Gå til innhold

[Ara skal bli mamma, igjen!]


ara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da er vi hjemme igjen! 💕 Utrolig deilig å komme hjem til storebror, kjære og sofaen :) Sitter i skrivende stund med vesla tett inntil brystet, pakket inn i ulljakka jeg har på meg. Vi kooooser oss!

Hun har skreket masse på sykehuset og har enormt sugebehov. Hun har gått ned 370 gram, men nå har Pamela-puppene kommet og hun må svelge fort unna så nå skal vekta opp igjen. Skal på helsestasjonen på fredag og veie.

Navn, ja! Vi ble enige på sykehuset rett etter at vesla var født. Send PM så får dere vite :)

Storebror tok oss begge godt imot og han har strøket lillesøster på hodet og gitt smokk. Han var også med og observerte bleieskift. Herlig. Regner med at det vil bli utfordringer og sjalusi når hverdagen tar til igjen, men enn så lenge nyter vi familieidyllen.

Nå skal vi snart ta kvelden. Hei så lenge :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lillesøster, Ara :blomst: Håper dere har det kjempefint! Og så kjekt å få føde i vann? Håper du vil fortelle hvordan det var, for det er min store drøm :ler:

Vannfødsel er noe jeg kommer til å anbefale alle jeg kjenner som skal føde. Det er helt fantastisk og har mange gode fordeler :nigo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow du hadde en flott fødsel og så fort, misunnelig jeg :hjertesmil: Hvor lenge varte fødselen egentlig? :)

Kos dere masse! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow du hadde en flott fødsel og så fort, misunnelig jeg :hjertesmil: Hvor lenge varte fødselen egentlig? :)

Kos dere masse! :hug:

Jaa, jeg er helt overveldet over hvor fin en fødsel faktisk kan være! :) Det tok 1 time og 50 min fra 4 cm til hun var ute! Hadde 4 pressrier. Utrolig!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, jeg er helt overveldet over hvor fin en fødsel faktisk kan være! :) Det tok 1 time og 50 min fra 4 cm til hun var ute! Hadde 4 pressrier. Utrolig!

Herlig! :hoppe: Håper jeg en sånn fødsel neste gang, men tvilsomt, blir sikkert 24 timer da og :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, blir nok ikke stopp med to barn hos dere. Du er jo rene fødemaskina, herlighet jeg er imponert. Du var superheldig med fødselen altså. :) vel unt! :hjerte:

Godt dere koser dere. Dere får ta en dag av gangen, er jo mye som er nytt nå. For dere alle sammen. Også blir jeg jo så babysyk når jeg leser her inne.. :sjenert:

Pc'n min har midlertidig tatt kvelden så blir korte svar fra meg til den er fikset..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt hvor lang tid fødsel en tok nå... men du vil kanskje helst ikke tenke på den nå ? hehe..

Sååå kos med storebror som stryker vesla og gir tutten ;) *smiler bredt*

Nyt dagene fremover nå...masse nærkontakt og kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Vannfødsel er noe jeg kommer til å anbefale alle jeg kjenner som skal føde. Det er helt fantastisk og har mange gode fordeler :nigo:

For en fin fødsel! Får rett som det er nesten lyst på tredjemann, bare for å få føde i vann (som absolutt ikke er garantert jeg får engang) :ler:

Edit: ønsker gjerne navn på pm :)

Endret av Unknown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :rodmer: Send gjerne pm med navn ;)

Her tok det også litt over en time fra 4 cm til hun var ute, helt ufattelig - for jeg stod bom fast på 3 cm i nesten åtte timer før det :daane:

Endret av Aramee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en fin fødsel! Får rett som det er nesten lyst på tredjemann, bare for å få føde i vann (som absolutt ikke er garantert jeg får engang) :ler:

Edit: ønsker gjerne navn på pm :)

Hehe! Skulle ønske jeg visste at vannfødsel var så fantastisk. Da hadde jeg gjort det første gangen også.

PM er sendt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :rodmer: Send gjerne pm med navn ;)

Her tok det også litt over en time fra 4 cm til hun var ute, helt ufattelig - for jeg stod bom fast på 3 cm i nesten åtte timer før det :daane:

Oi! Da gikk det fort ja. Kjekt med sånne kjappe fødsler da. Bli ferdig med det liksom :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt litt barseltårer nå. Huff, glemte hvor sårbar man er etter en fødsel..

L begynte jo selvsagt å bli vanskelig å legge for 3-4 uker siden. Og våkner masse om natten. A er ganske krevende på nettene og skriker veldig høyt og intenst og han blir vekket veldig lett. Så

Vi har slitsomme netter, rett og slett. Jeg vil så gjerne bare ta han opp i senga mi og la han ligge tett inntil meg hele natten og føle seg god og trygg.

Men jeg kan ikke for jeg må amme og bysse.

Kjære sover på seng inne hos han så det er ikke synd på han egentlig, men jeg vil så gjerne være der da....

Vet at det vil gå over, det er bare vondt nå. Og jeg ser han har et sånn slitent drag i ansiktet pga søvnmangel. Han er heldigvis en herlig skjønnhet på dagtid. Hopper lykkelig rundt og tuller og koser seg😍 Hvis noen har litt ekstra sovestøv så send det gjerne østover!

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forstå godt at det er slitsomt og at du aller helst vil være der hos L :kose: Som du selv skriver så er dette for en periode heldigvis så dt vil gå over, men ser den at det er tøft. Er soverommene i samme etasje? Det har vi planlagt i vårt hus, ikke så lurt kanskje.. men var mest praktisk sånn for resten av planløsningen.

Hviler L på dagtid? Slik at dere kan få en blund alle sammen? Tror ikek jeg hadde greid det selv, men hvis dere kan få det til er det sikkert godt.

Sender over mangen gode tanker å håper at det går bedre og bedre for hver dag som går! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstå godt at det er slitsomt og at du aller helst vil være der hos L :kose: Som du selv skriver så er dette for en periode heldigvis så dt vil gå over, men ser den at det er tøft. Er soverommene i samme etasje? Det har vi planlagt i vårt hus, ikke så lurt kanskje.. men var mest praktisk sånn for resten av planløsningen.

Hviler L på dagtid? Slik at dere kan få en blund alle sammen? Tror ikek jeg hadde greid det selv, men hvis dere kan få det til er det sikkert godt.

Sender over mangen gode tanker å håper at det går bedre og bedre for hver dag som går! :hug:

Takk for gode tanker :klem:

Vi har romm i samme etasje, ja. Det er jo lettest på alle mulige måter egentlig, bare dumt akkurat nå.

L sover en blund på dagen så da er det mulig å hvile litt selv hvis lillesøster tillater det ;)

***

Kjære begynner å jobbe igjen i morgen. Dumme arbeidsgiveren vil ikke betale for permisjonen hans, så da må han bare. Vi har ikke råd til å gå uten lønn i 2 uker :(

L skal i barnehagen da, så får tid til å kose masse med A og hvile litt. Mulig vi reiser til mine foreldre på tirsdag etter bhg hvis ikke søvnen til L blir bedre. Kjære jobber i sjåføryrket og må for sin egen og andres trygghet være opplagt og våken. Han skal bare jobbe 10 dager også får han heldigvis lang juleferie :)

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, føler med deg! Vet ikke hvordan det er å ha to ennå, men jeg vet hvor tungt det er med lite søvn for alle mann og ikke minst hvor kjipt det er med barseltårer.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...