Gå til innhold

[Ara skal bli mamma, igjen!]


ara

Anbefalte innlegg

Haha så for meg at L har kugalskap! Ble litt sjokkert, bra jeg leste feil ;) Når fikk han sin første tann? Jeg sjekket munnen til S i sta, kanskje litt tidlig men noen babyer er jo født med tenner ute :fnise:

Har og litt mindre venninnekontakt. Har mest kontakt med venninner som ikke bor her og de i barselgruppa, sender hverandre sykt mye snapchats. Mest av babyene ;) Ble litt skuffa i begynnelsen av mnd når jeg så på Facebook at ei venninne her hadde feiret bursdagen sin uten å invitere meg. Er ei av de jeg kjenner mest her i byen. Kanskje hun tenkte at jeg ikke gadd komme pga S og antakelig hadde jeg nok holdt meg hjemme, men en invitasjon hadde vært koselig. Hun har ikke barn selv så skjønner kanskje ikke greia :)

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har L fått munn- hånd og fotsyken, men er i god form. Hadde litt feber i helgen bare. Får heldigvis lov å være i barnehagen :)

Vet dere hvor mange tenner de små skal ha? Jeg tror snart ikke det er plass til mer tenner i munnen til L nå :fnise:

Mini har 12 tenner. Mulig 2 stk til på vei.

Etter 2 års jekslene er kommet ut skal de ha 20 tenner tror jeg. Mini mangler nå hjørnetennene oppe og nede, samt 2 års jekslene. Det er de som kommer bak de andre jekslene :)

Håper han blir frisk snart da. Fare for å smitte A?

Jeg vil også treffe deg :sjenert: Komme på sørlandsferie til sommeren?? :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini har 12 tenner. Mulig 2 stk til på vei.

Etter 2 års jekslene er kommet ut skal de ha 20 tenner tror jeg. Mini mangler nå hjørnetennene oppe og nede, samt 2 års jekslene. Det er de som kommer bak de andre jekslene :)

Håper han blir frisk snart da. Fare for å smitte A?

Jeg vil også treffe deg :sjenert: Komme på sørlandsferie til sommeren?? :Nikke:

Du er herlig, Kakaoen!!:ler: Om jeg skulle havne på Sørlandet så lover jeg å komme på besøk! Hva heter det der du bor?

Munn hånd og fotsyken er meget smittsomt ved utbruddet av blemmene, men ikke etterpå. A har heldigvis ikke noen tegn på å ha blitt smittet enda *bank i bordet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha så for meg at L har kugalskap! Ble litt sjokkert, bra jeg leste feil ;) Når fikk han sin første tann? Jeg sjekket munnen til S i sta, kanskje litt tidlig men noen babyer er jo født med tenner ute :fnise:

Har og litt mindre venninnekontakt. Har mest kontakt med venninner som ikke bor her og de i barselgruppa, sender hverandre sykt mye snapchats. Mest av babyene ;) Ble litt skuffa i begynnelsen av mnd når jeg så på Facebook at ei venninne her hadde feiret bursdagen sin uten å invitere meg. Er ei av de jeg kjenner mest her i byen. Kanskje hun tenkte at jeg ikke gadd komme pga S og antakelig hadde jeg nok holdt meg hjemme, men en invitasjon hadde vært koselig. Hun har ikke barn selv så skjønner kanskje ikke greia :)

Hehe, godt det ikke var så ille :fnise:

L fikk sin første tann da han var rundt 5 mnd gammel :) Naboen sin jente fikk da hun var 3 mnd så noen er tidlig ute ja.

Synes det var merkelig at hun ikke inviterte deg i bursdagen sin. Barn eller ei... Skjønner du ble skuffa.

Synd det skal bli sånn mellom venner når den ene parten får barn. Men som sagt, man merker fort hvem som er de ekte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godt det ikke var så ille :fnise:

L fikk sin første tann da han var rundt 5 mnd gammel :) Naboen sin jente fikk da hun var 3 mnd så noen er tidlig ute ja.

Synes det var merkelig at hun ikke inviterte deg i bursdagen sin. Barn eller ei... Skjønner du ble skuffa.

Synd det skal bli sånn mellom venner når den ene parten får barn. Men som sagt, man merker fort hvem som er de ekte :)

Lurer på når S får tenner :) Men bør kanskje ikke glede meg om det blir mye surmuling og feber :(

Veldig synd, kanskje det er vanlig å gjøre sånn der hun er fra, hun er fra samme land som svigermor :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L har 14 tenner tror jeg.. Men ikke så lett å telle..

Litt kjedelig dette med venner, men da merker man hvem som er ekte også. Har 2 veldig gode venninner som fortsatt har holdt kontakt på samme måte som før. Og de har også engasjert seg i barna. Er veldig glad jeg har dem :)

Blir utrolig kult når dere flytter til "disse trakter". Vi må jo bare treffes. Kanskje vi har et framtidig vennskap foran oss!? :nigo:

Håper dere har det bra, Angel-A :hjerte:

Er ikke lett å telle, W vrir seg bare unna når jeg prøver å telle. Vanskelig nok å få pusset tennene hans. Hvordan er det å pusse tennene til L? Går det greit?

Jeg har også 2 stk. gode venninner som jeg har like mye kontakt med som før.

Nesten i hvert fall, blir litt vanskelig når alle sammen har barn + jeg bor såpass langt unna. Men de tlf.-samtalene vi har er gull verdt. Jeg savner de kjempemasse! Men godt å vite at de alltid vil være der, uansett hvor man bor. :)

Ja, det blir kjempespennende! :) Samboer må ta kurs på høgskolen til sommeren, så da blir vi boende hos hans familie i Hamar. Da har jeg og W hele dagene frie, så du må gjerne rope ut om dere plutselig tar turen til dit. Det hadde vært veldig hyggelig å møte dere, føler jeg kjenner deg såpass godt allerede. :) Gleder meg allerede jeg! :fnise::)

Ellers går det bra med oss. Tenker så det knaker på valg av studie.. Er ikke lett! Tenker å velge et av de studiene i Gjøvik, det som blir enklest for oss alle at vi begge studerer på samme sted. Tenkte litt på sykepleien eller økonomi, to helt forskjellige studier.. Økonomi, jeg synes matte er et veldig greit fag og en får alltid bruk for den kompetansen. Men igjen er det maaange som utdanner seg som økonomer for tiden. Sykepleien, mye pluss og minus føler jeg.. Turnusjobbing er jeg ikke så stor fan av, vil helst jobbe dag da jeg ikke fungerer i jobb på kveldstid/natt. Stort pluss er jo at en hjelper medmennesker, alltid har noe å gjøre så slipper å se på klokken hele dagen. ;) Men ble akutt usikker da jeg har sett "på liv og død" som gikk på tvN(?). Herlighet, jeg griner og griner.. Og griner! Hvordan skal jeg da takle å jobbe med det selv?

Ble litt skuffa i begynnelsen av mnd når jeg så på Facebook at ei venninne her hadde feiret bursdagen sin uten å invitere meg. Er ei av de jeg kjenner mest her i byen. Kanskje hun tenkte at jeg ikke gadd komme pga S og antakelig hadde jeg nok holdt meg hjemme, men en invitasjon hadde vært koselig. Hun har ikke barn selv så skjønner kanskje ikke greia :)

Huff, det kan ikke være noe særlig.. :( Har du snakket med henne? Rart at noen skal tro at folk ikke gidder eller ikke kan bare fordi man har fått barn. Det er jo da en har mest behov for å komme seg ut litt. Egentid er jo gull verdt!

Jeg vil også treffe deg :sjenert: Komme på sørlandsferie til sommeren?? :Nikke:

Så søtt! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke lett å telle, W vrir seg bare unna når jeg prøver å telle. Vanskelig nok å få pusset tennene hans. Hvordan er det å pusse tennene til L? Går det greit?

Jeg har også 2 stk. gode venninner som jeg har like mye kontakt med som før.

Nesten i hvert fall, blir litt vanskelig når alle sammen har barn + jeg bor såpass langt unna. Men de tlf.-samtalene vi har er gull verdt. Jeg savner de kjempemasse! Men godt å vite at de alltid vil være der, uansett hvor man bor. :)

Ja, det blir kjempespennende! :) Samboer må ta kurs på høgskolen til sommeren, så da blir vi boende hos hans familie i Hamar. Da har jeg og W hele dagene frie, så du må gjerne rope ut om dere plutselig tar turen til dit. Det hadde vært veldig hyggelig å møte dere, føler jeg kjenner deg såpass godt allerede. :) Gleder meg allerede jeg! :fnise::)

Ellers går det bra med oss. Tenker så det knaker på valg av studie.. Er ikke lett! Tenker å velge et av de studiene i Gjøvik, det som blir enklest for oss alle at vi begge studerer på samme sted. Tenkte litt på sykepleien eller økonomi, to helt forskjellige studier.. Økonomi, jeg synes matte er et veldig greit fag og en får alltid bruk for den kompetansen. Men igjen er det maaange som utdanner seg som økonomer for tiden. Sykepleien, mye pluss og minus føler jeg.. Turnusjobbing er jeg ikke så stor fan av, vil helst jobbe dag da jeg ikke fungerer i jobb på kveldstid/natt. Stort pluss er jo at en hjelper medmennesker, alltid har noe å gjøre så slipper å se på klokken hele dagen. ;) Men ble akutt usikker da jeg har sett "på liv og død" som gikk på tvN(?). Herlighet, jeg griner og griner.. Og griner! Hvordan skal jeg da takle å jobbe med det selv?

Her vrir han seg også unna. Tannpussen går det egetlig så som så med. Han er såå sta den lille gutten! Noen ganger får vi det til ordentlig bra, mens andre ganger kniper han igjen munnen og nekter :fnise: Men sånn alt i alt så blir tennene nogenlunde rene tror jeg. :ler:

Jeg kommer definitivt til Hamar når dere havner der!! :Nikke:

HJELP, jeg blir redd bare du sier matte! Økonomi er ikke noe for meg :ler:

Men sykepleier har jeg ofte tenkt også, men vet ikke om jeg kommer inn... Og tenker også som deg dette med turnusjobbing..Det er ikke kult..

Jeg griner også når jeg ser på "På liv og død"...Men jeg tror det blir litt annerledes når man står oppi det. Da må man bare være skjerpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vrir han seg også unna. Tannpussen går det egetlig så som så med. Han er såå sta den lille gutten! Noen ganger får vi det til ordentlig bra, mens andre ganger kniper han igjen munnen og nekter :fnise: Men sånn alt i alt så blir tennene nogenlunde rene tror jeg. :ler:

Jeg kommer definitivt til Hamar når dere havner der!! :Nikke:

HJELP, jeg blir redd bare du sier matte! Økonomi er ikke noe for meg :ler:

Men sykepleier har jeg ofte tenkt også, men vet ikke om jeg kommer inn... Og tenker også som deg dette med turnusjobbing..Det er ikke kult..

Jeg griner også når jeg ser på "På liv og død"...Men jeg tror det blir litt annerledes når man står oppi det. Da må man bare være skjerpa!

Høres ut som her hjemme det. ;) W har blitt skikkelig sta i det siste, han vet hva han vil og ikke. Trass er vi kjent med. :ler: Utfordrende og morsomt på en gang, for herlighet de er bra skjønne når de holder på.

Hurra, så bra. Gleder meg. :jepp:

Jeg tror egentlig ikke det blir økonomi, sånn egentlig. Er redd for å bli sittende inne på et kontor og ikke få den sosiale biten. Det får man virkelig med sykepleien, kanskje litt for mye? :klo: Turnus er sikkert ikke så ille når en først står der, eller..? Er i hvert fall noe jeg sier til meg selv hele tiden for å bli litt sikrere. ;) Det som er greit er at man kan ta de vaktene en vil ha, fra 33% eller 75,3%, så sånn sett er det jo enklere å legge opp hverdagen enn andre yrker. Man kan også bare jobbe natt, så får man med seg både morgenen og henting i barnehage/skole + legging. Men tenker som så at etter 2 år yrkeserfaring kan man studere videre, for det er jo masse muligheter innen sykepleien. :) Jeg sender deg en link jeg fikk fra HiG med poenggrensene som ble for høsten 2013 på PM. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for link! :)

Skal se vi havner på sykepleien sammen :ler:

Huff nei, jeg har jo utdanning og selv om det er mange år siden jeg har gått skole så frister det ikke sååå veldig. Og nå er jeg inne i min andre permisjon og man blir jo ikke akkurat rik av det. Så jeg har mer lyst til å tjene penger enn å måtte få gjeld og gå på skole. Men det er alltid et MEN! :fnise: Vi får se hva som skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde fått meg en annen utdannelse da min føles så bortkastet pga vanskelig å få jobb, men det frister overhodet ikke å studere igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for link! :)

Skal se vi havner på sykepleien sammen :ler:

Huff nei, jeg har jo utdanning og selv om det er mange år siden jeg har gått skole så frister det ikke sååå veldig. Og nå er jeg inne i min andre permisjon og man blir jo ikke akkurat rik av det. Så jeg har mer lyst til å tjene penger enn å måtte få gjeld og gå på skole. Men det er alltid et MEN! :fnise: Vi får se hva som skjer :)

Bare hyggelig. :) Husk at du får diverse ekstra poeng om du er "gammel", hehe. Jeg får alle alderspoenga. :ler: Ja, det hadde vært noe det! :ler: Hva er du utdannet som?

Jeg forstår deg veldig godt. Her har vi hatt en veldig tøff start økonomisk sett, for alt som kunne ha gått galt har gått galt. :klaske: Lever bare på en lønn og det er ikke bare-bare alltid. Så nå er vi møkklei av å ha dårlig råd så derfor blir det studier på oss begge. Blir sikkert kjempetøft, men det må bare gå. :) Vi har jo ikke studert på høgskole eller universitet, så vi vet heldigvis ikke hvor tungt det kan bli. ;)

Om du velger Sykepleien på Gjøvik får du ha det i bakhodet at det skal være norges beste sykepleierlinje. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig. :) Husk at du får diverse ekstra poeng om du er "gammel", hehe. Jeg får alle alderspoenga. :ler: Ja, det hadde vært noe det! :ler: Hva er du utdannet som?

Jeg forstår deg veldig godt. Her har vi hatt en veldig tøff start økonomisk sett, for alt som kunne ha gått galt har gått galt. :klaske: Lever bare på en lønn og det er ikke bare-bare alltid. Så nå er vi møkklei av å ha dårlig råd så derfor blir det studier på oss begge. Blir sikkert kjempetøft, men det må bare gå. :) Vi har jo ikke studert på høgskole eller universitet, så vi vet heldigvis ikke hvor tungt det kan bli. ;)

Om du velger Sykepleien på Gjøvik får du ha det i bakhodet at det skal være norges beste sykepleierlinje. :)

Haha :ler: Hvor gammel er du igjen? Jeg blir 26 snart ;) Har ikke gått høgskole jeg heller. Har fagbrev. Barn-og ungdomsarbeider er jeg :)

Huff, dårlig økonomi er forferdelig.. Supert å ta en skikkelig utdanning og begynne å tjene godt :) Gleder meg til å begynne på jobb igjen slik at vi får 2 skikkelige lønninger hver måned. Da får man straks litt mer å rutte med :)

Sykepleierljnja på Gjøvik skal være bra har jeg hørt også. Ei venninne av meg har studert der og var veldig fornøyd. Hun tar videre utdanning som operasjonssykepleier nå :)

Går det bra med dere ellers om dagen? Er dere ute på noe spennende?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :ler: Hvor gammel er du igjen? Jeg blir 26 snart ;) Har ikke gått høgskole jeg heller. Har fagbrev. Barn-og ungdomsarbeider er jeg :)

Huff, dårlig økonomi er forferdelig.. Supert å ta en skikkelig utdanning og begynne å tjene godt :) Gleder meg til å begynne på jobb igjen slik at vi får 2 skikkelige lønninger hver måned. Da får man straks litt mer å rutte med :)

Sykepleierljnja på Gjøvik skal være bra har jeg hørt også. Ei venninne av meg har studert der og var veldig fornøyd. Hun tar videre utdanning som operasjonssykepleier nå :)

Går det bra med dere ellers om dagen? Er dere ute på noe spennende? :)

Jeg blir 28, bare to år til jeg er 30 :daane: Hører jeg holder meg ung så lever på det. Må alltid ha med meg legitimasjon i tilfellet. :ler:

Jobber du med barn? :) Men da har du jo alltids noe å falle tilbake på, så da er det jo ikke akkurat krise. Her i gården har vi kun allmennfag og folkehøgskole og det gir jo oss ingenting sånn sett.

Dårlig økonomi er skikkelig bånn i bøtta. Er så lei! Vi får tenke positivt på at det, blir ikke den store forskjellen når vi begge to skal studere og leve kun på lånekassen og evt litt jobbing utenfor. Mye større motivasjon til å få endene til å møtes når en er i gang med utdanning, for nå lever vi jo bare på "vent". Det er kjedelig det!

Tror sykepleien er spennende. Vi får se hva jeg går for. :fnise: Jeg gir meg opp. Jeg ombestemmer meg like ofte som jeg bestemmer meg. :ler:

Ellers lite spennende.. Jeg og W skal møte ei jente og hennes foreldre i morgen, det blir koselig. Har åpnet en ny åpen barnehage ikke så fryktelig langt unna, så gleder oss til å se hvordan den er. I de andre vi har vært i har ikke vært så mye å skryte av + det var veldig mange småttiser der, håper det er litt større barn der også så det blir litt mer spennende. :)

Enn der da, alt vel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir 28, bare to år til jeg er 30 :daane: Hører jeg holder meg ung så lever på det. Må alltid ha med meg legitimasjon i tilfellet. :ler:

Jobber du med barn? :) Men da har du jo alltids noe å falle tilbake på, så da er det jo ikke akkurat krise. Her i gården har vi kun allmennfag og folkehøgskole og det gir jo oss ingenting sånn sett.

Dårlig økonomi er skikkelig bånn i bøtta. Er så lei! Vi får tenke positivt på at det, blir ikke den store forskjellen når vi begge to skal studere og leve kun på lånekassen og evt litt jobbing utenfor. Mye større motivasjon til å få endene til å møtes når en er i gang med utdanning, for nå lever vi jo bare på "vent". Det er kjedelig det!

Tror sykepleien er spennende. Vi får se hva jeg går for. :fnise: Jeg gir meg opp. Jeg ombestemmer meg like ofte som jeg bestemmer meg. :ler:

Ellers lite spennende.. Jeg og W skal møte ei jente og hennes foreldre i morgen, det blir koselig. Har åpnet en ny åpen barnehage ikke så fryktelig langt unna, så gleder oss til å se hvordan den er. I de andre vi har vært i har ikke vært så mye å skryte av + det var veldig mange småttiser der, håper det er litt større barn der også så det blir litt mer spennende. :)

Enn der da, alt vel? :)

Du er fortsatt ung da!! :)

Jeg har jobbet med barn helt siden jeg fikk fagbrevet for 6 år siden. Både i barnehage og barneskole. Har jobbet mest med barn som har spesielle behov; Adhd, autisme, handicap, tuorettes, osv. Slitsomt og givende på samme tid.

Har ikke jobb å gå tilbake til etter permisjon så får se hva jeg ender opp med. Kunne tenkt meg å jobbe med rusmisbrukere eller på ungdomshjem eller noe. Men jeg kommer nok også til å søke litt skoler bare sånn for å ha gjort det og om jeg kommer inn på noe spennende så har jeg valget :)

Hvordan var den nye åpne barnehagen?

********

Mamma og pappa har L hos seg i helgen. Så herlig at de ber om å få ha han :hjerte: Så da er det en litt roligere helg for vår del og en vinn-vinn situasjon ettersom L får ALL oppmerksomhet rettet mot seg og vi kan ha litt kvalitetstid med A :) Mamma og pappa kommer til oss med L i morgen. Jeg savner han allerede men jeg vet han blir behandlet som en kongelig der :fnise:

Vi har ikke lagt noen planer for dagen, så vi får se hva som skjer :)

God helg alle sammen! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på jobbintervju på et ungdomshjem en gang og er egentlig glad for at jeg ikke fikk jobben, fikk et veldig skremmende inntrykk på intervjuet (også var jeg kjempe sliten etter en tung dag på jobb så jeg gjorde et elendig intervju). Trur det er veldig tøft, kjenner ei som jobber med det og hun har blitt knivtruet ol. Har jobbet med rusmisbrukere i psykiatrien og sosialtjenesten, har faktisk klart å få en fyr til å dra på avvenning, men vet dessverre ikke hvordan det gikk :( Men stolt var jeg og veldig sjokkert, pussig historie egentlig ;)

Men har også jobbet med det andre du nevner, tøft det og.

Nå er snart A to mnd! Hvor stor er hun? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, det er ikke bare bare.. Men jeg trenger en jobb med utfordringer! Kjeder meg fort..

******

Huff, denne sovesituasjonen her er no dritt altså. Trodde vi var inne i en god stim, men den gang ei. L våkner og våkner og våkner. Også har han begynt å si "Manne!" "Manne!" Og jeg aner ikke hva det betyr..prøver å koble det opp mot ting jeg vet han sier men han har fått så bra språk i det siste slik at jeg hører ikke feil liksom. Han sier klart og tydelig "manne". Jeg blir jo redd og tror det er en mann der :fnise: Men det er jo ikke det............tror jeg :klo:

Huff.... Også er vi så dumme for vi ender opp med å ta han inn på vårt rom og lar han sove i A sin seng da hun nekter å sove noe annet sted enn klistra inntil mamma'n sin.. Orker ikke kampen og orker ikke at han skal være redd/lei seg. Vi må nok ta en prat med helsesøster og få noen gode råd hvis ikke dette roer seg snart. Nå har han drevet på lenge.

Er vel bare vi som må sette hardt mot hardt sikkert!

Jaja, nå sover i alle fall begge barna på hver sin side av meg og jeg smiler for meg selv av forelskelse. Selv om småbarnslivet til tider er slitsomt og utfordrende så tenker jeg; så utrolig heldig jeg er :rodmer::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han drømmer ikke om en mann da? Mini her drømmer ganske mye tror jeg. Virker som at han innimellom drømmer at jeg går ned trappa og han ikke får være med. For det hender han våkner og hyler hysterisk. Samme skrikinga som kommer om jeg går ned trappa og ikke han får være med :P

Hvordan sover A om natta da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har et spøkelse :fnise: Kanskje han har lært ordet i barnehagen?

Haha, skulle tatt seg ut! :fnise: Men man skal aldri si aldri :jepp: Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han drømmer ikke om en mann da? Mini her drømmer ganske mye tror jeg. Virker som at han innimellom drømmer at jeg går ned trappa og han ikke får være med. For det hender han våkner og hyler hysterisk. Samme skrikinga som kommer om jeg går ned trappa og ikke han får være med :P

Hvordan sover A om natta da?

Kan godt hende han bare drømmer. Jeg har i alle fall ikke sett eller merket noe i dette huset og jeg vil kalle meg litt mottakelig for sånne "ting"..

A sover veldig bra nå. *bank i bordet*

Hun våkner og spiser også sover hun videre. Neste mål er å få henne til å sove i sin egen seng som står inntil vår. Jeg liker ikke å samsove og sover derfor dårlig selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...