Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hører stadig om merkelige ting folk blir utsatt for ift. sjekking og relasjonsbidning mellom par... Disse får gjerne svar i forumet om at de har opplevd ulike teknikker det skrives om i bøker, på nettet o.l. En har visstnok møtt på en fyr som bruker en teknikk som går ut på å bryte forelskelsen/"byttet" ned med å fornærme henne slik at hun skal ville komme tilbake for stadig bekreftelse. (Les: http://forum.kvinneg...howtopic=626239) Andre ganger har det vært ting som blir forklart i forumet med at sjekkeren prøver å få motparten til "å bevise seg selv og sin egen verdi", alla Henrik Fexeus sine teknikker i boken "Kunsten å sjekke".

Dette ble forferdelig rotete; jeg er ikke så flink til å forklare ting. :fnise: Det jeg lurer på, er om noen av dere har opplevd slike merkelige sjekkemetoder eller sjekketrender, og hva de gikk ut på. Lurer på hva som er det merkeligste folk driver med på sjekker'n, og jeg lurer på hvordan folk reagerer på disse "teknikkene" folk bruker. Synes det høres helt merkelig ut, så er jo interessant å høre hva dere andre tenker. :) Har du forresten forsøkt å bruke slike varianter selv?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt sjekka opp/tatt kontakt med på to slike måter.

Første var på nettdating, jeg fikk brev fra en fyr som skrev "nå må DU fortelle meg hvorfor DU er bedre enn de andre jentene jeg har kontakt med". Jeg svarte "hahahaha god bedring til deg". og overså fyren.

Andre var på byen, en fyr sa til meg "jeg har ikke sett deg før, du må da være ca like gammel som meg så vi burde ha gått på samme skole eller noe?" Det var tydelig at han var MYE eldre enn meg. Jeg sa "det er ikke sikkert, dessuten er jeg bare 24" og han bare "ååååja, jeg er 38."

Jeg vet jeg ser altfor ung for min alder ut og de fleste tror jeg bare er 17-18, og han så ikke særlig ung ut. Begge episoder var turn off for meg.

Anonym poster: 7cca42cde902c5448e406d0ad375bfd1

• Liker 7
Skrevet

hehe.. når jeg fikk "har ikke jeg sett deg før??" så trodde jeg faktisk at han mente det og tenkte ikke over at han faktisk bare sa det for å få kontakt, så jeg prøvde å finne ut hvor han hadde sett meg jeg da.. trening, byen eller noe.. han bare stod å så på meg og lata som om han var med.. Jeg skylder på de glassene med champagne jeg hadde tatt i løpet av kvelden (feiret bursdagen min) og lover å ikke være like blond neste gang det skjer.. hehe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min nåværende kjæreste fortalte at han snakket ekstra mye med venninnen min de to første gangene vi møttes for å gjøre meg sjalu. Han lurte på om det hadde fungert :) Jeg hadde ikke tenkt over det en gang da hun er ca 20 cm høyere enn ham og de har studert samme fag så det var stort sett det de snakket om. Vel, vel nice try. Uansett hadde jeg vel heller trukket meg unna hvis jeg den gang hadde opplevd det som om han hadde flørtet med henne..

Anonym poster: 47c2b3f077fd785b2a777262c6c48cc1

• Liker 6
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Min nåværende kjæreste fortalte at han snakket ekstra mye med venninnen min de to første gangene vi møttes for å gjøre meg sjalu. Han lurte på om det hadde fungert :) Jeg hadde ikke tenkt over det en gang da hun er ca 20 cm høyere enn ham og de har studert samme fag så det var stort sett det de snakket om. Vel, vel nice try. Uansett hadde jeg vel heller trukket meg unna hvis jeg den gang hadde opplevd det som om han hadde flørtet med henne..

Artig, har opplevd at damer blir sjalu og fighter litt for meg i en slik setting.

De som begynner å lese sjekkestoff osv er jo som oftest de med få erfaringer og som ikke vet helt hvordan ting funker. Møtte nettopp en fyr som hadde vært i forhold fra han var 19-24, han var helt grønnsak når det kom til sjekking.

Det som skjer er jo at menn kommer over disse bøkene og bloggene på internett, leser noe av greiene og blir rar av det. Tror at man må si den ene dumme tingen etter den andre. Verdi her, verdi der og klassikere som: "Du er pen, men det er mange andre pene damer her, hva har du gående for deg bortsett fra utseende"? Meh, hadde de bare forstått at det som funker best er å være normal.

Det ts sikter til er neg-theory og er noe de fleste som leser dette brenner seg kraftig på, fordi de ikke forstår hvor og når dette passer seg å si i det hele tatt.

Endret av .-L-.
Gjest Luriel
Skrevet

De burde kanskje heller lese bøker om folkeskikk ;)

• Liker 14
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Faktisk :P Så opplever jeg at kvinner er mye frekkere enn menn, spesielt i kjeften. Dog, menn driver jo å tafser og slikt, bare ikke på meg. Jeg er kanskje ikke den rette personen til å svare på det.

Endret av .-L-.
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Nå driver ikke jeg med så mye sjekking. Men de gangene jeg gjør det så prøver jeg å være snill, åpen, vise interesse for han og skape god stemning. Har ikke interesse for selveste sjekkinga, oppmerksomheten og interessen er rettet mot personen.

Endret av Maisie
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Første var på nettdating, jeg fikk brev fra en fyr som skrev "nå må DU fortelle meg hvorfor DU er bedre enn de andre jentene jeg har kontakt med". Jeg svarte "hahahaha god bedring til deg". og overså fyren.

Anonym poster: 7cca42cde902c5448e406d0ad375bfd1

:skratte: Fantastisk comeback!

Oisann! :sjokkert: Bra han spurte, forsåvidt, så skjønner han forhåpentligvis at det ikke var dét som avgjorde saken... En ønsker kanskje ikke å bidra til at folk fortsetter med de latterlige sjekketriksene sine.

Hvis den var til meg, så har jeg ingen planer om å lese om sjekking for å bruke tipsene. :fnise: Er psykologibiten som fascinerer meg, og jeg lurer ofte på hva folk synes om de greiene her. For meg virker det like logisk å bruke merkelige sjekketeknikker som å kjøpe seg en identitet gjennom merkeklær - gjerne de som godtas i enkelte miljøer pga. en spesiell prislapp. Det blir kunstig og påtatt. :glare: Endret av Elanore
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husker såvidt den med hesten, esken og noe greier. Som visstnok sa noe om hvor dine seksuelle grenser går?!? Gøy når 3 forskjellige menn prøver seg på den samme kveld. Og så var det en sånn standardgreie med noen spørsmål. Tragisk det også.

Nå fortiden er den mye av det negative. Synes det er en uting. I begynnelsen da dette fenomenet begynte da gav jeg disse mennene svar på tiltale. Jeg synes i utgangspunktet at det er gøy å snakke tull på byen, og litt (kjærlig) erte-flørting er heller ikke feil. Men den oppførselen jeg har møtt er helt utenfor all normal folkeskikk. Sier du noe tilbake, da blir de enda frekkere i kjeften.

Jeg hadde også er tilfelle der jeg gav en fyr svar på tiltale med en skarp kommentar om høyden hans da bare forsvant ham, og så kom to kamerater av ham og begynte å dytte meg og skrike med opp i ansiktet. "jeg burde jo skjønne at han hadde komplekser for høyden", og "hvem var jeg for en jævlig fitte kjerring som trodde jeg var noe". Ja jeg var frekk - men det var han som tok kontakt med meg, uten noen oppfordring fra min side. Det var han som ikke godtok min avvisning, og det var han som var først ute med å kommentere min kropp uoppfordret. (og ja det er barnehage argumentasjon; Han begynte. Men helt ærlig - disher du det ut, da regner jeg med at du tåler å få svar tilbake)

I tillegg har det i den siste tiden vært mange spørsmål der min rolle liksom er å rettferdiggjøre med selv - ala "hvorfor er kvinner så kjipe på byen". Da gidder jeg faktisk ikke prøve engang, jeg sier vet ikke, trekker på skuldrene og snur meg.

Anonym poster: dcc2d238349c6da5fe648b9252a429c8

• Liker 10
Skrevet
Men den oppførselen jeg har møtt er helt utenfor all normal folkeskikk. Sier du noe tilbake, da blir de enda frekkere i kjeften.

Jeg hadde også er tilfelle der jeg gav en fyr svar på tiltale med en skarp kommentar om høyden hans da bare forsvant ham, og så kom to kamerater av ham og begynte å dytte meg og skrike med opp i ansiktet. "jeg burde jo skjønne at han hadde komplekser for høyden", og "hvem var jeg for en jævlig fitte kjerring som trodde jeg var noe". Ja jeg var frekk - men det var han som tok kontakt med meg, uten noen oppfordring fra min side. Det var han som ikke godtok min avvisning, og det var han som var først ute med å kommentere min kropp uoppfordret. (og ja det er barnehage argumentasjon; Han begynte. Men helt ærlig - disher du det ut, da regner jeg med at du tåler å få svar tilbake)

Virker som dét er en greie. Føler mange i byen er veldig aggressive når de skal sjekke opp folk, og det kan bli mildt sagt plagsomt, om ikke direkte ubehagelig. Og ja, jeg skjønner deg godt når dråpen får det til å renne over og du bare tar igjen med samme mynt og håper på at han tar et hint...

I tillegg har det i den siste tiden vært mange spørsmål der min rolle liksom er å rettferdiggjøre med selv - ala "hvorfor er kvinner så kjipe på byen". Da gidder jeg faktisk ikke prøve engang, jeg sier vet ikke, trekker på skuldrene og snur meg.
Den går begge veier, har jeg hørt... Utrolig slitsomt med folk som tror de kan sjarmere når de går rett i offerrollen og starter en relasjon med sutring om ting du ikke kan noe for.
AnonymBruker
Skrevet

Var en som prøvde seg på noe PUA-greier på meg for litt siden. For det første virket han ikke særlig interessert i noe av det jeg sa eller noen av spørsmålene jeg stilte ham. Så sa han plutselig "you like me" og jeg tenkte bare eeehh... Nei heller det motsatte :fnise: (han var britisk, derfor engelsken)

Litt etter sa han at han ikke likte kjolen min, noe som iallefall ikke funka. Ikke for å være innbilsk, men for det første vet jeg at jeg så veldig bra ut i kjolen og for det andre skjønte jeg da med én gang at han prøvde seg på negging og at han bare fremsto som helt rar. Ikke lenge etter han hadde sagt at han ikke likte kjolen min begynte han å stryke meg på arma haha. Weirdo!

Anonym poster: bafffb5eb9ab6e96f3a30f28759b1067

• Liker 3
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Var en som prøvde seg på noe PUA-greier på meg for litt siden. For det første virket han ikke særlig interessert i noe av det jeg sa eller noen av spørsmålene jeg stilte ham. Så sa han plutselig "you like me" og jeg tenkte bare eeehh... Nei heller det motsatte :fnise: (han var britisk, derfor engelsken)

Litt etter sa han at han ikke likte kjolen min, noe som iallefall ikke funka. Ikke for å være innbilsk, men for det første vet jeg at jeg så veldig bra ut i kjolen og for det andre skjønte jeg da med én gang at han prøvde seg på negging og at han bare fremsto som helt rar. Ikke lenge etter han hadde sagt at han ikke likte kjolen min begynte han å stryke meg på arma haha. Weirdo!

Anonym poster: bafffb5eb9ab6e96f3a30f28759b1067

Off, jeg leste de greiene der når jeg var 19, men likte det ikke helt. En systematisk fremgangsmåte som faktisk funker om man gjør det riktig.

Nå er det ganske annerledes i Usa og i Norge når det kommer til sjekkekulturen, og disse negge greiene funker nok bedre på klubber i Usa. Dog, hehe teorien er vel Neg --> for å diskvalifisere seg som en som er interessert, for å så komme inn under raderen? Når han tok på deg prøvde han og fysisk eskalere :P hehe fail, døds tidig å lese om de som failer.

Endret av .-L-.
AnonymBruker
Skrevet

Det var en kompis av en kompis som jeg fikk vite på forhånd at var en "gamer". Så om han prøvde seg på meg fikk jeg vite nøyaktig hva han kom til å si, og akkurat det skjedde :P

Så det var ganske morsomt å først være helt med på alt han sa, for så å si; "Per" har fortalt meg om at du har studert the game ganske godt :fnise:

Anonym poster: 49d8d2352f05415a1bcb85e160a1bc49

• Liker 7
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Det var en kompis av en kompis som jeg fikk vite på forhånd at var en "gamer". Så om han prøvde seg på meg fikk jeg vite nøyaktig hva han kom til å si, og akkurat det skjedde :P

Så det var ganske morsomt å først være helt med på alt han sa, for så å si; "Per" har fortalt meg om at du har studert the game ganske godt :fnise:

Hehe :fnise: Den har jeg aldri fått faktisk, men jeg har vel fått: Er det sjekketrikset ditt? Alltid artig å få :P

Endret av .-L-.
AnonymBruker
Skrevet

Hehe :fnise: Den har jeg aldri fått faktisk, men jeg har vel fått: Er det sjekketrikset ditt? Alltid artig å få :P

Det spørsmålet er jo et sjekketriks i seg selv om det sies med glimt i øyet :P Har sagt det mange ganger til gutter jeg liker, da er liksom isen brutt :)

Men han fyren trengte å bli satt på plass, og det ble han! Kompisene var veldig fornøyde :P Han hadde kjæreste, men var utro så mye han kunne. Tragisk fyr.

Gjest .-L-.
Skrevet

Det spørsmålet er jo et sjekketriks i seg selv om det sies med glimt i øyet :P Har sagt det mange ganger til gutter jeg liker, da er liksom isen brutt :)

Hehe, det er ikke alle som svarer så bra på den da.

Men han fyren trengte å bli satt på plass, og det ble han! Kompisene var veldig fornøyde :P Han hadde kjæreste, men var utro så mye han kunne. Tragisk fyr.

Anti-playadame du :fnise:

Skrevet

Jeg var så usikker når det kom til sjekking at jeg møtte min kommende kjæreste for første gang, endte jeg opp med å slå ham i armen hver gang han sa noe teit. Som igjen var hans måte å sjekke opp på.

Hva kan jeg si? Han endte opp gul og blå, og vi endte opp sammen. :balltre:

• Liker 5
Skrevet

Jeg var så usikker når det kom til sjekking at jeg møtte min kommende kjæreste for første gang, endte jeg opp med å slå ham i armen hver gang han sa noe teit. Som igjen var hans måte å sjekke opp på.

Hva kan jeg si? Han endte opp gul og blå, og vi endte opp sammen. :balltre:

Når en jente "slår" en mann i armen, uten å bli reelt sint/sur, signaliserer hun at hun liker han. Det er som gutter og jenter i barnehagen som lekeslåss og plager hverandre. Langt fra noen unik eller uvanlig reaksjon.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...