Butter Skrevet 4. juni #5181 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (På 1.6.2024 den 9.48): Helt enig. Tantunger er like ille, og onklunger er verst av alt. Anonymkode: 0abde...a1e Vet ikke om du sikter til tantunger uten «e» eller ordet i seg selv, men både tanteunger og onkelbarn (dog ikke unger) står i bokmålsordboken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #5182 Del Skrevet 4. juni Gumor og gufar som de sier i nord. Anonymkode: 78692...38e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soleil70 Skrevet 6. juni #5183 Del Skrevet 6. juni Psykriati! Psykriater. Kommer over dette daglig på KG. Det gjør vondt i hele kroppen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #5184 Del Skrevet 6. juni Tråden din virka, ingen sier flirte lenger Anonymkode: 57370...450 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #5185 Del Skrevet 6. juni Soleil70 skrev (1 time siden): Psykriati! Psykriater. Kommer over dette daglig på KG. Det gjør vondt i hele kroppen. For ikke å snakke om psykriatriker Anonymkode: ea9b0...5bd 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soleil70 Skrevet 6. juni #5186 Del Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For ikke å snakke om psykriatriker Anonymkode: ea9b0...5bd Kjenner faktisk en som sier det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #5187 Del Skrevet 6. juni Soleil70 skrev (1 minutt siden): Kjenner faktisk en som sier det! Jeg også! Kanskje vi kjenner samme person. Anonymkode: ea9b0...5bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #5188 Del Skrevet 7. juni Det heter ikke at du har lagt på sofaen. Du har ligget! Å ligge og å legge er to forskjellige ord! Hører ofte folk slenge på et si på slutten av en setning. "Nå har du vært skikkelig flink, si." Hvor kommer dette fra? Hva betyr det? Hvem skal si hva, og til hvem? Det høres jo helt idiotisk ut! Anonymkode: 1c02f...c41 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #5189 Del Skrevet 7. juni Butter skrev (På 4.6.2024 den 21.35): Vet ikke om du sikter til tantunger uten «e» eller ordet i seg selv, men både tanteunger og onkelbarn (dog ikke unger) står i bokmålsordboken. jeg sikter til ordetne i seg selv, og jeg liker dem ikke selv om de står i ordboken. De er infantile. Anonymkode: 0abde...a1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #5190 Del Skrevet 8. juni En foreldre. Anonymkode: 77d0f...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #5191 Del Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det heter ikke at du har lagt på sofaen. Du har ligget! Å ligge og å legge er to forskjellige ord! Hører ofte folk slenge på et si på slutten av en setning. "Nå har du vært skikkelig flink, si." Hvor kommer dette fra? Hva betyr det? Hvem skal si hva, og til hvem? Det høres jo helt idiotisk ut! Anonymkode: 1c02f...c41 Begge disse tingene du påpeker er ting som kommer av folks dialekt. I noen dialekter sier de faktisk lagt istedenfor ligget. Derfor kan det være at folk også skriver det. Det å putte på si på slutten av setningen er vel en ting som gjøres mye enkelte steder, men det er vel også en veldig lokal ting. Jeg vet at det gjøres, jeg har hørt det, men det er ingen rundt der jeg bor som sier det. Anonymkode: 3c838...f11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni #5192 Del Skrevet 10. juni Sakt. Det uttales sånn, men skrives sagt! Anonymkode: 7c5ea...e6e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni #5193 Del Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 1.24): Det heter ikke at du har lagt på sofaen. Du har ligget! Å ligge og å legge er to forskjellige ord! Hører ofte folk slenge på et si på slutten av en setning. "Nå har du vært skikkelig flink, si." Hvor kommer dette fra? Hva betyr det? Hvem skal si hva, og til hvem? Det høres jo helt idiotisk ut! Anonymkode: 1c02f...c41 Jeg har lagt på sofaen! Det er dialekt. Anonymkode: 14bef...78e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiaMe Skrevet 11. juni #5194 Del Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har lagt på sofaen! Det er dialekt. Anonymkode: 14bef...78e Men det heter likevel ikke det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni #5195 Del Skrevet 11. juni On 6/10/2024 at 6:08 PM, AnonymBruker said: Jeg har lagt på sofaen! Det er dialekt. Anonymkode: 14bef...78e Spørs jo om man snakker om skriftspråk eller talemål her. Hadde ikke brydd meg om folk sa det (finnes sikkert dialekter der man sier eg he løggi på soffaen eller noe sånt og), men irriterer meg litt når folk skriver på den måten. Anonymkode: 8abcc...639 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 12. juni #5196 Del Skrevet 12. juni Ikke akkurat feil, men jeg ser en del som skriver min søsters/brors datter/sønn istedenfor min niese/nevø. Er det at de ikke vet ordet eller hva? Det er jo noe tungvint ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni #5197 Del Skrevet 12. juni Peanut skrev (18 minutter siden): Ikke akkurat feil, men jeg ser en del som skriver min søsters/brors datter/sønn istedenfor min niese/nevø. Er det at de ikke vet ordet eller hva? Det er jo noe tungvint ellers. Kanskje en dialektting? På min dialekt brukes ikke niese/nevø i det hele tatt, men jeg vet jo at det heter det. Anonymkode: 5603e...b38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 12. juni #5198 Del Skrevet 12. juni 3 hours ago, AnonymBruker said: Kanskje en dialektting? På min dialekt brukes ikke niese/nevø i det hele tatt, men jeg vet jo at det heter det. Anonymkode: 5603e...b38 Det kan det jo være 🫢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni #5199 Del Skrevet 12. juni Hvem har stjelt min blyant finn en feil Anonymkode: 57370...450 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni #5200 Del Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvem har stjelt min blyant finn en feil Anonymkode: 57370...450 stjålet Anonymkode: 5603e...b38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå