Kakaoen Skrevet 9. desember 2013 #601 Del Skrevet 9. desember 2013 Uff.. barseltårer er slitsomme *trøste på* Skjønner godt at det må være noen slitsomme netter. Er A plaga med magevondt siden ho skriker? Ho er helskjønn foressten. Hoppa litt i den ene eggstokken Håper det hjelper med en tur til foreldrene dine Er de i jobb eller hjemmeværende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 9. desember 2013 #602 Del Skrevet 9. desember 2013 Takk for gode tanker Vi har romm i samme etasje, ja. Det er jo lettest på alle mulige måter egentlig, bare dumt akkurat nå. L sover en blund på dagen så da er det mulig å hvile litt selv hvis lillesøster tillater det *** Kjære begynner å jobbe igjen i morgen. Dumme arbeidsgiveren vil ikke betale for permisjonen hans, så da må han bare. Vi har ikke råd til å gå uten lønn i 2 uker L skal i barnehagen da, så får tid til å kose masse med A og hvile litt. Mulig vi reiser til mine foreldre på tirsdag etter bhg hvis ikke søvnen til L blir bedre. Kjære jobber i sjåføryrket og må for sin egen og andres trygghet være opplagt og våken. Han skal bare jobbe 10 dager også får han heldigvis lang juleferie Ja var slik vi også tenkte. Håper du får til en hvil midt på dagen Fikk han ikke de to ukene etter fødsel da? Skjønner godt at du syns det er dumt. Bra at du har barnehageplass for L så får du og A kose masse og hvile. Lurt å reise til dine foreldre litt, det hjelper nok godt på. Hurra for lang juleferie Det kommer godt med for dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 9. desember 2013 Forfatter #603 Del Skrevet 9. desember 2013 Uff.. barseltårer er slitsomme *trøste på* Skjønner godt at det må være noen slitsomme netter. Er A plaga med magevondt siden ho skriker? Ho er helskjønn foressten. Hoppa litt i den ene eggstokken Håper det hjelper med en tur til foreldrene dine Er de i jobb eller hjemmeværende? Haha Dere får kjøre på med en til snart dere også synes jeg!! Så kan jeg gå rundt å være misunnelig på babymage, spark, kvalme, bekkenløsning, osv Tusen takk, vi synes jo også hun er skjønn Hun forandrer seg hver dag synes jeg.. Mamma jobber men pappa er hjemmeværende. Arbeidsskade som gjør at han ikke får lov å jobbe mer. Kroniske smerter i muskler og ledd. Så han er hjemme og overlykkelig for barnebarn-besøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 9. desember 2013 Forfatter #604 Del Skrevet 9. desember 2013 Ja var slik vi også tenkte. Håper du får til en hvil midt på dagen Fikk han ikke de to ukene etter fødsel da? Skjønner godt at du syns det er dumt. Bra at du har barnehageplass for L så får du og A kose masse og hvile. Lurt å reise til dine foreldre litt, det hjelper nok godt på. Hurra for lang juleferie Det kommer godt med for dere Nei. Arbeidsgiveren vil ikke betale for de 2 ukene..det er visst opp til hver enkelt arb.giver om de vil eller ikke. Det finnes ingen lov som krever at de skal.. Så det var dumt. Vi har rett og slett ikke råd til å miste 2 uker med lønn Ja, blir fint å ta en tur til foreldrene mine. Da har jeg mulighet til å vise frem lillegull til mange andre i slekta også, for de bor rundt i nærområdet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 9. desember 2013 Forfatter #605 Del Skrevet 9. desember 2013 Ja var slik vi også tenkte. Håper du får til en hvil midt på dagen Fikk han ikke de to ukene etter fødsel da? Skjønner godt at du syns det er dumt. Bra at du har barnehageplass for L så får du og A kose masse og hvile. Lurt å reise til dine foreldre litt, det hjelper nok godt på. Hurra for lang juleferie Det kommer godt med for dere Nei. Arbeidsgiveren vil ikke betale for de 2 ukene..det er visst opp til hver enkelt arb.giver om de vil eller ikke. Det finnes ingen lov som krever at de skal.. Så det var dumt. Vi har rett og slett ikke råd til å miste 2 uker med lønn Ja, blir fint å ta en tur til foreldrene mine. Da har jeg mulighet til å vise frem lillegull til mange andre i slekta også, for de bor rundt i nærområdet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 9. desember 2013 #606 Del Skrevet 9. desember 2013 Nei. Arbeidsgiveren vil ikke betale for de 2 ukene..det er visst opp til hver enkelt arb.giver om de vil eller ikke. Det finnes ingen lov som krever at de skal.. Så det var dumt. Vi har rett og slett ikke råd til å miste 2 uker med lønn Ja, blir fint å ta en tur til foreldrene mine. Da har jeg mulighet til å vise frem lillegull til mange andre i slekta også, for de bor rundt i nærområdet Æsj, kjedelig 2 uker uten lønn er mye så det forstår jeg godt. Så koselig å vise frem lillesøster til slektinger, kos dere masse hos foreldrene dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 12. desember 2013 #607 Del Skrevet 12. desember 2013 Kjip arbeidsgiver Jeg er meget takknemlig for samboer sin arbeidsgiver lot han få fri de 2 ukene med lønn og avspassere etterpå, jeg lå en hel uke på sykehuset og S ble jo innlagt på sykehuset den dagen han var 2 uker. Jeg taklet de tingene dårlig og alene hadde det ikke gått. Får vondt av de som må være alene så fort etter fødselen, håper det går bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 12. desember 2013 Forfatter #608 Del Skrevet 12. desember 2013 Vi klarer oss utrolig bra, men det er slitsomt å være alene hele dagen. Men det går seg til Også er jo L i barnehagen 3 dager i uka. Er hos mamma og pappa nå og de er veldig hjelpsomme, så det er godt. Jeg er så heldig som har dem ❤️ I natt sov L veldig godt og han var veldig lett å legge for kvelden! Håper virkelig han har tenkt å fortsette sånn for da er vi snart i rute med legging/soving igjen!! Men tør ikke håpe for mye enda.. Lillesøster er helt super om dagen. Hun skrek så mye de første dagene,men nå er hun mye roligere. Spiser godt og når hun først er våken er hun skikkelig kommuniserende. Lager lyder og ser på oss og omgivelsene Hun sover også bra, både natt og dag. Det er deilig Så alt i alt har vi gode dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 13. desember 2013 #609 Del Skrevet 13. desember 2013 Godt å høre at dere har gode dagen Har L vært like lett og legge nå også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 13. desember 2013 #610 Del Skrevet 13. desember 2013 Herlig at ting går så bra! flinke barna. Det må være herlig å ha foreldrene sine i nærheten som er så hjelpsomme og støttende. heldig du ara! God helg frøken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 14. desember 2013 #611 Del Skrevet 14. desember 2013 Så bra at det går bra! Høres fredelig ut God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 18. desember 2013 Forfatter #612 Del Skrevet 18. desember 2013 Ah, blir ikke så mye tid til oppdateringer her om dagen. Overgangen fra 1 til 2 barn er ganske stor. Er det ikke det ene så er det det andre, og dagene går kjempefort!! I dag har L fri fra barnehagen. Det går foreløpig bra. Han suller rundt her mens jeg sitter med A i armene. Hun trenger mye kos og nærhet. Gla L ikke er supersjalu! På mandag var helsesøster her på hjemmebesøk. A har gått opp igjen fra 3640g til 4110g siden vi kom hjem fra sykehuset. Så det er bra I går prøvde jeg å gjøre ferdig de siste julegavene på shopping senteret i byen. Men A hadde helt andre planer så jeg satt mer på ammerommet enn jeg var i butikkene. Stressende med hylende baby altså!! Men vi fikk det meste i havn, så nå mangler jeg bare en gave til bestevenninna mi som er gravid. Noen tips til hva jeg kan gi henne? Ikke mammaklær for det skal hun få arve en hel haug av Jaja, god onsdag folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 18. desember 2013 #613 Del Skrevet 18. desember 2013 Så gøy med opdatering! Høres ut som dere har det fint, selv om det er travelt til tider. Bra du fikk ordna det meste. Kan tenke meg at det ikke er bare å bare med en liten baby på handletur. Hmm.. jeg liker jo veldig godt produktene fra skinlove.no sin side, men det er kanskje litt seint å bestille nå.. Der selger de prøvepakke til både gravide og til den lille. Noen gode ammeinnlegg f.eks i ull eller de fra lilleba i bambus hadde jeg likt å få eller te, olje, olivenpaste eller sånn små glass med noe godt. Ikke ofte jeg kjøper slikt så er kjekt å få. Noen fine votter eller ei lue. Ha en fin ettermiddag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 19. desember 2013 #614 Del Skrevet 19. desember 2013 Eller kjøpe noe til venninna som ikke har med graviditeten å gjøre, musikk, bok eller lignende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 19. desember 2013 Forfatter #615 Del Skrevet 19. desember 2013 Takk for tips, dere Jeg kjøpte litt forskjellig og puttet i en eske; amme-te, sjokolade, en deilig jenteboxer og bladet Babydrøm(som inneholdt rabattkort på 25% på babyshop) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 19. desember 2013 #616 Del Skrevet 19. desember 2013 Takk for tips, dere Jeg kjøpte litt forskjellig og puttet i en eske; amme-te, sjokolade, en deilig jenteboxer og bladet Babydrøm(som inneholdt rabattkort på 25% på babyshop) Super gave! Den hadde jeg blitt veldig glad for å få Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 21. desember 2013 #617 Del Skrevet 21. desember 2013 Hvordan går det med dere oppi julekaoset?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 29. desember 2013 Forfatter #618 Del Skrevet 29. desember 2013 Her går det veldig bra. Har blitt litt mer kjent med lille jenta vår nå . Hun er veldig skjønn og den siste uka har hun begynt å smile masse!! Da knytter man mer bånd synes jeg Vi har vært en uke hos mine foreldre. Kjære var der i 3 dager. Vi har kost oss masse og mamma og pappa er fantastiske med barna. Jeg har sagt det før men jeg er utrolig heldig som har dem. De er så engasjerte. Står opp med L, tar han med ut og leker og ordner opp Julaften var kjempekoselig. Det var så mye gaver så vi lot L få nå og da igjennom dagen. Han storkoste seg med nye leker og var ganske okkupert hele dagen Lille A har litt magebesvær, stakkars... Hun trenger en del byssing og bæring.. Hun får så vondt etter hun har spist.. Jeg tror bare det er pga luft for hun blir fornøyd bare hun får prompa/bæsja. Har brukt litt Minifom og jeg synes det hjelper, men man skal jo ikke bruke det så lenge om gangen, og en gang må jo magen jobbe selv. Noen som har tips til å roe ned når det står på som verst så kom med det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 29. desember 2013 #619 Del Skrevet 29. desember 2013 Huff, stakkars lita S blir rolig av trykk på magen, som å la han ligge på magen over låret eller skulderen, og "kolikkgrepet" om du vet hvordan det er S hadde sjeldent avføring så vi bruker maltekstrakt, i blant tar vi en pause fra den men da blir han suttrete og forstoppet. Men er sikkert litt tungvindt å gi maltekstrakt når man ammer siden den må blandes med melka. Men A sliter kanskje ikke med forstoppelse? Høres ut som ei flott jul! Må være flott med så mye hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 29. desember 2013 #620 Del Skrevet 29. desember 2013 Kolikkgrepet var redningen her mer enn én gang. I tillegg brukte vi bæresjal mye (for å avlaste armene). Håper det blir bedre etter hvert! Er ikke noe gøy når de små har det vondt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå