Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡

Frufly

Anbefalte innlegg

Hektisk og koselig jul sånn likevel håper jeg? :)

Merket selv idag at det var heeerlig å bare slappe av, hadde heldigvis ikke takket ja til noe middagsselskap idag.

Er så mett på julemat, julebakst, julekaker, konfekt osv osv! :P

Har vært herlig å bare frotse i frukt og grønt, men så ble det litt sjokolade og chips ikveld uansett da. Men herlig å ikke være sånn sprikk mett fra middag og masse kaker.. :)

Planer frem mot nyttår da? Date med sofaen og joggebukse? :) :)

Nærmer seg termin :hjerte: jeg er veldig spent på dine vegne :jepp: på hvordan det kommer til å starte og gå i seg selv :)

Fikk du noe fint til jul da?

Koselig jul sånn utenom det :)

Dagene som kommer har jeg tenkt å bare slappe av hjemme i sofan :)

Fikk mye fint til jul :) Samler på rosendahl servise så vi fikk middagstallerker og vanlige tallerker i det. Såper, kremer. Ei jeg er tante til hadde perla fine perlebrett, syns det er så koselig å få gaver der hun har laga tibg og skrevet på til og fra lapp selv :rodmer: Går i første klasse. Fikk også masse fint til babyen :hjerte: strikkeklær av Svigers, uro, ull til babyen og leker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en litt vel hektisk dag ja! Sofa og joggis er virkelig på sin plass nå, med den aller beste samvittighet. Gleder meg bare til neste jul, det skal bli så mye bedre :) Nyt latskapen! Det skal jeg gjøre ;)

Uff ja ble litt mye.. Yes, det skal nytes :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler på det sterkeste jul i eget hus når dere kommer så langt :) Og å være ferdig med pakkeutdeling lenge før julaften. Vi har hatt noen deilige dager med lite stress (annet enn å lage julemiddagen, men den lager seg jo egentlig selv).

Det har jeg sagt til mannen også :) Pakkeutdeling var ikke meiningen at skulle ende slik. De vi skulle levere pakke til bor ikke her å de skulle komme hjem til jul så da ble det slik med den ene pakken.

Hørtes ut som dere hadde det avslappende og godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært høygravid i jula så hadde jeg ikke fartet rundt. Jeg hadde brukt det at jeg er høygravid som en unnskyldning og det er en veldig god unnskyldning. De fleste er da slitne og blir fort slitne, sover dårlig og mange sliter med bekkenet. Det kommer mange flere juler så hvorfor slite seg ut den ene gangen man er gravid? ;)

Men nå er jeg også oppvokst med at på julaften går vi ikke ut døra om vi ikke MÅ :)

Håper at du har koset deg noe da, siden du ikke gledet deg. Du har sikkert fått fine gaver og god mat ;)

Vi skulle nok ikke hatt så mye på programmet nei. Når vi får eget hus vil jeg minst mulig ut av huset.

Joda jeg har kost meg altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være Slimproppen som gikk. Jeg stod opp for å tisse så var det blod/slim på papiret når jeg tørka. På den lappen jeg fikk fra jordmor står det jeg skal ringe om det er rier, vannavgang, blødning eller -liv. Jeg har ikke ringt. Tenkte ringe legekontoret når de åpner. Burde jeg ringt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, slimpropp :nigo: Jeg hadde nok ikke ringt om den hadde gått... Å bare som du vet det, riene mine begynte kl.09, slimproppen gjekk kl.17 ;) sååå kanskje det skjer noe snart ;) Selvom den kan gå lenge før også, men jeg har en liten knapp for det. Kunne jo kanskje vente til etter nyttår da i det minste :fnise :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, slimpropp :nigo: Jeg hadde nok ikke ringt om den hadde gått... Å bare som du vet det, riene mine begynte kl.09, slimproppen gjekk kl.17 ;) sååå kanskje det skjer noe snart ;) Selvom den kan gå lenge før også, men jeg har en liten knapp for det. Kunne jo kanskje vente til etter nyttår da i det minste :fnise :

Oj, kanskje det :) Er så vanskelig å vite. Kjedelig at vi bor så langt unna sykehuset, Skulle ha leigt oss en lelighet i nærheten der fra 20. Des til 20. Januar :P

Siden det var såpass utpå morningen så var det like greit å vente å se:) Tenkte ringe legekontoret å høre om jordmor er på jobb i dag så kan jeg spørre henne sånn tilfelle. Vil ikke de skal sjekke åpningen heller for er redd det setter ting i gang.

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legekontoret, du :)

Jeg hadde det sånn i halvannen uke med snuppa. Hver gang jeg tørket meg var det blod og slim.

Ja får det :) Håper virkelig jordmor er på jobb for vil ikke til en turnuslehe som såvidt kan norsk.. Men sjekker de åpningen da? Syns set er litt dumt om de gjør det for jeg vil helst gå til over nyttår :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ringt legekontoret og pratet med jordmor. Jordmor mente at det nok var fødsel på gang og st jeg skulle opp til en sjekk på legekontoret. Ringte legekontoret å fikk tid for sjekk, men det er ikke før 13. Syns ikke det var særlig betryggende. Kjenner jeg noe mer er ivertfall terskelen for å ringe å be om å få en sjekk med en gang veldig liten. Hadde vært supert å slippe ambulanse til sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Det er jo tegn til fødsel, ja :) Hun hadde ikke sagt du kunne vente til 13 om hun ikke trodde det gikk bra. De vet jo hvor lang kjøretur dere har ;)

Sjekk av åpning trenger ikke bety at fødselen starter. Du har allerede litt åpning så når du merker noe er du nok i fødsel. Pust med magen og gjør som jordmor anbefaler! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo tegn til fødsel, ja :) Hun hadde ikke sagt du kunne vente til 13 om hun ikke trodde det gikk bra. De vet jo hvor lang kjøretur dere har ;)

Sjekk av åpning trenger ikke bety at fødselen starter. Du har allerede litt åpning så når du merker noe er du nok i fødsel. Pust med magen og gjør som jordmor anbefaler! :klemmer:

Jordmor vet ikke at jeg ikke skal opp før kl 13. Hun er i en annen kommune så pratet med hun på telefonen. Det er bare de på legekontoret som har sett meg opp på time så føler meg ikke helt trygg på det. Men hvis det skjer noe mer tar jeg kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sko egentlig få besøk i 10-11 tiden, men avlyste det. Vil helst ikke ha folk her på besøk som eg ikke kjenne noe veldig godt akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, så spennende her nå! :nigo: Har det skjedd noe mer eller? Så bra at jeg ikke har noen planer i dag slik at jeg kan sitte her å trykke på oppdater-knappen konstant :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselen kan starte flere uker etter slimproppen gikk, den kan også dannes på nytt. Den infoen fikk jeg på fødselskuret og jeg har lest i flere forum at folk opplevde at slimproppen kom ut 1-2 uker før fødselen startet. Så det er ikke et sikkert tegn på at fødselen starter. Ikke for å ta fra deg spenningen men det kan faktisk hende at ingenting skjer ennå, så du er forberedt på det :) Men noen ganger føder man ikke lenge etterpå ;) Vannet mitt gikk 9 timer etter slimproppen kom ut.

Spennende!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...