Brimi Skrevet 21. september 2015 #1801 Del Skrevet 21. september 2015 Huff, gruer meg til å fullføre VGS (må ta norsk). Jeg har i hvertfall lært en del her, selv om jeg tror jeg har glemt det meste :-p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 22. september 2015 #1802 Del Skrevet 22. september 2015 Leste en tråd her. Det var en som lurte på om han skulle "forfølge drømmen" sin. Hva er gale med det da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 22. september 2015 #1803 Del Skrevet 22. september 2015 Hva er gale med det da? Man følger drømmen sin. Forfølge har ikke samme betydning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 22. september 2015 #1804 Del Skrevet 22. september 2015 Leste nettopp en tråd om tips til julegaver for en som har dårlig økonomi. Man har dårlig råd. Man kan ha rot i økonomien, eller at man ønsker å få en bedre økonomi, eller at det går dårlig med økonomien sin. Man kan ha stålkontroll på økonomien sin selv om man har dårlig råd - se f.eks alle på Luksusfellen etter at de har fått hjelp der de følger et stramt budsjett. De har dårlig råd, selv om de ikke lenger har rot i økonomien sin. Før de fikk hjelp hadde de råd til dyre luksusting fordi de ikke brydde seg om å ha orden i økonomien sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 22. september 2015 #1805 Del Skrevet 22. september 2015 Leste nettopp en tråd om tips til julegaver for en som har dårlig økonomi. Jeg ser ingenting galt her, språklig sett? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #1806 Del Skrevet 22. september 2015 Jeg ser ingenting galt her, språklig sett? Tror hun mener at setningen høres ut som at noen ønsker tips om julegaver til en venn som har dårlig økonomi Ikke at noen har dårlig økonomi og ønsker tips til billige julegaver (som tråden handler om).Anonymous poster hash: 8c0b4...d60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 22. september 2015 #1807 Del Skrevet 22. september 2015 Tror hun mener at setningen høres ut som at noen ønsker tips om julegaver til en venn som har dårlig økonomi. Ikke at noen har dårlig økonomi og ønsker tips til billige julegaver (som tråden handler om). Det er jeg ikke enig i. julegaver til en som har dårlig økonomi = gaver som den fattige skal få julegaver for en som har dårlig økonomi = gaver som den fattige har råd til å kjøpe for å gi bort 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #1808 Del Skrevet 22. september 2015 Jeg ser ingenting galt her, språklig sett? Dårlig råd. Anonymous poster hash: 0cb38...674 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #1809 Del Skrevet 22. september 2015 Søppelsekk, ikke "søplesekk". Anonymous poster hash: b4218...2c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 22. september 2015 #1810 Del Skrevet 22. september 2015 Dårlig råd. Å ha god råd eller ha dårlig råd er da helt normal uttrykksmåte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 22. september 2015 #1811 Del Skrevet 22. september 2015 Å ha god råd eller ha dårlig råd er da helt normal uttrykksmåte? Ja, men er det dårlig økonomi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 22. september 2015 #1812 Del Skrevet 22. september 2015 Tror hun mener at setningen høres ut som at noen ønsker tips om julegaver til en venn som har dårlig økonomi Ikke at noen har dårlig økonomi og ønsker tips til billige julegaver (som tråden handler om).Anonymous poster hash: 8c0b4...d60 Jeg mener at man ikke kan bruke uttrykket "dårlig økonomi" når man mener at man har dårlig råd. Det er ikke synonymer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 22. september 2015 #1813 Del Skrevet 22. september 2015 Min mening om dette: Dårlig råd er når det er (for) lite inntekter til å mestre utgiftene, mens dårlig økonomi er dårlig styring av inntektene, uavhengig av mengden penger inn. Det er ikke skarpe skiller, men det er skiller. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 22. september 2015 #1814 Del Skrevet 22. september 2015 Min mening om dette: Dårlig råd er når det er (for) lite inntekter til å mestre utgiftene, mens dårlig økonomi er dårlig styring av inntektene, uavhengig av mengden penger inn. Det er ikke skarpe skiller, men det er skiller. Da er nå i hvert fall enige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 22. september 2015 #1815 Del Skrevet 22. september 2015 Min mening om dette: Dårlig råd er når det er (for) lite inntekter til å mestre utgiftene, mens dårlig økonomi er dårlig styring av inntektene, uavhengig av mengden penger inn. Det er ikke skarpe skiller, men det er skiller. Du mener altså at en med god økonomi godt kan være en fattig stakkar, bare han har kontroll over utgiftene? Jeg er helt uenig; jeg synes at en med god økonomi nødvendigvis er rik og har god råd, og da må det samme gjelde omvendt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 26. september 2015 #1816 Del Skrevet 26. september 2015 "...kan dere vel ta i mot med en smule ydmykelse og ..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 26. september 2015 #1817 Del Skrevet 26. september 2015 (endret) Skjønner ingenting jeg.. Er dette troll? Har selv skrevet flirtet, fordi jeg har skrevet feil (altså komet borti ''i'' isteden for ''o''. Eller det å skrive forsovet... Altså, forsovet og for så vidt er to forskjellige ting.. Endret 26. september 2015 av The Lost Dreamer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 26. september 2015 #1818 Del Skrevet 26. september 2015 Skjønner ingenting jeg.. Er dette troll? Har selv skrevet flirtet, fordi jeg har skrevet feil (altså komet borti ''i'' isteden for ''o''. Eller det å skrive forsovet... Altså, forsovet og for så vidt er to forskjellige ting.. Dette forstod jeg ingenting av. Kommet borti "i" istedenfor "o"? Da blir ordet "flortet", og det er det ikke noe som heter. Jeg har sett ganske mange skrive "forsovet" når de mener "for så vidt". Hva er ditt poeng egentlig? Hva er hensikten med den første setningen? Den har ingen sammenheng med resten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 26. september 2015 #1819 Del Skrevet 26. september 2015 Man følger drømmen sin. Forfølge har ikke samme betydning. Jeg trodde man kunne skrive at man ville forfølge drømmen sin, med da selvsagt med en litt annen betydning enn å følge drømmen sin. Men det er helt feil det altså? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #1820 Del Skrevet 26. september 2015 Jeg trodde man kunne skrive at man ville forfølge drømmen sin, med da selvsagt med en litt annen betydning enn å følge drømmen sin. Men det er helt feil det altså? Det er mulig det bare er meg, men å forfølge drømmen sin høres ikke særlig hyggelig ut Anonymous poster hash: 27173...a26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå