Gå til innhold

[Ara skal bli mamma, igjen!]


ara

Anbefalte innlegg

Da har vi omgangssyken i hus. L begynte mandag kveld og er heldigvis frisk igjen nå. Men i natt begynte stakkars A! Tror hun har kasta opp 10-11 ganger i natt. Venter på at legekontoret skal åpne slik at jeg kan ringe og høre hva jeg burde gjøre. Alt hun spiser kommer jo opp igjen og slike småtasser blir fort dehydrert. Har selv løpt på do et par ganger så jeg slippet nok bokstaveligtalt ikke unna dritten jeg heller! Huff... :sukk:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj, omgangssyken er noe dritt!! Stakkars A. Lurt å høre på legekontoret hba du skal gjøre. Du får oppdatere her inne når du vet for jeg har ikke peiling selv hva en gjør.

Leit å høre at mannen ikke er så mye tilstede. Greit nok at en sitter litt på telefonen og ipaden, men ikke hele tiden. Kanskje dere kan legge inn mobilforbud de få timene etter middagen før leggetid? At dere bare har ringelyden på hvis noen skulle ringe. eller at dere bytter litt på å være med L slik at den andre får trykka litt?

Dette var jeg kjemperedd for at samboer også skulle, men han er faktisk ikke så værst på det enda.. Vet jo ikke hvordan det blir etterhvert når det går seg mer til og når A blir større og krever mer. Jeg leste faktisk om akkurat dette på babyverden i dag så kanskje du skal sende link til han der du skriver eller at du sier det til han at dette må VI være litt obs på så vi ikke går i denne fellen! Slik at han ikke bare føler at det er han det gjelder. Syns menn ofte låser seg litt da, særlig min mann.

Masse god bedring til dere alle 3!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med A?? Er så skummelt når de får omgangsyka når de er så små, siden de så fort blir dehydrerte. Så jeg hadde også ringt så fort jeg kunne.

Håper det går bra med dere :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, omgangssyken er noe dritt!! Stakkars A. Lurt å høre på legekontoret hba du skal gjøre. Du får oppdatere her inne når du vet for jeg har ikke peiling selv hva en gjør.

Leit å høre at mannen ikke er så mye tilstede. Greit nok at en sitter litt på telefonen og ipaden, men ikke hele tiden. Kanskje dere kan legge inn mobilforbud de få timene etter middagen før leggetid? At dere bare har ringelyden på hvis noen skulle ringe. eller at dere bytter litt på å være med L slik at den andre får trykka litt?

Dette var jeg kjemperedd for at samboer også skulle, men han er faktisk ikke så værst på det enda.. Vet jo ikke hvordan det blir etterhvert når det går seg mer til og når A blir større og krever mer. Jeg leste faktisk om akkurat dette på babyverden i dag så kanskje du skal sende link til han der du skriver eller at du sier det til han at dette må VI være litt obs på så vi ikke går i denne fellen! Slik at han ikke bare føler at det er han det gjelder. Syns menn ofte låser seg litt da, særlig min mann.

Masse god bedring til dere alle 3!

:klemmer:

Ja, jeg tror jammen jeg skal foreslå det på en litt diskre måte. Understreke at det gjelder oss begge og pakke det godt inn slik at det ikke er heeelt rettet mot han alene.

Takk! Håper dere får en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med A?? Er så skummelt når de får omgangsyka når de er så små, siden de så fort blir dehydrerte. Så jeg hadde også ringt så fort jeg kunne.

Håper det går bra med dere :sjenert:

Vi har det bra alle sammen nå. Har flyktet til mine foreldre, mens mannen er igjen hjemme. Han har begynt å bli syk han også. Men han får klare seg på egenhånd :P

Jeg ringte mamma før jeg ringte legen og hun beroliget meg litt ang A. Så jeg drøyde å ringe legen. Hun kastet opp 3 ganger ila dagen, men jeg fikk i henne masse melk og etterhvert begynte hun å holde på det igen, så da gikk det seg til.

Nå er vi som sagt friske alle 3. Bare mannen som får gjøre seg ferdig nå.

**********

Å her skinner SOOOOOOOOLA!! :nigo: Lykke på jord med litt D-vitaminer! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Tenkte på dere i går. Ei i barselgruppa fortalte at sønnen hennes som er på alder med L pleier å si mye rart, altså han sier ting og så skjer de etterpå eller samtidig :hakeslepp: Ting han overhodet ikke kan vite, som at faren hennes ble alvorlig syk samme dag og at hun kom til å kræsje bilen. Sier L ennå at han ser en mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på dere i går. Ei i barselgruppa fortalte at sønnen hennes som er på alder med L pleier å si mye rart, altså han sier ting og så skjer de etterpå eller samtidig :hakeslepp: Ting han overhodet ikke kan vite, som at faren hennes ble alvorlig syk samme dag og at hun kom til å kræsje bilen. Sier L ennå at han ser en mann?

Å hjelpes!!

Det er lenge siden han har snakket om "manne" nå, mmende siste to dagene har han sagt:"manne farlig"..

Haha, jeg vet liksom ikke hva jeg skal tro.. Jeg blir jo småskremt når han sier det, men prøver å ikke tenke så mye på det for jeg er jo mye alene så vil ikke skremme opp meg selv :fnise:

Men er nok ikke tull at mange barn kan se og merke ting vi ikke kan....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? Blitt friske?

Håper dere har hatt en fin helg. :)

Hei søte deg :) Nå er alle friske og raske igjen, men L og A driver å blir skikkelig forkjøla, men det hører vel til nå på våren..

Vi har hatt en fin helg. Slappet av og ikke vært ute på noe. I går hadde vi besøk av mine foreldre. Spiste vafler og kake og koste oss veldig ;)

#######################

Vi var på 3 mnd kontroll med A på tirsdag. Hun er blitt 6200g og 63,5 cm. Lang jente, men god og rund fordet :) Hun var ellers veldig sterk mente helsesøster. Hun holder hodet høyt og lenge når hun ligger på magen og hun skal helst sitte i fanget. Ligge er for babyer :P L var også sterk av seg. Han sto og hoppet i fanget da han var 4 Mnd :fnise:

I går skjedde det noe litt ekkelt. Jeg skulle skifte på A for hun hadde bæsja, og da jeg åpnet bleia så oppdaget jeg to små "derter" med blod! Jeg ble skikkelig skremt. Samboer og jeg bestemte oss for å ringe legevakta,(bedre med en telefon for mye enn en for lite) og vi fikk time med en gang. Det var heldigvis ikke noe alvorlig i følge legen. Det kunne bare være en reaksjon på noe jeg hadde spist, eller en liten rift i endetarmen. Men vi skulle ikke ha noen terskel på det om det skjedde igjen. Da skulle vi kontakte fastlege og få henvisning til sykehuset for å undersøke tarmen hennes.

Jeg googlet litt i går etter vi kom hjem og da fikk jeg opp mange innlegg om at blod i avføringen kunne komme av melkeallergi. Men vi får nå se. Jeg håper jo ikke det skjer igjen, men samtidig synes jeg det var så ubehagelig at jeg gjerne kunne tenkt meg at de sjekket henne litt mer nøye. Men man får vel stole på legene......

Vet du noe om dette Angel-A? Er det ikke W som ikke tåler melk noe særlig? Har dere noen gang opplevd blod i avføringen?

Det er så knallvær her om dagen, men det blåser så innmari så det blir liksom ikke noe hyggelig å gå ut. Teit :(

################

Edit: Må forresten skryte av at jeg nå har lastet ned 3 apper på mobilen som hjelper meg så smått med litt hjemmetrening. De er gratis. De heter 30 days squat challenge, 30 days ab challenge og 30 days push up challenge :) Veldig greit opplegg. Hver dag står det hvor mange situps, push ups og squats du skal ta også krysser du av når du er ferdig. Jeg har gjort det i 8 dager og kjenner allerede at jeg er blitt sterkere. Orker mer enn 10 situps før jeg nesten dør :fnise: Haha, neida, men en veldig motiverende app for meg så ville dele det med dere i tilfelle noen vil teste :)

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsey om apper :)

Ekkelt med blodet ja :( Håper det bare var en uskyldig liten rifte og ikke noe allergi eller alvorlig! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vært noe mer blod, heldigvis, og hun er herlig og i godt humør. Så det er bra! :)

~~~~~~~~~

Nå MÅ jeg sosialiseres litt igjen snart! Sitter for mye alene og man får så masse teite tanker i hodet. Blir livredd for å dø og hva som vil skje med barna mine og sånn. Livredd for at folk som betyr noe for meg ikke skal få vite hva de betyr, osv osv! Tankespinnerier.

Jaja, god helg folkens! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt sånne tanker jeg og :hug: Ikke lett men heldigvis dør vi neppe ennå, vi blir sikkert gamle og demente først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det :)

På søndagsmorgenen var jeg sikker på at L hadde fått vannkopper. Han hadde noen blemmer på magen og ryggen. Så ut som litt store kviser med noe gult inni. Han fikk påfølgende feber og var generelt pjusk. Klødde gjorde han også. Så vi reiste til mamma og pappa for å bli der noen dager ettersom L uansett ikke kunne dra i barnehagen. Så kunne mamma og pappa hjelpe meg litt for det er veldig slitsomt å være alene med begge to, særlig når en er syk. I tilegg er jo mannen i huset på jobb til langt på kveld, så da er det greit med litt avlastning :)

Anyways.....Jeg tror ikke det var vannkopper allikevel, for det har nemlig bare kommet et par prikker til, men uten noe væske i.... og han har ikke klødd eller vist tegn til ubehag siden søndag.

Vi kom hjem igjen i går. Planleggingsdag i barnehagen i dag så har begge barna hjemme. Vi skal snart på sentret i byen og møte ei dame som kanskje skal kjøpe bunaden til L. Den er uansett alt for liten så tenkte det var like greit å selge. Jeg orker ikke å lagre alt av klær så prøver å kvitte meg med det meste. Ikke skal jeg ha flere barn heller så :fnise:

Bestefaren til L kom akkurat innom og tok han med på en liten traktor-tur. Stor stas! De driver gård og er nærmeste nabo.

A sover og jeg har satt meg ned i 5 minutter :)

Sola dukker opp nå, så håper den har tenkt å bli. Da skal vi koooose oss ute :)

Har forresten kjøpt inn 4-mnd grøt til A. Snart så hun kan prøvesmake litt nå :nigo: Gleder meg til å kanskje snart få ha puppene mine i fred i litt mer enn en time av gangen :fnise: Det er myye amming altså. Men vet jo at det bare er for en periode, og det er jo supert for A, så jeg holder ut ;)

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo hende han hadde vankopper fordetom da.. Mamma sa at min bror bare fikk 2 vannkopper ;) Jeg fikk heller ikke så mange visstnok.

Deilig å få litt hjelp av foreldre når du har mulighet. Er de pensjonister?

Tenk at ho snart er 4 mnd allerede :sjokkert: Blir spennende å prøve grøt :) Skjønner godt at du trenger litt puppefri :P Det jo utrolig slitsomt å sitte med puppa ute. Selv om det bare er for en periode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj 4 mnd :hjertesmil: Jeg kjøpte inn div sånne fruktsmoothies på salg (Spar/Eurospar) i dag for 6 mnd, siden han er snart 6 mnd og det var flest for 6 mnd som var på salg. Tia går alt for fort :(

I barselgruppa sliter de som ammer mest med å få frukt og grøt i babyene sine, vi som gir mme har lite problemer. Sikkert fordi de uansett ikke får pupp. Når begynte du å gi L grøt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende han hadde vankopper fordetom da.. Mamma sa at min bror bare fikk 2 vannkopper ;) Jeg fikk heller ikke så mange visstnok.

Deilig å få litt hjelp av foreldre når du har mulighet. Er de pensjonister?

Tenk at ho snart er 4 mnd allerede :sjokkert: Blir spennende å prøve grøt :) Skjønner godt at du trenger litt puppefri :P Det jo utrolig slitsomt å sitte med puppa ute. Selv om det bare er for en periode :)

Hmm... et vennepar av oss mente også at det kunne være vannkopper. Bah, jeg blir så usikker. Og når legen ikke vil se på det så får vi liksom ikke vite noe før det evt kommer skikkelig utbrudd av vannkopper i barnehagen eller skolen. Hvis han ikke får det så må det jo være at han har det nå. Tiden vil vise :)

Mamma og pappa er ikke pensjonister. Men pappa er ufør. Han har kronisk betennelse i nakke, armer og rygg. Så han er hjemmeværende. Mamma er sjef på SFO så hun kan styre dagene litt selv. Så hun er hjemme en del på morningen også hjemme igjen tidlig på ettermiddagen. De forguder jo barnebarna så de står alltid opp med L og tar seg av han så mye som mulig. De får selvsagt ikke nok av lille A heller, så jeg får armene fri stort sett hele tiden :fnise: Jeg er heldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oj 4 mnd :hjertesmil: Jeg kjøpte inn div sånne fruktsmoothies på salg (Spar/Eurospar) i dag for 6 mnd, siden han er snart 6 mnd og det var flest for 6 mnd som var på salg. Tia går alt for fort :(

I barselgruppa sliter de som ammer mest med å få frukt og grøt i babyene sine, vi som gir mme har lite problemer. Sikkert fordi de uansett ikke får pupp. Når begynte du å gi L grøt? :)

Tenk at han allerede snart er 6 mnd!! Herlighet som tiden flyr!

L begynte med grøt da han var 4 mnd. Gikk kjempefint, han elsket det :nigo: Håper A er like ivrig, men sær som hun er så blir jeg ikke overrasket om hun skal være prektig og kun ha pupp et par måneder til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at han allerede snart er 6 mnd!! Herlighet som tiden flyr!

L begynte med grøt da han var 4 mnd. Gikk kjempefint, han elsket det :nigo: Håper A er like ivrig, men sær som hun er så blir jeg ikke overrasket om hun skal være prektig og kun ha pupp et par måneder til :P

Vi diskuterte dette i dag i barselgruppa og det er jentene som er "kresne" og vanskelig å gi fast føde, men guttene sluker alt :fnise: Jeg var selv ekstremt kresen som baby, spyttet ut alt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jenter er og blir dramaqueens til en viss grad :ler:

Men vet du hva? Vi tjuvstarta med grøt i dag tidlig :fnise: Og hun likte det. Fikk 3 t-skjeer. Ingen rare ansiktsuttrykk eller noe, og hun gapte av seg selv på 2 og 3 skjea ;) Artig. Har planer om å starte med grøt til kvelds men ville gi henne på morningen for å få med meg eventuelle reaksjoner/allergier :)

Hun er jo ikke 4 mnd enda men det er jo bare snakk om dager så da satte vi i gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpes meg! Jeg har blitt bedt ut av 3 venninner førstkommende lørdag. Middag på en indisk restaurant også noen drinker på byen etterpå. Jeg gruer og gleder meg på samme tid. L skal til mine foreldre og gubben skal ha A. Det er dét jeg gruer meg til. At han skal ha vesla helt alene :fnise: Men jeg kommer ikke til å drikke noe særlig også avslutter jeg nok kvelden forholdsvis tidlig. Men nytes, det skal det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...