Gå til innhold

Pandores bryllupsdagbok


Pandore

Anbefalte innlegg

Jeg og min kjære satt og gikk gjennom hvordan vi vil at vielsen skal være. Da kom jeg på at jeg kunne tenke meg å lese et dikt i kirka... Jeg synes Stein Mehren's "Jeg holder ditt hode" er så utrolig vakkert. Det kan leses under...

http://home.online.no/~arisol/dikt2.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For 2 dager siden var jeg innom blomsterbutikken og bestilte buketten min+det andre vi skal ha. Jeg endte opp med en hjerteformet bukett med gule roser, brudeslør og vriburum (?). Håper den blir bra... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært og avtalt samtaletime med fotografen, og har satt av tid til prøvetime hos frisøren... Begynner å nærme seg litt nå... Begynner å kjenne litt nerver allerede. På søndag går fristen for svar på invitasjonene ut, det er 52 som har sagt ja til nå. I dag er det 50 dager igjen til bryllupet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Gratulerer masse med huskjøp :hoppe: Så gøy!!

Og det diktet du la ut link til var jo bare nydelig da... Med det skjønne bildet over.. (passet vel bra til en babysjuk brud også?? :wink: )

GOD HELG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Den siste uka har jeg kjøpt drikkevarer på polet for 6000. Det er mye penger det. Har funnet ut at det er mat og drikke som blir den største utgiften til bryllupet. Håper at vi får en kjempebra fest, gleder meg bare mer og mer... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er en stund siden jeg har skrevet om bryllupsforberedelsene nå, så her er en liten liste over det som skal gjøres disse siste ukene:

:hjerte: Nattmat

:hjerte: Ring prest og avtal samtale

:hjerte: Skriv annonse til avis

:hjerte: Lag kirkeprogram og forside til sanghefte

:hjerte: Lag gavebok

:hjerte: Lag kjøreplan

:hjerte: Brenn flere CD'er

:hjerte: Bestill kaker på bakeri (DIA-kake)

Har vel noe mer som skal gjøres, men kommer ikke på mer akkurat nå.... Føler at det er ting jeg glemmer, men kommer sikkert på det etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Det er nesten utrolig, men nå er det faktisk bare 12 dager igjen til den store dagen. Det er 1000 tanker som svirrer rundt i hodet mitt, det meste er små detaljer som må komme i orden, for det meste er ting kommet i orden. Vi skal til samtale med fotografen på fredag og på mandag skal jeg til frisøren på prøvetime. Gleder meg sånn :) Det har nesten ikke gått opp for meg at jeg skal gifte meg om 12 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Det nærmer seg for meg også - 18. juli. Har drømt masse rart om bryllupet i natt... :o Lykke til med de siste forberedelsene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten utrolig' date=' men nå er det faktisk bare 12 dager igjen til den store dagen. Det er 1000 tanker som svirrer rundt i hodet mitt, det meste er små detaljer som må komme i orden, for det meste er ting kommet i orden. Vi skal til samtale med fotografen på fredag og på mandag skal jeg til frisøren på prøvetime. Gleder meg sånn :) Det har nesten ikke gått opp for meg at jeg skal gifte meg om 12 dager.[/quote']

kan tenka meg da e masse å tenka på! kosa deg m dei siste forberedelsena :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke mange dagene igjen. Det kjennes utrolig rart å tenke på at snart er jeg gift.. Naturligvis så er det 3 gjester som har meldt avbud nå disse siste dagene, men man må vel regne med litt frafall mot slutten. Vi blir tilsammen 57 stk, og det er slett ikke verst.

Akkurat nå sitter jeg og sliter og skriver på talen til min kjære. Det er ikke enkelt.

Var på prøvetime til frisøren i går, og jeg ble veldig fornøyd med frisyren min :) I morgen skal vi snakke med presten.... Nå er det ikke lenge igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen er dagen. Er utrolig spent, og først nå begynner nervene å komme. Det har vært mye å tenke på de siste dagene. Men nå kan jeg begynne å slappe av. Skal legge ut bilder her når dagen er over og hverdagen begynner igjen :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Lykke til i morgen! Dere får sikkert en helt fantastisk dag - håper været er like fint i morgen.

Gleder meg til å se bilder fra dagen deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

I dag er det 16 dager siden den store dagen vår, 2.juli. Det er utrolig rart å tenke på at vi nå er gift. Man har så mye man skal gjøre før et bryllup, og når dagen endelig er over så føles det som om den har gått så fort. Her er en liten beskrivelse av vår store dag: :)

Jeg sto opp litt over 8 den morgenen, og tok en dusj. Deretter pakket jeg det siste jeg skulle ha med meg. Ble hentet av forloveren min, og vi dro til frisøren. Hadde det veldig koselig hos frisøren, drakk litt champagne og pratet mens vi ble sminket og fikk satt opp håret. Ble veldig fornøyd med frisyren, selv om det var uvant å ha et titalls hårnåler i håret. Etter hvert kom også brudepiken til frisøren og fikk pyntet seg. Hun var nok litt nervøs, så det var greit at moren var der sammen med oss. Etter å ha blitt sminket ferdig, fikk jeg satt inn blomstene i håret. De hadde svigermor hentet for meg. Hun hentet samtidig buketten min og blomsterkurven til brudepiken. Buketten var bare nydelig, og jeg syntes den passet helt perfekt til meg. Så begynte jeg med påkledningen. Jeg kjente at hjertet begynte å banke ekstra fort når jeg fikk på meg kjolen, må si jeg føkte meg som ei prinsesse. Litt over klokka halv ett ble jeg hentet i brudebilen og vi kjørte til kirka.

VI kom såpass tidlig til kirka at vi måtte vente en stund før jeg gikk inn. Satt og ventet 10 minutter i bruderommet sammen med pappa og brudepiken. Da kjente jeg at jeg var ganske så nervøs. Da dørene gikk opp og jeg så min kjære stå framme i kirken, ble jeg bare så utrolig lykkelig. Det var vanskelig å konsentrere seg om noe annet enn han. Husker nesten ikke hvem som var i kirka ellers.... ( heldigvis har vi fått filmet alt...) Selve seremonien var kjempefin. Alt gikk som det skulle, både med solosang og ekteskapsinngåelse. Det var en stor opplevelse å gå ut av kirka og være mann og kone.

Bryllupsfesten startet klokka 17, og den var virkelig vellykket. Hadde koldtbord, så det ble ikke så stivt. Været var kjempebra den dagen, så gjestene hadde mulighet til å strekke litt på beina og få litt frisk luft innimellom taler og sanger. Jeg og min kjære holdt tale til hverandre, og det gikk veldig bra. Fikk mye skryt for talene etterpå. Etter maten så var det dessert. Deretter ble det en litt lengre pause før vi danset brudevalsen til Leonard Cohen's "Take this waltz". Tror mange ble overrasket over at vi danset, ingen av oss er særlig flink til å danse. Etter valsen ble det skjæring av kake, deretter kakespising og mer dans. Det virket som om gjestene koste seg skikkelig. Vi hadde et hovedbord+6 småbord, og det var vellykket. Hadde truffet bra med bordplasseringen.

Klokka 01 dro jeg og min kjære fra festen. Var utrolig sliten, så vi fant ut at vi skulle dra. Vi tok drosje til hotellet der vi skulle tilbringe natten. Festen fortsatte til klokka var 05 på morgenen. Alt i alt så var det en utrolig dag. Gled dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...