensjoner de har. Humor er noe jeg forbinder med sjarm, og det er dét jeg blir betatt av. :blomst:

HVA er det med menn som ser logikken i å flørte med venninna, istedenfor den dama de faktisk vil ha?

Nei, jeg får ikke lyst på deg da. Hvis jeg hadde hatt lyst på deg i utgangspunktet, så har jeg virkelig ikke lyst på deg nå.

Opplevde dette senest på lørdag. Var en kjekk fyr som kom på fest, han hilste og sendte meg blikk og smilte søtt til meg hele kvelden, mens han flørtet heftig med venninna mi. Venninna mi er en pen dame, så jeg tenkte ikke så fryktelig mye over det, man må vel tape noen. Helt til neste dag da en kompis sier at han spurte hvem jeg var, at han jeg var så fin, at han ikke tørte å komme bort.

Jaha tenkte jeg, så ikke så altfor sjenert og lei seg ut da han nærmest tørrpulte venninna mi på et utested. Mannelogikk.

"Jaha tenkte jeg, så ikke så altfor sjenert og lei seg ut da han nærmest tørrpulte venninna mi på et utested. Mannelogikk."

Enig i den der, skjønner ikke logikken. Hvis en fyr flørter med venninna mi er han no go for meg, da føler jeg meg som andre valget uansett. Det er heller ikke kult å være den dama som tror man har møtt en hyggelig fyr som det kaaaaanskje kan bli et eller annet med, åsså får man høre at fyren har spurt etter venninna istedet, som han knapt ofret et blikk kvelden før.

Anonym poster: 2d7b4fa80bd58ac6b3fd68cc8064c1c8

Det har egentlig mest om at man må bli venner med venninnene for å senere ikke bli cockblokket :P når man prøver seg på den man vil ha.

Jeg liker ikke den strategien heller, helt ærlig... Spesielt siden det er mange som gjør den feil! Poenget, slik jeg har forstått det, er jo at de først skaper "tillit" blant venneflokken for å... ja, ikke bli blokket. Men de må jo nesten først gjøre personen de har pekt seg ut litt interessert før de deretter altså skal prøve å øke denne interessen ved å presentere konkurranse... Hvis ikke de gjør dette, så har det jo ikke noe for seg i teorien engang, så det er jo egentlig bare komisk.
Videoannonse
Annonse
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

"Hun var fin..så da tar jeg venninna hennes istedenfor!" Logikken? At du skal bli akseptert av venninna? For hun blir jo kjempeglad når hun får vite at du brukte henne for å komme til den jenta du virkelig ville ha. Ærlig talt, av og til tenker dere så dumt at det nesten ikke er vits å prøve å forklare at det ikke er sånn det fungerer

Em nei? Hvis venninna blir skuffet over at hun ikke ble utvalgt så er det hennes problem. Tror du jeg blir noe glad når venninna kommer og ødelegger for meg?, når jeg snakker med hun jeg liker.

Hvis du ikke tror det jeg sier, så foreslår jeg at du tar en kjønnsoperasjon og prøver å sjekker damer 1 år. Så kan du se hva du kommer fram til. Trenger du å bli akseptert av gruppa hennes for at hun ikke skal bli dratt vekk fra deg, eller ikke? :P Jeg vet ikke om du ikke leser det jeg skriver eller om du bare vil kverulere. Det er ikke snakk om å ta venninnen i steden for henne du liker. Det er snakk om å være hyggelig og bli kompis med vennene hennes, sån at de ikke ødelegger for deg når du skal prøve å bli kjent med hun. Hvis du noen gang blir feid vekk av en venninne eller kompis, så er det fordi du ikke har blitt akseptert av dem enda. Ganske enkel gruppe dynamikk egentlig. Dog, damer er mye mer på å beskytte venninnene sine enn hva menn er på å beskytte hverandre. Selvfølgelig, det beste hadde jo vært å sluppe alt dette, men ja, speielt på byn og på fester så passer folk på hverandre og sørger for at eklinger ikke kommer til. Derfor må man vise at man ikke er en ekling.

Endret av .-L-.
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Jeg liker ikke den strategien heller, helt ærlig... Spesielt siden det er mange som gjør den feil! Poenget, slik jeg har forstått det, er jo at de først skaper "tillit" blant venneflokken for å... ja, ikke bli blokket. Men de må jo nesten først gjøre personen de har pekt seg ut litt interessert før de deretter altså skal prøve å øke denne interessen ved å presentere konkurranse... Hvis ikke de gjør dette, så har det jo ikke noe for seg i teorien engang, så det er jo egentlig bare komisk.

Det er Blondina som snakker om konkurranse. Jeg snakker om å bli venner med folk for å gli inn i en gruppe. To forskjellige ting.

Endret av .-L-.
Gjest Chloè
Skrevet (endret)

Em nei? Hvis venninna blir skuffet over at hun ikke ble utvalgt så er det hennes problem. Tror du jeg blir noe glad når venninna kommer og ødelegger for meg :P, når jeg snakker med hun jeg liker.

Hvis du ikke tror det jeg sier, så foreslår jeg at du tar en kjønnsoperasjon og prøver å sjekker damer 1 år. Så kan du se hva du kommer fram til. Trenger du å bli akseptert av gruppa hennes for at hun ikke skal bli dratt vekk fra deg, eller ikke? :P Jeg vet ikke om du ikke leser det jeg skriver eller om du bare vil kverulere. Det er ikke snakk om å ta venninnen i steden for henne du liker. Det er snakk om å være hyggelig og bli kompis med vennene hennes, sån at de ikke ødelegger for deg når du går for den du vil ha. Hvis du noen gang blir feid vekk av en venninne eller kompis, så er det fordi du ikke har blitt akseptert enda. Ganske enkel gruppe dynamikk egentlig. Dog, damer er mye mer på å beskytte venninnene sine enn hva menn er på å beskytte hverandre. Selvfølgelig, det beste hadde jo vært å sluppe alt dette, men ja, speielt på byn og på fester så passer folk på hverandre og sørger for at eklinger ikke kommer til. Derfor må man vise at man ikke er en ekling.

Du siterte meg vel på det jeg skrev, jeg skrev om menn som legger ann på jenta de egentlig ikke vil ha, for å gjøre hun andre sjalu. Sier bare det har motsatt efekt, hvorfor dere tror det fungerer er utenfor min fatteevne. Det du skriver er heller ikke det beste du kan gjøre, da du tydeligvis snakker og småflørter med hele venninnegjengen hennes, utenom henne. Jeg ville hvertfall ikke hatt noe interesse av deg når jeg er den siste personen du snakker med. Da tenker jeg at du har fått avslag fra alle andre, tenker hvertfall ikke at du smisker med vennene mine for å komme nærmere meg

Endret av blondina90
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Du siterte meg vel på det jeg skrev, jeg skrev om menn som legger ann på jenta de egentlig ikke vil ha, for å gjøre hun andre sjalu. Sier bare det har motsatt efekt, hvorfor dere tror det fungerer er utenfor min fatteevne.

Jeg skrev at det for det meste skjer for å få aksept i gruppen, ikke for å gjøre noen sjalu. Jeg er jo enig med deg i at det er helt høl i hode :P når folk prøver å gjøre andre sjalu.

Det du skriver er heller ikke det beste du kan gjøre, da du tydeligvis snakker og småflørter med hele venninnegjengen hennes, utenom henne. Jeg ville hvertfall ikke hatt noe interesse av deg når jeg er den siste personen du snakker med. Da tenker jeg at du har fått avslag fra alle andre, tenker hvertfall ikke at du smisker med vennene mine for å komme nærmere meg

Slik jeg ser det, er jeg en sosial person som snakker med andre. Jeg småflørter ikke med alle og hvis det er noen jeg flørter med så er det hun jeg liker. Du hadde nok ikke tenkt noe som helst da du bare hadde sett på meg som en person som snakker med folk. Eller tenker du at alle som snakker med andre prøver å gjøre deg sjalu? :fnise:

Endret av .-L-.
Skrevet

Det er Blondina som snakker om konkurranse. Jeg snakker om å bli venner med folk for å gli inn i en gruppe. To forskjellige ting.

Grunnen til at jeg tok deg med der, var fordi jeg skulle skrive om det du snakka om - at de bruker strategien for å ikke bli blokket. Burde kanskje ha satt det opp litt annerledes. :plystre:
Gjest Riskjeks
Skrevet

Hvis en mann viser interesse for venninnen min og ikke meg, skal jeg da tolke det dithen at han er interessert i meg? Og menn sier at kvinner er vanskelige å forstå? :hoho:

• Liker 3
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Hvis en mann viser interesse for venninnen min og ikke meg, skal jeg da tolke det dithen at han er interessert i meg? Og menn sier at kvinner er vanskelige å forstå? :hoho:

Jeg tror du og andre misforstår hva L sier. Poenget er at man skal snakke med venninna også sånn at hun skal heie på dere i stedet for å "beskytte" venninna si som du vil ha. Den sjalusigreia er noe annet.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg tror du og andre misforstår hva L sier. Poenget er at man skal snakke med venninna også sånn at hun skal heie på dere i stedet for å "beskytte" venninna si som du vil ha. Den sjalusigreia er noe annet.

Da tror jeg han misforstår hvordan venninneforhold er. Jeg blir ikke sjalu og ønsker å ødelegge for henne, om en mann gir venninnen min oppmerksomhet. Å snakke litt med alle som sitter samlet, er jo normal høflighet, men veien derifra til å gi venninnen full oppmerksomhet, er ganske lang. Det er et triks som jeg vil tro kun fungerer i veldig konkurrerende venninneforhold, men jeg tror ikke slike venninneforhold er vanlige utenom amerikanske tenåringsfilmer ;)

• Liker 2
Gjest Chloè
Skrevet

Jeg skrev at det for det meste skjer for å få aksept i gruppen, ikke for å gjøre noen sjalu. Jeg er jo enig med deg i at det er helt høl i hode :P når folk prøver å gjøre andre sjalu.

Slik jeg ser det, er jeg en sosial person som snakker med andre. Jeg småflørter ikke med alle og hvis det er noen jeg flørter med så er det hun jeg liker. Du hadde nok ikke tenkt noe som helst da du bare hadde sett på meg som en person som snakker med folk. Eller tenker du at alle som snakker med andre prøver å gjøre deg sjalu? :fnise:

Å jeg sier at det du sier er feil. :biggrin:

Som Riskjekt lengre nede her skrev så tror jeg du og mange andre tydeligvis har oppfattet hele dette venninne greiene feil. Nei, jeg tror ikke at alle som snakker med andre folk prøver å få meg sjalu, såpass innbilsk er jeg ikke. Det er helt greit å snakke til alle i en gruppe, helt normalt hvis man er venner. Men å snakke med alle andre utenom hun du vil ha bare for å få en "godkjent" er bortkastet tid. å slår tilbake på dere. For å ikke gjøre det så komplisert å forstå: Gå rett til hu du vil ha! Hvorfor gjøre det enkelt når man kan gjøre det komplisert, virker å være mottoet deres. Kvinner er vanskelige å forstå, yeah right

Gjest JakeGreen
Skrevet (endret)

Det er helt greit å snakke til alle i en gruppe, helt normalt hvis man er venner. Men å snakke med alle andre utenom hun du vil ha bare for å få en "godkjent" er bortkastet tid.

Selvsagt, men det kan jo være at han du nevnte tidligere faktisk var redd for å snakke med deg?

Det eller så er han sosialt inkompetent?

Jeg bare skummet tråden, men jeg er enig med de som sier at det generelt sett er en fordel å bli venn med hele gruppen til hun du er interessert i om dere nettopp har møttes. Det kan være så enkelt som å introdusere deg selv og vise de litt oppmerksomhet, istedenfor å være en totalt fremmed på utsiden som de ikke vet hva slags intensjoner har eller hvordan er.

Ute på byen tar jeg enten kontakt med hele gruppen samtidig eller så går jeg direkte for hun jeg liker. Ingen situasjon er lik og det er ikke alltid jeg vet hvem jeg liker før jeg har snakket litt med gruppen.

Men når jeg vet det, så vier jeg selvsagt mest oppmerksomhet til hun jeg liker med god margin og prøver på ingen måte å gjøre henne sjalu, tvert i mot, men jeg viser også oppmerksomhet til venninnene slik at de ikke har noen problemer med å sende henne til løvenes hule når tiden er inne for det.

Endret av JakeGreen
Gjest JakeGreen
Skrevet (endret)

Nokså ofte, egentlig... At noen viser interesse og ønsker å prate med en og bygge videre relasjoner, er en strålende egenskap jeg har fått oppleve med en del hverdagssjarmører. Faller for de typene som er trivelige og inkluderende, men samtidig viser litt hva slags intensjoner de har. Humor er noe jeg forbinder med sjarm, og det er dét jeg blir betatt av. :blomst:

Interessant. Det høres ut som en jeg kjenner.

Hvor møter du disse? I hverdagen eller ute på byen?

Grunnen til at mange menn søker seg til slike metodologier som blir diskutert i denne tråden er nettopp det at mange menn i dag er fortapte og har aldri hatt hell med det motsatte kjønn. De har kanskje blitt avvist et helt liv og vet ikke hvordan de skal føre en enkel samtale med en kvinne. Er det så rart at de i desperasjon søker seg til slike filosofier?

Personlig synes jeg det er veldig synd, men slik er det i hvert fall. Mange har sagt at generasjonen som vokser opp i dag er en generasjon menn som i stor grad er oppdratt av kvinner og kanskje det er noe av forklaringen?

Eller har det alltid vært sånn?

Endret av JakeGreen
  • Liker 1
Gjest Chloè
Skrevet

Selvsagt, men det kan jo være at han du nevnte tidligere faktisk var redd for å snakke med deg?

Det eller så er han sosialt inkompetent?

Jeg bare skummet tråden, men jeg er enig med de som sier at det generelt sett er en fordel å bli venn med hele gruppen til hun du er interessert i om dere nettopp har møttes. Det kan være så enkelt som å introdusere deg selv og vise de litt oppmerksomhet, istedenfor å være en totalt fremmed på utsiden som de ikke vet hva slags intensjoner har eller hvordan er.

Ute på byen tar jeg enten kontakt med hele gruppen samtidig eller så går jeg direkte for hun jeg liker. Ingen situasjon er lik og det er ikke alltid jeg vet hvem jeg liker før jeg har snakket litt med gruppen.

Men når jeg vet det, så vier jeg selvsagt mest oppmerksomhet til hun jeg liker med god margin og prøver på ingen måte å gjøre henne sjalu, tvert i mot, men jeg viser også oppmerksomhet til venninnene slik at de ikke har noen problemer med å sende henne til løvenes hule når tiden er inne for det.

Jeg vet ikke, er ikke akkurat første gangen jeg hører det heller. Føler meg like dritt og ubrukelig hver gang fordi jeg tror jeg har tolka alt feil siden han har tunga si i munnen på min venninne , for så å finne ut av neida,han tørr ikke komme bort. Å da vet jeg ikke hvem som feiler mest her, meg eller han, mest sannsynlig han.

Det er selvfølgelig + å bli kjent med hele gruppen, men da bør man gi alle like mye oppmerksomhet for så å gi mer til hun du egentlig kom bort for. Den siste setningen din føler jeg er bortkastet tid, da det ikke er venninnene mine som bestemmer hvem jeg går hjem med, å det gjelder nok de fleste andre også. Å det skal ikke mye til for at venninna tror du flørter med henne også, så blir det egentlig bare masse drama ;)

Gjest JakeGreen
Skrevet (endret)

Den siste setningen din føler jeg er bortkastet tid, da det ikke er venninnene mine som bestemmer hvem jeg går hjem med, å det gjelder nok de fleste andre også. Å det skal ikke mye til for at venninna tror du flørter med henne også, så blir det egentlig bare masse drama ;)

Saken er at det selvsagt er du som bestemmer og det gjelder alle andre også, men for mange jenter er det viktig å få anerkjennelsen fra venninnene og det er mye enklere for henne om jeg har vist meg som en morsom, trivelig og ikke minst normal fyr som de ikke trenger være redd for å forlate venninnen sammen med. Det betyr ikke at jeg trenger om å flørte med venninnene utover å introdusere meg selv og bare være normalt sosial. Og det er heller ikke slik at jeg gjør det fordi jeg føler jeg må, jeg liker faktisk å snakke med folk.

Og når jeg har armen min rundt hoften din og generelt gir deg mye oppmerksomhet, så er ikke situasjonen så vanskelig å tolke.

Bor du i Oslo? Hvor går du ut?

Jeg har lyst å "sjekke" deg opp. Du fortjener litt oppmerksomhet, tror jeg.

Endret av JakeGreen
Skrevet

Em nei? Hvis venninna blir skuffet over at hun ikke ble utvalgt så er det hennes problem. Tror du jeg blir noe glad når venninna kommer og ødelegger for meg?, når jeg snakker med hun jeg liker.

Hvis du ikke tror det jeg sier, så foreslår jeg at du tar en kjønnsoperasjon og prøver å sjekker damer 1 år. Så kan du se hva du kommer fram til. Trenger du å bli akseptert av gruppa hennes for at hun ikke skal bli dratt vekk fra deg, eller ikke? :P Jeg vet ikke om du ikke leser det jeg skriver eller om du bare vil kverulere. Det er ikke snakk om å ta venninnen i steden for henne du liker. Det er snakk om å være hyggelig og bli kompis med vennene hennes, sån at de ikke ødelegger for deg når du skal prøve å bli kjent med hun. Hvis du noen gang blir feid vekk av en venninne eller kompis, så er det fordi du ikke har blitt akseptert av dem enda. Ganske enkel gruppe dynamikk egentlig. Dog, damer er mye mer på å beskytte venninnene sine enn hva menn er på å beskytte hverandre. Selvfølgelig, det beste hadde jo vært å sluppe alt dette, men ja, speielt på byn og på fester så passer folk på hverandre og sørger for at eklinger ikke kommer til. Derfor må man vise at man ikke er en ekling.

Ser hva du mener her.

Poenget er at jenter er oftere vanskelig å tilnærme seg da venninner ofte passer på hverandre. Greia med denne teknikken er ikke å flørte med andre damer, men å vise seg for venninnene til dama at man er en ok fyr som de ikke trenger å bekrymre seg over at snakker mye med dama/tar på henne etc. Jenter er jo sånn at vi snakker sammen om gutta på en fest/utested etc og vi går på do sammen (do-rituale skal en mann ikke undervurdere!) Dersom venninnene oppfatter en fyr som hyggelig og ålreit vil de jo si det til venninna si i løpet av kvelden. Dersom jeg synes en fyr virker hyggelig har jeg ikke noen problemer med at venninna mi snakker med han alene ikke sant? Det er nettopp det denne "teknikken" dreier seg om. En mann bryter isen først hos venninnene for så å rette oppmerksomheten til den utvalgte jenta. I blondina90's tilfelle blir jo saken en annen, og han har ikke forstått seg på å gjøre dette i praksis. I praksis er ikke nødvendigvis dette "trikset" der for å skaffe seg et enkelt ligg, men en måte å komme i snakk med damer på. Hvordan man kan bli godtatt av venneflokken før man retter kontakten mot den utvalgte.

Dette er i hvertfall det jeg har lært av en av mine bekjente som driver med dette.

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Å jeg sier at det du sier er feil. :biggrin:

Som Riskjekt lengre nede her skrev så tror jeg du og mange andre tydeligvis har oppfattet hele dette venninne greiene feil. Nei, jeg tror ikke at alle som snakker med andre folk prøver å få meg sjalu, såpass innbilsk er jeg ikke. Det er helt greit å snakke til alle i en gruppe, helt normalt hvis man er venner. Men å snakke med alle andre utenom hun du vil ha bare for å få en "godkjent" er bortkastet tid. å slår tilbake på dere. For å ikke gjøre det så komplisert å forstå: Gå rett til hu du vil ha! Hvorfor gjøre det enkelt når man kan gjøre det komplisert, virker å være mottoet deres. Kvinner er vanskelige å forstå, yeah right

Du gidder som vanlig ikke å lese hva jeg skriver, og jeg tar ikke feil. Er det meg eller du som sjekker damer? og har erfaringer med akkurat det :nigo:

Jeg snakker ikke med alle andre enn hun jeg er interessert i, hvorfor skal jeg ikke snakke med hun? Altså, det er kjipt at du en gang har opplevd at en gutt har prøvd å gjøre deg sjalu, men du trenger da ikke å basere alt du sier på 1 erfaring. Som sagt, å la hver å snakke med den du vil ha vil jo ikke føre til noen ting, og det er helt høl i hodet.

Jeg vet ikke, er ikke akkurat første gangen jeg hører det heller. Føler meg like dritt og ubrukelig hver gang fordi jeg tror jeg har tolka alt feil siden han har tunga si i munnen på min venninne , for så å finne ut av neida,han tørr ikke komme bort. Å da vet jeg ikke hvem som feiler mest her, meg eller han, mest sannsynlig han.

Går jeg rett til den jeg vil ha, blir jeg ofte cockblokket av venninner, og det er jævlig irriterende. Derfor snakker jeg med dem også, slik at de ikke gjør det.

Vel, ser ikke helt hvorfor du skal ta det som et nederlag. Dersom han driver på venninnen din når han liker deg så er han jo retarded..

Du sier dessuten at venninnene dine ikke bestemmer hvem du skal hjem med. Vel, når vinnennene dine drar deg langt vekk fordi de kjeder seg (ikke når de kommer for å redde/til utsetning) så er det ikke så lett å gjøre noe. Så jo, venninnene bestemmer hvem som får komme til, og ikke.

Endret av .-L-.
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Det at jeg snakker med noen, betyr ikke nødvendigvis at jeg er interessert i noe mer.

Så nei, dersom en mann FLØRTER med venninnen din, så liker han sikkert hun(Med mindre han er retarded). Dersom han snakker normalt med venninnen din, så betyr det at han snakker NORMALT MED HUN, ikke at han flørter og prøver seg på hun. Det at du regner med at en mann flørter når han snakker med noen, er jo faktisk bare den tolkningen du gjør.

Endret av .-L-.
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Ser hva du mener her.

Poenget er at jenter er oftere vanskelig å tilnærme seg da venninner ofte passer på hverandre. Greia med denne teknikken er ikke å flørte med andre damer, men å vise seg for venninnene til dama at man er en ok fyr som de ikke trenger å bekrymre seg over at snakker mye med dama/tar på henne etc.

Dette er i hvertfall det jeg har lært av en av mine bekjente som driver med dette.

Det du sier, er det man opplever som mann. Er en venninne skeptisk, kan det ødelegge alt, og det er drit å oppleve :P

Jeg ser ikke på det som en teknikk egentlig. Ser på det som å være sosial.

Grunnen til at enkelte ikke forstår hva som blir snakket om, er sikkert fordi de ikke er vandt til å gå alene inn til en gruppe med folk hvor man ikke kjenner noen. Det må man gjøre som mann, ellers skjer det som oftest ikke en drit på byn. Gjorde det senest i dag, og det at jeg snakket med dem, og danset med hun ene, betyr ikke at jeg ville noe mer.

Endret av .-L-.
Skrevet (endret)

Det du sier, er det man opplever som mann. Er en venninne skeptisk, kan det ødelegge alt, og det er drit å oppleve :P

Det var det jeg prøvde å forklare :)

Jeg ser ikke på det som en teknikk egentlig. Ser på det som å være sosial.

Derfor jeg satte det slik "teknikk" fordi jeg ikke fant et bedre ord og fordi det til dels kan være en teknikk, men også en god måte å være sosial på.

Grunnen til at enkelte ikke forstår hva som blir snakket om, er sikkert fordi de ikke er vandt til å gå alene inn til en gruppe med folk hvor man ikke kjenner noen. Det må man gjøre som mann, ellers skjer det som oftest ikke en drit på byn. Gjorde det senest i dag, og det at jeg snakket med dem, og danset med hun ene, betyr ikke at jeg ville noe mer.

Så bra :laugh:

Endret av Gitte.
Gjest Riskjeks
Skrevet

Det at jeg snakker med noen, betyr ikke nødvendigvis at jeg er interessert i noe mer.

Så nei, dersom en mann FLØRTER med venninnen din, så liker han sikkert hun(Med mindre han er retarded). Dersom han snakker normalt med venninnen din, så betyr det at han snakker NORMALT MED HUN, ikke at han flørter og prøver seg på hun. Det at du regner med at en mann flørter når han snakker med noen, er jo faktisk bare den tolkningen du gjør.

Men hele diskusjonen har vel dreid seg om menn som flørter med venninna til den utvalgte? Nå endrer du på diskusjonens premisser.

Selvsagt tror jeg ikke at alle som snakker vanlig med hverken meg eller venninner nødvendigvis er interessert i noe mer! Det var heller ikke hva jeg argumenterte mot...

Jeg går så og si aldri på byen, så mulig det er noe jeg ikke har fått med meg, men når dere skriver om "do-ritualer" og venninner som må godkjenne menn for venninnene, aner jeg ikke hva dere snakker om... Jeg og mine venninner går på do når vi må på do, og lar hverandre flørte med hvem de vil.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...