Gjest Adriane Skrevet 16. juli 2013 #261 Skrevet 16. juli 2013 Adriane: Det er utrolig uprofesjonelt av butikken, jeg har nesten ikke ord. Bridezilla har ikke noe med dette å gjøre, vanlig kundebehnadling må man kunne forvente. Halv pris på feiø dress hjelper ingenting. Jeg tror jeg hadde tatt turen til Oslo om jeg var dere. Follestad er på Strømmen, da sparer dere 2 mil, men det er jo ingenting. Ja, det er jo det. Vanvittig i grunnen. Tusen takk, det er godt å høre at man ikke er bridezilla allikevel, selv om man føler seg sånn Blir nok Oslo-tur på oss ja, ser ingen annen løsning. Men er fristet til å si at den opprinnelige butikken må gi oss en eller annen form for kompensasjon; uten at jeg helt vet hva det skulle være. Får vel bare være fornøyd med at de lar oss heve kjøpet. Dette kvalifiserer IKKE til bridezilla-tittel Adriane, bare så du vet det Det du har er jo en helt normal reaksjon og i tillegg får det jo ekstra store konsekvenser for dere som skal ha dressen til en spesiell dag. Jeg ville nok også tatt turen til Oslo-området om det blir krise, for der finnes det flere butikker som sikkert kan løse dette for dere. Vi var forøvrig superfornøyd med både service og dress hos Moods of Norway, men det er jo ikke sikkert det er en sånn type dress mannen din vil ha. til deg, dette ordner seg Tusen takk, pusla - det er godt å høre, for jeg føler meg jo sånn Blir nok Oslo-tur på oss ja. Ang Moods of Norway, så tror jeg nok at han hadde likt dress derfra, men er redd de ikke har størrelsen hans. Men takk for tipset, for klemmen og for optimismen på våre vegne!
pusla Skrevet 16. juli 2013 #262 Skrevet 16. juli 2013 Vet jo ikke hva slags str mannen din er Adriane, men kjære er litt rund i kantene, så dressen fra Moods måtte til skredder og de sydde ut maks på sidene i jakka. Det gikk på to dager og vi ble så glade for han trodde heller ikke han hadde størrelse til en sånn dress.
Gjest Adriane Skrevet 16. juli 2013 #263 Skrevet 16. juli 2013 Jeg vet ikke helt hvilken str han er selv jeg (og det virker som det er litt forskjellige størrelser ute og går hos de forskjellige leverandørene?), men det er jo artig å høre at de evt kan sy ut, og så kjapt! Da skal jeg jammen tipse ham om det, så får vi se Takk for godt tips
Pingting Skrevet 16. juli 2013 #265 Skrevet 16. juli 2013 Jeg må fakltisk klage litt over noe jeg ikke hadde trodd jeg kom til å bry meg så mye om, og som egentlig er rimelig trivielt: antrekket mitt. Jeg kjører litt utradisjonell stil, og har bl.a. kjøpt meg et korsett. Et skreddersydd et, som kostet endel penger - og som jeg håper å få brukt en masse ganger etter bryllupet. Jeg har ønsket meg et kjempelenge, og nå hadde jeg liksom anledningen til fleske til med å få et sydd etter mine mål hos en uavhengig designer, og få det akkurat slik jeg vil ha det. Det var den ene gangen i livet jeg skulle gjøre noe sånt, og det skulle bli et plagg som kan følge meg i mange år. ...også er jeg litt skuffa. Selve korsettet er egentlig veldig fint og godt sydd, og overraskende behagelig å ha på. Men det er et par problemer med det. Litt venenstrehåndsarbeid en del steder, bl.a. noen slomsete sømmer. Og det er passformproblemer, for eksempel så er det et mellomrom mellom puppene og øvre kant på korsettet som ikke ser bra ut. Det passer rett og slett ikke så godt, til tross for at det liksom skulle være sydd etter mine mål og tilpassa meg. (og om du leser litt på nett så mener "alle" at du bør få korsetter skreddersydd for at de skal passe skikkelig) Jeg har vært i kontakt med hun som laget det, og hun har tilbudt meg å rette på noen av "venstrehåndssømmene". Men det koster 350,- i porto hver vei, og det er ikke noe jeg ikke klarer å fikse selv. Men passformen kan hun ikke gjøre noe med. Og jeg tror ingen andre vil være villige til det heller - og ikke tør jeg å tukle med det før bryllupet. Så akkurat nå prøver jeg å gjøre det beste ut av det. Kjøpe sånne innlegg/kyllingfileter, finne en topp å ha under, ei venninne av meg som kan sy skal se om det er noen småting som kan gjøres. Jeg har aldri vært så opptatt av å ha et perfekt bryllup eller å se perfekt og feilfri ut, Og det er en detalj, virkelig. Det er jeg klar over. Men jeg blir litt trist av å bruke penger på det som skal være et kvalitetsplagg for livet og så få noe som ikke funker. Og jeg er glad i søm og håndverk og historiske plagg og slikt. Det er vel derfor det går litt inn på meg - dette handlet jo om mye mer enn brudegreier og den ene dagen. 1
plix Skrevet 17. juli 2013 #266 Skrevet 17. juli 2013 Åh herregud Adriane, oppdater oss på dette. Horribelt, den der hadde fått frem skrekken i meg også! Det er ikke så lenge igjen til bryllupet deres heller! Pingting, det har du all grunn til å være misfornøyd med. Så utrolig irriterende, det å legge tid og penger i et plagg som viser seg å skuffe. Hun som laget det, hun tilbydde ikke gratis porto? 700kr for porto blir mye for noen sømmer, og når det i tillegg ikke ville gjort plagget 100% komplett for deg.. Da ser jeg at det hadde blitt kjempesure penger.. Håper det ordner seg for dere! 3
Pingting Skrevet 17. juli 2013 #267 Skrevet 17. juli 2013 (endret) Du - vi kom aldri så langt som til å diskutere porto, så jeg kan ikke utelukke at hun ville ha betalt for det. Uansett så tar det såpass lang tid å sende at det ble uaktuelt. Og sømmene er uansett ikke hovedproblemet - det er passformen som det (visstnok) er umulig å gjøre noe med. Altså, jeg forventet meg jo ikke noe perfekt, det sier seg selv når syerske og kunde er på hver sin kant av verden - selv når hun sendte meg en bomullsmodell som jeg prøvde på. Men SÅ feil forventet jeg ikke at det skulle bli. Jaja. Det er jo brukbart, det korsettet - og 90% dritfint. Brudgommen har sett det på, og mener at jeg kommer til å se superfin ut uansett. Så da gjør man det beste ut av det, det er bare deilig å klage littegrann innimellom Jeg har kjøpt meg sånne geleinnlegg (det var nytt for meg, som har en I-cup ), og sy-venninna mi hadde et par småtriks vi kunne prøve. Også kan jeg se om jeg finner en skredder/syer som er villig til å justere litt på det etter bryllupet. Og jeg har det jo - problemet til Adrianes tilkommende satt det litt i perspektiv. Ordner seg. Også så får jeg gå til en syer som jeg faktisk kan besøke fysisk neste gang jeg kjøper meg et korsett. Endret 17. juli 2013 av Pingting 1
Gjest Adriane Skrevet 17. juli 2013 #268 Skrevet 17. juli 2013 Jeg må fakltisk klage litt over noe jeg ikke hadde trodd jeg kom til å bry meg så mye om, og som egentlig er rimelig trivielt: antrekket mitt. Jeg kjører litt utradisjonell stil, og har bl.a. kjøpt meg et korsett. Et skreddersydd et, som kostet endel penger - og som jeg håper å få brukt en masse ganger etter bryllupet. Jeg har ønsket meg et kjempelenge, og nå hadde jeg liksom anledningen til fleske til med å få et sydd etter mine mål hos en uavhengig designer, og få det akkurat slik jeg vil ha det. Det var den ene gangen i livet jeg skulle gjøre noe sånt, og det skulle bli et plagg som kan følge meg i mange år. ...også er jeg litt skuffa. Selve korsettet er egentlig veldig fint og godt sydd, og overraskende behagelig å ha på. Men det er et par problemer med det. Litt venenstrehåndsarbeid en del steder, bl.a. noen slomsete sømmer. Og det er passformproblemer, for eksempel så er det et mellomrom mellom puppene og øvre kant på korsettet som ikke ser bra ut. Det passer rett og slett ikke så godt, til tross for at det liksom skulle være sydd etter mine mål og tilpassa meg. (og om du leser litt på nett så mener "alle" at du bør få korsetter skreddersydd for at de skal passe skikkelig) Jeg har vært i kontakt med hun som laget det, og hun har tilbudt meg å rette på noen av "venstrehåndssømmene". Men det koster 350,- i porto hver vei, og det er ikke noe jeg ikke klarer å fikse selv. Men passformen kan hun ikke gjøre noe med. Og jeg tror ingen andre vil være villige til det heller - og ikke tør jeg å tukle med det før bryllupet. Så akkurat nå prøver jeg å gjøre det beste ut av det. Kjøpe sånne innlegg/kyllingfileter, finne en topp å ha under, ei venninne av meg som kan sy skal se om det er noen småting som kan gjøres. Jeg har aldri vært så opptatt av å ha et perfekt bryllup eller å se perfekt og feilfri ut, Og det er en detalj, virkelig. Det er jeg klar over. Men jeg blir litt trist av å bruke penger på det som skal være et kvalitetsplagg for livet og så få noe som ikke funker. Og jeg er glad i søm og håndverk og historiske plagg og slikt. Det er vel derfor det går litt inn på meg - dette handlet jo om mye mer enn brudegreier og den ene dagen. Du - vi kom aldri så langt som til å diskutere porto, så jeg kan ikke utelukke at hun ville ha betalt for det. Uansett så tar det såpass lang tid å sende at det ble uaktuelt. Og sømmene er uansett ikke hovedproblemet - det er passformen som det (visstnok) er umulig å gjøre noe med. Altså, jeg forventet meg jo ikke noe perfekt, det sier seg selv når syerske og kunde er på hver sin kant av verden - selv når hun sendte meg en bomullsmodell som jeg prøvde på. Men SÅ feil forventet jeg ikke at det skulle bli. Jaja. Det er jo brukbart, det korsettet - og 90% dritfint. Brudgommen har sett det på, og mener at jeg kommer til å se superfin ut uansett. Så da gjør man det beste ut av det, det er bare deilig å klage littegrann innimellom Jeg har kjøpt meg sånne geleinnlegg (det var nytt for meg, som har en I-cup ), og sy-venninna mi hadde et par småtriks vi kunne prøve. Også kan jeg se om jeg finner en skredder/syer som er villig til å justere litt på det etter bryllupet. Og jeg har det jo - problemet til Adrianes tilkommende satt det litt i perspektiv. Ordner seg. Også så får jeg gå til en syer som jeg faktisk kan besøke fysisk neste gang jeg kjøper meg et korsett. Fine Pingting - jeg skjønner veldig godt at du syns det er frustrerende og vanskelig at korsettet ikke sitter slik som du ønsker, og at det heller ikke er helt godt sydd/litt slurv. Spesielt siden du har bestilt fra en seriøs leverandør, som til og med sendte deg prøvekorsett i bomull først! Som du sier, handlet dette korsettet om mye mer enn selve bryllupsdagen og brudeantrekket ditt. Og det er jo trist, å bruke så mye penger på noe som i utgangspunktet burde passet perfekt, men som ikke gjør det. Man må få klage litt iblant, det syns jeg så absolutt Og det er godt å få utløp! Hahaha, jeg må jo le litt også, når du forteller at du har kjøpt deg sånne geléinnlegg - selv om du har I-cup (!!). Selv har jeg E-cup, og syns mine er gedigne (skulle gjerne hatt mindre), så jeg kan tenke meg den bisarre følelsen det må være å gå og kjøpe sånne innlegg Er glad for å høre at venninna di har noen idéer som forhåpentligvis kan hjelpe; og etter bryllupet har du jo masser av tid til å oppsøke skredder/syer som forhåpentlig kan hjelpe enda mer Hahaha, perspektiv ja! Jeg har begynt å le av hele dress-farsen. Kan ikke annet lenger. Orker ikke å være sint og frustrert over det lenger, og tenker at det ordner seg på et vis. Ikke den dressen vi ønsket, men en eller annen dress. "Det årnær sæ" Og det håper jeg det gjør for deg også! Åh herregud Adriane, oppdater oss på dette. Horribelt, den der hadde fått frem skrekken i meg også! Det er ikke så lenge igjen til bryllupet deres heller! Pingting, det har du all grunn til å være misfornøyd med. Så utrolig irriterende, det å legge tid og penger i et plagg som viser seg å skuffe. Hun som laget det, hun tilbydde ikke gratis porto? 700kr for porto blir mye for noen sømmer, og når det i tillegg ikke ville gjort plagget 100% komplett for deg.. Da ser jeg at det hadde blitt kjempesure penger.. Håper det ordner seg for dere! Det skal jeg gjøre, minibelle Ja, det føltes horribelt og helt på trynet i begynnelsen, og himmel og hav så utrolig sint og frustrert jeg var Det har gått over nå, orker ikke mer. Nå ler jeg litt av hele greia, og tenker at ... vel, "det ordnar sig, det gör det alltid. Jo, det löser sig, så brukar allt bli. Det kommer fixa sig till slut, det är inget tvivel om. Fast nu känns skiten sur, och flera mil ifrån, det ordnar sig." 1
MissEi Skrevet 29. juli 2013 #269 Skrevet 29. juli 2013 Jeg blir så frustert over at alle må kritisere meg fordi jeg er ute igod TID! Jeg er ALLTID ute i god tid! I tillegg skal jeg fullfære 3 år med høyskole dette året, overta et helt nytt hus OG planlegge bryllup! Jo mer som er gjort jo bedre! Hvorfor kan de ikke la være å bry seg ?! 1
tinanana Skrevet 29. juli 2013 #270 Skrevet 29. juli 2013 Har hørt den flere ganger selv MissEi. Jeg starter for ca ett år siden og nå er det rundt 10 mnd igjen til vår dag. Jeg har trengt all denne tiden, fordi jeg ønsker å lete etter best pris, men også best måte for å gjennomføre ulike prosjketer. Har spart MYE på dette, så de får si hva de vil
MissEi Skrevet 29. juli 2013 #271 Skrevet 29. juli 2013 Har hørt den flere ganger selv MissEi. Jeg starter for ca ett år siden og nå er det rundt 10 mnd igjen til vår dag. Jeg har trengt all denne tiden, fordi jeg ønsker å lete etter best pris, men også best måte for å gjennomføre ulike prosjketer. Har spart MYE på dette, så de får si hva de vil Det er mye det samme jeg også tenker, nå har jeg ferie og koser meg kjempe mye med bryllup prosjektet mitt. Å når folk spør så har jeg planlagt mye men tanke på at det er et år igjen.. Meen mye himling med øynene
Ella1981 Skrevet 29. juli 2013 #272 Skrevet 29. juli 2013 Jeg blir så frustert over at alle må kritisere meg fordi jeg er ute igod TID! Jeg er ALLTID ute i god tid! I tillegg skal jeg fullfære 3 år med høyskole dette året, overta et helt nytt hus OG planlegge bryllup! Jo mer som er gjort jo bedre! Hvorfor kan de ikke la være å bry seg ?! Det er unødvendig å kritisere. Jeg var også ute i god tid. Og det er jeg så glad for!! Har koost oss hele veien og det har foreløpig ikke vært noe stress i det hele tatt. Nå er det to mnd igjen men vi har full kontroll Nyt planleggingen, det er jo en del av bryllupet det også.
Gjest Kiara! Skrevet 29. juli 2013 #273 Skrevet 29. juli 2013 Pass på så dere ikke er drittlei hele bryllupet bare når det er 6mnd igjen. 2
Ella1981 Skrevet 29. juli 2013 #274 Skrevet 29. juli 2013 Pass på så dere ikke er drittlei hele bryllupet bare når det er 6mnd igjen. hihi jeg bare lurer på hva jeg skal bruke tiden på ETTER bryllupet jeg
skravlus Skrevet 29. juli 2013 #275 Skrevet 29. juli 2013 hihi jeg bare lurer på hva jeg skal bruke tiden på ETTER bryllupet jeg Å pleie ekteskapet, kanskje? 2
Gjest Kiara! Skrevet 29. juli 2013 #276 Skrevet 29. juli 2013 hihi jeg bare lurer på hva jeg skal bruke tiden på ETTER bryllupet jeg Kjære deg det er jo da skuldrene skal senkes og man skal bare nyte at man er ferdig med denne berg og dalbane opplevelsen! Det er jo tiden etter bryllupet som skal være vidunderlig! Jeg lar meg så "provosere" av dere (ikke deg direkte) som snakker om bryllupet som det eneste som betyr noe, at det ikke finnes andre ting å feire eller nyte i etterkant. Bryllupet er et show som koster altfor mye tid og penger ikke resten av livet. Godt det bare er en gang. Beste som har skjedd iløpet av dette året er at vi ble gift og endelig forkuserer på noe annet.
Gjest Kiara! Skrevet 29. juli 2013 #277 Skrevet 29. juli 2013 Å pleie ekteskapet, kanskje? Det frustererer meg som nygift at ikke flere tenker på dagene, månedene og årene etter bryllupet. Sånn da har jeg sagt det.
MissEi Skrevet 29. juli 2013 #278 Skrevet 29. juli 2013 Pass på så dere ikke er drittlei hele bryllupet bare når det er 6mnd igjen. Blir jo ikke lei? det e supert å føle at man hele tiden har kontroll! Å bryllup er stort, det skal bare skje en gang i livet! 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #279 Skrevet 29. juli 2013 Holder for fullt på å lete etter leiligheter i Oslo, som jeg flytter til neste uke. Trodde jeg hadde nærmest sikret meg en fantastisk leilighet (treromsleil, og han som eier leiligheten skal bo der selv). Vi hadde en lang videosamtale for to dager siden, men i dag fikk jeg mail fra fyren der det sto at han hadde leid ut rommet til noen andre. Grunnen til at jeg ikke ble valgt, ifølge ham selv; vi kommer kanskje litt for godt overens Jaja, man skal visst være forsiktig med å etterlate et alt for bra inntrykk også. Anonymous poster hash: 52974...e56 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #280 Skrevet 29. juli 2013 Haha, fikk ikke med meg at dette er en tråd som omhandler bryllup Anonymous poster hash: 52974...e56 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå