Gå til innhold

DET HETER IKKE DET!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har også observert disse variantene. Jeg tror at mange ikke vet at det faktisk heter nachspiel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mens man er inne på teite forkortelser: Ser også at "tar inch" er en gjenganger. Jeg måtte ærlig talt lese innlegget et par ganger før jeg skjønte hva det skulle bety, første gangen jeg så det. :P

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Okapi skrev:

Mens man er inne på teite forkortelser: Ser også at "tar inch" er en gjenganger. Jeg måtte ærlig talt lese innlegget et par ganger før jeg skjønte hva det skulle bety, første gangen jeg så det. :P

Hva skal det bety?

Anonymkode: f8389...d03

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal det bety?

Anonymkode: f8389...d03

Initiativ.

"Kan være bedre å sitte i rommet sammen han spiller å du gjøre ditt, å så snakke om hvor mye tid dere vil bruke på dere tid. Jeg kan ta inch av og til spesielt vist jeg kjeder meg, og han kan ta inch å komme til meg. Men det er som regel etter alenetid behovet er dekket."

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Okapi skrev:

Initiativ.

"Kan være bedre å sitte i rommet sammen han spiller å du gjøre ditt, å så snakke om hvor mye tid dere vil bruke på dere tid. Jeg kan ta inch av og til spesielt vist jeg kjeder meg, og han kan ta inch å komme til meg. Men det er som regel etter alenetid behovet er dekket."

Takk! Uten noen kontekst hadde jeg ikke klart å gjette meg frem til hva det skulle kunne være en forkortelse for. 

Anonymkode: f8389...d03

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎16‎.‎01‎.‎2016 at 12.04, AnonymBruker skrev:

Jobber i helsevesenet, med bl.a. fagpersonell som ofte er eksperter/høyt utdannede innenfor psykiatri og traumebehandling. At få eller ingen av de har hørt om hebefili, og bare skjærer alt under én kam og kaller det pedofili er noe som irriterer meg litt - det er som å kalle alle nettbredd for iPad eller alle hybridbiler for Prius. Dere er profesjonelle, dere har utdanning, lær dere terminologien og verdsett det ordforrådet dere har til rådighet!

Anonymkode: d4c6c...42d

Skjærer alt OVER èn kam:-)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg irriterer meg over at alle skriver  fy fan når det heter fy faen

Anonymkode: 0776d...8ed

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1/15/2016 at 18.53, Arabella skrev:

 Feil bruk av "hverandre". Dette ser jeg relativt ofte. Et eksempel fra i dag: "Tror ikke vi helt forsto hva hverandre mente."

"Hverandre" er et resiprokt pronomen og kan ikke brukes som subjekt i en setning.

okey? :)

Anonymkode: 5f90a...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Hjertet mitt knuses litt etter litt av alle disse som bruker "hvem" der det skal være "hvilken". Muntlig er ille nok, men forleden kom jeg over en her inne som skrev det. Hun skrev det!

Har også en kollega som konsekvent sier "which" selv om ordet han er ute etter er "who". Hver gang han refererer til meg med "which" har jeg så lyst til å rope ut at jeg ikke er en gjenstand. Igjen, enda verre når det skrives. Han gjør det også.

Det knuste hjertet mitt blør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24/01/2016 at 16.39, Gosa skrev:

Hjertet mitt knuses litt etter litt av alle disse som bruker "hvem" der det skal være "hvilken". Muntlig er ille nok, men forleden kom jeg over en her inne som skrev det. Hun skrev det!

Har også en kollega som konsekvent sier "which" selv om ordet han er ute etter er "who". Hver gang han refererer til meg med "which" har jeg så lyst til å rope ut at jeg ikke er en gjenstand. Igjen, enda verre når det skrives. Han gjør det også.

Det knuste hjertet mitt blør.

Hvem dag? Hvem hund? Hvem bil? Ja, jeg tror jeg så den tråden du nevner. Jeg blir så mutt, klør i fingrene, må si noe! :fnise:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter ikke mest sannsynligvis! Enten mest sannsynlig, eller sannsynligvis!

Forsovet og for så vidt betyr på ingen måte det samme! Er det virkelig så vanskelig?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det heter ikke pangsjon, men pensjon. Det blir som å betale med panger isteden for penger, og å si at noen er pan isteden for pen..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, acetosella skrev:

Det heter ikke pangsjon, men pensjon. Det blir som å betale med panger isteden for penger, og å si at noen er pan isteden for pen..

Nei, det kan ikke sammenlignes. Det er vanlig å uttale ordet som pangsjon, og dermed er det lett å tro at det skrives slik også. Ingen sier panger eller pan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får mark når jeg hører psykRiater, psykRiatri osv. Det er ingen r inni der!!

Anonymkode: 9b386...c59

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Vox_populi skrev:

Nei, det kan ikke sammenlignes. Det er vanlig å uttale ordet som pangsjon, og dermed er det lett å tro at det skrives slik også. Ingen sier panger eller pan.

Halve poenget er at det er feil uttalelse av ordet "pensjon". Det skrives pensjon og uttales pensjon, og burde ikke være en vanlig uttalemåte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, acetosella skrev:

Halve poenget er at det er feil uttalelse av ordet "pensjon". Det skrives pensjon og uttales pensjon, og burde ikke være en vanlig uttalemåte.

Tull. Se i ordbøkene før du skriver. F.eks. Bokmålsordboka:
pensjon m1 (også utt pang-; fr., av lat. 'betaling')

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vox_populi skrev:

Tull. Se i ordbøkene før du skriver. F.eks. Bokmålsordboka:
pensjon m1 (også utt pang-; fr., av lat. 'betaling')

And I stand corrected, beklager.

Kan fortsatt ikke la vær å irritere meg, selv om jeg nå vet det er en legitim uttalemåte:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, acetosella skrev:

Kan fortsatt ikke la vær å irritere meg, selv om jeg nå vet det er en legitim uttalemåte:fnise:

Enig, "pangsjon" ser ganske hjelpeløst ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...