Gå til innhold

[Ara skal bli mamma, igjen!]


ara

Anbefalte innlegg

Da satser vi på rolig baby neste gang, Haley! Eller, ikke vi men du. Vi skal nok ikke ha flere :fnise:

******

Har vær hos kiropraktoren i dag. A hadde veldig spent mage og mye tarmlyder. Mannen trykket litt her og der og gjorde en fin øvelse med beina hennes, og vips kom uendelig med luft ut. Jeg fikk nesten helg kula der jeg satt å så på lille, fine Frøkna som prompet som en real tømmerhogger! :ler:

Men stakkars lita. Han mente at hun hadde hatt mye smerter og skjønte hvorfor hun hadde skreket såpass :(

Han lærte meg i alle fall "trikset" slik at jeg kan gjøre det her hjemme og hun trenger ikke flere behandlinger om det ikke dukker opp noe annet. Så det liker vi :nigo:

Så bra at han fant noe da. Håper virkelig at det blir bedre for ho :klem: Fiser som en tømmerhogger :hoho: Hadde slitt med å holde meg alvorlig jeg da :P

Men det er jo bra at ho ikke hadde noe låsninger som gir smerte da. Håper kvelden blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at han fant noe da. Håper virkelig at det blir bedre for ho :klem: Fiser som en tømmerhogger :hoho: Hadde slitt med å holde meg alvorlig jeg da :P

Men det er jo bra at ho ikke hadde noe låsninger som gir smerte da. Håper kvelden blir bra :)

Har egentlig ikke merket så stor forskjell på oppførselen hennes tidligere i dag, men hun har skreket lite i kveld. *bank i bordet*

Nå ligger vi å ammer i sengen og jeg krysser fingrene for en forholdsvis god natts søvn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ hvordan er trikset? ;) Jeg får S til å fjerte litt med å sykle med bena.

Kanskje man kan finne det på YouTube? Jeg skal prøve å forklare i morgen :) Jeg er så dårlig til å ordlegge meg riktig. Trikset er egentlig veldig enkelt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa.. Søk på Youtube: How to make a baby fart… :skratte: Hadde jeg ikke hatt litt dårlig tid fordi jeg skal på jobb så skulle jeg gjort det :hoho:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fisetrikset:

Legg barnet på ryggen. Ta tak i beina slik at du holder tomlene under kneet og fingrene oppå kneet.

Så løfter du beina og rompa opp mot brystet til barnet og klemmer ned (med godt trykk) også lar du beina gå langs magen og tilbake til utgangspunktet. Ungen skal se ut som en ball, rett og slett og hele bevegelsen skal gjøres ganske fort for å få trykk på mage/tarm.

Ble dette forståelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som sagt ikke så god på å forklare :fnise:

Men du kommer til å merke om du gjør det riktig hvis han har litt luft i magen! ;)

**********

Nå har jeg pumpet 60ml melk som jeg skal prøve å gi A på flaske :) Vil at hun skal venne seg til det slik at pappa'n og evt andre kan passe henne hvis jeg vil ut av huset alene et par timer :) Også vil jeg se om det reduserer luft i magen. Det kommer så utrolig fort fra puppen(spruten står,seriøst), så hun hiver etter pusten noen ganger :ler:

Også må jeg snart hente L i barnehagen.

Han er seriøst helt vill om dagen! Trass kanskje? Han skal eller skal INGENTING. Han skal ikke stemmes, han skal ikke opp av senga men heller ikke være der, han skal ikke ut av vogna men heller ikke være der, han skal ha mat men skal ikke sitte i stolen. OSV! Han hyyyler og skriker. Det kan jo være en reaksjon på lillesøsterens ankomst også, men vi er veldig flinke til å gi han masse oppmerksomhet og delta aktivt i det vi driver med. I tilegg holder han det fortsatt gående om nettene så dette tar på for begge foreldrene her nå. Var på helsestasjonen med A i går og da nevnte jeg alt til legen. I tilegg er han er del syk og har ofte feber, så hun ville at vi skulle sjekke alt mulig rart. Vekt, lengde, blodprøve, urinprøve osv. Håper ikke det er noe galt med han :(

A er forøvrig blitt 58,5 cm lang og veier 5040g :)

(4010 g og 51cm ved fødsel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom ingenting ut når jeg prøvde det, men han var heller ikke sutrete. Jeg bare prøvdensiden han pleier å fjerte mye men hadde ikke gjort det på noen timer. Skal prøve det igjen når det virker som at han har vondt i magen ;)

Kan hende at det er litt søskensjalusi selv om dere er flinke med å gi han oppmerksomhet, han er jo vant med å ha ingen å dele oppmerksomheten med :) Synd at han holder på om natten og. Har lest tidligere at barn kan gå litt tilbake til babystadiet når de får søsken fordi de vil og være baby, kan det være noe sånt? Håper det bare er "barnehagesyke" han sliter med og ikke noe annet :klem:

Oj snuppa begyner å bli stor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom ingenting ut når jeg prøvde det, men han var heller ikke sutrete. Jeg bare prøvdensiden han pleier å fjerte mye men hadde ikke gjort det på noen timer. Skal prøve det igjen når det virker som at han har vondt i magen ;)

Kan hende at det er litt søskensjalusi selv om dere er flinke med å gi han oppmerksomhet, han er jo vant med å ha ingen å dele oppmerksomheten med :) Synd at han holder på om natten og. Har lest tidligere at barn kan gå litt tilbake til babystadiet når de får søsken fordi de vil og være baby, kan det være noe sånt? Håper det bare er "barnehagesyke" han sliter med og ikke noe annet :klem:

Oj snuppa begyner å bli stor ;)

Men husk å ikke gjøre det hvis han spenner kroppen sin. Da kan man gjøre mer skade enn hjelp :)

Jo, får håpe han bare er litt tidligere i trassalderen enn vanlig ;) Man vet jo innerst inne at det går over. Det er bare så slitsomt og vondt når det står på. Blir så mye negativitet. Men vi velger kampene og lar en del ting bare passere, slik at det ikke bare blir krangling og kjefting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi hatt besøk av mine foreldre! Kjempekoselig :)

Har vært veldig kaldt i dag, -20! Brrr!!

Har kost oss inne med kaffe, kake og spekemat. Nå har foreldrene mine reist hjem og kjære reist på McDonalds for handle til oss. Haha, jeg får dårlig samvittighet av å spise den drittmaten :ler: Men det er 3 mnd siden sist, så jeg må jo få lov. Og jeg har nå hatt min første godterifrie uke siden graviditeten og sånn skal det fortsette. Jeg lar meg selv få spise litt snop i helgene da.. Gidder ikke å være helt nazi!

A er blitt litt dårlig. Tett og hoster litt. Ringte legevakten i stad bare for å høre om jeg burde sjekke det ut...men de mente jeg bare skulle se an og følge med på tempen. Hvis det varte i flere dager så ville de gjerne se på henne. Nå ligger hun og koser seg i armene mine :)

L var helt utslitt etter besøk i dag så han sloknet på 1-2-3. Og natt til i dag sov han hele natten uten å våkne!! :hoppe: Håper det fortsetter sånn! *bank i bordet*

God søndagskveld folkens! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh, spekemat :sikle::ler:

Fisetrikset er notert bak øret i tilfelle vi får bruk for det :jepp:

God bedring til lille A!

Takk!

Var utrolig godt med spekemat igjen. Jeg elsker det, men er jo gravid hele tiden så får jo aldri spist det :ler:

*****************

De gode nettene til L ble ikke mange, så nå er vi inne i den onde sirkelen igjen. Bahh, så slitsomt, og ikke minst vondt for vi vet jo ikke om han har smerter noe sted eller ikke ... :( I tilegg tror jeg han har fått såkalt nattskrekk. Han våkner opp og skriker og skriker og det går ikke an å få kontakt med han. Det roer seg etter noen minutter.

Har lest en del om det på nettet nå og opprettet en tråd om det også for å høre andres erfaringer. Det er visst veldig vanlig at de som har nattskrekk får det av at de er overtrøtte/fått for lite søvn eller at det har skjedd mye nytt i livet deres, som for eksempel å ha fått søsken... Så det er jo ikke rart at han evt har det.

Men søvnpronlemene har vart så lenge nå og når han i tilegg ofte har feber og sånn så har vi fått time hos legen førstkommende onsdag. Da skal han undersøkes fra topp til tå i tilegg til blodprøve og urinprøve. Så får vi ta ting som det kommer.

Ellers er ting bra. Kiropraktor var virkelig løsningen for Frøkna her i huset. Nå som vi kan hjelpe henne såpass effektivt med å få ut lufta så er hun stort sett blid og fornøyd. Hun skravler allerede mye og smiler fra øre til øre når hun får oppmerksomhet. Da smelter hjertet mitt :rodmer: Nå ligger hun ved siden av meg på skinnet sitt i sofaen og sover søtt. Også lager hun alltid koselyder når hun sover;"mmmm-mmmmmm-mmmm" :fnise:

Jeg skulle egentlig ha besøk av ei venninne i dag. Hun har ikke fått hilst på A enda. Jeg hadde stelt i stand kaffe, rundstykker og deilig pålegg da det plutselig tikket inn en melding om at hun var blitt syk :( Så det var den lunsjen. Skikkelig nedtur for jeg gledet meg til å være sosial men fikk samtidig en vekker om at jeg må skjerpe meg litt. Jeg ber jo aldri noen hit og ikke reiser jeg noe sted. *Skjerpings*

Men nå ble det mye babling, så nå avslutter jeg skribleriene!

God torsdag! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars L.. hender mini gjør lignende om kvelden. Hylskriker av ingen tydelig grunn. Får litt kos og smokken og så sovner han med en gang igjen :vetikke:

Ikke lett å vite hva som plager de små til tider :(

Så herlig at A har blitt bedre i magen. Skal du mer tilbake til kiro eller holdt det med en behandling?

Kjedelig at venninnebesøket ikke ble noe av :(

Har merka det tydelig etter jeg fikk barn at jeg har mista en del venninnekontakt. Har et par stykker hvor det var tydelig jeg som tok mest intiativ. For når jeg det siste halvannet året ikke har orka å ta intiativ pluss å være den som kjører 30-60 min for å besøke de så har jeg nesten ikke sett de :(

Er nå et år siden jeg har sett ho ene, og et halvt år siden ho andre :( Er utrolig trist at det blir sånn.. Og jeg sitter med dårlig samvittighet for at jeg ikke har fortsatt å ta intiativ.. Men noen ganger føles det som et tiltak. Hvis du skjønner.. Puh.. Var godt jeg fikk det av brystet, selv om jeg kuppa dagboka di :fnise:

Håper dere har en finfin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ara. :)

Tenk at A har blitt så stor allerede, tiden flyr! Godt å høre at fisetrikset fungerer bra for henne, er ikke noe særlig å ha luftsmerter.

Nattskrekk har W også hatt, men det går bedre i perioder. Men tror det også kan være intense voksesmerter eller tenner også, er jo ikke kjekt å våkne opp med smerter så skjønner jo at de gråter.. :(

Håper det går bra med deg og at formen er bra. Selv om jeg ikke er så ofte her inne for tiden(pga magel på pc..) så tenker jeg på dere. :)

Stor klem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stakkars L.. hender mini gjør lignende om kvelden. Hylskriker av ingen tydelig grunn. Får litt kos og smokken og så sovner han med en gang igjen :vetikke:

Ikke lett å vite hva som plager de små til tider :(

Så herlig at A har blitt bedre i magen. Skal du mer tilbake til kiro eller holdt det med en behandling?

Kjedelig at venninnebesøket ikke ble noe av :(

Har merka det tydelig etter jeg fikk barn at jeg har mista en del venninnekontakt. Har et par stykker hvor det var tydelig jeg som tok mest intiativ. For når jeg det siste halvannet året ikke har orka å ta intiativ pluss å være den som kjører 30-60 min for å besøke de så har jeg nesten ikke sett de :(

Er nå et år siden jeg har sett ho ene, og et halvt år siden ho andre :( Er utrolig trist at det blir sånn.. Og jeg sitter med dårlig samvittighet for at jeg ikke har fortsatt å ta intiativ.. Men noen ganger føles det som et tiltak. Hvis du skjønner.. Puh.. Var godt jeg fikk det av brystet, selv om jeg kuppa dagboka di :fnise:

Håper dere har en finfin helg :klemmer:

Skal ikke til kiropraktoren mer hvis hun ikke blir verre :)

Du er ikke alene med å ha sånne venninner.. Jeg har rett og slett gitt opp ei nå. Det er alltid jeg som tar kontakt og det blir så feil.. Jeg følte til slutt at jeg trengte meg på. Nå har vi ikke møttes på over et halvt år for jeg har ikke tatt kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har L fått munn- hånd og fotsyken, men er i god form. Hadde litt feber i helgen bare. Får heldigvis lov å være i barnehagen :)

Vet dere hvor mange tenner de små skal ha? Jeg tror snart ikke det er plass til mer tenner i munnen til L nå :fnise:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, ser det er mange av barna i vår termingruppe som har fått det samme. Håper det går fort over!

Usikker på det med tenner jeg. W har bare fått 10 tenner, men ser det er minst 4 som presser på. Det må jo være kjekt å være ferdig med tenner i første omgang. :)

Og vet hvordan det er det med venner som ikke lengre er interessert. Merker veldig fort hvem som er dine nære og ekte venner etter å ha fått barn. Jeg la også godt merke til dette da jeg flyttet fra Trondheim, de jeg trodde vare ganske nære venner tok sjelden/aldri kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, ser det er mange av barna i vår termingruppe som har fått det samme. Håper det går fort over!

Usikker på det med tenner jeg. W har bare fått 10 tenner, men ser det er minst 4 som presser på. Det må jo være kjekt å være ferdig med tenner i første omgang. :)

Og vet hvordan det er det med venner som ikke lengre er interessert. Merker veldig fort hvem som er dine nære og ekte venner etter å ha fått barn. Jeg la også godt merke til dette da jeg flyttet fra Trondheim, de jeg trodde vare ganske nære venner tok sjelden/aldri kontakt.

L har 14 tenner tror jeg.. Men ikke så lett å telle..

Litt kjedelig dette med venner, men da merker man hvem som er ekte også. Har 2 veldig gode venninner som fortsatt har holdt kontakt på samme måte som før. Og de har også engasjert seg i barna. Er veldig glad jeg har dem :)

Blir utrolig kult når dere flytter til "disse trakter". Vi må jo bare treffes. Kanskje vi har et framtidig vennskap foran oss!? :nigo:

Håper dere har det bra, Angel-A :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...