Gjest badeand1 Skrevet 9. juli 2013 #5801 Skrevet 9. juli 2013 Småting du liksom. Det hørtes jo ikke ut som er bare-bare når du skader seg selv så mye da. Og grattis med det nye stedet da! Eller slitan.. kanskje? Møbler + småting. Slitan..? hva betyr det.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 9. juli 2013 Forfatter #5802 Skrevet 9. juli 2013 Åh, takk! Har du googla, eller er du bare god i engelsk? Google, er ikke noe flink i engelsk, men jeg dobbeltsjekket det, så ganske sikker på at det er riktig.
Tusenpusen Skrevet 9. juli 2013 #5803 Skrevet 9. juli 2013 Møbler + småting. Slitan..? hva betyr det. Joa, møbler og småting. Men jeg ville ikke kalt verken maling, montering eller slikt for småting heller. Med mindre det bare er én liten sak som skal sittes sammen da. En helt ny leil. tar tid å flytte inn i. Og slitan..? Har du ikke hørt det før?! Hihi! Vel, for eksempel hvor noen har klippet seg nylig, så kan man si; " Slitan (med ny frisyre)! " Men ikke sant, det betyr egentlig SLIT AN UT!
orgus Skrevet 9. juli 2013 #5804 Skrevet 9. juli 2013 Det som er farlig med å diskutere nyere populærmedia. Alltid noen som blir spoilet. Ja, først har du de som har lest alle bøkene, så de som har sett den på amerikansk tv/lastet ned, norsk tv, de som har kommet halvveis inn i andre sesongen, ooog de som ikke har rukket å starte enda
Gjest badeand1 Skrevet 9. juli 2013 #5805 Skrevet 9. juli 2013 Joa, møbler og småting. Men jeg ville ikke kalt verken maling, montering eller slikt for småting heller. Med mindre det bare er én liten sak som skal sittes sammen da. En helt ny leil. tar tid å flytte inn i. Og slitan..? Har du ikke hørt det før?! Hihi! Vel, for eksempel hvor noen har klippet seg nylig, så kan man si; " Slitan (med ny frisyre)! " Men ikke sant, det betyr egentlig SLIT AN UT! Slitan høres jo bare ut som sliten. Gir ingen mening! Er det dialekt?
Singha Skrevet 9. juli 2013 #5806 Skrevet 9. juli 2013 Tipper Tusenpusen er John Olav Nilsen. Han liker å virke mystisk.
Tusenpusen Skrevet 9. juli 2013 #5807 Skrevet 9. juli 2013 Også hvis noen har bursdag og.. Så kan man si " Slitan med bursdagen, lille venn! "
Tusenpusen Skrevet 9. juli 2013 #5808 Skrevet 9. juli 2013 Slitan høres jo bare ut som sliten. Gir ingen mening! Er det dialekt? Klart det er dialekt! Og det ligges jo en del trykk på A'en, så det høres jo ikke så veldig likt ut egentlig.
Tusenpusen Skrevet 9. juli 2013 #5809 Skrevet 9. juli 2013 Tipper Tusenpusen er John Olav Nilsen. Han liker å virke mystisk. Han liker å virke som, men han ér jo byens minst mystiske person da. Og det er gjenganger at han drikker seg dritings og blir kastet ut av stedet, etter å ha veltet noen bord og plaget nok folk som sitter rundt. Men han får jo komme inn igjen da en annen gang. Som oftest på Folk og Røvere, men også litt på Viktoria innimellom.
Tusenpusen Skrevet 9. juli 2013 #5810 Skrevet 9. juli 2013 Men joda, det KAN jo være meg det, like mye som hvem som helst annen.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 9. juli 2013 Forfatter #5811 Skrevet 9. juli 2013 Han liker å virke som, men han ér jo byens minst mystiske person da. Og det er gjenganger at han drikker seg dritings og blir kastet ut av stedet, etter å ha veltet noen bord og plaget nok folk som sitter rundt. Men han får jo komme inn igjen da en annen gang. Som oftest på Folk og Røvere, men også litt på Viktoria innimellom. Altså, det går ann å drikke mindre, fy skam deg!
QueenOfTheSidewalk Skrevet 9. juli 2013 Forfatter #5812 Skrevet 9. juli 2013 Er det noen som er elektriker her? Det er jordingsfeil og jeg vet hvor den er, men jeg må ha på den tingen som det er feil i. Jeg trykket på den pipegreia, er det farlig nå å sette på vannet og ta i det? En sa jeg kunne dø av det.
Singha Skrevet 9. juli 2013 #5813 Skrevet 9. juli 2013 Tror ikke noen kan gi deg et svar basert på den forklaringen der. Elektriker eller ei.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 9. juli 2013 Forfatter #5814 Skrevet 9. juli 2013 (endret) Tror ikke noen kan gi deg et svar basert på den forklaringen der. Elektriker eller ei. Joda De kan iallefall si om det gjelder hele huset (at man får strømmen i seg) eller om det bare er i nærheten av jordingsfeilen. Endret 9. juli 2013 av Evilposelos
Tusenpusen Skrevet 9. juli 2013 #5815 Skrevet 9. juli 2013 Er det noen som er elektriker her? Det er jordingsfeil og jeg vet hvor den er, men jeg må ha på den tingen som det er feil i. Jeg trykket på den pipegreia, er det farlig nå å sette på vannet og ta i det? En sa jeg kunne dø av det. Vel, så lenge du får slått på den greien uten at strømmen ryker da, så kan du jo bruke den? Er det en vannkoker det er snakk om? Du kan nok ikke dø av det, men om det er en jordingsfeil, så kan du få støt av den, da spenningen går rundt i hele greien. Det griller jo som regel alle komponentene og tar fyr til slutt da, så det er ikke veldig anbefalt ?
Tusenpusen Skrevet 9. juli 2013 #5816 Skrevet 9. juli 2013 Altså, det går ann å drikke mindre, fy skam deg! Folkeskikk er undervurdert i disse dager.
Singha Skrevet 9. juli 2013 #5819 Skrevet 9. juli 2013 Tror ikke håret mitt passer til langt. Ikke jeg heller, forøvrig. Det henger stygge tuster nedover ørene og brillene allerede. Argh.
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 9. juli 2013 #5820 Skrevet 9. juli 2013 er Tusenpusen ein mann?! Singha; kort!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå