Gå til innhold

[Ara skal bli mamma, igjen!]

ara

Anbefalte innlegg

Enig, var det ikke for bekkenet kunne jeg sikkert vært gravid masse ganger, sånn sett bort fra at jeg kun vil ha 2 barn :fnise: Må vel pine meg igjennom en til graviditet, vil ikke ha enebarn, er jo stor sjanse for å få bekkenplager da og.

Hadde min store runde mage kun inneholdt fett så hadde jeg ikke vært stolt i det hele tatt, da hadde jeg gravd meg ned, for den er jo ikke vanlig ikke-gravid-stor. Alle ser at jeg er gravid og det er koselig ;) Kommer heller ikke til vise frem magen etter babyen er født, men hvem gjør det? :) Heller ikke glad i å trene og er ikke flink til å passe på meg selv, men håper at vinteren blir mild og at det blir mye fint trillevær :laugh:

Du har 100 dager igjen i følge tickeren! :danse: Så i morgen er det under 100 dager igjen, bare to tall, yay!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yey! Jeg husker så godt i fjor, da jeg var gravid med L, at jeg sa til kjære; "i dag er det 100 dager til termin" :fnise: Da satt vi på verandaen i februar(!) og skulle grille. Rart man husker sånne snåle ting. Husker til og med hva jeg hadde på meg :laugh:

Godt det er flere i samme båt som ikke er så vedig glad i trening og den slags :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk gavesending av BAM i dag, men jeg fikk jo den samme for et par måneder tilbake... :klo: Jaja, flott med ting som er gratis så jeg sier ikke nei takk, jeg :fnise:

Det går kjempefint med L i barnehagen nå! Den første og andre uka gråt han når jeg gikk og gråt når jeg henta, sikkert i frykt for at jeg skulle gå igjen, stakkars. Nå er han fortsatt lei seg når jeg går men når jeg henter så leker han og er så blid og fornøyd :-) Ingenting gleder et mammahjerte mer enn det! :rodmer:

Nå har jeg lagt meg allerede. Sover så dårlig pga bekkenet, så er greit å samle den søvnen man kan få. Skal lese litt Jo Nesbø først- Panserhjerte, også sove :) God natt alle supre KG damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp:

Jeg er såå trøtt. Her bestemte L seg for å starte dagen når pappa'n står opp, nemlig klokka 05.00! Gosh... Vi har vært oppe og spist og lekt. Nå har jeg lagt han ut i vogna og krysser fingrene for at han sovner fort og får sovet en stund før vi drar til barnehagen! Burde være der innen halv ti.(Kjernetid). Tenkte å prøve å komme oss dit til ni. Så skal jeg til fysio klokka elleve. Blir godt å trene litt.

Nå blir det kaffe for trøtte mammatryner :fnise:

Også er jeg 26 fullgåtte uker i dag :strix:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 uker :danse:

Er det leverpostei du fikk fra BAM?? Og hva er i den grønne posen? Jeg fikk ikke de to tingene.

Huff, virker som at ca alle her inne som er over 20 uker sliter med bekkenet :( Og å sove er ikke lett da nei.

Bra at det går bra i barnehagen, men ikke like bra at han vil opp kl 5 :fnise: Men er vel sånn noen barn er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 uker :danse:

Er det leverpostei du fikk fra BAM?? Og hva er i den grønne posen? Jeg fikk ikke de to tingene.

Huff, virker som at ca alle her inne som er over 20 uker sliter med bekkenet :( Og å sove er ikke lett da nei.

Bra at det går bra i barnehagen, men ikke like bra at han vil opp kl 5 :fnise: Men er vel sånn noen barn er :)

Haha, ja! Det er leverpostei :) Var ingenting i den grønne posen. Det er bare en slik bag til bruk f.eks i barnehagen eller til hva man vil egentlig. Første pakka jeg fikk av BAM var det ikke bag og postei med. Da var det bleier, zinksalve og sånn Møllers tran-sprøyte, og Blenda vaskemiddel-prøve....

Når hentet du ut gratis pakker fra apoteket og sånn? Er det ca 3 mnd før termin? Har allerede glemt det også er det jo bare litt over et år siden jeg var gravid sist :fnise:

Ja det bekkenet er noe sikkelig dritt altså! Så kjedelig.... Men 14 uker igjen nå, og det er en trøst. Dessuten hjelper treningen som jeg gjør hos fysioterapeuten og det er jeg veldig glad for :)

Ja, den lille morgenfuglen av en sønn jeg har... :Gjesp: Men dette er første gangen på lenge at han ville opp såå tidlig. I morgen har kjære fri, så da satser vi på at lillemann sover litt lenger også, når han ikke hører at det romsterer rundt i huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I BAM-pakken jeg fikk var det vaskemiddel, smekke (med Blenda reklame), bleier, smokkesnor, ei vanlig spøryte og sinksalve. Fikk jo bedre pakker du ;) De to apotekpakkene kan hentes tidligst 3 mnd før termin ja :) Jeg venter på Liberopakken, for det er 2 mnd før termin og jeg er litt under det nå. Veldig spent på Rimipakken, folk sier at den er så veldig bra! ;) Men den er bare to uker før termin!

Jeg har 8 uker igjen med bekkenet, gleder meg til det er over! Treningen hjelper meg i perioder, er i en dårlig periode nå hvor det funker dårlig :(

Samboeren min er også oppe kl 5 hver morgen men har ikke tenkt på at det kan påvirke ungen, må be han om å liste seg rundt :fnise:

Snart helg så god helg! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I BAM-pakken jeg fikk var det vaskemiddel, smekke (med Blenda reklame), bleier, smokkesnor, ei vanlig spøryte og sinksalve. Fikk jo bedre pakker du ;) De to apotekpakkene kan hentes tidligst 3 mnd før termin ja :) Jeg venter på Liberopakken, for det er 2 mnd før termin og jeg er litt under det nå. Veldig spent på Rimipakken, folk sier at den er så veldig bra! ;) Men den er bare to uker før termin!

Jeg har 8 uker igjen med bekkenet, gleder meg til det er over! Treningen hjelper meg i perioder, er i en dårlig periode nå hvor det funker dårlig :(

Samboeren min er også oppe kl 5 hver morgen men har ikke tenkt på at det kan påvirke ungen, må be han om å liste seg rundt :fnise:

Snart helg så god helg! :danse:

Ja, jeg fikk det samme som deg i den første pakka. Det var denne her som var annerledes med leverpostei og greier :fnise: Mern jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg har fått 2 pakker........:klo:

I går etter jeg hadde vært på trening så var jeg innom Europris som ligger like ved treningssenteret.Da jeg nesten var ferdig og på vei til kassen så begynte jeg helt ut av det blå å svette som en gal og jeg ble svimmel og det begynte å svartne foran øynene mine! Jeg er sikker på at jeg var 10 sekunder unna å besvime. Fikk støttet meg til veggen og pustet litt før jeg fortet meg ut og i bilen for å drikke litt. Herlighet så ekkelt... Kan det ha vært blodtrykket? Noen som veit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert et blodtrykksfall, jeg har hatt massevis av de siden puberteten, er veldig ekkelt! Bra at du drakk, det hjelper som regel ;) Er også lurt å sette seg ned med en gang. Det er mange som har det som gravid, mens jeg har hatt overraskende lite som gravid med tanke på hvor mye jeg har hatt av det ellers. Jeg har det på samme viset, begynner å svette først, så svimmel og så begynner det å svartne. Blir du veldig plaget så kan det være lurt å dra til legen, er det blodtrykksfall så kan de ikke gjøre annet enn å gi deg tips, men det er lurt å sjekke da om det er noe annet. Men jeg satser på blodtrykksfall ja!

Mine tips er å drikke koffein (men selvsagt ikke så mye pga babyen) og ellers mye vann i løpet av dagen. Hvis du er litt svimmel så ikke gå i dusjen, for da utvider blodårene seg pga varmen i dusjen og da blir blodtrykket enda lavere og du kan få slike fall i blodtrykket. Jeg har hatt flest blodtrykksfall i dusjen, er ikke noe særlig med shampoo i håret og måtte gå ut av dusjen for å sette seg ned :fnise: Ikke stå lenge i ro, er bedre å gå enn å stå (da pumper hjertet fortere). Men det beste er å sitte eller ligge for å ikke få blodtrykksfall, når blodtrykket er lavt. Ikke røys deg for fort heller.

Håper du ikke får flere slike episoder :hug:

BAM har sikkert gjort en feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk det samme som deg i den første pakka. Det var denne her som var annerledes med leverpostei og greier :fnise: Mern jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg har fått 2 pakker........ :klo:

I går etter jeg hadde vært på trening så var jeg innom Europris som ligger like ved treningssenteret.Da jeg nesten var ferdig og på vei til kassen så begynte jeg helt ut av det blå å svette som en gal og jeg ble svimmel og det begynte å svartne foran øynene mine! Jeg er sikker på at jeg var 10 sekunder unna å besvime. Fikk støttet meg til veggen og pustet litt før jeg fortet meg ut og i bilen for å drikke litt. Herlighet så ekkelt... Kan det ha vært blodtrykket? Noen som veit?

Huff, så ekkelt..! Det var nok blodtrykksfall, jeg slet med det i svangerskapet selv. Er helt pyton når det står på, men det går heldigvis fort over. Men en skal selvfølgelig passe på, for plutselig kan en jo besvime. :( Du får passe på å få i deg nok salt, det skal hjelpe på lavt blodtrykk. Jeg hadde alltid en flaske bris/farris i nærheten. Og drikk masse vann ila dagen. Ellers er det å ikke reise seg for fort, tenk slow motion når du har vært rolig. :)

Har du sjekket jernnivået ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info dere :-) Jeg ser litt stjerner og sånn i dag så kanskje jeg mangler litt jern eller noe? :klo: Skal til legen om 10 dager så får se om jeg venter til da eller om jeg tar kontakt før.. Får se an formen.

Jeg er flink til å drikke mye vann men prøver jo egentlig å være sparsom med salt fordi det egentlig ikke er så bra.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salt øker blodtrykket men er jo ikke bra med mye salt uansett :)

Ja vurder legen, jeg hadde ikke sånne anfall når jeg hadde lite jern for noen år aiden, men hvem vet. Kanskje du har begge deler :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi får se hva som skjer! :) Er fortsatt litt svimmel og sånn så vil ikke ta noen store sjanser. Jeg er alltid sånn at jeg heller tar en telefon for mye enn en for lite til legen..Vil jo ikke at det skal være noe galt med meg som kanskje gjør at baby blir utilpass også.. Men det er sikkert ikke noe fare :)

Her regner det i dag. Skikkelig stusselig, men egentlig litt godt også. Tenkte jeg skulle kle på L parkressen etterpå også leke litt ute. Han elsker det så vi må bygge oppunder slik at han blir en liten friluftsgutt ;)

Ellers har vi ingen store planer for dagen. Jeg skal lage litt tidlig lunsj nå, siden L og jeg har vært oppe siden 06.40 i dag så trenger vi straks litt mer påfyll i magen :) Kjære ligger og sover men skal spørre om han også vil stå opp og få mat.

Tror også vi får besøk av en gammel kompis og sønnen hans i dag så jeg tenkte jeg skulle bake muffins :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkelt med den svimmelheten :(

Ble det en fin tur ute i går? :)

Ja, vi koste oss masse ute :) Og svimmelheten har ikke vært så ille heller, så det er godt.

Nå ser jeg på fødeavdelingen på FEM.

Det er såå koselig og rørende, men noen skumle episoder også...

L har vært dårlig noen dager nå. En forkjølelse bare, med pittelitt feber.. Starkas. Men han er mye bedre enn da det begynte å bryte ut. Satser på at han er frisk nok til barnehagen i morgen. Han har hatt langhelg pga plaleggingsdager mandag og i dag. Og nå som han endelig er så godt innkjørt så vil jeg gjerne opprettholde det!

Sliter skikkelig med matlysta om dagen og en lite kreativ hjerne, så om noen har gode, sunne og ikke alt for kompliserte middagsforslag så kjør på! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi koste oss masse ute :) Og svimmelheten har ikke vært så ille heller, så det er godt.

Nå ser jeg på fødeavdelingen på FEM.

Det er såå koselig og rørende, men noen skumle episoder også...

L har vært dårlig noen dager nå. En forkjølelse bare, med pittelitt feber.. Starkas. Men han er mye bedre enn da det begynte å bryte ut. Satser på at han er frisk nok til barnehagen i morgen. Han har hatt langhelg pga plaleggingsdager mandag og i dag. Og nå som han endelig er så godt innkjørt så vil jeg gjerne opprettholde det!

Sliter skikkelig med matlysta om dagen og en lite kreativ hjerne, så om noen har gode, sunne og ikke alt for kompliserte middagsforslag så kjør på! :Nikke:

Så på Fødeavdelingen jeg og, som tårene trillet når baby-jenta nesten døde :( Selv om vi så tidligere glimt av henne i live. Synd at det ikke er noen garanti for at det går bra med oss og våre babyer, selv om sjansen for det er stor.

Har slitt med matlysten hele svangerskapet. I dag laget jeg pølsegrateng med masse grønnsaker og makaroni. I morgen skal vi ha pannekaker :danse: Trur ikke at jeg har spist det siden før jeg ble gravid, er ikke noe jeg spiser ofte selv om det er kjempe godt!

God bedring til L! :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, det var helt forferdelig!! :-( Heldigvis går det bra i de aller fleste tilfeller! L hadde også bæsjet i fostervannet da jeg skulle føde...Fostervannet var brunt/gult/grønt. Han ble overvåket med elektrode på hodet mens han fortsatt var inni meg og da han endelig ble født var han helt lilla og livløs stakkars. Men han kom heldigvis fort til bevissthet og selv om det virket dramatisk for oss så hadde jordmor og barnepleieren full kontroll over situasjonen :)

Pølsegrateng er NAMNAM! Og pannekaker også. Det er 2 ting vi spiser ganske ofte, faktisk :) Og ellers spiser vi kjøttkaker, wok, supper, og sånn. Men jeg blir såå lei og ingenting frister lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare noen episoder siden av Fødeavdelingen at jeg lærte at babyer kan bæsje når de ennå er inni magen :P Trudde at de ikke gjorde det før etter de fikk i seg morsmelk. Så lærer jo litt av den serien ;)

Fastlegen sa at pannekaker er fyyy for gravide :kokk: + :gravid: = :sinnatagg: fordi det er en av de rettene som øker blodsukkeret mye. Men er ikke derfor jeg ikke har spist det, det har bare blitt en vane at vi ca aldri lager pannekaker eller vafler. Selv om det er veeeeeldig godt! ;) Vi lager og sånt som andre lager, er og lei. Sjekker ofte oppskrifter på nettet eller tar med meg hjem slike hefter de deler ut gratis i matbutikkene, for å bli inspirert, men blir ikke det lenger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, pannekaker som er såå godt! Men det er jo ikke sunt heller så burde uansett ikke spise det så ofte :)

Pleier også å ta med oppskrift-hefter hjem fra butikker og sånn, men så blir de bare liggende og til slutt kaster jeg de :fnise:

L er hjemme fra barnehagen i dag. Feber og snørr, stakkars... :( Får håpe det går fort over..

Jeg er ikke helt i slaget selv. Har gått å "hanglet" en stund nå..venter på at en forkjølelse skal bryte ut eller bare snu og ikke komme. Det siste hadde vært det beste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...