AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #2 Skrevet 26. april 2013 Venstre - fordi de har et godt verdisyn og tar matpolitikken alvorlig. Anonym poster: adb1b77e926837afeb98e1f4e1e851ff
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #3 Skrevet 26. april 2013 Senterpartiet, fordi de ser viktigheten i å bevare norsk matproduksjon og kultur. Anonym poster: b3b594e9a92831fcba1cd84dcc353928 5
Fossegrimen Skrevet 26. april 2013 #4 Skrevet 26. april 2013 Rødt, fordi stortinget per i dag er fylt med EU-runkende krigspartier ute av takt med hva vanlige folk mener og synes. 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #5 Skrevet 26. april 2013 Arbeiderpartiet - fordi det er det eneste partiet som har en ansvarlig og god politikk for alle. Det er den politikken som har bygget verdens beste land å bo i og jeg ser ingen grunn til at vi ikke skal fortsette finpussen. Anonym poster: db3bcfabe54b9f02797da869e3ca8df3 6
Cordelia Skrevet 26. april 2013 #6 Skrevet 26. april 2013 Kan ikke si jeg er så begeistret for noen av dem. Før har jeg stemt Ap eller Senterpartiet, men nå heller jeg mer mot Venstre. Men......sitter vel og gigler et sted på midten. 1
Anglofil Skrevet 27. april 2013 #7 Skrevet 27. april 2013 (endret) Arbeiderpartiet. Fordi de er dem som står meg nærmest verdimessig og politisk. Og jeg er stort sett fornøyd med den politikken de fører. Mvh Yvonne Endret 27. april 2013 av Yvonne 5
cellar Skrevet 27. april 2013 #8 Skrevet 27. april 2013 Jeg har tidligere stemt AP, vet ikke hva jeg stemmer i år ennå. Vet bare at det ikke blir Frp. 2
Catgirl Skrevet 27. april 2013 #9 Skrevet 27. april 2013 Stemte høyre sist jeg stemte, sikkert fordi pappa mente det var et bra parti. Har ikke satt meg helt inn i politikk ordentlig helt enda. Er opptatt av utdanning og mener norske skoler og utdanningssystem kunne ha vært et hakk bedre enn det det er i dag.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #10 Skrevet 27. april 2013 Foreløbig stemmer jeg Høyre. Høsten blir første gang jeg stemmer, og jeg vil gjerne gjøre et grundig forarbeid før jeg tar min avgjørelse. Har tidligere,i flere år, vært medlem av AUF, men føler at jeg vil utvide min politiske horisont og få mer kunnskap om de andre partiene først. Jeg føler ikke lenger at AP passer meg, så jeg beveger meg over til høyre. Anonym poster: 3943528b9576cb998a7395fe9fbdab56
Gjest Badabing Skrevet 27. april 2013 #11 Skrevet 27. april 2013 (endret) Jeg holder med MDG, men jeg pleier å stemme taktisk. Jeg var redd for FrP ved forrige valg siden de var store på meningsmålingene, og stemte derfor på et rødgrønt parti. Nå ønsker jeg en sentrumsregjering sånn egentlig, men tviler vel på at det går. Kunne egentlig ønsket en miljøregjering. Sjansen for det er jo ikke til stede. Trist at AP og Høyre har blitt så store og har tatt for seg av de mindre partiene. Jeg synes de har blitt for like. Selv om jeg egentlig ikke holder med Venstre, ønsker jeg at de skal bli større. De er som regel litt mer spiselige for høyresiden mtp økonomisk politikk, samtidig som de har gode verdier. I år kommer jeg nok faktisk til å stemme partiet jeg holder med, altså MDG. Stemmer dem fordi jeg har sansen for grønn politikk og grønn tenkning, og fordi søsterpartiene deres har gjort det bra i andre land. Edit: ønsker også et annet alternativ fordi jeg vil bli kvitt SP, Borten Moe og den jævelen Slagsvold Vedum. Tror få politikere har provosert meg så mye. Dyremishandler. Hva med deg da, TS? Endret 27. april 2013 av Badabing 1
Creure Skrevet 27. april 2013 Forfatter #12 Skrevet 27. april 2013 Hva med deg da, TS? Jeg har ikke riktig bestemt meg ennå, derfor vil jeg gjerne høre hva andre stemmer og begrunnelse for valget deres. Jeg er ganske fornøyd med regjeringen per dags dato, men synes ikke at man skal lene seg på at AP gjør en god jobb nå, når kanskje noen andre gjør det bedre. Partiet jeg er mest uenig i er helt klart FrP. Har inntrykk av at 80% av de som stemmer på dem er rasister eller griske snobber som ikke vil betale for fellesskapet i samfunnet. 4
Gjest Herr Heftig Skrevet 27. april 2013 #13 Skrevet 27. april 2013 Arbeiderpartiet. Fordi de er dem som står meg nærmest verdimessig og politisk. Og jeg er stort sett fornøyd med den politikken de fører. Mvh Yvonne + til deg, ikke AP menneske selv, men jeg likte begrunnelsen din ganske godt i motsetning til en del andre som i praksis skriver: "jeg stemmer X fordi det er det beste partiet og alle de andre suger"
Gjest Gaea Skrevet 27. april 2013 #14 Skrevet 27. april 2013 (endret) Heller mot Rødt, men har ikke bestemt meg helt enda. Grunnen til det er at det er et av få partier som kjemper for et par saker jeg synes er svært viktige, og jeg er ellers enig i mye av det de står for. Et stort pluss er at de er genuint interessert i å komme i kontakt med ''oss vanlige mennesker'' og høre våres synspunkt og tanker ved å arrangere mange debatter og lignende der mennesker i salen får stille spørsmål direkte. Slike arrangementer har i hvert fall hjulpet meg til å bli hakket mer engasjert i politikk. Endret 27. april 2013 av Gaea
Gjest Kim Skrevet 27. april 2013 #15 Skrevet 27. april 2013 Har ikke et fast politisk ståsted, men heller nok til venstre sånn ideologimessig sett. Men siden valgene de siste årene i praksis er et AP eller Høyre valg, så har jeg stemt AP.
Gjest Jon Snow Skrevet 27. april 2013 #16 Skrevet 27. april 2013 Jeg har alltid stemt på Arbeiderpartiet men i år kommer jeg til og stemme på Høyre 1
Gjest Reza08 Skrevet 27. april 2013 #17 Skrevet 27. april 2013 Jeg kommer nok til å stemme på Venstre. Dette partiet fører en god politikk for blant annet skole, mindre bedrifter, narkotika, velferd og innvandring.
Gjest iMariuz Skrevet 27. april 2013 #18 Skrevet 27. april 2013 Hvilket parti stemmer du på, og hvorfor? Stemte Høyre ved forrige kommunevalg, ved årets valg står det mellom KRF og FRP. Er mest enig med KRF i verdispørsmål (abort, ekteskapsloven), men mer enig med FRP når det gjelder personlig frihet, økonomien, statens rolle. Så er vedlig åpent hva jeg ender opp med, Høyre er uaktuelle etter at de presset igjennom DLD med partipisken.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #19 Skrevet 27. april 2013 Kommer til å stemme borgerlig, men jeg er såpass sosialliberal at det neppe blir et parti som KrF. Irriterer meg over meningsløse forbud i det daglige, f.eks. med søndagsåpne butikker, og det gir antipatier mot norsk venstreside. Jeg kan være enig med dem i mye, men forbudskåtheten er helt enorm. Irriterer meg også over hvor ufattelig ineffektivt det offentlige systemet vårt er på en haug med områder. Husker selv jeg fikk fire ekstra sykehusdøgn (ca. 20 000 kr., er det vel, det er vanvittig dyrt) fordi avdelingen jeg lå på ikke hadde rom i budsjettet til å lønne noen til å operere den ene maskinen jeg skulle testes med mer enn to timer om dagen. At jeg lå der, derimot, gikk ikke fra avdelingens eget budsjett. Jeg baserer ikke mitt syn på enkelthendelser som det, men det forbedrer ikke akkurat inntrykket du får om du først leser deg opp på pengebruken. Ønsker en opprydning, uten at jeg har noen illusjoner om at det skjer umiddelbart med en høyreorientert regjering. Anonym poster: 6aa4217b35511b00779ac7375928e4c1
Anglofil Skrevet 27. april 2013 #20 Skrevet 27. april 2013 + til deg, ikke AP menneske selv, men jeg likte begrunnelsen din ganske godt i motsetning til en del andre som i praksis skriver: "jeg stemmer X fordi det er det beste partiet og alle de andre suger" Takk. Jeg synes ingenting om å rakke ned på andre partier. Dessuten er det jo også slik at jeg også har stor respekt for andre partier, f.eks Høyre. Jeg er kanskje ikke enige med dem i alt, og man har kanskje forskjellige verdier på enkelte punkter, men strengt tatt stoler jeg på dem fordi jeg ser på dem som pragmatiske og ganske trygge. Mvh Yvonne 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå