Gå til innhold

Se hva jeg fant idag:) dette er mitt nye kjæledyr:)


Anciol

Anbefalte innlegg

Jeg ble lært opp til at de var nyttedyr som holdt veps og fluer unna innendørs:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lolita8

Jeg har utrolig lyst på en tarantell, men er enda litt skeptisk. Hvordan er de ift. rengjøring, fòring o.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos moren min finner vi noen ganger slike. Vi også beholder dem som kjæledyr.

Dessverre dør de så kjapt av å bli kjælet med, de tåler jo ikke ett lite klapp på hodet engang, og de gangene jeg har prøvd å lage halsbånd og lenke for å gå tur så har det gått skikkelig galt.

Noen har blitt tatt av vinden, andre har falt ned i en sprekk på vei ut over plattingen men de fleste blir dødstrøtte av turen og jeg må traske hjem med nylonhalsbåndet og lenken alene. Like vondt hver gang :grine:

Anonym poster: 43f76cf6060ec384f06f3c591d54ab38

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker edderkopper, men av en eller annen grunn er det kun de skikkelig store jeg liker, f.eks tarantellaer. Den der synes jeg var litt ekkel må jeg innrømme.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Å fytti f... hvor er det du bor, så jeg kan sørge for å aldri flytte dit? Har ikke noe større enn langbein her jeg bor, og de er pokker meg store nok for min del..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fytti f... hvor er det du bor, så jeg kan sørge for å aldri flytte dit? Har ikke noe større enn langbein her jeg bor, og de er pokker meg store nok for min del..

Jeg bor i Bergensområdet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, hjelp! Jeg bodde i Bergen i fjor, men traff heldigvis ikke på en av de der jævlene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Alle edderkoppene her får leve :)

Har maurproblemer, så her får de lov til å kose og meske seg med masse mat.

Heller edderkopper enn maur og andre småkryp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æææsj, så svær og ekkel!

... tror jeg må utstyre meg med syltetøyglass og et papir, så jeg kan fange edderkopper og slippe dem ut. Jeg skal flytte til en sokkelleilighet, og aldri i verden om jeg tør å mose en sånn der jævel! Når jeg tenker på det, tror jeg at jeg flytter ut hvis jeg møter på en sånn en.

Hvor langt nord finnes de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, fyyyyyyyyyyyyyyy faen til det bildet, og alle historier her om svære edderkopper på Nesodden og Arabella "sine" med 5cm lange bein, og GRØØØØØØSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS.

Men.............. hvordan kunne faren din tråkke på den, er ikke taranteller store? Hadde jeg sett en edderkopp noe større enn en 10kr så hadde jeg faktisk besvimt.

Hvordan jeg klarer å jobbe i en stall nå på våren og sommeren er jo bare et under, og at jeg har greid det i 10 år. Ser jeg en edderkopp så gråter jeg omtrent.

Her jeg bor er de ikke så store da, de dere beskriver, og poster bilder av, er jo.. monster.

Anonym poster: 6bddca5c4429cc40884045c80284ad15

:skratte:

Har det på akkurat samme måten selv... Svimer ikke av da, men blir mildt sagt panisk.

Jeg synes edderkopper er fascinerende og misforståtte dyr. Folk flest er jo lært opp til å synes at de er ekle og skumle.

Mulig jeg bommer, men tror deler av det er instinktivt. Mange edderkopper, slanger og andre insekter er giftige, så det er naturlig for oss å reagere negativt på dem.

Kan ikke fordra å møte på edderkopper eller andre insekter selv, og det er mest fordi de er vanskelige å forholde seg til uten å mose dem eller få dem kriblende opp armene... :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Har det på akkurat samme måten selv... Svimer ikke av da, men blir mildt sagt panisk.

Mulig jeg bommer, men tror deler av det er instinktivt. Mange edderkopper, slanger og andre insekter er giftige, så det er naturlig for oss å reagere negativt på dem.

Kan ikke fordra å møte på edderkopper eller andre insekter selv, og det er mest fordi de er vanskelige å forholde seg til uten å mose dem eller få dem kriblende opp armene... :kvalm:

Ingen av dem er giftige hvis de får den respekten og behandlingen de fortjener... Det er jo ikke sånn at de automatisk biter og dreper. Om de kryper opp armen din, og du reagerer med å mose dem. Så sier det mer om deg enn om dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen av dem er giftige hvis de får den respekten og behandlingen de fortjener... Det er jo ikke sånn at de automatisk biter og dreper. Om de kryper opp armen din, og du reagerer med å mose dem. Så sier det mer om deg enn om dem.

Virker ikke som om du forstod et ord av hva jeg faktisk skrev? Jeg tror at det er INSTINKTIVT fordi muligheten for at de er giftige er der, ikke fordi det nødvendigvis trenger å være slik med mesteparten av edderkopper.

Når jeg skriver at det er vanskelig å forholde seg dem uten å mose dem, så kan jeg se at den kan tolkes i en helt annen retning enn det som var tiltenkt. Jeg mener at det kan være vanskelig å se dem dersom de går foran deg eller oppholder seg i sko, møbler, på klær etc. Har opplevd en del ubehagelige ting på den måten, og jeg har absolutt ikke lyst til å ta livet av edderkopper - det har altså skjedd med uhell i forbindelse med at de mindre edderkoppene er vanskelige å se. Leste jo tidligere i denne tråden at noen hadde trakket på en tarantell med et uhell, men jeg tviler på at det var fordi dette var en ondsinnet person.

At jeg ikke liker at ting kribler oppover armene mine, må da være lov... Synes det er en ekkel følelse, og det er jeg ikke alene om. *grøss*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooog der løp jeg inn og sprayet permetrin på rommet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dem er giftige hvis de får den respekten og behandlingen de fortjener... Det er jo ikke sånn at de automatisk biter og dreper. Om de kryper opp armen din, og du reagerer med å mose dem. Så sier det mer om deg enn om dem.

Men de har ingenting på armen våres å gjøre?:P

Jeg dreper aldri insekter ute, det er deres hjem og det respekterer jeg, men ser jeg edderkopper og langbein inne, må jeg bare gjøre ting jeg ikke er så stolt av, som jeg også ser på som en av mine negative sider.

Men i dag slapp jeg ut en edderkopp da! Han var STOR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lolita8

Jeg opplever det bestandig slik at når jeg ser en slik en på gulvet, så stivner jeg, og de løper ALLTID i retning MEG! Jeg blir redd sånne små, for jeg vet liksom ikke helt hvor jeg har dem. Samme med alle små insekter, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...