Gjest nobilian Skrevet 9. mai 2013 #61 Skrevet 9. mai 2013 mennesker KAN drepe dyr og egen art for å være slemme. Og jegere jakter fordi de syns det er kjekt og da er det jo på moro. Ja en bonus er jo at de får tak i godt kjøtt, men jeg tror ikke elgen syns mennesket som skyter det er så hyggelig.. Dessuten fins det snikskyttere som dreper for å få pelsen eller hornet eller andre ting fra dyret. Det siste: de som skyter for å bruke dyret, gjør det mennesket alltid har gjort, og alltid vil gjøre - at det ikke er morsomt for dyret, betyr ikke at det er morsomt for skytteren. De som skyter for horn er ofte fattige som forsørger noen med inntekten. Jegere gjør en jobb, en som må gjøres, og at de trives med aktiviteten er ikke det samme som at de synes det er stor moro at dyr dør. Når jeg feller elg, gleder jeg meg aldri til skuddet, tvert imot er jeg topp konsentrert for å gjøre skytingen så human som mulig. At det finnes syke individer som dreper dyr når de får sjansen, er ikke typisk for mennesket. Dyr har også avvikere, for eksempel kaller vi en bjørn som ikke dreper for mat for slagbjørn.
Gjest nobilian Skrevet 9. mai 2013 #62 Skrevet 9. mai 2013 Om du leser litt om hai, finner du at det også der dukker opp individer innimellom som dreper kun for å drepe.
Gjest BettyBoop Skrevet 9. mai 2013 #63 Skrevet 9. mai 2013 (endret) Om du leser litt om hai, finner du at det også der dukker opp individer innimellom som dreper kun for å drepe. jojo greit nok det, men uansett hva du argumenterer med så er mennesket verst fordi vi er mer intelligente og har mer effektive metoder for å drepe flere på en gang. I tillegg har vi den troen at vi er bedre eller mer verdt enn andre levende vesener. Endret 9. mai 2013 av BettyBoop
Red-Ruby Skrevet 9. mai 2013 #64 Skrevet 9. mai 2013 mennesker KAN drepe dyr og egen art for å være slemme. Og jegere jakter fordi de syns det er kjekt og da er det jo på moro. Ja en bonus er jo at de får tak i godt kjøtt, men jeg tror ikke elgen syns mennesket som skyter det er så hyggelig.. Dessuten fins det snikskyttere som dreper for å få pelsen eller hornet eller andre ting fra dyret. Noen gang sett en katt leke med en mus? Jeg hilser også på den måten der, et bitt i hånda er hei. haha! Du og haien hadde gått godt overens!
Gjest BettyBoop Skrevet 9. mai 2013 #65 Skrevet 9. mai 2013 (endret) Noen gang sett en katt leke med en mus? haha! Du og haien hadde gått godt overens! Men så er katter ganske intelligente også da. Leste en plass at hjernen til en katt er mer likt menneskets enn en hund f.eks. Skjønner ikke at dere skal kranbgle på at mennesket selvsagt er mer farlig enn haien. Jeg kunne ikke tenke meg å svømt med en hai, men antall dødsfall mennesket står bak i forhold til en hai er nok bevis for at vi er verst. Er et faktum. Betyr ikke at jeg hater mennesker av den grunn. jeg er ikke vegetarianer liksom. jeg spiser kjøtt med god samvittighet. Jeg bare konstaterer at sånn er det bare. Endret 9. mai 2013 av BettyBoop
Red-Ruby Skrevet 9. mai 2013 #66 Skrevet 9. mai 2013 Men så er katter ganske intelligente også da. Leste en plass at hjernen til en katt er mer likt menneskets enn en hund f.eks. Skjønner ikke at dere skal kranbgle på at mennesket selvsagt er mer farlig enn haien. Jeg kunne ikke tenke meg å svømt med en hai, men antall dødsfall mennesket står bak i forhold til en hai er nok bevis for at vi er verst. Er et faktum. Betyr ikke at jeg hater mennesker av den grunn. jeg er ikke vegetarianer liksom. jeg spiser kjøtt med god samvittighet. Jeg bare konstaterer at sånn er det bare. oi,det har jeg ikke hørt om før. Spennende! Leste du det på nettet? Hadde følt meg tryggere med mennesket jeg. Man er jo vandt til det og flinkere til å tolke signaler.. Haien bare angriper.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #67 Skrevet 9. mai 2013 mennesker KAN drepe dyr og egen art for å være slemme. Og jegere jakter fordi de syns det er kjekt og da er det jo på moro. Ja en bonus er jo at de får tak i godt kjøtt, men jeg tror ikke elgen syns mennesket som skyter det er så hyggelig.. Dessuten fins det snikskyttere som dreper for å få pelsen eller hornet eller andre ting fra dyret. Jeg kan garantere deg at en elg heller ikke setter pris på en ulveflokk som spiser opp kalven dens. Snikskyteri blir slått ned på, om man klarer å spore opp hvem som står bak. Anonym poster: e03a53ff6d0bc7f969132fb5ec6e6ed1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #68 Skrevet 9. mai 2013 Men så er katter ganske intelligente også da. Leste en plass at hjernen til en katt er mer likt menneskets enn en hund f.eks. Mennesket er enda mer intelligent en katter. Så da burde vi vel få lov til å lage lampeskjermer av levende mus? Anonym poster: e03a53ff6d0bc7f969132fb5ec6e6ed1
Gjest BettyBoop Skrevet 9. mai 2013 #69 Skrevet 9. mai 2013 Mennesket er enda mer intelligent en katter. Så da burde vi vel få lov til å lage lampeskjermer av levende mus? Anonym poster: e03a53ff6d0bc7f969132fb5ec6e6ed1 jeg mener det trengs intelligens for å bruke mer enn innstinkt for å drepe. Har jeg sagt at katten er smartere eller like smart som mennesket? Var nå ikke det jeg sa.
Gjest BettyBoop Skrevet 9. mai 2013 #70 Skrevet 9. mai 2013 Jeg kan garantere deg at en elg heller ikke setter pris på en ulveflokk som spiser opp kalven dens. Snikskyteri blir slått ned på, om man klarer å spore opp hvem som står bak. Anonym poster: e03a53ff6d0bc7f969132fb5ec6e6ed1 selv om ting blir slått ned på så tar ikke det vekk det faktum at mennesker kan gjøre bedritne ting og gi faen i loven.
Gjest nobilian Skrevet 9. mai 2013 #71 Skrevet 9. mai 2013 Men så er katter ganske intelligente også da. Leste en plass at hjernen til en katt er mer likt menneskets enn en hund f.eks. Skjønner ikke at dere skal kranbgle på at mennesket selvsagt er mer farlig enn haien. Jeg kunne ikke tenke meg å svømt med en hai, men antall dødsfall mennesket står bak i forhold til en hai er nok bevis for at vi er verst. Er et faktum. Betyr ikke at jeg hater mennesker av den grunn. jeg er ikke vegetarianer liksom. jeg spiser kjøtt med god samvittighet. Jeg bare konstaterer at sånn er det bare. Katter er som alle andre dyr. Ser hva du mener, men som det fremstilles av en del i denne tråden, dreper mennesket formålsløst. Det gjør vi stort sett ikke. Om formålet er godt, er noe helt annet, og en annen diskusjon.
Gjest Crazycatlady Skrevet 9. mai 2013 #72 Skrevet 9. mai 2013 (endret) Uansett er det mennesket som utgjør størst trussel for verden. Det er vi som dreper og ødelegger fordi vi mener at vi er mer verdt enn det dyr og natur generelt. Det er vi som for eksempel utrydder dyr fordi vi skal bruke deler av dem til latterlig "medisin", at vi skal selge deler av dem for å tjene penger eller fordi de er i veien for alle våre nyskapninger. Vi ødelegger regnskogen fordi vi må ha palmeolje uten tanke på at regnskogen er verdifull. Bare så synd at det er det å tjene penger som er mest viktig. Det er i hvert fall ikke dyr som er den største trusselen mot oss. Nei, vi klarer nok fint selv å utrydde oss selv om vi vil det. Det er vel det som er poenget med at mennesket er det farligste dyret. At bare fordi vi har mer makt enn andre dyr så betyr det ikke at vi bruker den på en god måte. Vi tror at vi er uovervinnelige og bare kan fortsette uten at det får konsekvenser. Endret 9. mai 2013 av Crazycatlady 2
Gjest nobilian Skrevet 9. mai 2013 #73 Skrevet 9. mai 2013 Uansett er det mennesket som utgjør størst trussel for verden. Det er vi som dreper og ødelegger fordi vi mener at vi er mer verdt enn det dyr og natur generelt. Det er vi som for eksempel utrydder dyr fordi vi skal bruke deler av dem til latterlig "medisin", at vi skal selge deler av dem for å tjene penger eller fordi de er i veien for alle våre nyskapninger. Vi ødelegger regnskogen fordi vi må ha palmeolje uten tanke på at regnskogen er verdifull. Bare så synd at det er det å tjene penger som er mest viktig. Det er i hvert fall ikke dyr som er den største trusselen mot oss. Nei, vi klarer nok fint selv å utrydde oss selv om vi vil det. Det er vel det som er poenget med at mennesket er det farligste dyret. At bare fordi vi har mer makt enn andre dyr så betyr det ikke at vi bruker den på en god måte. Vi tror at vi er uovervinnelige og bare kan fortsette uten at det får konsekvenser. Det er vel ingen som har sagt eller trodd at dyr er den største trusselen mot oss.. For den som ser ut som en sel i farvann med hvithai, er uansett haien den man bør passe seg for.
Gjest Jon Snow Skrevet 9. mai 2013 #74 Skrevet 9. mai 2013 Det finnes ingen skapning på denne jord som har gjort mer skade for andre mennesker en mennekset selv Den som ikke innser det er enten blind eller naiv mest sanysnligvis både blind og naiv
Gjest Gunfreak Skrevet 9. mai 2013 #75 Skrevet 9. mai 2013 Det finnes ingen skapning på denne jord som har gjort mer skade for andre mennesker en mennekset selv Den som ikke innser det er enten blind eller naiv mest sanysnligvis både blind og naiv Kommer an på hva man legger i skapning, kopper har nok drept flere mennesker enn mennesker har, bare i det 20. Århundre drepte kopper 500 millioner mennesker langt mer enn Mao, Hitler, Stalin, ww1, ww2 og de andre krigene tilsammen 1
Ghost Hunter Skrevet 9. mai 2013 #76 Skrevet 9. mai 2013 Det finnes ingen skapning på denne jord som har gjort mer skade for andre mennesker en mennekset selv Den som ikke innser det er enten blind eller naiv mest sanysnligvis både blind og naiv Det er sant, men vi er vel også de som gjør mest bra for andre også. Jeg tror nå i alle fall at mennesker stort sett er snille og empatiske skapninger, noe ikke dyr er. Jeg tror løven driter langt i om den spiser en liten kaninunge som er ute å hopper for første gang, og krokodillen spiser menneskeunger uten å få dårlig samvittighet. Katta bryr seg ikke om at fuglen han fanger egentlig er på vei hjem for å mate ungene. Nå vet jeg ikke hvordan jakt foregår, men jeg håper og tror at det ikke skjer på tidspunkt hvor mange dyr får unger, og jeg håper ikke de skyter dyreunger. Høres kanskje ut som jeg ikke liker dyr eller noe, men det er ikke tilfellet. Jeg liker dyr, men jeg tror ikke de er noe bedre enn oss. Greit nok, ekorn, kaniner, sauer og geiter skader vel verken mennesker eller dyr. Og det finnes så klart noen mennesker som virkelig ikke kan oppføre seg, men stort sett så er vel alle skapninger stort sett fredlige vil jeg tro?
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #77 Skrevet 10. mai 2013 Anonym poster: 699214c47c91dcdc8e1a61be0a7a6cfa "Ikke stikk da, svar meg, HAR JEG NOE MELLOM TENNA ELLER?" Anonym poster: 97b83fbef5f7b523504d8967b0a921e0 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #78 Skrevet 10. mai 2013 "Ikke stikk da, svar meg, HAR JEG NOE MELLOM TENNA ELLER?" Anonym poster: 97b83fbef5f7b523504d8967b0a921e0 Menneskefot? Anonym poster: e03a53ff6d0bc7f969132fb5ec6e6ed1
Gjest Crazycatlady Skrevet 10. mai 2013 #79 Skrevet 10. mai 2013 Det er vel ingen som har sagt eller trodd at dyr er den største trusselen mot oss.. For den som ser ut som en sel i farvann med hvithai, er uansett haien den man bør passe seg for. Tja, folk er jo mer redd for å bli angrepet av dyr enn de er for hva mennesker kan finne på. Dessuten var det vel ikke det som var budskapet. Alle forstår at hvithaien er farligere enn en sel, men tror ikke det var det de prøvde å få frem med bildet ts postet. Folk går jo rundt og er redd for å bli angrepet av ulv for eksempel, men det er jo sjeldent ulv angriper oss. Bare en ulv viser seg i nærheten av oss så hauser media det noe voldsomt opp der de spiller på vår frykt, men den angriper ikke sånn uten videre. De fleste dyr gjør ikke det.
Gjest BettyBoop Skrevet 10. mai 2013 #80 Skrevet 10. mai 2013 Alle dyr er ikke like nei. De har ulikt intelligensnivå de og. Er ikke sånn at det kun er mennesket som er annerledes.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå