CathFoto Skrevet 13. mai 2013 #101 Skrevet 13. mai 2013 Jeg er frustrert fordi jeg bad faren min i bryllupet for litt siden. Jeg og han har hatt lite kontakt i oppveksten og det er litt krøll. Det ble en dårlig skilsmisse og ting har ikke vært så bra. Likevel tok jeg mot til meg og inviterte han i bryllupet, som en form for " jeg-inviterer- så-tar-vi-det-derfra- kanskje- det -blir-et-bedre-forhold" etterhvert greie. Men fikk bare til svar at han ville ikke komme fordi det ble så dårlig stemning av det. Når jeg sa jeg ble lei meg, svarte han "ikke så lei meg som meg, men det får bare være sånn".. Oi, det var ikke noe hyggelig. Håper han ombestemmer seg. Foreldre bør være litt ekstra voksne i slike situasjoner, særlig når du oppfører deg så voksent. 3
Gjest Ciegus Skrevet 13. mai 2013 #102 Skrevet 13. mai 2013 Mener du at du må være utmeldt før du kan bestille vielse et ikkereligiøst sted? Alle kan gifte seg på tinghuset, og Humanistforbundet (tidligere Sosialhumanistene) og Unitarforbundet vier også ikkemedlemmer, er jeg ganske sikker på. I Human-Etisk Forbund må en av partene være medlem. Jeg må ikke, men for å få halv pris må jeg være utmeldt og innmeldt det andre forbundet. Og jeg vil ha halv pris, siden jeg uansett har tenkt å melde meg inn i forbundet.
Karmosin Skrevet 13. mai 2013 #103 Skrevet 13. mai 2013 Jeg må ikke, men for å få halv pris må jeg være utmeldt og innmeldt det andre forbundet. Og jeg vil ha halv pris, siden jeg uansett har tenkt å melde meg inn i forbundet. Aha! Ble litt bekymret for om noen hadde feilinformert deg veldig. Tror det tok noen uker før jeg fikk min utmelding bekreftet i sin tid. 1
Gjest Ciegus Skrevet 13. mai 2013 #104 Skrevet 13. mai 2013 Aha! Ble litt bekymret for om noen hadde feilinformert deg veldig. Tror det tok noen uker før jeg fikk min utmelding bekreftet i sin tid. Jeg har ventet i en måned nå, vet ikke hvor lenge man bør vente før man prøver en gang til?
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #105 Skrevet 13. mai 2013 Men kan du ikke bestille og forklare dem at du er utmeldt så går det sikkert bra? Jeg har ventet i en måned nå, vet ikke hvor lenge man bør vente før man prøver en gang til? Anonym poster: a048e8862515395bf5c294589c8965d2
Gjest Ciegus Skrevet 13. mai 2013 #106 Skrevet 13. mai 2013 Men kan du ikke bestille og forklare dem at du er utmeldt så går det sikkert bra? Anonym poster: a048e8862515395bf5c294589c8965d2 Jeg kan jo ikke si at jeg er utmeldt før jeg faktisk vet at jeg er det. Utmeldinga mi kan jo ha kommet bort i posten, ha blitt glemt eller bare ignorert... Det er ikke mulig å være registrert medlem av to trossamfunn (eller hva vi kaller det) samtidig, så derfor må utmeldinga være i orden. Hadde ikke vært noe problem hadde det ikke vært for at jeg virkelig ikke vil ringe det lokale menighetskontoret (hvor en bekjent jobber) og mase, å være ateist er ikke helt populært på hjemplassen min.
Suzi Skrevet 13. mai 2013 #107 Skrevet 13. mai 2013 Når jeg meldte meg inn i Human-Etisk forbund like etter jul var det en boks der jeg skulle huke av for om jeg melde meg ut av statskirken samtidig. Jeg gjorde det, og utmeldingsbekreftelsen fra statskirken kom allerede etter et par dager.
Gjest Ciegus Skrevet 13. mai 2013 #108 Skrevet 13. mai 2013 Når jeg meldte meg inn i Human-Etisk forbund like etter jul var det en boks der jeg skulle huke av for om jeg melde meg ut av statskirken samtidig. Jeg gjorde det, og utmeldingsbekreftelsen fra statskirken kom allerede etter et par dager. Forbundet jeg melder meg inn i krever at jeg melder meg ut selv. Jaja, jeg skal på ferie snart, så har jeg ikke hørt noe etter ferien får jeg prøve på nytt.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #109 Skrevet 14. mai 2013 Jeg er frustrert over at jeg må bestemme alt og ta initativ til alt som skal gjøres og planlegges og at min samboer ikke engasjerer seg mer og bare lar meg bestemme alt. Jeg blir og frustrert over at det er jeg som må huske alt som skal gjøres og at jeg må mase på han og gjøre de oppgaver han er tildelt. Irriterer meg også over andres meninger. Blir faktisk ganske så forvirret av det for alle har ulike meninger og jeg kjenner jeg sliter med beslutningsvegring om dagen. Noen kan og gi sine meninger som jeg oppfatter som kritikk og da blir jeg lei meg. Klarer ikke bestemme meg for noen ting lenger og er bare 1,5 måned igjen til bryllupet. Skulle ønske bare min samboer kunne tatt over alt av avgjørelser nå men på den annen side så tenker han ikke nøye igjennom ting før han bestemmer seg så da må jeg uansett engasjere meg i ting han har bestemt. Kjenner meg nesten utladet og sliten av hele greia og angrer på at jeg ikke bare valgte noe helt enkelt med rådhuset og en middag med de aller nærmeste men nå er det for sent. Anonym poster: 0d6c494572c31e3fb431f9b5f7bb0e2f
Gjest Kiara! Skrevet 14. mai 2013 #110 Skrevet 14. mai 2013 Jeg er frustrert over at jeg må bestemme alt og ta initativ til alt som skal gjøres og planlegges og at min samboer ikke engasjerer seg mer og bare lar meg bestemme alt. Jeg blir og frustrert over at det er jeg som må huske alt som skal gjøres og at jeg må mase på han og gjøre de oppgaver han er tildelt. Irriterer meg også over andres meninger. Blir faktisk ganske så forvirret av det for alle har ulike meninger og jeg kjenner jeg sliter med beslutningsvegring om dagen. Noen kan og gi sine meninger som jeg oppfatter som kritikk og da blir jeg lei meg. Klarer ikke bestemme meg for noen ting lenger og er bare 1,5 måned igjen til bryllupet. Skulle ønske bare min samboer kunne tatt over alt av avgjørelser nå men på den annen side så tenker han ikke nøye igjennom ting før han bestemmer seg så da må jeg uansett engasjere meg i ting han har bestemt. Kjenner meg nesten utladet og sliten av hele greia og angrer på at jeg ikke bare valgte noe helt enkelt med rådhuset og en middag med de aller nærmeste men nå er det for sent. Anonym poster: 0d6c494572c31e3fb431f9b5f7bb0e2f Og du kjære anonym om jeg kunne gitt deg en klem akkurat nå skulle jeg gjerne gjort det for jeg kjenner meg så absolutt igjen! Jeg har riktignok hatt et par raseriutbrudd angående saken noe som har gjort at samboeren ikke tør annet enn å hvertfall late som han er interessert. Vær litt sint, hjelper hvertfall meg av og til selv om husfreden ikke er den beste den dagen.
Fanteria Skrevet 14. mai 2013 #111 Skrevet 14. mai 2013 Jeg er frustrert over at jeg ikke kjenner denne iveren over å planlegge. Og jeg er frustrert over at jeg og min kjære er prikk like på dette feltet. Hvorfor kan ikke han være en som elsker å planlegge? Nå må vi rett og slett ta oss sammen og komme i gang!
Arkivskap Skrevet 14. mai 2013 #112 Skrevet 14. mai 2013 Jeg gifter meg om 24 dager og har fått panna full av kviser!! Jeg pleier ALDRI å ha kviser. Ikke har jeg noe å dekke det med heller. Bruker bare øyesminke og har ikke tenkt noe annet i bryllupet heller. Har ikke lyst til å begynne å styre med å finne noe å dekke det med. Det MÅ bort! Noen tips? Jeg drikker mye vann, spiser sunt og er i bevegelse daglig.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #113 Skrevet 14. mai 2013 Jeg gifter meg om 24 dager og har fått panna full av kviser!! Jeg pleier ALDRI å ha kviser. Ikke har jeg noe å dekke det med heller. Bruker bare øyesminke og har ikke tenkt noe annet i bryllupet heller. Har ikke lyst til å begynne å styre med å finne noe å dekke det med. Det MÅ bort! Noen tips? Jeg drikker mye vann, spiser sunt og er i bevegelse daglig. høyglykemisk mat kan føre til kviseutbrudd. Det er også noen som mener at meieriprodukter kan gjøre det - men om det bare er en myte husker jeg ikke i farta... Ellers: ikke plukk på det! Vask og slik, men om du plukker og klemmer risikerer du at det blir litt betent og dermed blir værende enda lengre. Anonym poster: 54684c97524f04f3d67e645f1e78b3a0 1
CathFoto Skrevet 14. mai 2013 #114 Skrevet 14. mai 2013 Jeg gifter meg om 24 dager og har fått panna full av kviser!! Jeg pleier ALDRI å ha kviser. Ikke har jeg noe å dekke det med heller. Bruker bare øyesminke og har ikke tenkt noe annet i bryllupet heller. Har ikke lyst til å begynne å styre med å finne noe å dekke det med. Det MÅ bort! Noen tips? Jeg drikker mye vann, spiser sunt og er i bevegelse daglig. Mtp at du ikke pleier å få kviser, det er ikkeen reaksjon på noe? Nytt sengetøy? Ny ansiktskrem? Evt stress? Jeg ville oppsøkt hudpleier om det ikke gir seg i løpet av noen få dager. 1
cecilie85 Skrevet 14. mai 2013 #115 Skrevet 14. mai 2013 Jeg er frustrert over at jeg må bestemme alt og ta initativ til alt som skal gjøres og planlegges og at min samboer ikke engasjerer seg mer og bare lar meg bestemme alt. Jeg blir og frustrert over at det er jeg som må huske alt som skal gjøres og at jeg må mase på han og gjøre de oppgaver han er tildelt. Irriterer meg også over andres meninger. Blir faktisk ganske så forvirret av det for alle har ulike meninger og jeg kjenner jeg sliter med beslutningsvegring om dagen. Noen kan og gi sine meninger som jeg oppfatter som kritikk og da blir jeg lei meg. Klarer ikke bestemme meg for noen ting lenger og er bare 1,5 måned igjen til bryllupet. Skulle ønske bare min samboer kunne tatt over alt av avgjørelser nå men på den annen side så tenker han ikke nøye igjennom ting før han bestemmer seg så da må jeg uansett engasjere meg i ting han har bestemt. Kjenner meg nesten utladet og sliten av hele greia og angrer på at jeg ikke bare valgte noe helt enkelt med rådhuset og en middag med de aller nærmeste men nå er det for sent. Anonym poster: 0d6c494572c31e3fb431f9b5f7bb0e2f Klem til deg! Jeg kjenner meg også igjen! Jeg får også beslutningsvegring når mannen ikke kan si noe om hva han vil ha. Det føles ut som mye ansvar, og jeg blir usikker på hva han egentlig mener og hva jeg egentlig ønsker. Jeg stemmer også for et lite utbrudd, for å få han til å forstå at dette er hans ansvar også. Hvis ikke bør du senke forventningene til detaljene, og prøve å tenke at det spiller liten rolle for han om det blir slik eller sånn.
Gjest Adriane Skrevet 14. mai 2013 #116 Skrevet 14. mai 2013 (endret) Jeg gifter meg om 24 dager og har fått panna full av kviser!! Jeg pleier ALDRI å ha kviser. Ikke har jeg noe å dekke det med heller. Bruker bare øyesminke og har ikke tenkt noe annet i bryllupet heller. Har ikke lyst til å begynne å styre med å finne noe å dekke det med. Det MÅ bort! Noen tips? Jeg drikker mye vann, spiser sunt og er i bevegelse daglig. høyglykemisk mat kan føre til kviseutbrudd. Det er også noen som mener at meieriprodukter kan gjøre det - men om det bare er en myte husker jeg ikke i farta... Ellers: ikke plukk på det! Vask og slik, men om du plukker og klemmer risikerer du at det blir litt betent og dermed blir værende enda lengre. Anonym poster: 54684c97524f04f3d67e645f1e78b3a0 Jeg tenkte automatisk på stress. Med 24 dager igjen, er det vel kanskje ikke unaturlig om man begynner å kjenne litt på stresset. Eller så har jeg en tendens til å få kviser etter peeling og smøring med fuktighetskrem (som jeg ironisk nok driver med for å få best mulig hud til bryllupet ) Mitt beste råd er også å ikke plukke, klemme eller styre noe som helst med de kvisene som har dukket opp. Det aller beste er å forsøke å glemme at de er der - da forsvinner de sannsynligvis av seg selv om noen dager. Men hvis de fremdeles er der når helga kommer, så ville jeg nok kontaktet hudpleier, som CathFoto foreslår Endret 14. mai 2013 av Adriane 2
Moderfavn Skrevet 14. mai 2013 #117 Skrevet 14. mai 2013 Skyll ansiktet i kaldt vann før du smører med noe som helst. Det lukker porene. 2
pusla Skrevet 14. mai 2013 #118 Skrevet 14. mai 2013 (endret) 1 mnd igjen i morra, alt er på stell og føles bra, men så er den store elefanten i rommet (eller i hodet mitt ) og det er kjolen. Jeg får ikke den gode følelsen, det dukker opp nye problemer hver gang jeg prøver den føles det ut som og selvom jeg har bestemt meg for å ikke gnage mer på det så klarer jeg ikke slappe av med det Surfer fortsatt på finn og er i det hele tatt skikkelig forvirra. Men nå er det jo så kort tid igjen at jeg stengt tatt ikke har noe valg! Endret 14. mai 2013 av pusla 1
Arkivskap Skrevet 15. mai 2013 #119 Skrevet 15. mai 2013 Takker for gode råd. Jeg bruker ikke noe i ansiktet, så jeg tror jeg må se det an litt. Men er solarium bra eller dårlig i forbindelse med kviseutbrudd? Kanskje det er det som har gjort at jeg har fått mer kviser? Har tatt noen soltimer.
Moderfavn Skrevet 15. mai 2013 #120 Skrevet 15. mai 2013 Takker for gode råd. Jeg bruker ikke noe i ansiktet, så jeg tror jeg må se det an litt. Men er solarium bra eller dårlig i forbindelse med kviseutbrudd? Kanskje det er det som har gjort at jeg har fått mer kviser? Har tatt noen soltimer. Har du smurt deg med solkrem da kanskje? Jeg vet ikke hva det er, men jeg vet at kaldt vann er magisk. Wenche Foss sa jo også at det var hemmeligheten hennes og hun hadde perfekt hud til hun var over 90. Morgen og kveld, og før påføring av noe som helst. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå