Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så klart spiller det en rolle, dessuten er det intressant for meg å lese andres erfaringer og synspunkt. Ellers hadde det ikke vært noe vits å starte den tråden her.

Alle er på nett Tom - alle er crazy. Til og med du, på din høye hest. Jiha!

Anonym poster: 114e89914c235045785e2d8e43559be2

Var du forresten kun utro i fylla og var sexen med alle de du var utro med bedre enn med kjæresten din?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var du forresten kun utro i fylla og var sexen med alle de du var utro med bedre enn med kjæresten din?

Aldri i fylla.

Alle jeg har vært utro med har vært relasjoner som har bygget seg opp over tid. Blitt kjent gjennom studier eller andre aktiviteter jeg holder på med. Begynt med en flørt som har utviklet seg til intens lyst på sex. Og ja, sexen har vært veldig mye bedre enn med kjæresten min. Dessverre. De har alle vært mer lik meg seksuelt, noe jeg har savnet så jævlig mye i forholdet mitt.

Det jeg så klart er redd for er at jeg slutter, så bygger det seg opp så mye frustrasjon og kåtskap inni meg at jeg setter igang igjen. Blir for dumt.

• Liker 1
Skrevet

Aldri i fylla.

Alle jeg har vært utro med har vært relasjoner som har bygget seg opp over tid. Blitt kjent gjennom studier eller andre aktiviteter jeg holder på med. Begynt med en flørt som har utviklet seg til intens lyst på sex. Og ja, sexen har vært veldig mye bedre enn med kjæresten min. Dessverre. De har alle vært mer lik meg seksuelt, noe jeg har savnet så jævlig mye i forholdet mitt.

Det jeg så klart er redd for er at jeg slutter, så bygger det seg opp så mye frustrasjon og kåtskap inni meg at jeg setter igang igjen. Blir for dumt.

Altså et bevisst valg basert på en lang og omfattende tankeprosess. Jeg fatter ikke hvorfor du er i et forhold hvis sexen er så dårlig og sex er viktig for deg. DET er kanskje det mest interessante her; ikke hvorfor du er utro.

AnonymBruker
Skrevet

Altså et bevisst valg basert på en lang og omfattende tankeprosess. Jeg fatter ikke hvorfor du er i et forhold hvis sexen er så dårlig og sex er viktig for deg. DET er kanskje det mest interessante her; ikke hvorfor du er utro.

Godt spørsmål, og det er vel her kjernen i utroskapet ligger. At jeg ikke er tilfreds seksuelt. Er vanskelig fordi vi har det sykt bra sammen på alle andre områder. At han er min beste venn, vi ler og har det masse gøy sammen. Vi er nære hverandre og vært gjennom mye. Jeg har vel gått med et håp om at det skal bli bedre etterhvert, at han vil løsne og komme mer på banen... Men ja... Er vel på tide å innse at det ikke gjør det, og at sex er så sinnssykt viktig for meg at jeg aldri kommer til å godta det. Takk for at du stiller spørsmålene du stiller, Tom!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt sant. Utallige par har bevist at det er mulig å leve sammen livet ut.

TS, du er så lik de andre damene som holder på på den måten. Gud bedre. Dere må ha samme far.

Haha, ja... kanskje vi har samme far? satan? :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Ja, tenk på alle rundbrennerne som er den virkelige biologiske faren rundt om kring i de tusen hjem.

Det sies at dette utgjør 10% av alle barn.

Mye dårlige gener ute og går bare der.

Skrevet

Godt spørsmål, og det er vel her kjernen i utroskapet ligger. At jeg ikke er tilfreds seksuelt. Er vanskelig fordi vi har det sykt bra sammen på alle andre områder. At han er min beste venn, vi ler og har det masse gøy sammen. Vi er nære hverandre og vært gjennom mye. Jeg har vel gått med et håp om at det skal bli bedre etterhvert, at han vil løsne og komme mer på banen... Men ja... Er vel på tide å innse at det ikke gjør det, og at sex er så sinnssykt viktig for meg at jeg aldri kommer til å godta det. Takk for at du stiller spørsmålene du stiller, Tom!

Er han virkelig din beste venn når du er utro gang på gang bak ryggen hans? Kanskje du er som meg og har enkelte psykopatiske trekk.

AnonymBruker
Skrevet

Er han virkelig din beste venn når du er utro gang på gang bak ryggen hans? Kanskje du er som meg og har enkelte psykopatiske trekk.

Ja, som i at vi støttet hverandre og kan snakke om det meste. Har det gøy sammen og trives i hverandres selvskap. Håper ikke jeg har psykopatiske trekk, men utdyp gjerne hva du mener!

• Liker 1
Skrevet

Ja, som i at vi støttet hverandre og kan snakke om det meste. Har det gøy sammen og trives i hverandres selvskap. Håper ikke jeg har psykopatiske trekk, men utdyp gjerne hva du mener!

http://en.wikipedia.org/wiki/Dark_triad

Gjest Gjest
Skrevet

Selvfølgelig er jeg bedre. Jeg fremstiller ikke meg som et stakkarslig offer. Å være utro er en ting, men å unnskylde det gjennom bisarre rasjonaliseringer er bare patetisk. Det er en uredelig eller så tyder det på et svekket sjelsliv.

Hjelpes.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er nok ikke så langt fra sannheten i mye av det der nei, dessverre, dessverre.. Tror jeg må gå å ta meg litt rødvin jeg!

Gjest Gjest
Skrevet

hvordan greier du å skjule det for kjæresten!?!? han må jo merke noe? Hva sier du til han når du skal gå å knulle på andre? at du ska på jobb, venninne?

Tenker du ikke på han i menst du er utro? Skjønner det faen ikke

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du må finne deg en kjæreste som er bedre i senga, og som synes det er ok med et åpent forhold.

Jeg har vært kronisk utro i alle forhold, selv om sexen har vært bra. Endte opp med å innrømme det, og vi har nå blitt enige om et åpent forhold i stedet, og alle er glade.

Anonym poster: 764d87a7dd8926c1ca88d61bc555e6da

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig er jeg bedre. Jeg fremstiller ikke meg som et stakkarslig offer. Å være utro er en ting, men å unnskylde det gjennom bisarre rasjonaliseringer er bare patetisk. Det er en uredelig eller så tyder det på et svekket sjelsliv.

Å lyve om det samt bedra noen er altså bedre en å ha ambivalente følelser rundt det etterpå?

En person som sårer noen/gjør noe galt er bedre om h*n gjør det uten å angre?

Logisk.....

Gjest Lillesiren
Skrevet

...men å være psykopat tyder ikke på det?

*snip* Kanskje du er som meg og har enkelte psykopatiske trekk.

• Liker 2
Gjest Chloè
Skrevet

Hva er vitsen med å være sammen med en mann du fungerer dårlig seksuelt med? Dere er venner,ikke kjærester. Det er ikke rart at du gjør det du gjør, du må føle deg helt ræva hjemme. Kan ikke tenke meg å leve med en mann som aldri viser at han har lyst på meg. Det som gjør deg til et svakt menneske er at du faktisk gjennomfører dine lyster, å ikke går fra han.

AnonymBruker
Skrevet

Det heter seg vel at et forhold uten stor gjensidig seksuell tiltrekning er et vennskap.

Han fortjener å finne noen som er trofast da jeg antar at en slik løsning hvor du har sex med andre ikker er ønskelig og vil være svært ødeleggende for ham. Hvis du er rederlig vil du gjøre det slutt uten å nevne at du har vært utro slik at han slipper den j'vlige følelsen. For som en som har blitt utsatt for det - følelsen er helt forferdelig. Mener å ha lest at emosjonelt sett er det på nivå med å miste en svært nær person, og like under drap og voldtekt.

Dere er ikke riktig for hverandre. Du oppfører deg som en emosjonell vampyr som suger ut hans oppmerksomhet og kjærlighet fordi det gjør deg tilfreds og fornøyd. Du bør innse at dette er et svært ensidig forhold hvor du utnytter ham. Han fortjener bedre. DU bør finne deg selv og hva du egentlig er ute etter. Bli ærlig med deg selv. Er du ikke av den monogame typen bør du være åpen om et til fremtidige potensielle partnere.

Anonym poster: 6be9cb9bfe04a760ac5cb47b3fa1313b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må bare si at det vondeste i et forhold er når partneren er utro.

Skjedde med meg for et par år siden. Var veldig, veldig forelsket. Og så med min aller beste venninne. Og alle de andre vennene mine var på den festen. Jeg måtte finne det ut fra gjengens "sladrehank"

Kjentes ut som hjertet ble knust, rett og slett. Ble dårlig, spydde på veien hjem etter det jeg hørte. Satt meg ned med spritflasken og gråt og gråt og gråt hele dagen, hele natten.

Ettervirkningen var ekstremt dårlig selvtillit, som ledet til bulimi (jeg hadde anoreksi før jeg ble sammen med han, men var selvsagt frisk da vi ble sammen)

Vil aldri kjenne følelsen igjen, men selv tanken på hva som skjedde gjør meg dårlig. Følte meg ynkelig, dårlig, stygg og ikke god nok. For han ville jo tydeligvis heller ha henne enn meg.

Anonym poster: b1f542b8d362bc99abdfea676c2e8994

Gjest anonym hunkjønn
Skrevet

Jeg vil stille deg ts et spørsmål. Er du glad i deg selv? Utroskap er selvdestruktivt da det medfører risiko for deg og han du er glad i. Jeg er klar over at risiko er litt av spenningen som du søker, men allikevel...Du drar den helt ut! Jeg er selv ei som er glad i spenning, men hadde aldri klart å være utro! Hvordan klarer du det?

Synes og det du fortalte at det er over lenger tids bekjentskap med noen, og er veldig ille. Hva tror du kjærsten din hadde sagt hvis han visste dette? Hvordan hadde du reagert hvis kjæresten dun hadde vært utro mot deg?

Jeg er en del eldre enn deg, og har aldri i livet klart å være utro. Jeg er og veldig attraktiv, vakker, fått og får mye oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, men det er , som en mann tidligere skrev her , nok for meg, jeg kan godt flirte, bli revet med av noen etc, men aldri gå til det steget å knulle noen når jeg er i et forhold, å gå bak ryggen på andre sånn, det har jeg rett og slett ikke hjerte til!

Så tenk igjen på spørsmålet mitt. Godt mulig mannen du er med ikke er den rette for deg, siden det virker som du ikke har et tilfredstillende sexliv, men noe du skriver antyder at det er mer her, du har en rastløshet, uro i deg, som du selv skrev, du søker stimuli, ja bekreftlese, og det er her jeg spør igjen : hvor glad er du egentlig i deg selv? Du nevnte tidligere at du aldri ville vært kjæreste med deg selv. Det sier mye! Som om du sier rett ut at du ikke stoler og evt ikke liker deg selv. Det er dette du må ta tak i å jobbe med. Jeg vil anbefale psykolog.

Jeg tenker når jeg leste det du og Tom skrev tidligere, at dere begge har et snev av selvforakt, dere ødelegger for dere selv når dere har det bra , ergo : dere handler utifra at dere fortjener ikke å ha det bra, dere jobber mot dere selv. Det er denne stemmen i deg du må ta tak i. Vi har alle mange stemmer , eller sider om du vil, men noen ganger lar vi stemmer i oss styre oss, istedenfor at vi selv styrer dem. Det kalles de engstelige sidene i oss. Det er her du må bli mer bevisst.

Du må og bestemme deg for om du vil satse på kjæresten din eller ikke. For hvis du i underbevissheten egentlig ikke vil fortsette med han, vil du med stor sannsynlighet være utro igjen. Evt at du lar denne stemmen styre, selv om du har bestemt deg for å være med han fortsatt. Da må du begynne å bli mer bevisst på hva du kan gjøre for å unngå å være utro, når du blir fristet.

Vi tar alle valg hele tiden, hver dag. Noen er mer bevisste enn andre. Nå vet du at du ikke liker å være utro, det gir deg en vond følelse i ettertid og du vet at det ville knust kjæresten din. Da må du ha fokus på det, og ikke følge stemmen i deg som frister deg til å være utro, for den kommer til å komme igjen. Det er som en alkoholiker eller narkoman, eller en veldig overvektig i forhold til mat. Da må DU styre denne stemmen, ta kontroll over den! Det krever øvelse.

Ble langt dette, men jeg har lest endel psykologi, så håper du får noe ut av det jeg skrev. Synes uansett du skal snakke med en psykolog, det kan hjelpe deg til å bli mer bevisst på egne valg. Du har vært utro 3 gang, det er alvorlig. Dette må du ta tak i, det er en vond spiral du nå har kommet i. Du sier selv at det spiser deg opp innvendig. Det gjør det med de som har blitt bedratt og! Lov meg at du ALDRI er utro igjen!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil stille deg ts et spørsmål. Er du glad i deg selv? Utroskap er selvdestruktivt da det medfører risiko for deg og han du er glad i. Jeg er klar over at risiko er litt av spenningen som du søker, men allikevel...Du drar den helt ut! Jeg er selv ei som er glad i spenning, men hadde aldri klart å være utro! Hvordan klarer du det?

Synes og det du fortalte at det er over lenger tids bekjentskap med noen, og er veldig ille. Hva tror du kjærsten din hadde sagt hvis han visste dette? Hvordan hadde du reagert hvis kjæresten dun hadde vært utro mot deg?

Jeg er en del eldre enn deg, og har aldri i livet klart å være utro. Jeg er og veldig attraktiv, vakker, fått og får mye oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, men det er , som en mann tidligere skrev her , nok for meg, jeg kan godt flirte, bli revet med av noen etc, men aldri gå til det steget å knulle noen når jeg er i et forhold, å gå bak ryggen på andre sånn, det har jeg rett og slett ikke hjerte til!

Så tenk igjen på spørsmålet mitt. Godt mulig mannen du er med ikke er den rette for deg, siden det virker som du ikke har et tilfredstillende sexliv, men noe du skriver antyder at det er mer her, du har en rastløshet, uro i deg, som du selv skrev, du søker stimuli, ja bekreftlese, og det er her jeg spør igjen : hvor glad er du egentlig i deg selv? Du nevnte tidligere at du aldri ville vært kjæreste med deg selv. Det sier mye! Som om du sier rett ut at du ikke stoler og evt ikke liker deg selv. Det er dette du må ta tak i å jobbe med. Jeg vil anbefale psykolog.

Jeg tenker når jeg leste det du og Tom skrev tidligere, at dere begge har et snev av selvforakt, dere ødelegger for dere selv når dere har det bra , ergo : dere handler utifra at dere fortjener ikke å ha det bra, dere jobber mot dere selv. Det er denne stemmen i deg du må ta tak i. Vi har alle mange stemmer , eller sider om du vil, men noen ganger lar vi stemmer i oss styre oss, istedenfor at vi selv styrer dem. Det kalles de engstelige sidene i oss. Det er her du må bli mer bevisst.

Du må og bestemme deg for om du vil satse på kjæresten din eller ikke. For hvis du i underbevissheten egentlig ikke vil fortsette med han, vil du med stor sannsynlighet være utro igjen. Evt at du lar denne stemmen styre, selv om du har bestemt deg for å være med han fortsatt. Da må du begynne å bli mer bevisst på hva du kan gjøre for å unngå å være utro, når du blir fristet.

Vi tar alle valg hele tiden, hver dag. Noen er mer bevisste enn andre. Nå vet du at du ikke liker å være utro, det gir deg en vond følelse i ettertid og du vet at det ville knust kjæresten din. Da må du ha fokus på det, og ikke følge stemmen i deg som frister deg til å være utro, for den kommer til å komme igjen. Det er som en alkoholiker eller narkoman, eller en veldig overvektig i forhold til mat. Da må DU styre denne stemmen, ta kontroll over den! Det krever øvelse.

Ble langt dette, men jeg har lest endel psykologi, så håper du får noe ut av det jeg skrev. Synes uansett du skal snakke med en psykolog, det kan hjelpe deg til å bli mer bevisst på egne valg. Du har vært utro 3 gang, det er alvorlig. Dette må du ta tak i, det er en vond spiral du nå har kommet i. Du sier selv at det spiser deg opp innvendig. Det gjør det med de som har blitt bedratt og! Lov meg at du ALDRI er utro igjen!

Her er det mye intressant å ta tak i og tenke over.

Ja, jeg føler jeg er glad i meg selv, absolutt. Jeg er stolt over hvordan jeg ser ut, og hvordan jeg behandler venner, familie og kjæresten min. Jeg er generelt snill og et bra menneske, utenom så klart dette jeg har gjort, som jeg mener ikke utelukkende burde definere meg som menneske. Når jeg sier at jeg ikke vil være kjæreste med meg selv, er det p.g.a utroskapen. Jeg hadde så klart mistet all tillit og hatt det grusomt, dersom noen hadde gjort det mot meg.

Det du skriver om selvforakt tror jeg kan stemme på mange måter.. Jeg lever litt med en innstilling (av en eller annen grunn) om at alt jeg tar i blir ødelagt, før eller siden. Både vennskap, om jeg har dyre eiendeler og forhold.

Så vil jeg avslutningsvis si at utroskap AAAALDRI hadde funnet sted i de 2 første årene av forholdet. Da ble jeg nesten litt dårlig bare av å klemme andre menn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...