Gå til innhold

Game of Thrones. Serien og bøkene, ettertrykkelig spoila.


Mann 42

Anbefalte innlegg

Gjest hulderjenta

Foruten drage-action og Tyrion og Jorah-biten, må jeg innrømme at siste episode skuffet jeg også. Er fortsatt hekta på serien, men denne var litt tammere enn forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ting tar en interessant vending.

Jeg gleder meg til neste episode.

Cersei fryder seg over sitt kløktige renkespill og sine "subtile" manipulasjoner, som hun innbiller seg at ingen gjennomskuer. Aller minst hennes største allierte fra Highgarden.

"Åh, men det var da ikke jeg som arresterte ser Loras. Det var spurvene. tralalala, jeg er Tywin i skjørt. Guud så gøy det er å være dronningen!"

Og jeg håper virkelig at det skjer noe i siste øyeblikk, så ikke Sansa faktisk ender opp med å bli voldtatt på bryllupsnatten. Etter bøkenes tidtabell er det omtrent nå redningen kommer, men handlingsforløpet var en anelse komplisert, og involverte blant annet en gruppe infiltratører fra "The Free Folk" i tillegg til Stannis Baratheon. Jeg må ærlig talt si at jeg ikke husker detaljene.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting tar en interessant vending.

Jeg gleder meg til neste episode.

Cersei fryder seg over sitt kløktige renkespill og sine "subtile" manipulasjoner, som hun innbiller seg at ingen gjennomskuer. Aller minst hennes største allierte fra Highgarden.

"Åh, men det var da ikke jeg som arresterte ser Loras. Det var spurvene. tralalala, jeg er Tywin i skjørt. Guud så gøy det er å være dronningen!"

Og jeg håper virkelig at det skjer noe i siste øyeblikk, så ikke Sansa faktisk ender opp med å bli voldtatt på bryllupsnatten. Etter bøkenes tidtabell er det omtrent nå redningen kommer, men handlingsforløpet var en anelse komplisert, og involverte blant annet en gruppe infiltratører fra "The Free Folk" i tillegg til Stannis Baratheon. Jeg må ærlig talt si at jeg ikke husker detaljene.

Du hørte vel at hun ble voldtatt?

Syns serien har tapt seg veldig mye i det siste. Har aldri hatt noe problem med at tv-serien fraviker fra boka, syns bare det er drit kjedelige forandringer de har gjort.

Ubrukelige og perverse manusforfattere.

Anonymous poster hash: 55763...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hørte vel at hun ble voldtatt?

Syns serien har tapt seg veldig mye i det siste. Har aldri hatt noe problem med at tv-serien fraviker fra boka, syns bare det er drit kjedelige forandringer de har gjort.

Ubrukelige og perverse manusforfattere.

Anonymous poster hash: 55763...05c

Det slutter med en cliffhanger. Men jeg er redd du har rett. Ikke desto mindre ville dette være et bra tidspunkt for Stannis Baratheon å sparke inn døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj for en ekkel slutt på en episode. Dette takler jeg snart ikke mer :P

Anonymous poster hash: 95d9a...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Sansa er ikke min favoritt, men faen heller.. Ramsay must die.

Og jeg var visst ikke den eneste som tenker det, Ramsay Bolton Death var blant de mest populære Google-søkene. Jeg savner nesten Joffrey. Nesten.

Endret av Vampen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sansa er ikke min favoritt, men faen heller.. Ramsay must die.

Det har jeg sagt i ukevis allerede.

Og TV-seriens Ramsay er bare en blek kopi av bøkenes. Selv om det skal sies at bøkenes Ramsay ikke kappet manndommen av Theon. (hvordan kunne forresten faren og søstera vite at det var Theons snekker som lå i den eska?) Men anyway, i bøkene er han spektakulært ond. Theon mister flere fingre som straff. Og de blir ikke bare amputert. Neida, de blir flådd, og først når Theon trygler om å få den flådde fingeren amputert (etter et par dager) "forbarmer" Ramsay seg over ham.

"My name is Reek, it rhymes with meek. Thank you, Lord!"

Beklageligvis (eller kanskje heldigvis) har ikke GRRM skrevet Ramsays død enda, så ingen vet hva som skjer med ham, eller når.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Theon kvikner til igjen og lager skallemos av Evil Frodo, jeg

Evil Frodo. Good one. Ramsay ligner litt på en hobbit, faktisk.. En som har gått over til den mørke siden.

Anyway, jeg tror det beste vi kan håpe på er at Theon oppdager at han har et ekstra sett baller i handveska og at han faktisk kan hjelpe Sansa til å flykte.

Det er iallfall det som skjer i bøkene, selv om det da ikke var Sansa, men en jente fra Poole-familien som skulle forestille Arya. Uansett, da Theon skjønte at jenta kom til å bli drept ganske snart sammen med alle som kjente til svindelen, strammet han seg opp og fant den siste lille rest av mannsmot som skulle til for å hjelpe henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På forumene er det to leire mht hvilken død folk ønsker seg for Ramsay.

Den ene vil at det skal bli mest mulig smertefullt og sadistisk, og her varierer det fra flåing (what goes around, comes around) til at Theon får sin hevn på slagmarken. Et av forslagene gikk på at Theon får inn et heldig skudd som får Ramsay i bakken, hvorpå han amputerer begge hendene hans og voldtar Ramsay til døde med en passende gjenstand.

Eller at Jeyne Poole og Theon får bestemme selv hva som skal skje med ham.

Å la bikkjene ete deler av Ramsay mens han enda lever og blir flådd levende et lem av gangen var en populær variant. Ramsay får selvsagt selv se på.

Den andre leiren vil ha et kjapt og renslig oppgjør. Jon Snow trer frem som den sanne King of the North og henretter Ramsay og Roose med Longclaw. Ikke noe dikkedarer med tortur, bare en mest mulig renslig utryddelse av to skadedyr og svikere.

Det er også en mellomting, der Stannis tar dem til fange og ofrer dem til den røde guden slike at Melisandre får noen nyttige visjoner.

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caress

På forumene er det to leire mht hvilken død folk ønsker seg for Ramsay.

Den ene vil at det skal bli mest mulig smertefullt og sadistisk, og her varierer det fra flåing (what goes around, comes around) til at Theon får sin hevn på slagmarken. Et av forslagene gikk på at Theon får inn et heldig skudd som får Ramsay i bakken, hvorpå han amputerer begge hendene hans og voldtar Ramsay til døde med en passende gjenstand.

Eller at Jeyne Poole og Theon får bestemme selv hva som skal skje med ham.

Å la bikkjene ete deler av Ramsay mens han enda lever og blir flådd levende et lem av gangen var en populær variant. Ramsay får selvsagt selv se på.

Den andre leiren vil ha et kjapt og renslig oppgjør. Jon Snow trer frem som den sanne King of the North og henretter Ramsay og Roose med Longclaw. Ikke noe dikkedarer med tortur, bare en mest mulig renslig utryddelse av to skadedyr og svikere.

Det er også en mellomting, der Stannis tar dem til fange og ofrer dem til den røde guden slike at Melisandre får noen nyttige visjoner.

Hva syns dere?

Ikke Jon Snow, iallfall.. Han fortjener verre enn det. Stannis kunne funka, men jeg synes hans leir er rimelig kjedelig, så vil heller se noe heftig tortur. Likte den med bikkjene ^^ At Theon rister av seg Reek til fordel for en ondere, bitrere versjon av seg selv. Hadde vært nice om Theon og Sansa tok over Winterfell sammen også. Og jeg hater egentlig Theon, hahah :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På forumene er det to leire mht hvilken død folk ønsker seg for Ramsay.

Den ene vil at det skal bli mest mulig smertefullt og sadistisk, og her varierer det fra flåing (what goes around, comes around) til at Theon får sin hevn på slagmarken. Et av forslagene gikk på at Theon får inn et heldig skudd som får Ramsay i bakken, hvorpå han amputerer begge hendene hans og voldtar Ramsay til døde med en passende gjenstand.

Eller at Jeyne Poole og Theon får bestemme selv hva som skal skje med ham.

Å la bikkjene ete deler av Ramsay mens han enda lever og blir flådd levende et lem av gangen var en populær variant. Ramsay får selvsagt selv se på.

Den andre leiren vil ha et kjapt og renslig oppgjør. Jon Snow trer frem som den sanne King of the North og henretter Ramsay og Roose med Longclaw. Ikke noe dikkedarer med tortur, bare en mest mulig renslig utryddelse av to skadedyr og svikere.

Det er også en mellomting, der Stannis tar dem til fange og ofrer dem til den røde guden slike at Melisandre får noen nyttige visjoner.

Hva syns dere?

Jeg håper Jon Snow eller Sansa (helst Sansa) stikker en kniv i hjertet hans og sier "the Starks send their regards". Eventuelt at Theon og Sansa går sammen og får sin hevn.

Hvilke fora leser du? Westeros?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper Jon Snow eller Sansa (helst Sansa) stikker en kniv i hjertet hans og sier "the Starks send their regards". Eventuelt at Theon og Sansa går sammen og får sin hevn.

Hvilke fora leser du? Westeros?

Jeg er ikke så stor på fora når det gjelder dette. Jeg merket meg det bare i forbifarten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann42 du virker som en ok fyr. Men jeg har et problem med deg, for noen år siden spoilet du the red wedding for meg, jeg tilgir deg ikke for det.



Anonymous poster hash: 0ec1f...b44
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg sagt i ukevis allerede.

Og TV-seriens Ramsay er bare en blek kopi av bøkenes. Selv om det skal sies at bøkenes Ramsay ikke kappet manndommen av Theon. (hvordan kunne forresten faren og søstera vite at det var Theons snekker som lå i den eska?) Men anyway, i bøkene er han spektakulært ond. Theon mister flere fingre som straff. Og de blir ikke bare amputert. Neida, de blir flådd, og først når Theon trygler om å få den flådde fingeren amputert (etter et par dager) "forbarmer" Ramsay seg over ham.

"My name is Reek, it rhymes with meek. Thank you, Lord!"

Beklageligvis (eller kanskje heldigvis) har ikke GRRM skrevet Ramsays død enda, så ingen vet hva som skjer med ham, eller når.

Det insinueres sterkt i bøkene at Ramsay kastrerte Theon, serien bekreftet det bare. Theon nevner blant annet fingrene og tærne som ble kappet av, og "that other thing".

Anonymous poster hash: 0d086...05c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mann42 du virker som en ok fyr. Men jeg har et problem med deg, for noen år siden spoilet du the red wedding for meg, jeg tilgir deg ikke for det.

Anonymous poster hash: 0ec1f...b44

Det må jeg nok bare leve med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper Jon Snow eller Sansa (helst Sansa) stikker en kniv i hjertet hans og sier "the Starks send their regards". Eventuelt at Theon og Sansa går sammen og får sin hevn.

Hvilke fora leser du? Westeros?

Det ville sikkert utløst en storm av kritikk, for det var det Roose Bolton sa da han stakk dolken sin i brystet på Rob. Men alle som hørte den replikken, er døde. Og jeg tviler på at Sansa eller Jon ville omtale seg selv i tredje person.

Sorry.

Men jeg er egentlig mest for et litt renslig oppgjør. Det er mer i Stark-familiens stil. De er en alvorlig og rettskaffen gjeng. Selv Arya er det, til tross for alt sinnet sitt.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det insinueres sterkt i bøkene at Ramsay kastrerte Theon, serien bekreftet det bare. Theon nevner blant annet fingrene og tærne som ble kappet av, og "that other thing".

Anonymous poster hash: 0d086...05c

Det la jeg ikke merke til engang. Men når du først sier det, så er det kanskje ingen grunn til at han skulle la være. Muligens bortsett fra at det ikke er helt urisikabelt å kappe penis av en person. Det er lett for at det oppstår infeksjoner og diverse andre komplikasjoner som fører til at personen dør.

Og under de forholdene Theon levde mens han ble til Reek i boken, tror jeg ikke han ville ha overlevd.

Jeg leste en gang for lenge siden om de kinesiske keisernes evnukker. Evnukkene hadde en ganske fremtredende plass i statsapparatet. Jeg antar at det hadde noe med at kastraksjonen gjorde at de ikke kunne kjøpes med sex, og det fratok dem også all status annen enn den de fikk gjennom å gjøre keiserens vilje. De hadde ingen status i kraft av seg selv.

Anyway, de ble kastrert i ganske ung alder, og det krevdes en god del pleie for å sikre at de overlevde.

Salver, kremer, etc, for å hindre infeksjoner og massiv arrdannelse, og et kateter for å sikre at ikke urinrøret lukket seg under tilhelingen.

Men for all del. Kunstnerisk frihet og alt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville sikkert utløst en storm av kritikk, for det var det Roose Bolton sa da han stakk dolken sin i brystet på Rob. Men alle som hørte den replikken, er døde. Og jeg tviler på at Sansa eller Jon ville omtale seg selv i tredje person.

Sorry.

Men jeg er egentlig mest for et litt renslig oppgjør. Det er mer i Stark-familiens stil. De er en alvorlig og rettskaffen gjeng. Selv Arya er det, til tross for alt sinnet sitt.

Hmm, det er sant. Likevel vil jeg gjerne at Sansa eller Theon får sin hevn på et vis. Helst uten bruk av tortur. Det er jeg ingen fan av. Det ulimatet nederlaget for Ramsay måtte vel være om hans egen far dreper ham, men det er vel ikke så sannsynlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...