Gå til innhold

DET HETER IKKE DET!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det heter KANNARI!

Anonymkode: db346...ff7

Her sier vi bikkjeøyan.

Anonymkode: b01fd...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fordeler og bakdeler !

Kqn ikke folk sfå med seg at bakdeler sitter man på, mens det motsatte av fordeler er ulemper? 

Anonymkode: 374ba...3e5

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordeler og bakdeler !

Kqn ikke folk sfå med seg at bakdeler sitter man på, mens det motsatte av fordeler er ulemper? 

Det er nok et tapt slag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Arabella skrev:

Det er nok et tapt slag. 

Ingen slag er tapte når det gjelder språk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som er opptatt av godt språk, må stå på. "Hvem teller vel de tapte slag på seierens dag?" :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine kjepphester er "både ..., men (også) ..." som visst er enerådende både i skrift og tale. Jeg fatter ikke at folk ikke forstår at dette er riv, ruskende feil. Det heter "både - og", og "ikke bare - men (også)". "Både" binder sammen, inkluderer. "Men" adskiller.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, Arabella skrev:

En av mine kjepphester er "både ..., men (også) ..." som visst er enerådende både i skrift og tale. Jeg fatter ikke at folk ikke forstår at dette er riv, ruskende feil. Det heter "både - og", og "ikke bare - men (også)". "Både" binder sammen, inkluderer. "Men" adskiller.

Noen kommer med både.... og glemmer eller utelater og..... På samme måte som enten eller......der rller blir sløyfet. Mye rart både temamessig og språklig her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dødsbra. Dødsfin.

Hvordan kan noe være dødsbra eller dødsfint?                                                                                 (Joda, døden kan være fin når den døende eller den døde har lid mye og er gammel, men her bruker folk døds... om noe som slett ikke er dødt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hva er greia med å skrive BHG? Ser ellers tilsynelatende oppgående mennesker besudle innleggene sine med denne griseteite forkortelsen. Ikke bare er den unødvendig (ærlig talt, ordet er ni bokstaver langt og ikke i nærheten av vanskelig å stave eller uttale), gir lite mening isolert sett (hage forkortet HG?), men ser heller ikke folk gjøre tilsvarende med ungdomsskole (USL), politistasjon (PSS) eller sykehus (SHS).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser stadig vekk at folk skriver prevansjon, og jeg river meg i håret hver gang jeg ser det. Det heter prevensjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Shinigami skrev:

Ser stadig vekk at folk skriver prevansjon, og jeg river meg i håret hver gang jeg ser det. Det heter prevensjon.

Det er i det minste ikke pangsjon, som man ser av og til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Jeg ser støtt og stadig folk skrive "bekymringsverdig". Det er ikke et ord, finnes ikke i noen ordbok. "Bekymringsfull(t)" heter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Intrisert, konfertabel og det er får varmt ute. Jeg bommer vær gang, og jeg har hvert i syden. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Jeg har sett det så utrolig ofte i det siste, og skjønner ikke helt hva som er greia: Nei, det heter ikke gulerot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det heter ikke legimitasjon men legitimasjon. Virker som alle sier legimitasjon i Ålesund, til og med rektoren på skolen min sa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det heter heller ikke "stille spørsmålstegn ved", men "sette spørsmålstegn ved" eller "stille spørsmål ved"

Endret av Hapi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, Pearl2.0 skrev:

Intrisert, konfertabel og det er får varmt ute. Jeg bommer vær gang, og jeg har hvert i syden. 

Var det i fjord du var i syden?

Anonymkode: 4d9ba...e54

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...