Gå til innhold

Den store frustrasjonstråden!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Egentlig løp jeg i tråden for å lufte ut, men leste så mange andre frustrasjoner nå at det føles som om jeg har klaget sammen med dere :)

Gjester, forventninger, dominerende foreldre og besteforeldre, "ingenting" i boks når det skal, gifteringer ennå ikke ordnet, sykluser på villspor.. Ja hele den pakken kjenner jeg meg igjen i.

Videoannonse
Annonse
Gjest Adriane
Skrevet (endret)

Det er ingen dråpe i havet Adriane! Jeg har det som du beskriver én dag av uka, men om den skulle truffet 10.08 ville jeg vært sint og frustrert! Har selv hatt mange problemer, fremdeles uløste, i forhold til denne uka og bryllupet.

Tusen takk, Tallulah. Godt at noen forstår frustrasjonen min :) Jeg håper du slipper unna akkurat den dagen :klem:

spiral? Mirena den har fjerna hele syklusen min, 10 år siden sist mens, tok den ut for å få minsten satt på første forsøk, så slapp til og med unna da :D så du får troppe opp hos legen i mårra hehe

:) Takk for godt råd, men dessverre kan jeg heller ikke bruke spiral. Jeg er en av disse kvinnene som ikke kan bruke noen av de tradisjonelle prevensjonsmidlene (p-piller, p-sprøyte, p-plaster, hormonspiral), og pga tidligere blodpropp heller ikke diverse legemidler. Det har skapt mange utfordringer for meg kan jeg si deg, og jeg pleier å ta de på strak arm, men denne gangen blir jeg rett og slett litt forbanna på kroppen. Alt jeg kan gjøre er å håpe på at ting går bedre enn fryktet :) Og hvis ikke, skal jeg gråte mine modige tårer, slå og sparke litt på noen trær i skogen eller noe, og så gjøre det beste ut av det. Men det vil definitivt være en stor utfordring, og legge en stor demper på det hele for meg... Endret av Adriane
Gjest Adriane
Skrevet

Egentlig løp jeg i tråden for å lufte ut, men leste så mange andre frustrasjoner nå at det føles som om jeg har klaget sammen med dere :)

Gjester, forventninger, dominerende foreldre og besteforeldre, "ingenting" i boks når det skal, gifteringer ennå ikke ordnet, sykluser på villspor.. Ja hele den pakken kjenner jeg meg igjen i.

Huff, jeg må le også! Det er jo litt morsomt at vår lufting av våre frustrasjoner førte til at du følte at du fikk luftet dine også :ler: Det er i grunnen herlig, og tyder på at denne tråden faktisk virker :jepp:

Skrevet

Tusen takk, Tallulah. Godt at noen forstår frustrasjonen min :) Jeg håper du slipper unna akkurat den dagen :klem:

:) Takk for godt råd, men dessverre kan jeg heller ikke bruke spiral. Jeg er en av disse kvinnene som ikke kan bruke noen av de tradisjonelle prevensjonsmidlene (p-piller, p-sprøyte, p-plaster, hormonspiral), og pga tidligere blodpropp heller ikke diverse legemidler. Det har skapt mange utfordringer for meg kan jeg si deg, og jeg pleier å ta de på strak arm, men denne gangen blir jeg rett og slett litt forbanna på kroppen. Alt jeg kan gjøre er å håpe på at ting går bedre enn fryktet :) Og hvis ikke, skal jeg gråte mine modige tårer, slå og sparke litt på noen trær i skogen eller noe, og så gjøre det beste ut av det. Men det vil definitivt være en stor utfordring, og legge en stor demper på det hele for meg...

hadde blodpropp da jeg fikk minsten, men fikk klarsignal på hormonspiralen hmmmm... Kanskje jeg burde sjekke opp i det
Skrevet

Huff, jeg må le også! Det er jo litt morsomt at vår lufting av våre frustrasjoner førte til at du følte at du fikk luftet dine også :ler: Det er i grunnen herlig, og tyder på at denne tråden faktisk virker :jepp:

Ja, ikke sant? Hehehe :P

Ikke alt man ønsker å klage på til de rundt seg, heller. Og ihvertfall ikke bekymringer om man blør ut kjole :fnise:

• Liker 1
Gjest Adriane
Skrevet

hadde blodpropp da jeg fikk minsten, men fikk klarsignal på hormonspiralen hmmmm... Kanskje jeg burde sjekke opp i det

At jeg ikke kan bruke hormonspiral er av annen årsak enn blodproppen altså :) Har man hatt blodpropp, er egentlig hormonspiral eneste prevensjonsmiddel man kan bruke. Min lege sa det samme til meg, før han sa at "men pga [diagnose jeg ikke ønsker å dele her] kan jo dessverre ikke du bruke det heller"

Så du trenger ikke bekymre deg om det, panic-attack :)

Gjest Mariahamm
Skrevet

Føler med deg Adriane! Håper du finner ut av det, eller at kroppen bare tar seg sammen ;-) Jeg har en overfladisk frustrasjon... Jeg er så redd for å ikke føle meg fin på bryllupsdagen. Jeg føler meg egentlig sjeldent fin, pluss at jeg føler kroppen er blitt slapp etter et ganske betydelig vekttap. I tillegg så har jeg så fet hud at all sminken blir borte på ti minutter :P Haha. Mannen prøver å si at jeg kommer til (og alltid ser) fin ut, men han er jobbe ikke akkurat objektiv... Merker at alle usikkerheter blir så forsterket, man skal jo tross alt være litt på utstilling en hel dag, pluss at bildene varer evig.

Gjest Kiara!
Skrevet

Maria. Gjestene mine så meg i en slakk tubekjole uten bh, de så meg i spanx uten kjole, de så meg i joggings iløpet av bryllupsdagen å det var ikke en eneste gang jeg følte meg mindre fin selv om puppene var oppi halsen, rumpa på utstilling og skoene dekket av gjørme.

Ting går av seg selv, og du kommer til å føle deg nydelog den dagen uansett hvor ille det måtte se ut underveis. Tro meg jeg kjenner følelsen. ;-)

• Liker 1
Gjest Ciegus
Skrevet

Du kan ikke gå på minipiller da? Man kan jo ikke styre syklusen med de, men kanskje rote den til litt så du styrer unna bryllupsdagen. Utrolig kjedelig hvertfall, men det er jo en risiko mange møter... =/

Gjest Adriane
Skrevet (endret)

Føler med deg Adriane! Håper du finner ut av det, eller at kroppen bare tar seg sammen ;-) Jeg har en overfladisk frustrasjon... Jeg er så redd for å ikke føle meg fin på bryllupsdagen. Jeg føler meg egentlig sjeldent fin, pluss at jeg føler kroppen er blitt slapp etter et ganske betydelig vekttap. I tillegg så har jeg så fet hud at all sminken blir borte på ti minutter :P Haha. Mannen prøver å si at jeg kommer til (og alltid ser) fin ut, men han er jobbe ikke akkurat objektiv... Merker at alle usikkerheter blir så forsterket, man skal jo tross alt være litt på utstilling en hel dag, pluss at bildene varer evig.

Tusen takk! :klem:

Den frustrasjonen tror jeg veldig mange av oss kjenner oss igjen i. Akkurat den ene dagen i livet, ønsker vi å være så nær perfekte som vi kan komme. Og vi er vel antakelig aldri mer selvkritiske heller, enn frem mot akkurat den dagen. Men så kommer dagen, vi blir sminket, vi blir stylet, vi tar på oss undertøy eller spanx eller hva det måtte være, får på kjolen, får på sløret, får på skoene, ser oss i speilet og... DA! Akkurat da! Da er jeg sikker på at vi faktisk føler oss så nær perfekt som vi kan komme! :jepp: Og skulle vi mot formodning fremdeles ha litt usikkerheter igjen, så tror jeg de forsvinner som dugg for solen når vi ser smilet til vår kommende ektemann i det han ser oss i full brudeskrud :) Da kommer vi til å stråle som vi aldri har strålt før, og selvtilliten, lykken og kjærligheten gjør oss vakrere enn noengang - også på bildene!

Maria. Gjestene mine så meg i en slakk tubekjole uten bh, de så meg i spanx uten kjole, de så meg i joggings iløpet av bryllupsdagen å det var ikke en eneste gang jeg følte meg mindre fin selv om puppene var oppi halsen, rumpa på utstilling og skoene dekket av gjørme.

Ting går av seg selv, og du kommer til å føle deg nydelog den dagen uansett hvor ille det måtte se ut underveis. Tro meg jeg kjenner følelsen. ;-)

Hehehe, herlige Kiara - du er så avvæpnende og morsom! Jeg håper virkelig at vi alle kan ta til oss det du sier her :takke:

Du kan ikke gå på minipiller da? Man kan jo ikke styre syklusen med de, men kanskje rote den til litt så du styrer unna bryllupsdagen. Utrolig kjedelig hvertfall, men det er jo en risiko mange møter... =/

Ikke ifølge legen min, dessverre...

Ja, det er absolutt en risiko mange møter. Og uansett hvor godt man har planlagt ifht syklus, så kan den jo bestemme seg for å dra på ville veier tydeligvis. Det hadde ikke spilt noen rolle om det ikke var at jeg har skikkelig monsteruke. Fra dag 1 til siste dag (som er rundt 5.-6.dagen). Hadde jeg kunnet putte inn en propp eller whatever og alt var bra, skulle jeg ikke latt dette frustrere meg. Men for meg vil det være en reell utfordring, som jeg ikke riktig vet hvordan jeg skal løse. Hvit kjole og monstermens hører liksom fryktelig dårlig sammen... Men, jeg skal prøve å ikke ta sorgene på forskudd - hadde bare behov for å lufte frustrasjonen et sted, uten å plage mine nærmeste :fnise:

Endret av Adriane
Gjest Ciegus
Skrevet

Har du prøvd menskopp? Det er litt styrete å lære seg å bruke det, men når man kan det er det en stor befrielse! Men da må du prøve den en syklus før bryllupet, vet ikke om du rekker det?

Skrevet

Vet du, jeg hadde også mange sånne tanker før selve dagen. Men i likhet med kiara, så er min erfaring at når dagen kommer og stasen er på og man skal si ja til drømmemannen, da forsvinner alt det der som dugg for solen. Og jeg skal love deg at mine slike leie tanker runt kropp vanligvis ikke er av det enkle slaget, men jaggu følte jeg meg ikke flott den dagen jeg og! Det hadde jeg faktisk aldri trodd!

Gjest Adriane
Skrevet

Ciegus: Nei, det har jeg aldri prøvd og rekker dessverre heller ikke å prøve det. Men skal "notere det bak øret" til senere. Høres litt... styrete ut, sånn til man lærer seg teknikkene osv, men føles sikkert en del tryggere enn mye annet man kan bruke. Takk for tipset!

pusla: det er så flott å høre erfaringer fra dere som allerede har giftet dere! At de dumme tankene man har om seg selv, forsvinner den dagen - man føler seg flott! Herlig :laugh:

• 2 uker senere...
Gjest Adriane
Skrevet (endret)

AAAAAAAAARRRRRRRRRGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bridezilla-alert!!

Vi fikk en beskjed i dag som virkelig vekket bridezillaen i meg! :sinna:

Vi har bestilt dress til min kjære gjennom en etter sigende veldig profesjonell (fysisk, ikke nett) dressbutikk. Dette er flere uker siden - vi fortalte at det er til bryllup, og vi sa at vi må ha den senest lørdag 3.august. De sa at dette ikke skulle være noe problem. Jeg maste litt før helga på samboeren om å ringe og høre om dressen snart er klar, for damen påsto at det skulle ta ca 3 uker, og det har gått snart 4 uker. Så han ringte på lørdag - da fant de ikke nok info, og skulle ringe tilbake i dag. Det gjorde de. Og fortalte at dressen ikke kan være klar før 12.august (som er mandagen etter bryllupet)!! Dette fordi de som skal lage dressen har tatt seg ferie, uten å si i fra visstnok. WTF!? :sjokkert:

Ja da våknet virkelig bridezillaen i meg kan du tro! De prøver å prakke på ham en vanlig svart dress til halv pris, og sier han også kan få halv pris på den han har bestilt. Men A) vi ville ikke ha svart dress, og svart dress har han allerede, og B) han trenger ikke den andre dressen etter bryllupet - den kjøpes jo pga bryllupet! Så nå er jeg så sint at jeg har lyst til å reise til butikken, klaske bridezillaneven i bordet, og si dem noen sannhetens ord! Profesjonelle du liksom! Pøh! :jolie:

Så nå har vi altså utrolig kort tid på oss til å få fatt i ny dress - vi har også ferie én uke midt inni her før bryllupet. Så nå må jeg innrømme at jeg kjenner på stressfølelsen, stor frustrasjon og voldsomme bridezillatendenser...

PS: Jeg har allerede tenkt tanken på at brudgommen tuller med meg, men han har forsikret meg om at det er helt sant. Selv etter jeg fortalte ham at jeg kommer til å ta kontakt med butikken og vise dem en hissig bridezilla står han på at det er sant, så da er det (dessverre) det.

Endret av Adriane
  • Liker 1
Gjest Ciegus
Skrevet

Jeg hadde stilt opp i butikken og krevd at de løser dette. Kanskje de kjenner noen som kan gjøre dette privat (som de betaler for, så klart), kan anbefale og kontakte noen andre eller hva som helst. Dette må de bare løse. Hadde blitt fly forbanna om det var meg, men det er nok lurt å holde tilbake noe av sinnet...

Og det ordner seg garantert. :)

• Liker 1
Skrevet

Døh. Skjerpings Adriane, dette har ikke noe som helst med brizilla-tendenser å gjøre. Bryllup eller ei: det hadde vært mer merkelig om du IKKE hadde reagert når en butikk ikek oppfyller en ganske så klar og enkel avtale.

Dette er jo en ordentlig drittsituasjon. Skulle dressen være skreddersydd/etter mål, eller var det bare standardstørrelser som måtte bestilles inn? Og har dere forhåndsbetalt noe?

Uansett: du har selvfølgelig rett til å heve bestillingen. Noen steder vil påstå at når det er etter mål/skreddersydd så er ikke dette mulig, men det er bare piss.

Forbrukerkjøpsloven:

§ 19. Forbrukerens krav ved forsinkelse

Dersom tingen ikke blir levert eller blir levert for sent og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side (forsinkelse), kan forbrukeren

a) holde kjøpesummen tilbake etter §20

b) kreve oppfyllelse etter §21

c) kreve heving etter §23

d) kreve erstatning etter §24

(...)

§ 23. Heving

Forbrukeren kan heve kjøpet når forsinkelsen er vesentlig. Er tingen levert, må kravet om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at forbrukeren fikk vite om leveringen.

Ved vurderingen av om forsinkelsen er vesentlig, skal det særlig legges vekt på forsinkelsens betydning for forbrukeren. Det skal blant annet tas hensyn til hvilken type ting kjøpet gjelder, og om levering skulle skje til en bestemt tid.

Kjøpet kan også heves dersom selgeren ikke leverer innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som forbrukeren har fastsatt. Mens tilleggsfristen løper, kan ikke forbrukeren heve, med mindre selgeren har sagt at han eller hun ikke vil oppfylle innen fristen.

Gjelder kjøpet en ting som skal tilvirkes særskilt for forbrukeren etter forbrukerens oppgaver eller ønsker, og kan selgeren derfor ikke uten vesentlig tap disponere tingen på annen måte, kan forbrukeren bare heve dersom forsinkelsen medfører at formålet med kjøpet blir vesentlig forfeilet.

Men ja - jeg ville faktisk møtt opp i butikken om du har mulighet. Ta med papirer som viser det dere har hatt av kommunikasjon, og si at dere bare er nødt finne en løsning. De fleste steder vil være interessert i å redde slike situasjoner siden jungeltelegrafen kan ha mye å si for et steds rykte.

• Liker 1
Skrevet

Forøvrig: sendte SMS til ei vennnne som jobber delvis innen bransjen. Hun kunne egentlig ikke gi noen sikre tips, men mener Follestad og Nordseth er et fornuftig sted å starte siden de er velassorterte og gjør endringer.

Gjest Adriane
Skrevet (endret)

Jeg hadde stilt opp i butikken og krevd at de løser dette. Kanskje de kjenner noen som kan gjøre dette privat (som de betaler for, så klart), kan anbefale og kontakte noen andre eller hva som helst. Dette må de bare løse. Hadde blitt fly forbanna om det var meg, men det er nok lurt å holde tilbake noe av sinnet...

Og det ordner seg garantert. :)

Ikke sant? Vel, jeg nøyde meg med å ringe, fordi jeg tror det ville være mer stress enn bra er å dra med ungen som har barnehageferie med i denne butikken og bruse med fjæra :fnise: Men det skal de ha, den jeg snakket med i telefonen kunne virkelig ikke lagt seg flatere. Det var så jeg nesten syns synd på ham; spesielt siden han bare var så uheldig å svare på telefonen, og ikke hadde noe som helst med denne bestillingen å gjøre! Men, jeg var verken sint, streng eller hissig. Jeg var bare dønn ærlig og bestemt. De har lovet å prøve å finne en løsning, men hun som vi bestilte dressen av, har tatt ferie. Daglig leder av butikken er på ferie. Disse to stakkarne vi har snakket med, høres ut som de knapt har fylt 18 år, og gjør sitt beste, men har ingen myndighet overfor skredderfirmaet som har tatt fellesferie - midt i verste bryllupssesongen?! :sjokkert: Jeg gir meg ende over, og det koker fremdeles inni meg når jeg tenker grundig på dette, så jeg prøver å la være. Sjefen deres er tilbake på torsdag, og da håper de på å finne en løsning. Problemet vårt er jo bare at det går det jo enda 3 verdifulle dager bort, hvis vi må skaffe dress fra annet sted. Sukk...

Men joda, det ordner seg nå alltids noe, selv om det kanskje ikke blir den dressen vi ønsket... :rolleyes:

Så minner jeg meg selv på, at det er ikke verdens ende om samboeren ender med en annen dress enn den vi hadde plukket ut. Selvfølgelig er det ikke det. Det er bare så himla kjipt å få sånt i fanget når det er kort tid igjen, og man skal ha ferie midt inni der og alt :)

Døh. Skjerpings Adriane, dette har ikke noe som helst med brizilla-tendenser å gjøre. Bryllup eller ei: det hadde vært mer merkelig om du IKKE hadde reagert når en butikk ikek oppfyller en ganske så klar og enkel avtale.

Dette er jo en ordentlig drittsituasjon. Skulle dressen være skreddersydd/etter mål, eller var det bare standardstørrelser som måtte bestilles inn? Og har dere forhåndsbetalt noe?

Uansett: du har selvfølgelig rett til å heve bestillingen. Noen steder vil påstå at når det er etter mål/skreddersydd så er ikke dette mulig, men det er bare piss.

Forbrukerkjøpsloven:

Men ja - jeg ville faktisk møtt opp i butikken om du har mulighet. Ta med papirer som viser det dere har hatt av kommunikasjon, og si at dere bare er nødt finne en løsning. De fleste steder vil være interessert i å redde slike situasjoner siden jungeltelegrafen kan ha mye å si for et steds rykte.

Tusen takk, snille Pingting. Jeg føler meg veldig bridezilla på akkurat dette, fordi - som jeg sier over her - det er jo virkelig ikke verdens ende om han ender opp med en annen dress. Hovedproblemet ligger jo i at vi nå har himla dårlig tid på å finne noe annet, og det gjør meg stressa, hehe.

Dressen skulle sys delvis etter mål ja. De har (foreløpig) ikke prøvd seg på å si at vi ikke kan heve kjøpet, og jeg har gjort det veldig klart at om de ikke klarer å fikse noe, så skal kjøpet heves. Men begynner de å krangle på det, akter jeg å vise til loven om nødvendig :) Tusen takk for tips og uthevinger!

Forøvrig: sendte SMS til ei vennnne som jobber delvis innen bransjen. Hun kunne egentlig ikke gi noen sikre tips, men mener Follestad og Nordseth er et fornuftig sted å starte siden de er velassorterte og gjør endringer.

Både Follestad og Nordseth har vel kun butikker i Oslo-området er jeg redd, og vi holder til 180 km nord for Oslo. Det er klart, hvis det kan "redde" oss er det verdt kjøreturene, men. Håper vi slipper :) Men takk igjen for gode tips, og ikke minst at du tok deg bryet med å smse venninnen din for å spørre henne! Setter veldig stor pris på det! :klem:

Endret av Adriane
  • Liker 2
Skrevet

Adriane: Det er utrolig uprofesjonelt av butikken, jeg har nesten ikke ord. Bridezilla har ikke noe med dette å gjøre, vanlig kundebehnadling må man kunne forvente. Halv pris på feiø dress hjelper ingenting. Jeg tror jeg hadde tatt turen til Oslo om jeg var dere. Follestad er på Strømmen, da sparer dere 2 mil, men det er jo ingenting.

Skrevet (endret)

Dette kvalifiserer IKKE til bridezilla-tittel Adriane, bare så du vet det :erter: Det du har er jo en helt normal reaksjon og i tillegg får det jo ekstra store konsekvenser for dere som skal ha dressen til en spesiell dag. Jeg ville nok også tatt turen til Oslo-området om det blir krise, for der finnes det flere butikker som sikkert kan løse dette for dere. Vi var forøvrig superfornøyd med både service og dress hos Moods of Norway, men det er jo ikke sikkert det er en sånn type dress mannen din vil ha.

:klem: til deg, dette ordner seg :tommel:

Endret av pusla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...