Gå til innhold

[Ara skal bli mamma, igjen!]


ara

Anbefalte innlegg

Stakkars lille A :( Jeg har ikke så veldig mye smart å komme med merker jeg. Men husker ei i barselgruppa tok og satte ungen på fanget og holdt ungen under lårene og løfta lårene litt opp. Sånn som man holder jenter når de skal tisse i skogen :fnise: Eneste sammenligningen jeg kom på :P Men da feis ungen nesten på komando.. Så den var veldig effektiv for hennes unge ihvertfall. Så kanskje noe å prøve??

Høres ut som dere har hatt en kjempefin jul hos foreldrene dine. Du er veldig heldig med de. Hvor langt må dere reise for å besøke de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tips, dere :) Har aldri hørt om kolikkgrepet men skal spørre min venn GOOGLE ;)

Vi må kjøre ca 1,5 time, Kakaoen. Så er ikke akkurat en Amerikareise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah google er en veldig god venn ;) Kom på at S også roer seg når jeg sykler med bena hans, hvis du skjønner hva jeg mener. Det er sikker det samme som å gå på en måte, å gå hjelper tarmene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkar lille A. Vet akkurat hvordan det er, for Frøken Fryd hadde jo kolikk i 3 måneder. Vi bysset og bar i timesvis hver kveld, og prøvde kolikkgrepet, minifom, massere magen (i sirkel fra høyre lyske, opp mot magen, ned mot venstre lyske osv, og "sykle" med beina til babyen), sukkervann, fenikkel-te (både til meg og litt til henne via Esytran-sprøyte) og jeg kuttet ut melkeprodukter, løk, kål osv, og manuellterapeut (noen anbefaler også kiropraktor, og det vil vi nok prøve istedenfor manuellterapeut hvis nestemann sliter med det samme, for jeg synes ikke manuellterapien ga noen løsning på prøblemet).

Men det som fungerte best var rett og slett bare å bysse henne den tiden hun krevde og stå foran kjøkkenvifta mens den gikk (vår bråker ganske mye) for det var en jevn dur.

Håper noen av de andre tipsene kan hjelpe A og at dere slipper å slite lenge med dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd ammete?? Det drakk jeg en del av. Men mer for å få mer melk :P Men den skal jo hjelpe for magevondt også.

Jeg drakk denne: https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=4798048&c=1023&g=false

De selger den på Vitusapotek også. Smaker helt ok. Jeg pleide å lage meg en kopp for å så komme på en time etterpå at jeg hadde gjort det :P Så da styrta jeg hele greia kald :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd ammete?? Det drakk jeg en del av. Men mer for å få mer melk :P Men den skal jo hjelpe for magevondt også.

Jeg drakk denne: https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=4798048&c=1023&g=false

De selger den på Vitusapotek også. Smaker helt ok. Jeg pleide å lage meg en kopp for å så komme på en time etterpå at jeg hadde gjort det :P Så da styrta jeg hele greia kald :hoho:

Mitt Vitusapotek har en annen ammete, en rosa boks :) Smaka greit den og. Men hjalp ikke på melka, var derfor jeg drakk den. Men de skal jo hjelpe på babymagen ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, stakkar lille A. Vet akkurat hvordan det er, for Frøken Fryd hadde jo kolikk i 3 måneder. Vi bysset og bar i timesvis hver kveld, og prøvde kolikkgrepet, minifom, massere magen (i sirkel fra høyre lyske, opp mot magen, ned mot venstre lyske osv, og "sykle" med beina til babyen), sukkervann, fenikkel-te (både til meg og litt til henne via Esytran-sprøyte) og jeg kuttet ut melkeprodukter, løk, kål osv, og manuellterapeut (noen anbefaler også kiropraktor, og det vil vi nok prøve istedenfor manuellterapeut hvis nestemann sliter med det samme, for jeg synes ikke manuellterapien ga noen løsning på prøblemet).

Men det som fungerte best var rett og slett bare å bysse henne den tiden hun krevde og stå foran kjøkkenvifta mens den gikk (vår bråker ganske mye) for det var en jevn dur.

Håper noen av de andre tipsene kan hjelpe A og at dere slipper å slite lenge med dette :)

Har du prøvd ammete?? Det drakk jeg en del av. Men mer for å få mer melk :P Men den skal jo hjelpe for magevondt også.

Jeg drakk denne: https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=4798048&c=1023&g=false

De selger den på Vitusapotek også. Smaker helt ok. Jeg pleide å lage meg en kopp for å så komme på en time etterpå at jeg hadde gjort det :P Så da styrta jeg hele greia kald :hoho:

Mitt Vitusapotek har en annen ammete, en rosa boks :) Smaka greit den og. Men hjalp ikke på melka, var derfor jeg drakk den. Men de skal jo hjelpe på babymagen ja :)

Takk for gode tips! Så snille dere er :nigo:

Jeg visste hva kolikkgrepet var, bare jeg fikk lest om det :fnise: Har brukt det en del og det fungerer en stund.

A sover heldigvis om natten, så om hun er litt krevende om dagen så går det bra. Det er bare så frustrerende når L har fri fra barnehagen for jeg føler ikke at jeg strekker til med tilfredsstille hans behov. Men det kommer vel bedre tider..... :)

Jeg har den rosa boksen med amme-te. Har ikke brukt den for her er det jo overflod av melk... Visste ikke at den kan være fin med tanke på vonde babymager. Men hjelper det at jeg drikker den, eller skal vesla få også?? :klo:

Jeg kan tenke meg å prøve kiropraktor hvis ikke ting går over etterhvert.. Men hva er liksom kriteriene for at de tar imot babyer? Eller gjør de det uansett grunn?

__

Tenk. i dag er A allerede 4 uker gammel! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hjelpe at du drikker teen og pia får i seg melka di :)

Vi går til manuellterapeut med S, men ikke pga skriking. Jeg bare forklarte enkelt og fikk time. Er gratis for babyer hos manuellterapeut ;)

4 uker, tia går fort ja! :hjertesmil: På onsdag er S 11 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal drikke teen også får ho den i melka. Men mener jeg har lest at noen har gitt ungen teen direkte, så tror ikke det er farlig. Spør de på apoteket heller :)

Jeg sa bare til kiro åssen ting lå an og at jeg ville få han til å sjekke mini, om så bare for å utelukke noe :)

Var ikke der pga skriking. Men fordi han kun lå med hodet til den ene siden. Og når jeg la hodet over på andre siden så fulgte skuldra med. Og jeg klarte ikke amme han riktig på venstre side. Han ville ikke ligge riktig og fikk feil grep, og jeg fikk j*****i vondt :P

Jeg ville bare ringt og forklarte hva som var problemet og at du vil at han skal se på ho :) Skader jo ikke å prøve. Og det knekker IKKE babyene slik som de gjør med voksene. De bare trykker og masserer.. Mini HYLSKREK de første gangene, skikkelig smerteskrik som jeg aldri hadde hørt før. Så tydelig han hadde vondt. Jeg satt bare der på benken og tok han på foten mens tårene mine trilla.. Jeg klarte jo pokker ikke la være å gråte når han gråt på den måten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt time hos kiropraktor. Tirsdag klokka 10. A blir bare verre og verre synes jeg... :( Mistenker at hun kanskje ikke tåler ting jeg har i meg.. Melkeprodukter. Men tenkte å prøve kiro før jeg evt må kutte ut div.matvarer.

Hun skriker mye om kveldene og i natt har jeg nesten ikke hatt blund på øyet :( slitsomt!

Skal bli godt når helgen er over og L skal i barnehagen igjen. Han trenger det og vi trenger det! Heldigvis har pappa'n hatt masse fri i jula og nå slik at han har kunnet gi L masse oppmerksomhet mens jeg har tatt meg av A :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår kjære deg! :hjerte:

Høres ut som dere har hatt en kjempefin jul og romjul. Må være herlig å ha sine foreldre i nærheten. :) Var i Hamar og feiret jul sammen med samboers familie, w's farmor og oldemor er veldig hjelpsomme og elsker å være med gullet vårt. Vi fikk virkelig sove ut de dagene vi var der, herlighet så deilig det var! Kunne fort blitt vant til det. ;)

Kjedelig at A sliter med magen, vet alt om det dessverre.. Fått gode tips fra helsestasjonen? Vi brukte også minifom. Vær obs på malt, for noen får enda mer luftsmerter av det. Det med matvarer er vanskelig.. skriv ned det du spiser over en liten tid,kanskje du ser en sammenheng? Min fikk vondt i magen om jeg drakk eplejuice for eksempel.. og melkeprodukter. Sukker? Håper det går seg til, det er grusomt når det står på som verst. W holder på slik enda.. :( passe trøtt i trynet her i gården. Rart hva en blir vant til..

Blir forresten Gjøvik (eller i nærheten) til høsten, så da må vi møtes! :jepp:

Ps. Redigerte da du rakk å skrive et innlegg før meg.

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sikkert være maten, en del babyer reagerer på det og det kan jo være alt mulig! Reagerte L på noen mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj så slitsom uten søvn :( Føler med deg :klemmer:

Mini reagerte ikke på noenting heldigvis, men jeg var ganske redd for å spise noe som helst i begynnelsen. Vet noen unger reagerer på løk, purre, melk, sjokolade, brus, eple, kål.. ting som gir oss luft i magen.

Drikker du mye melk? Om du gjør det kan det jo hende det hjelper å bare kutte ned på mengden, ikke kutte det helt ut :)

Håper kiro kan hjelpe. Da jeg var der med mini så sa han at der mini var stiv i nakken ligger det en nerve som går til magen. Den nerven som mange mener er linka mot kolikken. Så kan kunne nok begynt å skrike en del om det ikke ble fiksa.

Som sagt, jeg håper kiro er flink og kan hjelpe. Hvis ikke så må du hive deg på toget hit og låne min :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nyttår kjære deg! :hjerte:

Høres ut som dere har hatt en kjempefin jul og romjul. Må være herlig å ha sine foreldre i nærheten. :) Var i Hamar og feiret jul sammen med samboers familie, w's farmor og oldemor er veldig hjelpsomme og elsker å være med gullet vårt. Vi fikk virkelig sove ut de dagene vi var der, herlighet så deilig det var! Kunne fort blitt vant til det. ;)

Kjedelig at A sliter med magen, vet alt om det dessverre.. Fått gode tips fra helsestasjonen? Vi brukte også minifom. Vær obs på malt, for noen får enda mer luftsmerter av det. Det med matvarer er vanskelig.. skriv ned det du spiser over en liten tid,kanskje du ser en sammenheng? Min fikk vondt i magen om jeg drakk eplejuice for eksempel.. og melkeprodukter. Sukker? Håper det går seg til, det er grusomt når det står på som verst. W holder på slik enda.. :( passe trøtt i trynet her i gården. Rart hva en blir vant til..

Blir forresten Gjøvik (eller i nærheten) til høsten, så da må vi møtes! :jepp:

Ps. Redigerte da du rakk å skrive et innlegg før meg.

Godt nyttår!!

Så gøy at dere kommer hitover ettehvert!! Da må vi jo selvsagt treffes :hoppe:

Funket Minifom synes du? Ga du ved hvert måltid? Jeg ammer veldig ofte så vet liksom ikke om jeg skal gi hver gang...

Hvis kiro ikke funker så må jeg kutte ut melkeprodukter for en periode og se om det hjelper.

Skal også på helsestasjonen på onsdag. 6 ukers kontroll. Skal høre om de har noen gode tips.

Har foresten også prøvd sukkervann ved et par anledninger og det roer henne ned ganske umiddelbart, men desverre ikke lenge av gangen. Men godt med en liten skrikepause for både liten og stor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sikkert være maten, en del babyer reagerer på det og det kan jo være alt mulig! Reagerte L på noen mat?

L reagerte ikke på noe. Jeg kunne spise og drikke hva som helst. Han var en engel som baby. Skrek så og si aldri. Bare sov og spiste. Så der ser man hvor forskjellige barn man kan få ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj så slitsom uten søvn :( Føler med deg :klemmer:

Mini reagerte ikke på noenting heldigvis, men jeg var ganske redd for å spise noe som helst i begynnelsen. Vet noen unger reagerer på løk, purre, melk, sjokolade, brus, eple, kål.. ting som gir oss luft i magen.

Drikker du mye melk? Om du gjør det kan det jo hende det hjelper å bare kutte ned på mengden, ikke kutte det helt ut :)

Håper kiro kan hjelpe. Da jeg var der med mini så sa han at der mini var stiv i nakken ligger det en nerve som går til magen. Den nerven som mange mener er linka mot kolikken. Så kan kunne nok begynt å skrike en del om det ikke ble fiksa.

Som sagt, jeg håper kiro er flink og kan hjelpe. Hvis ikke så må du hive deg på toget hit og låne min :klemmer:

Jeg drikker aldri melk omtrent.. Er ikke noe fan av det. Har drukket kakao i dag til frokost. Får se om vi får noen reaksjon etterhvert. Hvor lang tid tar det egentlig før de reagerer på det vi har hatt i oss, tro? :klo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er litt usikker på hvor fort de skal reagere. Men tror det du spiser havner i melka i løpet av et par timer. Så spiser ho og et par timer etterpå får vondt??

Prøvd og stå på kjøkkenet under kjøkkenvifta for å få ho til å roe seg?? Eller lyden av en hårføner? har hørt at det er flere som roer seg av sånne ting :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sovner av bilkjøring og støvsugeren faktisk ;) Har ikke testa kjøkkenvifta.

Hvis det kun tar et par timer så burde hun i alle fall ha reagert på kakaoen jeg drakk i dagtidlig innen nå, hvis hun ikke tåler melkeprodukter.. Men så langt i dag har hun vært rolig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det går 1-3 timer før det går over i melka, så om hun ikke har reagert nå, så har det sikkert gått fint med kakao :) Uheldigvis er det så mye de små kan reagere på, men holder med deg i å prøve kiropraktor først (og holde seg unna ting som man vet gir luft i magen, type kål, løk, kullsyreholdige drikker osv). Godt at sukkervann kan lindre en liten stund om ikke annet :)

Og jeg må innrømme at det er litt godt å lese at det kan være forskjell på søsken, for jeg lever i håpet om at vi slipper kolikk neste gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da satser vi på rolig baby neste gang, Haley! Eller, ikke vi men du. Vi skal nok ikke ha flere :fnise:

******

Har vær hos kiropraktoren i dag. A hadde veldig spent mage og mye tarmlyder. Mannen trykket litt her og der og gjorde en fin øvelse med beina hennes, og vips kom uendelig med luft ut. Jeg fikk nesten helg kula der jeg satt å så på lille, fine Frøkna som prompet som en real tømmerhogger! :ler:

Men stakkars lita. Han mente at hun hadde hatt mye smerter og skjønte hvorfor hun hadde skreket såpass :(

Han lærte meg i alle fall "trikset" slik at jeg kan gjøre det her hjemme og hun trenger ikke flere behandlinger om det ikke dukker opp noe annet. Så det liker vi :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...