Gå til innhold

Hvordan få oppmerksomheten til en skytte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Svampebob1

Hei, jeg har snakket en del med en mannlig skytte, men nå har det vært stille en stund. Jeg kjenner han, og jeg har begynt å falle for han. Men hvordan skal jeg få oppmerksomheten hans?

Anonym poster: fc2064ff2011b6f7cc0159b8017b4140

Det kommer vel litt an på hvor nær han er seg selv, om du skjønner hva jeg mener ;-).

På generelt grunnlag skal det være slik at en skytte liker en utfordring. Han trenger å jobbe for deg.

Samtidig er det visstnok også slik at du må jobbe for å få en skytte. De skal visstnok være selektive.

Det er noe som stemmer for min del. Jeg er skytte.

Samtidig vet jeg ikke om det trenger å være så enkelt. Noen ganger er det slik at ting går av seg selv. Kanskje du ikke har så mye du har sagt i forhold til dette? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Astrologi er en av mange sjangre som gir inntrykk av å gi noe til folk som gjør dem bedre/friskere, eller til og med tilbyr reell kunnskap. Isteden blir de lurt. Jeg kommer til å kjempe mot lureri av dette slaget til jeg ligger i grava. Ikke fordi astrologi er så farlig i seg selv, men fordi det inngår i et continuum som promoterer anti-vitenskap av det slaget som får folk til å tro de har el-allergi, får dem til å frykte vaksiner, mistro forskning, tro på vanvittige konspirasjoner som at jødene sto bak 911, og at kreft er menneskeskapt ++++

I det hele tatt, alt som er det stikk motsatte av kritisk tenkning.

Mostandere av kritisk tenkning finner man overalt, og det ser desverre ut til at det blir stadig mer av det. VG forsidene for eksempel. Jeg pleier etterhvert å gå ut fra at "helseråd" fra den kanten er bogus, inntill jeg finner ut at det ikke er det. Ofte er det bogus. Men det selger jo, så hvorfor skal jeg bry meg? Kanskje fordi jeg ikke liker at sjarlataner tjener penger på folks ulykke.

Anonym poster: 1585fa6ead30071e91e569a80a4d35c6

Jeg synes du drar dette for langt, og du setter folk i bås og drar alle som tror på "alternative ting" over en kam. På toppen av det hele virker du svært bitter.

Det er ingen tvil om at det finnes sjarlataner der ute. Men det faktisk ikke sånn at alle vi "alternative" er det.

Helgarderingen? Du skriver dette:

For å svare TS- Jeg vil tippe han kan oppfattes som en med litt liten selvkontroll/beherskelse, litt mye armer og bein (ikke nødvendigvis i fysisk forstand ;) ) og litt slentrete. Vil tippe han er veldig fri i tankene og væremåten, selv om han ikke nødvendigvis viser dette utad. Han er rettferdig og raus. Du føler deg neppe "kvalt" i hans nærvær, han lar deg drive med ditt så kan han drive med sitt. Han er et ildtegn, så han kan kanskje virke litt "på hugget", kan virke som han er litt på randen. Her igjen kommer dette med selvkontroll og å være fri inn i bilde.

Men om han f.eks har ascendanten i skorpionen kan han ha en mer innadvent væremåte, kanskje ikke like sprudlende. Har han ascendanten i Steinbukken f.ek,s kan han virke mer fattet, mer kontrollert. Hvordan Mars har også en del å si for hvordan drivkraften og hvor på hugget han er ;) Det er myyye som spiller inn!

Se da på det jeg har uthevet :smoke: hehe

Når det gjelder arv og miljø så vil det bestemme det aller meste i et individs personlighet, ja. Saken er forøvrig den at man aldri vet hvem og hva man arver i fra tidligere slektsledd på begge sider.

Jeg ser og ser. Og jeg spør igjen: Hvor er helgarderingen?

Jeg er enig i at miljø, arv og oppvekst vil være med å utvikle/påvirke en person, men jeg tror ikke på at det alene står for alt. Jeg snakker om drivkraften og energien. Ikke overfladiske karaktertrekk som om man er beskjeden, utadvendt, sint, osv. Jeg mener det som driver en fram. Uavhengig av folk og miljø rundt. Jeg snakker om instinktive reaksjoner, hvordan en faktisk reagerer FØR en eventuelt tar seg i det og viser en annen side utad. Jeg mener at den man er instinktivt og grunnleggende definerer hvordan man reagerer på miljø og omverden.

Så jeg må bare gjenta det jeg har sagt tidligere: Hvis du ikke evner å se forskjellen her, så vil du aldri forstå.

Anonym poster: f7f91d1218f7b3522c1a5d184e66d292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser og ser. Og jeg spør igjen: Hvor er helgarderingen?

Jeg er enig i at miljø, arv og oppvekst vil være med å utvikle/påvirke en person, men jeg tror ikke på at det alene står for alt. Jeg snakker om drivkraften og energien. Ikke overfladiske karaktertrekk som om man er beskjeden, utadvendt, sint, osv. Jeg mener det som driver en fram. Uavhengig av folk og miljø rundt. Jeg snakker om instinktive reaksjoner, hvordan en faktisk reagerer FØR en eventuelt tar seg i det og viser en annen side utad. Jeg mener at den man er instinktivt og grunnleggende definerer hvordan man reagerer på miljø og omverden.

Så jeg må bare gjenta det jeg har sagt tidligere: Hvis du ikke evner å se forskjellen her, så vil du aldri forstå.

Anonym poster: f7f91d1218f7b3522c1a5d184e66d292

Bruk av ord som kan og kanske i motstridene utsagn kaller jeg for helgardering.

Men jeg kan godt være enig med deg i at vi alle er ulike og unike individer. Fordi at det er vi selvfølgelig.

Men at arv og miljø betyr mest er allikevel utvilsomt. Da må man selvfølgelig samtidig forstå at både arv og miljø medfører tilfeldigheter; tilfeldighetenes spill som det så fint heter. Arv og miljø påvirker aldri 2 ulike individer likt. Og dermed blir alle unike.

Hvis man f.eks ser litt på Djengis Khans barndom:

Djengis Khans barndomsnavn var Temüjin. I niårsalderen ble han forlovet med Bourtai/Börte, og han tilbrakte noen år i hennes stamme inntil hans far ble voldsomt syk og døde, angivelig forgiftet av en gruppe av nabofolket tartarer som han ved et tilfeldig møte hadde delt mat med. Temüjin vendte da tilbake til sin mor og familie, men var for ung til å kunne hevde seg i arvestridighetene som oppstod. Det endte med at stammen samlet seg om en ny leder, mens Hoelun og barna måtte klare seg alene. De neste årene var harde, og den lille familien overlevde av jakt, sanking og fiske. Temüjin, med hjelp fra Kassar, skal i denne tiden ha drept halvbroren Bektair fordi han stjal en lerke og en fisk fra ham. En annen viktig episode er at Temüjin ble tatt til fange av Taychiutene og var der som slave, med en tung treklave om hode og håndledd, til han lyktes i å stikke av ved å slå ned sin vokter med treklaven, og fikk hjelp av en familie som bodde litt for seg selv til å holde seg skjult for sine forfølgere.

så vil jeg faktisk tro at dette var med på å prege hans personlighet og senere liv. Eller hva tror du? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk av ord som kan og kanske i motstridene utsagn kaller jeg for helgardering.

Men jeg kan godt være enig med deg i at vi alle er ulike og unike individer. Fordi at det er vi selvfølgelig.

Men at arv og miljø betyr mest er allikevel utvilsomt. Da må man selvfølgelig samtidig forstå at både arv og miljø medfører tilfeldigheter; tilfeldighetenes spill som det så fint heter. Arv og miljø påvirker aldri 2 ulike individer likt. Og dermed blir alle unike.

Hvis man f.eks ser litt på Djengis Khans barndom:

Djengis Khans barndomsnavn var Temüjin. I niårsalderen ble han forlovet med Bourtai/Börte, og han tilbrakte noen år i hennes stamme inntil hans far ble voldsomt syk og døde, angivelig forgiftet av en gruppe av nabofolket tartarer som han ved et tilfeldig møte hadde delt mat med. Temüjin vendte da tilbake til sin mor og familie, men var for ung til å kunne hevde seg i arvestridighetene som oppstod. Det endte med at stammen samlet seg om en ny leder, mens Hoelun og barna måtte klare seg alene. De neste årene var harde, og den lille familien overlevde av jakt, sanking og fiske. Temüjin, med hjelp fra Kassar, skal i denne tiden ha drept halvbroren Bektair fordi han stjal en lerke og en fisk fra ham. En annen viktig episode er at Temüjin ble tatt til fange av Taychiutene og var der som slave, med en tung treklave om hode og håndledd, til han lyktes i å stikke av ved å slå ned sin vokter med treklaven, og fikk hjelp av en familie som bodde litt for seg selv til å holde seg skjult for sine forfølgere.

så vil jeg faktisk tro at dette var med på å prege hans personlighet og senere liv. Eller hva tror du? ;)

Du tar fremdeles ikke poenget.

Anonym poster: f7f91d1218f7b3522c1a5d184e66d292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar fremdeles ikke poenget.

Anonym poster: f7f91d1218f7b3522c1a5d184e66d292

Poenget er at det er MYE som betyr mer enn om man er skytte eller ikke :smoke: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at det er MYE som betyr mer enn om man er skytte eller ikke :smoke: hehe

Som å kverulere? ;)

Anonym poster: f7f91d1218f7b3522c1a5d184e66d292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som å kverulere? ;)

Anonym poster: f7f91d1218f7b3522c1a5d184e66d292

Kanskje du ikke får fram poenget ditt godt nok? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du ikke får fram poenget ditt godt nok? ;)

Har du tungt for det? :ler:

Anonym poster: f7f91d1218f7b3522c1a5d184e66d292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tungt for det? :ler:

Anonym poster: f7f91d1218f7b3522c1a5d184e66d292

Nei. Du burde da vite at ingen skytter har tungt for det? :smoke: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Du burde da vite at ingen skytter har tungt for det? :smoke: hehe

I det minste så innrømmer du her at jeg hadde rett da jeg tippet at du er skytte ;)

Anonym poster: f7f91d1218f7b3522c1a5d184e66d292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...