Gå til innhold

Har du en hemmelig ingrediens i vaffelrøra di?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Kjenner ingen andre som bruker egg i vaffelrøren sin, men det gjør moren min og jeg - ikke akkurat en fancy "hemmelighet", men så blir vaflene bedre synes nå vi :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner ingen andre som bruker egg i vaffelrøren sin' date=' men det gjør moren min og jeg - ikke akkurat en fancy "hemmelighet", men så blir vaflene bedre synes nå vi :).[/quote']

:klø: kjenner du ingen andre som bruker EGG i vaffelrøren?

Kjenner ingen som IKKE gjør det, jeg da!

Har selv en oppskrift på vafler uten egg, men det er da langt vanligere å lage med egg enn uten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølse i vaffel er vanlig i Moss ja. Det er noe alle bør prøve. Det er skikkelig 17. mai mat. NAM

Thihi....pølse i vaffel er morsomt....husker vi dro på håndballturneringer da vi var yngre og det var like moro hver gang når noen gikk for å kjøpe pølse i vaffel..ha ha ha...folk forsto det rett å slett ikke å la dem hver for seg....

Ikke min favoritt akkurat men det smaker helt greit....selvom jeg kanskje ikek ville valgt kjempe søte vaffler akkurat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner mange som både bruker og ikke bruker egg og bakepulver i vaflene.

Selv bruker jeg begge deler.

Min oppskrift er med:

Mel

Melk

Flytende melange

Litt sukker

Vaniljepulver

Bakepulver

Salt

Rømme

Egg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en hel god vaffeloppskrift til meg?

...sinnsykt lenge siden jeg har laget vaffler nå, fikk vanvittig lyst på vaffler etter å lest disse innleggene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en hel god vaffeloppskrift til meg?

Dette er min absolutt beste vaffeloppskrift, de blir sprø og god!

Rømmevafler (7-8 plater)

3 ½ dl hvetemel

½ ts salt

2 ½ dl rømme

2 ½ dl vann

2-3 ss sukker

Bland alt. La svelle 30-45 minutter før steking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lompa

Har ikke prøvd ennå, men tenkte jeg skulle ha i en "dæsj" med kesam vanilje en dag...har fått helt dilla på det,nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker vaniljesukker og kardemumme evt. rømme/kresam/yougert etc. om jeg har rester..

Minnes med gru vaflene på husmorskolen... der ble "alle" rester puttet i røren - enten det var grøt, poteter eller brøddeig... - men vaflene ble gode de... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Har ikke prøvd ennå, men tenkte jeg skulle ha i en "dæsj" med kesam vanilje en dag...har fått helt dilla på det,nemlig.

god ide! det er jo både sunt og godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskriften jeg har snappet fra Minnie Emmerdale er den beste vaffelrøren jeg noen gang har lagd vafler av;

5 dl hvetemel

1 dl sukker

2 ts bakepulver

2 ts vaniljesukker

1 ts kardemomme

3 egg

1 ts salt (binder vaflene bedre, gir IKKE smak)

1 beger rømme (jeg bruker lettrømme)

6 dl kulturmelk evt. rester av fløte hvis du har noe igjen

1 dl smeltet melange (bruk melange, ikke smør)

Visp godt sammen og la svelle i minst 30 min, gjerne 1 time. Stekes på vanlig måte.

Blir røren for tykk så spe med litt vanlig melk, Røren skal være fyldig og solgyllen av eggene, ikke for blek, da blir vaflene dvaske.

Lagde de på søndag, og de var så gode at jeg spiste ikke bare mer enn jeg orket, men mer enn det igjen også!

:sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Vanlig i Moss å ha pølse i vaffel.

Pussig. Har en venninne fra Moss, hun bruker vafler til suppe. Ser ut som om Moss er et kjerneområde for utvidet vaffelbruk.

Jeg bruker alltid egg i røra (i likhet med alle jeg kjenner), men siden jeg har en liten eggeallergiker, vil jeg gjerne ha en opskrift uten. Kan jo prøve Arkanas rømmevafler :-)

Er for øvrig veldig kresen på vaflene. Bestemoren min (!) lager usannsynlig vonde vafler, jeg skjønner ikke hvordan hun får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En liten dæsj appelsinjus i røren gjør vaflene ekstra friske og gode.

For øvrig forsøkte vi nylig med most banan, og det var helt konge!! Kjempegode vafler. Vi prøvde med hakket sjokolade også (i restene av den samme røren), og da ble det jo rene konfekten - banan OG sjokolade... YUMMI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får høre at jeg lager verdens beste vaffler. Men jeg gjør som min morfar pleide å gjøre. Har ikke i bakepulver,natron eller kardemomme.

Men når jeg pisker eggene pisker jeg dem ekstra lenge så røren blir luftig og fin, og da hever vafflene seg uansett. Bruker som oftest 3 egg.

Så har jeg i hvetemel,smeltet smør,sukker,melk og rømme. Og da mener jeg rømme og ikke lett rømme.

Av og til bruker jeg kefirmelk i røra også. Men har ikke noe mål. Tar litt av det og en god slump av det, og da syns jeg at jeg får den beste røra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...