Gjest Kiara! Skrevet 29. juli 2013 #281 Skrevet 29. juli 2013 Blir jo ikke lei? det e supert å føle at man hele tiden har kontroll! Å bryllup er stort, det skal bare skje en gang i livet! Skal jeg spørre om et halvår? Et bryllup blir ikke slik man har planlagt det oppi hodet sitt i et helt år, man deler dagen sin sammen med mennesker som man ikke kan fjernstyre eller kommandere rundt som nikkedukker med manus. Våg å slipp litt den kontrollen å lev heller litt i øyeblikket - spesielt på bryllupsdagen hvis ikke tror jeg dere blir veldig skuffet! Jeg tror ikke man kan planlegge det perfekte bryllup, jeg tror man kan legge til rette for og oppleve det perfekte bryllup, men det er noe annet. Flott at man kan spre utgifter og planlegge i god tid, for egentlig så tar ikke bryllupet så lang tid å planlegge det er shoppingen som tar tid. Og om ikke dere bruder blir lei etter en stund kan det godt hende at de kommende ektemenn, forlovere eller venninner gjerne vil snakke om noe annet enn bryllup og serviett nyanser. 2
septemberbrura Skrevet 29. juli 2013 #282 Skrevet 29. juli 2013 Kjære deg det er jo da skuldrene skal senkes og man skal bare nyte at man er ferdig med denne berg og dalbane opplevelsen! Det er jo tiden etter bryllupet som skal være vidunderlig! Jeg lar meg så "provosere" av dere (ikke deg direkte) som snakker om bryllupet som det eneste som betyr noe, at det ikke finnes andre ting å feire eller nyte i etterkant. Bryllupet er et show som koster altfor mye tid og penger ikke resten av livet. Godt det bare er en gang. Beste som har skjedd iløpet av dette året er at vi ble gift og endelig forkuserer på noe annet. Helt enig med deg, Kiara. Bryllupet og planleggingen av det er viktig, for all del, men det er jo tiden etterpå som er viktigst. Det handler om hele resten av vårt liv SAMMEN. Kan ikke tenke meg at jeg får vansker med å finne noe å gjøre da heller...
Gjest Kiara! Skrevet 29. juli 2013 #283 Skrevet 29. juli 2013 Og det er veldig hyggelig å kunne si mannen min, istedet for samboeren min. Jeg trodde ikke ting skulle bli anderledes, men gud for en deilig følelse det er å være gift! Det anbefaller jeg alle, anbefaller ikke et stort bryllup og alt fjaset, men ekteskapet det anbefalles på det sterkeste. Så får dere kommende bruder fortsette å styre med planleggingen deres, jeg er sjeleglad jeg er ferdig.
Ella1981 Skrevet 29. juli 2013 #284 Skrevet 29. juli 2013 Kjære deg det er jo da skuldrene skal senkes og man skal bare nyte at man er ferdig med denne berg og dalbane opplevelsen! Det er jo tiden etter bryllupet som skal være vidunderlig! Jeg lar meg så "provosere" av dere (ikke deg direkte) som snakker om bryllupet som det eneste som betyr noe, at det ikke finnes andre ting å feire eller nyte i etterkant. Bryllupet er et show som koster altfor mye tid og penger ikke resten av livet. Godt det bare er en gang. Beste som har skjedd iløpet av dette året er at vi ble gift og endelig forkuserer på noe annet. Jeg ser frem til, og kommer absolutt til å nyte tiden etter bryllupet. Det var ment som en liten spøk Vi har pratet mye om dette og er veldig bevisste på hvorfor vi gifter oss og har dette bryllupet - nettopp pga tiden etterpå. Men om vi koser oss nå, FØR bryllupet, med all planleggingen? Gjett om! Vi nyter det, har det gøy og samarbeider. LITT må vi få lov til å fokusere på selve bryllupet også, siden vi skal betale så mye penger for det 1
Ella1981 Skrevet 29. juli 2013 #285 Skrevet 29. juli 2013 Å pleie ekteskapet, kanskje? hehe...tror dere misforsto ironien min i innlegget
Gjest Kiara! Skrevet 29. juli 2013 #286 Skrevet 29. juli 2013 Jeg ser frem til, og kommer absolutt til å nyte tiden etter bryllupet. Det var ment som en liten spøk Vi har pratet mye om dette og er veldig bevisste på hvorfor vi gifter oss og har dette bryllupet - nettopp pga tiden etterpå. Men om vi koser oss nå, FØR bryllupet, med all planleggingen? Gjett om! Vi nyter det, har det gøy og samarbeider. LITT må vi få lov til å fokusere på selve bryllupet også, siden vi skal betale så mye penger for det Klart dere skal får lov til det! Ingen som sier noe annet. Hos oss hadde det blitt slutt dersom planleggingen skulle vare mer enn det året det gjorde. Et år er jo også lenge, rekker mye flisespikkeri over detaljer på det ene året også. Jeg vil bare ha bort det intense ønsket om å ha kontroll over alt som skjer og at alt skal være så billedlig perfekt, for det blir det ikke når det først er igang da blir det for de fleste mye bedre enn man kunne forestille seg, og kanskje til og med litt anderledes siden det faktisk skjer.
Ella1981 Skrevet 29. juli 2013 #287 Skrevet 29. juli 2013 Klart dere skal får lov til det! Ingen som sier noe annet. Hos oss hadde det blitt slutt dersom planleggingen skulle vare mer enn det året det gjorde. Et år er jo også lenge, rekker mye flisespikkeri over detaljer på det ene året også. Jeg vil bare ha bort det intense ønsket om å ha kontroll over alt som skjer og at alt skal være så billedlig perfekt, for det blir det ikke når det først er igang da blir det for de fleste mye bedre enn man kunne forestille seg, og kanskje til og med litt anderledes siden det faktisk skjer. Jeg syns det er mange som stresser for mye. Det har vi pratet om at, at dersom vi føler det blir stress så skal vi la det være som det er - for det viktigste er jo allerede på plass Jeg har ingen behov for å ha full kontroll på alt, men det å ha tenkt på "alt" slik at vi får det slik vi vil på selve dagen er viktig for oss. Men på selve dagen kommer vi til å slippe alt og la det stå til. Bra blir det uansett - for jeg får min verdens beste 1
skravlus Skrevet 29. juli 2013 #288 Skrevet 29. juli 2013 hehe...tror dere misforsto ironien min i innlegget Nei, jeg fikk med meg den Kommentaren min ble sagt med GLIMT i øyet, hvis du ikke skjønte det
Tallulah Skrevet 29. juli 2013 #289 Skrevet 29. juli 2013 (endret) .. Endret 9. november 2015 av Tallulah
MissEi Skrevet 29. juli 2013 #290 Skrevet 29. juli 2013 Skal jeg spørre om et halvår? Et bryllup blir ikke slik man har planlagt det oppi hodet sitt i et helt år, man deler dagen sin sammen med mennesker som man ikke kan fjernstyre eller kommandere rundt som nikkedukker med manus. Våg å slipp litt den kontrollen å lev heller litt i øyeblikket - spesielt på bryllupsdagen hvis ikke tror jeg dere blir veldig skuffet! Jeg tror ikke man kan planlegge det perfekte bryllup, jeg tror man kan legge til rette for og oppleve det perfekte bryllup, men det er noe annet. Flott at man kan spre utgifter og planlegge i god tid, for egentlig så tar ikke bryllupet så lang tid å planlegge det er shoppingen som tar tid. Og om ikke dere bruder blir lei etter en stund kan det godt hende at de kommende ektemenn, forlovere eller venninner gjerne vil snakke om noe annet enn bryllup og serviett nyanser. Spør igjen om et halvt år;)
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #291 Skrevet 29. juli 2013 Men kjære deg Kiara - du pleier jo å være veldig reflektert og oppegående. Hvorfor snakker du som om alle som bruker masse tid på planlegging er perfeksjonister, forventer en perfekt dag og ikke evner å snakke om noe annet? Det er vel forskjell på folk her og, som på alt annet? Jeg bruker MYE tid på å planlegge, men det er fordi det å lage ting og å være kreativ gir meg glede her og nå. Ikke fordi jeg tror serviettringene eller blomstene egentlig gjør bryllupet noe bedre. Ikke snakker jeg så mye om bryllupet heller - om det er andre enn foreldre og forloveden jeg snakker med så sier jeg ikke noe før de selv tar opp temaet. Jeg tar det i grunnen for gitt at folk ikke er så fryktelig interessert. Anonymous poster hash: 54684...3a0 7
Gjest Kiara! Skrevet 29. juli 2013 #292 Skrevet 29. juli 2013 Men kjære deg Kiara - du pleier jo å være veldig reflektert og oppegående. Hvorfor snakker du som om alle som bruker masse tid på planlegging er perfeksjonister, forventer en perfekt dag og ikke evner å snakke om noe annet? Det er vel forskjell på folk her og, som på alt annet? Jeg bruker MYE tid på å planlegge, men det er fordi det å lage ting og å være kreativ gir meg glede her og nå. Ikke fordi jeg tror serviettringene eller blomstene egentlig gjør bryllupet noe bedre. Ikke snakker jeg så mye om bryllupet heller - om det er andre enn foreldre og forloveden jeg snakker med så sier jeg ikke noe før de selv tar opp temaet. Jeg tar det i grunnen for gitt at folk ikke er så fryktelig interessert.Anonymous poster hash: 54684...3a0 Det er jeg enig blir feil, og det er ikke ditt jeg vil. Jeg ønsker å frem til at det er "lov" å fire litt på kravene, miste kontrollen over småting og ikke bli skuffet om ting ikke går fullstendig etter planen. Jeg planla selv det Perfekte bryllup å gikk på en heidundrande smell for å si det mildt. Og jeg brukte ikke mye tid på kreative ting som å lage invitasjoner eller stæsj. Jeg gikk heller fullstendig inn i en illusjon om hvordan ting skulle være for at dagen skulle være perfekt. Og når forventingen også fra andre er at dette kommer til å bli helt PERFEKT mister man litt bakkekontakten ift eget bryllup. Jeg snakket lite om det i virkeligheten siden ingen av mine er eller var spesielt interessert på mikronivå slik jeg var, men brukte forum enormt mye. Kunne bruke maaaaaaaaaaange timer på pininterest etter den perfekte menyen da er det ikke rart man blir skuffet når den knapt blir enset på selve dagen... Så ingenting vondt mot dere som gjør mye selv av kreative ting som tar tid, men bruder som feks meg skaper en forventning av noe som ikke er mulig å gjennomføre eller få bør slippe kontrollen bitte litt. Skal ikke glemme å være tilstede også. For jeg snakker først og fremst til meg selv. 1
Gjest Kiara! Skrevet 29. juli 2013 #293 Skrevet 29. juli 2013 Jeg var konstant stresset i 13mnd før bryllupet ikke rart man er sjeleglad for å være ferdig! 1
Gjest Daenerys Skrevet 29. juli 2013 #294 Skrevet 29. juli 2013 Men... Selv om jeg skriver mye om bryllup her, betyr det jo ikke at det er det eneste jeg tenker på konstant i ett år? Jeg tar siste året med master og pusser opp hus, jeg fokuserer ikke mye på bryllupet, og tenker på det kanskje en gang i uka. Jeg har ingen forventninger, jeg håper folk blir fornøyde og at vi blir gift. Det er det. Hva onkel mener om dokurvene og hva bestefar mener om forretten bryr jeg meg lite om. Vi inviterer til fest, da blir det som vi vil, ikke resten. Dette er det eneste stedet jeg kan få utløp for brudeting, ergo poster jeg her. Men igjen, betyr ikke at jeg lever og ånder bryllup i 12 mnd... Sånn, meg måtte bare si det
Gjest Kiara! Skrevet 29. juli 2013 #295 Skrevet 29. juli 2013 (endret) Da vil vel heller ingen kalle deg en bridezilla Daenerys uten at du ler det av deg fordi du vet det ikke stemmer. Jeg klarte ikke å le av det pga jeg viste at de traff en nerve og hadde rett når de kalte meg det. Ikke føl dere truffet av hva jeg sier om det ikke stemmer, jeg snakker ikke om dere som tenker på bryllup en gang i uka eller som holder på med alt mulig annet enn bryllup. Jeg snakker om oss som føler på kroppen forventningene om at alt skal være perfekt og foregå akkurat slik vi har tenkt det skal foregå uten feilskjær og uforutsette ting. Da kan man gå på en skikkelig smell å ikke klare å kose seg i eget bryllup og det er fryktelig trist når det er lagt så mye arbeid bak. Det skal jo være perfekt! Aller helst bedre enn perfekt og vakrere enn på film! Kanskje jeg sitter med disse tankene mine pga det gikk som dett gikk og at jeg måtte ta et oppgjør med meg selv der og da om hva som betydde noe akkurat den dagen. Jeg var ikke en bridezilla på selve bryllupsdagen, men jeg var det i forkant å det synes jeg er trist. Skulle ønske jeg var like avslappet i forkant som jeg var på selve dagen når det først satte igang. Da ble det viktigste at vi ble gift, heldigvis! Men nok om det. Endret 29. juli 2013 av Kiara!
CathFoto Skrevet 30. juli 2013 #296 Skrevet 30. juli 2013 Jeg tror du har et poeng, Kiara, når det gjelder "drømmen om en perfekt dag" hvor detaljer er avgjørende for planleggeren. Det er greit å bruke tid på slikt i forkant om man synes det er gøy, men om man får følelsen av at bryllupsdagen står og faller på detaljer så får man sannsynligvis ikke den dagen man har drømt om. Jeg elsker å planlegge, så jeg får ofte oppgaven med å plangge venneturer osv. Ikke sånn fra time til time altså, men å finne de beste stedene osv. Jeg har brukt fryktelig mange timer på internett, både med Google, dette forumet og Etsy for å finne spesielle ting, helst til hyggelig pris. Men det viktigste for oss er virkelig at både vi og gjester skal kose oss med god mat og drikke, og forhåpentligvis at folk synes det er gøy.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #297 Skrevet 30. juli 2013 Ok, da misforstod jeg deg litt Og bare så det er klart: jeg synes det er veldig kult at du "står frem" og forteller rett ut om dette. Det er HELT sikkert en masse urealistiske bruder der ute som trenger å få dratt beina ned på bakken. Anonymous poster hash: 54684...3a0 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #298 Skrevet 30. juli 2013 Jeg blir frustrert og lei over at andre (tidligere) bruder skal belære andre om hva som er viktig, hva man skal fokusere på osv. At man planlegger i god tid trenger ikke bety at "man maser på forloveden om servittfarger hver dag".. Eller at man blir lei av bryllupet på forhånd. Og i hvert fall ikke at ikke man synes tiden etterpå er det viktige! Det virker som det er en del usikkerhet i bunn når man må kritisere andre sånn. Anonymous poster hash: 18b17...194 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #299 Skrevet 30. juli 2013 Jeg er litt småfrustrert/overrasket over hvor mye arbeid det egentlig er med gjestene. For all del, gjestene er jo det viktigste i bryllupet, og jeg er utrolig takknemlig over alle som har sagt at de vil komme denne dagen. Det er rørende, virkelig! Men jeg tror ikke folk tenker helt over hvor mange gjester jeg egentlig har å forholde meg til (nærmere 100), når de kommer med sine spørsmål/ønsker. For å ramse opp noen ting: Vi har laget en hjemmeside, som vi henviser til i invitasjonen, men tror ikke så mange leser den. De kommer med spørsmål, jeg forklarer, og så sier jeg at "det står jo forresten på hjemmesiden også, har du sett det?" Hmmm? Hjemmeside? Neiii... Jeg har "godkjent" et sikkert tosifret antall kjoler (er det et tips her inne fra, spør alltid bruden om hva hun synes om kjolen din?) Det er jo veldig godt ment at de spør, men jeg har ikke helt det "kjolegenet", tror jeg, jeg er mer som en mann Men jeg forsøker jo å vise interesse og entusiasme for kjoledilemmaene deres, da. De som ombestemmer seg på ting; overnattingen jeg fant som paret først syntes så super ut ble etter en stund for dyr pga uforutsette utgifter, brudebarn som ikke skal være brudebarn likevel, en gjest som har takket ja som ikke vet om han vil likevel Og så er det de som ikke liker ting; maten, vinen, bordplasseringen, dresskoden, ønskelista, toastmasteren Alt dette har jeg egentlig lest om tidligere her inne, så ingen ting av det er unike erfaringer. Jeg hadde vel bare ikke sett for meg at det var så vanlig. Anonymous poster hash: f0d0a...2c6 1
MissEi Skrevet 30. juli 2013 #300 Skrevet 30. juli 2013 Men kjære deg Kiara - du pleier jo å være veldig reflektert og oppegående. Hvorfor snakker du som om alle som bruker masse tid på planlegging er perfeksjonister, forventer en perfekt dag og ikke evner å snakke om noe annet? Det er vel forskjell på folk her og, som på alt annet? Jeg bruker MYE tid på å planlegge, men det er fordi det å lage ting og å være kreativ gir meg glede her og nå. Ikke fordi jeg tror serviettringene eller blomstene egentlig gjør bryllupet noe bedre. Ikke snakker jeg så mye om bryllupet heller - om det er andre enn foreldre og forloveden jeg snakker med så sier jeg ikke noe før de selv tar opp temaet. Jeg tar det i grunnen for gitt at folk ikke er så fryktelig interessert. Anonymous poster hash: 54684...3a0 Må vel henge meg på denne å si meg enig. Såklart har jeg mye annet å henge fingrene i, å såklart blir det ikke perfekt men jeg kan vell planlegge og kose meg med bryllup? Føler at du var veldig posetiv ang bryllup før ditt eget å i ettertid virker du gjerne litt bitter? La oss andrd kose oss å hold negative tanker for deg selv 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå