Gå til innhold

Se hva jeg fant idag:) dette er mitt nye kjæledyr:)


Anciol

Anbefalte innlegg

Har fanget denne svære edderkoppen i Toolas gamle bur :) Har tenkt å studere den nøyere og ha den som dyr en stund før jeg slipper den fri:)735058_469268509775387_1026892883_n.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Araneida edderkoppordenen:=)

eller bedre kjent som Tegenaria domestica husedderkopp:)

Endret av Anciol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: :kvalm:

Så: Vær forsiktig! Den kan bite, og det gjør vondt selv om det ikke er farlig.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Araneida edderkoppordenen:=)

eller bedre kjent som Tegenaria domestica husedderkopp:)

Du må gjerne komme hjem til meg og forsyne deg. Her er det for tiden flest av denne sorten. Jeg synes forresten ikke din edderkopp var så stor. Er den sort? De hos meg er brune og lodne med 5 cm lange bein, og fyker avsted med lynets hastighet. Ekle er de.

Endret av Arabella
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belle Gunnes

Kult om du kan ha den en stund og studere dens liv. Jeg liker edderkopper - på litt avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hos meg er brune og lodne med 5 cm lange bein, og fyker avsted med lynets hastighet. Ekle er de.

:grine:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bilde var veldig likt et bilde moren min tok av en edderkopp som kom krypende oppetter veggen. Begynte nesten å lure litt på om du var min mor. :fnise:

Anonym poster: 6a28c4b246ee1f9a74eaaca0e661ae7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av meg leide på Nesodden for noen år siden. Han hadde noen groteske edderkopper som kunne komme løpende ut av veggene. De så nesten selvlysende ut og store nok til å spise fugler.

Anonym poster: 885e7699f4061506f604909af20885af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Skulle trodd at du hadde vært hos meg, har sånne hjemme hos meg. Ikke akkurat begeistret, men så lenge de lar meg være fred, så lar jeg dem være i fred. Voffsen her syns det er morsomt å jage dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er edderkoppfan:) Elsker å studere edderkopper, hadde en tarantell som het Toola, men desverre kom den seg ut og pappa trødde på den ved en feiltagelse;(! Har kjøpt en boks fluer og fôrer den med det:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er edderkoppfan:) Elsker å studere edderkopper, hadde en tarantell som het Toola, men desverre kom den seg ut og pappa trødde på den ved en feiltagelse;(! Har kjøpt en boks fluer og fôrer den med det:)

Jeg er edderkoppfan:) Elsker å studere edderkopper, hadde en tarantell som het Toola, men desverre kom den seg ut og pappa trødde på den ved en feiltagelse;(! Har kjøpt en boks fluer og fôrer den med det:)

Først og fremst, fyyyyyyyyyyyyyyy faen til det bildet, og alle historier her om svære edderkopper på Nesodden og Arabella "sine" med 5cm lange bein, og GRØØØØØØSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS.

Men.............. hvordan kunne faren din tråkke på den, er ikke taranteller store? Hadde jeg sett en edderkopp noe større enn en 10kr så hadde jeg faktisk besvimt.

Hvordan jeg klarer å jobbe i en stall nå på våren og sommeren er jo bare et under, og at jeg har greid det i 10 år. Ser jeg en edderkopp så gråter jeg omtrent.

Her jeg bor er de ikke så store da, de dere beskriver, og poster bilder av, er jo.. monster.

Anonym poster: 6bddca5c4429cc40884045c80284ad15

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine:

Ja, føler med deg. grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrøøøsssssssss.

Anonym poster: 6bddca5c4429cc40884045c80284ad15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min ser veldig uklart uten sine briller, og går med innesko inne. Den dagen hadde han lagt brillene på et lurt sted og kunne ikke finne de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Faren min ser veldig uklart uten sine briller, og går med innesko inne. Den dagen hadde han lagt brillene på et lurt sted og kunne ikke finne de!

En annen ting....................... gikk den seriøst løs rundt i huset? ............. :sjokkert:

Uansett, alltid trist å miste et kjæledyr, leit å høre.

Anonym poster: 6bddca5c4429cc40884045c80284ad15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fanget denne svære edderkoppen i Toolas gamle bur :) Har tenkt å studere den nøyere og ha den som dyr en stund før jeg slipper den fri:)735058_469268509775387_1026892883_n.jpg

:O

Sorry, men jeg synes ikke kjæledyret ditt er så søt :S

Du kan komme hjem til meg hver gang jeg ser en edderkopp så slipper jeg å gjøre noe jeg egentlig ikke har samvittighet til :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes edderkopper er fascinerende og misforståtte dyr. Folk flest er jo lært opp til å synes at de er ekle og skumle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...