Gå til innhold

Den store frustrasjonstråden!


Gjest Adriane

Anbefalte innlegg

Gjest Daenerys

Ny venn til forlover, de fire andre som brides maids. Hadde du bare bodd i USA! :fnise:

Men helt seriøst tror jeg kanskje jeg ville sjekket litt hvor landet lå med hun som opprinnelig var den opplagte forlover. Om klinsjen var av det mer bagatellmessige slaget, kanskje dere kan bruke dette som en anledning til å finne hverandre igjen?

Dessverre ikke bagatellmessig. Så det skjer nok ikke.

Hadde det bare vært USA ja, da hadde jo alt vært løst uten problemer ;) Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye frustrasjoner her nå! Er så mange smådetaljer som jeg egentlig ikke orker tenke på når jeg i tillegg har 3 jobber og eksamener for tiden. I tillegg er budsjettet ganske så sprengt, og det stresser meg. Er generelt bare stressa, men klarer ikke samle meg nok til å faktisk gjøre noe med det. Planlegging skal jo være koselig, men akkurat nå skulle jeg ønske resten bare ordnet seg selv. I tillegg er jeg og min kommende mann uenig i hvor mye alkohol vi trenger... Han mener 20 brett øl pluss 60 flasker vin, noe jeg synes høres altfor mye ut :P Vi blir 70 til middag og ca 30 til kaffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye frustrasjoner her nå! Er så mange smådetaljer som jeg egentlig ikke orker tenke på når jeg i tillegg har 3 jobber og eksamener for tiden. I tillegg er budsjettet ganske så sprengt, og det stresser meg. Er generelt bare stressa, men klarer ikke samle meg nok til å faktisk gjøre noe med det. Planlegging skal jo være koselig, men akkurat nå skulle jeg ønske resten bare ordnet seg selv. I tillegg er jeg og min kommende mann uenig i hvor mye alkohol vi trenger... Han mener 20 brett øl pluss 60 flasker vin, noe jeg synes høres altfor mye ut :P Vi blir 70 til middag og ca 30 til kaffen.

Vet ikke om det er mye, men her er hva ei venninne hadde i sitt bryllup med 80 gjester, der det ikke står rest var det ikke annet enn litt bunnslam, og øl og mineralvann er de faktiske tallene for hva som gikk.

Alkohol til 80 stk:

48 rødvin (Var igjen 10 flasker)

24 hvitvin

12 musserende

36 boksøl

24 småøl

3 l cognac

3 l Baileys

3 l vodka

3 l gin

3 l rom

Mineralvann:

144 mineralvann (72 l)

11 Battery

1 Eplemost

28 kaffeposer (til store kanner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Mye frustrasjoner her nå! Er så mange smådetaljer som jeg egentlig ikke orker tenke på når jeg i tillegg har 3 jobber og eksamener for tiden. I tillegg er budsjettet ganske så sprengt, og det stresser meg. Er generelt bare stressa, men klarer ikke samle meg nok til å faktisk gjøre noe med det. Planlegging skal jo være koselig, men akkurat nå skulle jeg ønske resten bare ordnet seg selv. I tillegg er jeg og min kommende mann uenig i hvor mye alkohol vi trenger... Han mener 20 brett øl pluss 60 flasker vin, noe jeg synes høres altfor mye ut :P Vi blir 70 til middag og ca 30 til kaffen.

Man får levere tilbake vin på polet og øl i butikken (om man avtaler det på forhånd) så heller kjøp for mye enn for lite værtfall :)

De reglene gjelder ikke sprit og liknende etter den Metanolskandalen som var for noen år tilbake, men det går mest vin og øl i et bryllup allikevel :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å finne brudekjole!!! Dét er en altoppslukende frustrasjon, som snart er i ferd med å gå over i panikk.

Dvs jeg vet hva slags kjole jeg vil ha, men finner den ingen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å finne brudekjole!!! Dét er en altoppslukende frustrasjon, som snart er i ferd med å gå over i panikk.

Dvs jeg vet hva slags kjole jeg vil ha, men finner den ingen steder.

Forklar så kanskje vi kan hjelpe deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En mindre frustrasjon her, vi har bestemt og bestilt catering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklar så kanskje vi kan hjelpe deg?

Jeg er glad for all hjelp jeg kan få! :)

Jeg ser etter en tettsittende blondekjole i havfruefasong, uten noe særlig slep. Det høres jo ganske enkelt ut, men det er faktisk ikke det.

Kl 19 i kveld kommer det et program på TLC som heter Brudebataljer. Det er en reprise, og hvis jeg ikke tar helt feil, er det i kveldens program at kjolen "min" er med. Så hvis noen har litt tid de vil slå i hjel kl 19, kan de jo se på programmet ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mindre frustrasjon her, vi har bestemt og bestilt catering.

Så bra! :) Jeg har fått med meg at det ble litt kluss med dem dere hadde planlagt å bruke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for all hjelp jeg kan få! :)

Jeg ser etter en tettsittende blondekjole i havfruefasong, uten noe særlig slep. Det høres jo ganske enkelt ut, men det er faktisk ikke det.

Kl 19 i kveld kommer det et program på TLC som heter Brudebataljer. Det er en reprise, og hvis jeg ikke tar helt feil, er det i kveldens program at kjolen "min" er med. Så hvis noen har litt tid de vil slå i hjel kl 19, kan de jo se på programmet ;)

http://www.jjshouse.com/no/Brudekjoler-c2/top-sellers/Blonde_p29i33/Havfrue_p1i6/

Noe lignende her, eller?

Anonym poster: 37ad39913b6823f35b6c42b3b0f53115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min frustrasjon er at jeg ikke vil gifte meg lengre, slik som det er blitt nå :( Vil bare gifte meg med ham uten alle rundt oss.

Jeg er vel blitt en pessimistisk bridezilla.

Anonym poster: aa124c9cffb1089157fea55d7de34ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GirlDreamer

Jeg har en søster som frustrerer vettet av meg. Jeg kan på en måte skjønne henne litt, fordi hun har to barn er samboer og de har vært sammen i over 10 år. Hun vil gifte seg men ikke han. Så hun prøver å dytte sine bryllups drømmer over på meg. Hun vil jeg skal gifte meg i kirken, mens vi vil gifte oss på tinghuset. Hun vil at vi skal ha hele pakken med fest osv, mens vi vil bare ha en enkel middag med de nærmeste. Når hun holder på som værst, får jeg lyst til å bare droppe hele greia og ta med forloveden og gifte oss bare oss to. Søsteren min skjønner ikke at jeg er et menneske som misliker for mye oppmerksomhet og at forloveden har en liten familie og få venner, så vi vil bare ha det lite og enkelt.

En annen frustrasjon er at siden vi gifter oss på tinghuset, kan vi ikke bestille seremonien før 4 mnd før. Skulle ønske vi kunne bestilt litt tidligere siden vi bor i England og gjerne vil at folk skal få rimelig med varsel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med noen av disse fra Etsy?

il_570xN.455960303_9m5m.jpg

il_570xN.441465732_l3as.jpg

il_570xN.431809545_t790.jpg

il_570xN.430743149_d39l.jpg

il_570xN.419206125_s8xo.jpg

Anonym poster: 54684c97524f04f3d67e645f1e78b3a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker så hjertelig for kjoletips! Men tør ikke bestille noe uprøvd fra nettet. Har allerede gjort to bomkjøp, så nå begynner denne kjolen å bli svært dyr. Kjolen må derfor være å oppdrive i en salong, og den må være meg ihende senest i august. Så tiden går litt for fort nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg takker så hjertelig for kjoletips! Men tør ikke bestille noe uprøvd fra nettet. Har allerede gjort to bomkjøp, så nå begynner denne kjolen å bli svært dyr. Kjolen må derfor være å oppdrive i en salong, og den må være meg ihende senest i august. Så tiden går litt for fort nå....

Alternativt forslag: Send e-post til en haug brudesalonger og spør om de har en slik kjole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... den salongen som har kjolen på tv... hva heter den, har den e-postadresse, og kan man spørre dem hva kjolen het? Ta bilde av skjermen når kjolen kommer, så kan du maile dem det. Evt også maile alle brudesalonger i landet med bønn om hjelp og vedlagt bilde. Jeg er sikker på at det lar seg gjøre å finne den, eller en annen som er like fin. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Moderfavn! Jeg skal sitte klistret kl 19 og se på programmet (så bare slutten forrige gang det ble sendt), for kanskje jeg da kan spore opp hva slags merke det er på kjolen eller hvor den er kjøpt. Er ikke sikker på om de viser brudesalongene hvor kjolene kjøpes, i denne programserien. De har ikke gjort det tidligere, tror jeg. Er ikke sånn type program som Say yes to the dress.

Jeg har sendt mail til TLC (følte meg rimelig teit, men hva gjør man ikke når desperasjonen tar overhånd? hehe) men har ikke fått noe svar.

Jeg skal ta bilde av tv-skjermen. Takk for tipset :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min frustrasjon er at jeg ikke vil gifte meg lengre, slik som det er blitt nå :( Vil bare gifte meg med ham uten alle rundt oss.

Jeg er vel blitt en pessimistisk bridezilla.

Anonym poster: aa124c9cffb1089157fea55d7de34ab5

Eg hadde ein liten periode der eg tenkte det samme, heldigvis var den perioden veldig veldig kort. Det er meininga at planlegginga skal vere gøy. Er det noko som ikkje er det så endrer du den tingen eller måten du gjer det på. Det er ikkje verdt det å gå rundt å vere misfornøyd...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...