Gå til innhold

DET HETER IKKE DET!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det skrives RUMPE! Ikke rompe! Rumpe! Får helt mark når jeg leser rompe og det er MANGE som skriver det. Knurr. De samme folka skriver ofte værre og værst. Irriterende å lese det også. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 18. februar 2016 at 15.21, Brimi skrev:

Det heter BØNDER ikke BØNNER!!!

Bønder i tomat? Evt. tomatbønder😂 Tuller bare, skjønner hva du mener👍

Får litt noia av den reklamen der de sier "de elsker PÅ å lage mat" 😱

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sofw skrev:

Bønder i tomat? Evt. tomatbønder😂 Tuller bare, skjønner hva du mener👍

Får litt noia av den reklamen der de sier "de elsker PÅ å lage mat" 😱

Hehe, for en kannibal er sikkert bønder i tomatsaus en delikatesse. :hoho: Tomatbønder likeså. :fnise: 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Caelyn skrev:

Ser bare oftere og oftere at folk skriver DEMS, ikke DERES :opplyser:

"Vårs" og "vårses" er enda verre! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MapleSirup skrev:

"Vårs" og "vårses" er enda verre! 

"Minses" og "dinses" finst au.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem bil, hvordan farge osv er også grenseløst irriterende. ikke minst hun/henne og de/dem-feil. Bah!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Salka skrev:

Hvem bil, hvordan farge osv er også grenseløst irriterende. ikke minst hun/henne og de/dem-feil. Bah!

Opplevde også en dame som jobbet på en kafe som presterte å si: "Hva brød skal du ha?" :sprettoy: *Grøss*

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat

HVEM FAEN AV DERE ER DET SOM SKRIVER RENT BOKMÅL OGSÅ "galE"..!!?!? "Hva er galE"? "Er dette galE"?  "Det er jo ikke så galE" - DET HETER GALT. GAL-T!! T! T! T!  Skjønner du???!! T!! T! T! T!T!! T! T! T!T!! T! T! T!T!! T! T! T! Ikke galEEEEEE Jævla GalEEEEEE motherfucker!! ..... .. .. OK. I'm done. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, cheshirecat skrev:

HVEM FAEN AV DERE ER DET SOM SKRIVER RENT BOKMÅL OGSÅ "galE"..!!?!? "Hva er galE"? "Er dette galE"?  "Det er jo ikke så galE" - DET HETER GALT. GAL-T!! T! T! T!  Skjønner du???!! T!! T! T! T!T!! T! T! T!T!! T! T! T!T!! T! T! T! Ikke galEEEEEE Jævla GalEEEEEE motherfucker!! ..... .. .. OK. I'm done. 

22 40 00 40 er en døgnåpen krisetelefon for mennesker som er i følelsesmessig eller eksistensiell krise,

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
1 minutt siden, Vox_populi skrev:

22 40 00 40 er en døgnåpen krisetelefon for mennesker som er i følelsesmessig eller eksistensiell krise,

Takk for omtanken, men jeg har rødvinen min. God påske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Vox_populi skrev:

22 40 00 40 er en døgnåpen krisetelefon for mennesker som er i følelsesmessig eller eksistensiell krise,

Really? Kan man bare ringe midt på natten og spørre om Kirkegaard, eksistensialisme og om Nietzche tok feil?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, ambivalentReaction skrev:

Really? Kan man bare ringe midt på natten og spørre om Kirkegaard, eksistensialisme og om Nietzche tok feil?

Ja, da er du midt i målgruppa. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter ikke TROSSALT! Dette ser jeg et par hundre ganger om dagen (nå ja, litt overdrevet). 

Det ytre av kvinnens kjønnsorgan heter VULVA! Det heter IKKE vagina. Vagina er det samme samme som skjede.

Det heter ikke "vær" gang. Det heter ikke "har hvert".

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Arabella skrev:

Det heter ikke TROSSALT! Dette ser jeg et par hundre ganger om dagen (nå ja, litt overdrevet). 

Med mindre de snakker om en type salt man bruker i religiøse ritualer.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En gang for lenge siden så jeg et innlegg på KG der det stod "intrisert" som i "interessert". 

Også irriterer jeg meg grønn over "dems" i stedet for "deres", jeg har til og med opplevd å bli misforstått når jeg sier "deres" muntlig, for vedkommende tror da at jeg mener "du og de" og ikke noen andre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rossin
49 minutter siden, Sasandra skrev:

En gang for lenge siden så jeg et innlegg på KG der det stod "intrisert" som i "interessert". 

Også irriterer jeg meg grønn over "dems" i stedet for "deres", jeg har til og med opplevd å bli misforstått når jeg sier "deres" muntlig, for vedkommende tror da at jeg mener "du og de" og ikke noen andre. 

"Dems" er en kjempefin form, synes jeg. Som du selv sier, så kan "deres" misforstås i enkelte tilfeller - så hvorfor ikke omfavne "dems"? Er ikke en av kjepphestene til de som er aktive i denne tråden, at det norske språket forfaller og at det går ut over kommunikasjonen? For eksempel river mange seg i håret over at folk ikke lenger skiller mellom "skjede" eller "kjede". Blir det ikke det samme med deres/dems?

(Jeg vet at "dems" ikke er korrekt i bokmål, men det er ikke slik at skriftspråket skal diktere måten vi snakker på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rossin skrev:

"Dems" er en kjempefin form, synes jeg. Som du selv sier, så kan "deres" misforstås i enkelte tilfeller - så hvorfor ikke omfavne "dems"? Er ikke en av kjepphestene til de som er aktive i denne tråden, at det norske språket forfaller og at det går ut over kommunikasjonen? For eksempel river mange seg i håret over at folk ikke lenger skiller mellom "skjede" eller "kjede". Blir det ikke det samme med deres/dems?

(Jeg vet at "dems" ikke er korrekt i bokmål, men det er ikke slik at skriftspråket skal diktere måten vi snakker på).

Hvorfor omfavne dems når det bare bruker i noen få dialekter? På min dialekt sier man deses (dises), men tviler egentlig på at jeg kommer til å omfavne det skriftlig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rossin skrev:

"Dems" er en kjempefin form, synes jeg. Som du selv sier, så kan "deres" misforstås i enkelte tilfeller - så hvorfor ikke omfavne "dems"? Er ikke en av kjepphestene til de som er aktive i denne tråden, at det norske språket forfaller og at det går ut over kommunikasjonen? For eksempel river mange seg i håret over at folk ikke lenger skiller mellom "skjede" eller "kjede". Blir det ikke det samme med deres/dems?

(Jeg vet at "dems" ikke er korrekt i bokmål, men det er ikke slik at skriftspråket skal diktere måten vi snakker på).

Dems er vel et dialektord? Ser i alle fall ut som noen med et særs dårlig språkforståelse på trykk. 

 

10 timer siden, Arabella skrev:

Det heter ikke TROSSALT! Dette ser jeg et par hundre ganger om dagen (nå ja, litt overdrevet). 

Det ytre av kvinnens kjønnsorgan heter VULVA! Det heter IKKE vagina. Vagina er det samme samme som skjede.

Det heter ikke "vær" gang. Det heter ikke "har hvert".

Fint at du påpeker hva det ikke heter, men en påminnelse om hva det heter, det savner jeg. 

Anonymkode: 374ba...3e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...