Gjest Faerunpedia Skrevet 9. mai 2013 #21 Skrevet 9. mai 2013 Dette bildet sier også sannheten: Franskmann (36) på bryllupsferie drept av hai Anonym poster: e03a53ff6d0bc7f969132fb5ec6e6ed1 Og hvor mange haier tror du blir drept av mennesker? Kutter av finner og lar dem dø en langsom død for å lage suppe.
Gjest Gunfreak Skrevet 9. mai 2013 #22 Skrevet 9. mai 2013 Uavhengig av fakta og hvor glad jeg er i haier, tror jeg fortsatt jeg ville foretrukket å svømme ved siden av et annet menneske. Ville mye heller svømt ved siden av en 12 meter hvalhai enn et kjedelig menneske!! Haier er ikke en gang spesielt glad i menneskekjøtt, vanligvis når de biter oss er det enten fordi dem trodde vi var noe annet(som en sel) eller bare fordi dem er nygjerrige(deres måte å hilse på)
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #23 Skrevet 9. mai 2013 Det som forårsaker mange angrep er at haien tror mennesker er et byttedyr, at "offeret" utstråler frykt, eller at den har et veldig følsomt snuteparti og derfor undersøker med snute og tenner, og dermed kan rifte opp noe som kan bli fatalt. Et utrolig fascinerende, intelligent og misforstått skapning. Kunne gjerne tenkt meg å svømme med hvithai. Anonym poster: 31d1d803433ab69c2dd6a510964e3cb6 1
kråkefjas Skrevet 9. mai 2013 #24 Skrevet 9. mai 2013 De angriper som regel bare hvis de føler seg truet. Mennesket også
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #25 Skrevet 9. mai 2013 Mennesket også Pøh! Anonym poster: 31d1d803433ab69c2dd6a510964e3cb6 1
Blod Skrevet 9. mai 2013 #27 Skrevet 9. mai 2013 Mennesket også Mennesker angriper ikke bare når de føler seg truet. De dreper av så mange andre grunner. 3
kråkefjas Skrevet 9. mai 2013 #28 Skrevet 9. mai 2013 Mennesker angriper ikke bare når de føler seg truet. De dreper av så mange andre grunner. Haier også
Ghost Hunter Skrevet 9. mai 2013 #29 Skrevet 9. mai 2013 Er jo ikke så rart at flere mennesker blir drept av mennesker enn haier. I mitt tileffe er det umulig å bli drept av hai, de bor i havet, ikke på land. Jeg er aldri langt vekk fra land om jeg i vannet. Hadde mennesker og haiene på en eller annen måte levd i sammen, så ville nok antall haiangrep vært en del større. I de fleste tilfeller hvor mennesker dreper hverandre, er det jo en grunn for det. Jeg sier ikke at det er greit for det, men jeg tror det er få mennesker som dreper KUN for å drepe. At katter dreper kun på instinkt vet jeg ikke...har dere sett hvordan katter leker med byttet sitt? Det er grusomt, få mennesker ville gjort sånt mot andre. Det finnes så klart unntak, men de menneskene er som regel psykisk syke vil jeg tro. Men terror og krig, det er vi nok ganske alene om...heldigvis er de fleste mennesker i mot det også. Dyretesting, pelsfarmer og eggproduksjon osv er også unødvendig dritt vi holder på med, men jeg håper at en dag blir det forandringer der også, vi trenger ikke pelsen til dyra, vi trenger ikke teste diverse stoffer på dem, og det er mer enn nok plass til at hønene kan få større området å bevege seg på... 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #30 Skrevet 9. mai 2013 Er jo ikke så rart at flere mennesker blir drept av mennesker enn haier. I mitt tileffe er det umulig å bli drept av hai, de bor i havet, ikke på land. Jeg er aldri langt vekk fra land om jeg i vannet. Hadde mennesker og haiene på en eller annen måte levd i sammen, så ville nok antall haiangrep vært en del større. I de fleste tilfeller hvor mennesker dreper hverandre, er det jo en grunn for det. Jeg sier ikke at det er greit for det, men jeg tror det er få mennesker som dreper KUN for å drepe. At katter dreper kun på instinkt vet jeg ikke...har dere sett hvordan katter leker med byttet sitt? Det er grusomt, få mennesker ville gjort sånt mot andre. Det finnes så klart unntak, men de menneskene er som regel psykisk syke vil jeg tro. Men terror og krig, det er vi nok ganske alene om...heldigvis er de fleste mennesker i mot det også. Dyretesting, pelsfarmer og eggproduksjon osv er også unødvendig dritt vi holder på med, men jeg håper at en dag blir det forandringer der også, vi trenger ikke pelsen til dyra, vi trenger ikke teste diverse stoffer på dem, og det er mer enn nok plass til at hønene kan få større området å bevege seg på... Masse terror i dyreverdenen! Terror, redsel, skrekk, skrekkvelde; betegnelse både på ekstrem frykt og på det som kan utløse slik frykt (kilde:leksikon) Anonym poster: e02b89f424ff1c26ea591ff32533fee8
Gjest Raindrops Skrevet 9. mai 2013 #32 Skrevet 9. mai 2013 Ville mye heller svømt ved siden av en 12 meter hvalhai enn et kjedelig menneske!! Haier er ikke en gang spesielt glad i menneskekjøtt, vanligvis når de biter oss er det enten fordi dem trodde vi var noe annet(som en sel) eller bare fordi dem er nygjerrige(deres måte å hilse på) All den tid en hvalhai er så godt som fullstendig ufarlig for deg så er ikke det akkurat en bragd. Nå siktet jeg først og fremst til haien i hovedinnlegget.
Gjest Gunfreak Skrevet 9. mai 2013 #33 Skrevet 9. mai 2013 Er jo ikke så rart at flere mennesker blir drept av mennesker enn haier. I mitt tileffe er det umulig å bli drept av hai, de bor i havet, ikke på land. Jeg er aldri langt vekk fra land om jeg i vannet. Hadde mennesker og haiene på en eller annen måte levd i sammen, så ville nok antall haiangrep vært en del større. I de fleste tilfeller hvor mennesker dreper hverandre, er det jo en grunn for det. Jeg sier ikke at det er greit for det, men jeg tror det er få mennesker som dreper KUN for å drepe. At katter dreper kun på instinkt vet jeg ikke...har dere sett hvordan katter leker med byttet sitt? Det er grusomt, få mennesker ville gjort sånt mot andre. Det finnes så klart unntak, men de menneskene er som regel psykisk syke vil jeg tro. Men terror og krig, det er vi nok ganske alene om...heldigvis er de fleste mennesker i mot det også. Dyretesting, pelsfarmer og eggproduksjon osv er også unødvendig dritt vi holder på med, men jeg håper at en dag blir det forandringer der også, vi trenger ikke pelsen til dyra, vi trenger ikke teste diverse stoffer på dem, og det er mer enn nok plass til at hønene kan få større området å bevege seg på... Sjimpanser har faktisk krig, som minner veldig om stamme krig for tidlige mennesker, de masjerer på linje, skriker og brøler mot den andre klanene kaster steiner pinner, så slåss de nå og da og innimellom dør en eller flere.
Ghost Hunter Skrevet 9. mai 2013 #34 Skrevet 9. mai 2013 Sjimpanser har faktisk krig, som minner veldig om stamme krig for tidlige mennesker, de masjerer på linje, skriker og brøler mot den andre klanene kaster steiner pinner, så slåss de nå og da og innimellom dør en eller flere. Seriøst? Jøss, hva kriger de om? Makt?
Gjest Raindrops Skrevet 9. mai 2013 #35 Skrevet 9. mai 2013 Seriøst? Jøss, hva kriger de om? Makt? Territorium sikkert, det beste treet, stedet med mest trygghet og best tilgang på mat. Løver gjør det samme, og også mange andre dyr. I filmen "The Last Lions" så ser man jo også at bøffelflokker går til angrep på løver som ligger å chiller i solen fordi de, forståelig nok, ikke vil ha dem i nærheten av området sitt.
Gjest Gunfreak Skrevet 9. mai 2013 #36 Skrevet 9. mai 2013 Seriøst? Jøss, hva kriger de om? Makt? Område og rett og slett de mot oss mentalitet. Samme mennesker har, derfor blant annet religion ble brukt, det gjore de flere klaner kunne gå sammen, de var før de mot oss, men regligion samlet dem til OSS, så ble de andre religionene dem osv. Du ser det mindre utvklet i andre ape arter, som har klaner som slåss men dette er da mer dyre aktig oldschool krangling, ikke like rituelt og menneskelig som sjimpansen.
Gjest Sunshine23 Skrevet 9. mai 2013 #37 Skrevet 9. mai 2013 Mennesker dreper fordi de synes det er gøy og har det som hobby. De fleste mennesker dreper ikke pga de føler seg truet eller er sultene. Haier derimot dreper kun når de trenger mat for å overleve og føler seg truet. De dreper ikke pga de har det som hobby akkurat. 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #38 Skrevet 9. mai 2013 På samme måte som det finnes mennesker som klikker, så klikker det av og til for dyr også. Jeg tror ikke dyr dreper utelukkende når de føler seg truet eller er sultne, selv om det som oftest er tilfellet. Anonym poster: 6947639d75587a4dcb76ca7605408828
Gjest Gunfreak Skrevet 9. mai 2013 #39 Skrevet 9. mai 2013 På samme måte som det finnes mennesker som klikker, så klikker det av og til for dyr også. Jeg tror ikke dyr dreper utelukkende når de føler seg truet eller er sultne, selv om det som oftest er tilfellet. Anonym poster: 6947639d75587a4dcb76ca7605408828 Jo mer kompleks en hjerne er jo mer kan gå feil, det er derfor du ikke ser mange insekter med pykiske plager. Tror heller ikke din vanlige fisk går og er deprimert. Men snakker vi dyr som hunder, bjørner, katter, aper osv. er hjernen kompleks nok til at ting går feil, enten pga. random saker, eller pga yterlige press. det er derfor folk kan ødlegge hundene sine og gjøre de agresive osv. En bjørn som henger rundt mennesker, mister den naturlige frykten for oss, og da er det lettere for den å angripe oss. Noen dyr er rett og slett psykopater, elefanter med tydlige psykopat trekk er funnet nå og da. delfiner ser ut til å like å drepe ting bare på pur faen osv. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #40 Skrevet 9. mai 2013 Jo mer kompleks en hjerne er jo mer kan gå feil, det er derfor du ikke ser mange insekter med pykiske plager. Tror heller ikke din vanlige fisk går og er deprimert. Men snakker vi dyr som hunder, bjørner, katter, aper osv. er hjernen kompleks nok til at ting går feil, enten pga. random saker, eller pga yterlige press. det er derfor folk kan ødlegge hundene sine og gjøre de agresive osv. En bjørn som henger rundt mennesker, mister den naturlige frykten for oss, og da er det lettere for den å angripe oss. Noen dyr er rett og slett psykopater, elefanter med tydlige psykopat trekk er funnet nå og da. delfiner ser ut til å like å drepe ting bare på pur faen osv. Hvordan var det et svar til meg? Jeg var ikke ute etter en avhandling og psykopatiske elefanter og mangel på depresjon hos gullfisker. Anonym poster: 6947639d75587a4dcb76ca7605408828
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå