Gjest Marsvinet Skrevet 30. april 2013 #81 Skrevet 30. april 2013 Jeg stemmer på Ap. Ikke fordi jeg er enig med alt Ap gjør eller fordi jeg tror at Ap vil gjøre Norge til et bedre sted. Jeg stemmer på Ap fordi det er det partiet som jeg mener at vil fucke opp minst, blandt de vi har å velge mellom.
wilmap Skrevet 30. april 2013 #82 Skrevet 30. april 2013 Høyre eller FRP pga av innvandringspolitikken blant annet. håper ikke du virkelig tror på at frp vil gjøre noe med den masseinnvandring som foregår, eneste de vil er å begrense innvandringen litt, bare så det tar noen år ekstra før innvanderene har overtatt Norge, anbefaler deg eller å steme kystpartiet hvis du virkelig vil gjøre noe med innvandringen i Norge
Badiane Skrevet 30. april 2013 #83 Skrevet 30. april 2013 Dette blir jo ei avsporing, men at du t.d. skriv "mitt talemål" i innlegget ovanfor i staden for det meir nynorske "talemålet mitt", og at du av og til gjer småfeil i bøying av verb og substantiv som ikkje er typiske for korkje nynorskbrukarar eller for personar med nynorsknær dialekt. Akkurat desse feila er nemleg av det slaget ein ofte ser når bokmålsbrukarar (især frå det sentrale Austlandet) skriv nynorsk. Men det er sjølvsagt ikkje noko i vegen for at bærumsfolk og andre skriv nynorsk her på Kvinneguiden, så dette var ikkje meint som kritikk frå mi side. Du skriv dessutan ikkje så verst nynorsk, det skal du ha. 5
ashera Skrevet 30. april 2013 #84 Skrevet 30. april 2013 Å få folk til å forstå at Raudt er eit latterleg parti som ville rasert landet om dei hadde komen til makta er ikkje sleipt, det er sunn fornuft. Du har elles rett i det du skreiv om kva eg stemmer på. Eg kan stemma på Raudt på tull, og det vil få ingen innverknad. Eg har nok kunnskap, truleg gløymd meir enn du nokon gong vil læra. Visste du at 1000 gonger så mange har døydd i krigar i Kongo-området dei siste 20 åra enn i Israel/Palestina? Og likevel bryr folk seg kun om å kritisera jødar. Men kva er poenget med å senda nokon heldige palestinske flyktningar til Noreg, når dei fleste dreg til nabolanda? Det er jo særs urettferdig. Ein forskjellsbehandling utan like. Eg trudde dei som tilhøyrer venstresida i norsk politikk er motstandarar av slik urettferdighet. Knut Lavngard: Meir avsporing, følgjer opp Badiane sidan ho sikkert er litt indisponert akkurat no. Fleirtalsbøying av verb og pronomen ligg som regel i margen på fødde nynorskbrukarar, og er typiske feil dei som har nynorsk som målform 2 rotar med. Det heiter "dei hadde kome til makta", men i denne setninga rettare "det hadde kome til makta" sidan "det" viser til partiet Raudt. - Det heiter også "nokre heldige palestinske flykntingar". Hopp attende til tråden sitt tema, hipp hurra! 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #85 Skrevet 30. april 2013 Partiet mitt fins heller ikke! Jeg er sosialistisk når det gjelder skattepolitikk, bymiljø og trivselstiltak. Sosialistisk når det gjelder barnehager og delvis skoler. Er imot privatisering av skolevesenet, men skolene må bli bedre, mer disiplin, bedre faglig innhold, høyere krav. Jeg mener vel generelt at det må stilles høyere krav til folk. Og at det skal lønne seg å jobbe. Frp når det gjelder tigging, innvandring (bortsatt fra asylbarna - jeg mener vel at vi ikke trenger å importere flere kriminelle analfabeter og islamister og unge menn fra Afrika, men gjerne flere ressurssterke som kan/vil bidra med noe positivt) og politi, De grønne når vi snakker om miljøvern og oljeboring. Jeg syns vi skal støtte landbruk og matproduksjon i Norge, men hater SP siden de driter i miljøet og dyrevelferd. Høyre er vel det eneste partiet som vil bedre forholdene for små bedrifter og selvstendig næringsgdrivende, noe jeg syns er dritvikitig for å skape verdier (sosialistene oppfører seg som om det beste er om alle jobber i staten). Jeg er imot kontantstøtte, imot surrugati men for fulle rettigheter for homofile. Og jeg syns det er viktig at man har en kulturpolitikk som støtter opp om norsk språk, kunst, film og musikk, siden vi er et lite land. Jeg har pleid å stemme AP fordi det er det partiet som vil føkke opp ting minst, men AP har skuffa meg så veldig på miljøsaker, så nå vet jeg ikke lenger. Orker ikke Høyre pga mijø og skattepolitikk. Orker ikke Frps bruk av oljepenger, skattepolitikk, familiepolitikk, kulturpolitikk og miljøpolitikk. Nei, jeg vet virkelig ikke. Anonym poster: 1e4945773dc094e3514f4faa55d96c7b
Fossegrimen Skrevet 30. april 2013 #86 Skrevet 30. april 2013 Bør hvert fall få bort den rødgrønne regjeringen. Norge kommer jo til å bli ødelagt snart.. Ja, alle prognoser tyder på det....eller ikke. (Merk, jeg synes den rødgrønne regjeringa er bedriten, men såpass ærlig er jeg)
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #87 Skrevet 2. mai 2013 Partiet mitt fins heller ikke! Jeg er sosialistisk når det gjelder skattepolitikk, bymiljø og trivselstiltak. Sosialistisk når det gjelder barnehager og delvis skoler. Er imot privatisering av skolevesenet, men skolene må bli bedre, mer disiplin, bedre faglig innhold, høyere krav. Jeg mener vel generelt at det må stilles høyere krav til folk. Og at det skal lønne seg å jobbe. Frp når det gjelder tigging, innvandring (bortsatt fra asylbarna - jeg mener vel at vi ikke trenger å importere flere kriminelle analfabeter og islamister og unge menn fra Afrika, men gjerne flere ressurssterke som kan/vil bidra med noe positivt) og politi, De grønne når vi snakker om miljøvern og oljeboring. Jeg syns vi skal støtte landbruk og matproduksjon i Norge, men hater SP siden de driter i miljøet og dyrevelferd. Høyre er vel det eneste partiet som vil bedre forholdene for små bedrifter og selvstendig næringsgdrivende, noe jeg syns er dritvikitig for å skape verdier (sosialistene oppfører seg som om det beste er om alle jobber i staten). Jeg er imot kontantstøtte, imot surrugati men for fulle rettigheter for homofile. Og jeg syns det er viktig at man har en kulturpolitikk som støtter opp om norsk språk, kunst, film og musikk, siden vi er et lite land. Jeg har pleid å stemme AP fordi det er det partiet som vil føkke opp ting minst, men AP har skuffa meg så veldig på miljøsaker, så nå vet jeg ikke lenger. Orker ikke Høyre pga mijø og skattepolitikk. Orker ikke Frps bruk av oljepenger, skattepolitikk, familiepolitikk, kulturpolitikk og miljøpolitikk. Nei, jeg vet virkelig ikke. Anonym poster: 1e4945773dc094e3514f4faa55d96c7b Det helt perfekte partiet finnes vel ikke for noen, men du virker som du er en plass mellom Krf og Venstre. Anonym poster: 93e796682b7e2f419529465d62e8ad45
Drizzt Skrevet 2. mai 2013 #88 Skrevet 2. mai 2013 Hvilket parti stemmer du på, og hvorfor? Høyre eller Frp, vi får se. Fordi resten ikke er i takt med realiteten.
Gjest Amber Rose Skrevet 2. mai 2013 #89 Skrevet 2. mai 2013 håper ikke du virkelig tror på at frp vil gjøre noe med den masseinnvandring som foregår, eneste de vil er å begrense innvandringen litt, bare så det tar noen år ekstra før innvanderene har overtatt Norge, anbefaler deg eller å steme kystpartiet hvis du virkelig vil gjøre noe med innvandringen i Norge Hmm, tror ikke det.. Tok nettopp en partitest og da landet jeg på FRP på 1 plass, demokratene på 2 plass og høyre på 3 plass
wilmap Skrevet 2. mai 2013 #90 Skrevet 2. mai 2013 Hmm, tror ikke det.. Tok nettopp en partitest og da landet jeg på FRP på 1 plass, demokratene på 2 plass og høyre på 3 plass må ikke altid stole på sånne tester, men hadde vært gøy og prøvd en, bare for.moro skyld, har vell ikke en link til testen
Gjest Amber Rose Skrevet 2. mai 2013 #91 Skrevet 2. mai 2013 må ikke altid stole på sånne tester, men hadde vært gøy og prøvd en, bare for.moro skyld, har vell ikke en link til testen Jeg tok en fra 2011 http://partitesten.no/ så den er kanskje ikke helt gjeldende, men det bør jo ikke være så veldig mye forandring heller.
Kjetil E Skrevet 2. mai 2013 #92 Skrevet 2. mai 2013 Har stemt SV til nå, men vurderer veldig sterkt å stemme AP. Siden jeg er veldig missfornøyd med valget av Audun Lysbakken som leder. Stemmer venstresiden fordi de står for det som og er mine verdier, og slik jeg ønsker samfunnet. Står nok egentlig mellom AP og SV politisk sett. Dog mest mot SV. Men som sagt valget av Lysbakken gjør at jeg veldig revurderer det.
wilmap Skrevet 2. mai 2013 #93 Skrevet 2. mai 2013 Jeg tok en fra 2011 http://partitesten.no/ så den er kanskje ikke helt gjeldende, men det bør jo ikke være så veldig mye forandring heller. tok den, fikk sp,krf og demokratene, selv om jeg vet at mange av svarene.mine hadde passet til kp, så tror ikke kp var der
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå