Gå til innhold

Sprettrumpe og stramme lår til sommeren.. Noen som blir med å kjøre Butt Bible?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det SKAL jeg og. I dag skal jeg først på sats, så butt bible! SKAL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var det gjort for min del. Å trene var ikke noe gøy i dag i det hele tatt. Level 2 er så kjedelig med mange repitisjoner og mye av det samme hele tiden, men samtidig er det jo også veldig tungt. Jeg begynner å miste motivasjonen. Ikke bra :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å trene likevel. Det ble to økter i dag :)

1/5 lower og upper level 1

3/5 lower og upper level 1

10/5 lower og upper level 1

Endret av Aoki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg på sats i dag. Men ikke butt bible. men nå har jeg klikket meg hjem nye bikinier med cheeky bottom, så nå skal hvertfall rumpa bli fin til sommern :P Det er bare å stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg på sats i dag. Men ikke butt bible. men nå har jeg klikket meg hjem nye bikinier med cheeky bottom, så nå skal hvertfall rumpa bli fin til sommern :P Det er bare å stå på!

Hvor kjøpte du de? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg målt igjen.

Fra første måling 29.mars til i dag har jeg følgende resultat:

Rundt ved hoftekammen: -2cm

Rundt øverst på låret: ingen endring

Midt på rumpa: ingen endring

Nederst på rumpa: +2cm

rundt midten av låret: +1 cm

Synes det er fint å se at rumpa har blitt litt større hvertfall noen steder. Må også nevne at jeg er slank og har ikke håp om å gå ned cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Da var det gjort for min del. Å trene var ikke noe gøy i dag i det hele tatt. Level 2 er så kjedelig med mange repitisjoner og mye av det samme hele tiden, men samtidig er det jo også veldig tungt. Jeg begynner å miste motivasjonen. Ikke bra :(

Hva med å finne et annet program med færre repetisjoner? Eventuelt kjøre BB med færre repetisjoner men med tyngre vekter? BB har sykt mange reps, og derfor ser jeg det bare som en god intro til styrketrening (og fin rumpe), IKKE som et bra, langsiktig program. Å drive på med ørten repetisjoner er bortkastet tid, øk heller belastningen.

Da jeg trente BB (som erstatning for vanlig styrketrening en sommer) så jeg på videoen, men tok ikke like mange reps. Fokuserte på tyngre vekter, og litt mer pause mellom hver øvelse.

Når dere er ferdige med BB håper jeg dere går inn for å lage et bedre program for dere selv i stedetfor å kjøre BB til evig tid!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er :D noen som tør legge ut bilder av resultatet?

Anonym poster: 18cf99e2b25b245e696d483b2b5a3c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg målt igjen.

Fra første måling 29.mars til i dag har jeg følgende resultat:

Rundt ved hoftekammen: -2cm

Rundt øverst på låret: ingen endring

Midt på rumpa: ingen endring

Nederst på rumpa: +2cm

rundt midten av låret: +1 cm

Synes det er fint å se at rumpa har blitt litt større hvertfall noen steder. Må også nevne at jeg er slank og har ikke håp om å gå ned cm.

Oi, så bra at du har fåt resultater! :) Men blir man større rundt rompa av dette/får større rompe? Det har jeg ikke lyst til å få! vil bare at den skal se strammere ut...Kan jeg gjøre dette uten at rompa blir større, hva må jeg gjøre da? :)

Anonym poster: 667cd023e202d88d1217cbf3c57ccd22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så bra at du har fåt resultater! :) Men blir man større rundt rompa av dette/får større rompe? Det har jeg ikke lyst til å få! vil bare at den skal se strammere ut...Kan jeg gjøre dette uten at rompa blir større, hva må jeg gjøre da? :)

Anonym poster: 667cd023e202d88d1217cbf3c57ccd22

Tror det kommer an på utgangspunktet man har. Min var flat og dvask, nå er den strammere og har mer "høyde" på en måte. Fortsatt litt dvask da.. Men jeg er jo ikke i mål enda heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å finne et annet program med færre repetisjoner? Eventuelt kjøre BB med færre repetisjoner men med tyngre vekter? BB har sykt mange reps, og derfor ser jeg det bare som en god intro til styrketrening (og fin rumpe), IKKE som et bra, langsiktig program. Å drive på med ørten repetisjoner er bortkastet tid, øk heller belastningen.

Da jeg trente BB (som erstatning for vanlig styrketrening en sommer) så jeg på videoen, men tok ikke like mange reps. Fokuserte på tyngre vekter, og litt mer pause mellom hver øvelse.

Når dere er ferdige med BB håper jeg dere går inn for å lage et bedre program for dere selv i stedetfor å kjøre BB til evig tid!

Jeg er veldig nybegynner når det kommer til styrketrening. Tidligere har jeg gjort Jillian Michaels 30 day shred (kun level 1) og litt ymse treningsvideoer jeg finner på youtube, men that's it. Jeg tror ikke jeg har nok kunnskap til å lage mitt eget program, og derfor er ting som butt bible fint for meg. Av den grunn er jeg også redd for å 'tukle' med programmet, siden jeg ikke vet nok om hvor mye tyngre vekter jeg må bruke for å slippe alle repitisjonene osv.

Etter at jeg er ferdig tenkte jeg å finne et annet treningsprogram av denne typen, fordi det er trygt og enkelt :P

Tror det kommer an på utgangspunktet man har. Min var flat og dvask, nå er den strammere og har mer "høyde" på en måte. Fortsatt litt dvask da.. Men jeg er jo ikke i mål enda heller.

Det kommer nok an på utgangspunktet, ja. Jeg er litt overvektig, så jeg går ned i cm og er fornøyd med det, men om man er slank så vil jo musklene som bygges gjøre den litt større? Større eller ikke, strammere blir den nok uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ciegus

Jeg er veldig nybegynner når det kommer til styrketrening. Tidligere har jeg gjort Jillian Michaels 30 day shred (kun level 1) og litt ymse treningsvideoer jeg finner på youtube, men that's it. Jeg tror ikke jeg har nok kunnskap til å lage mitt eget program, og derfor er ting som butt bible fint for meg. Av den grunn er jeg også redd for å 'tukle' med programmet, siden jeg ikke vet nok om hvor mye tyngre vekter jeg må bruke for å slippe alle repitisjonene osv.

Det er ganske enkelt, styrketrening for oss vanlige folk er ingen vanskelig vitenskap. ;) Det er bare å øke belastningen såpass at du kun greier et antall reps som du selv synes er ok. Du må prøve deg frem, begynn f.eks med å finne hvilken belastning som gjør at du greier 10-15 reps med Butt Bible. Det skal være tungt å gjennomføre alle repsene, slik at du så vidt greier å gjennomføre siste rep. Tar du 15 reps og føler fysisk (ikke psykisk... :ler) at du kunne greid mer, så må du øke belastningen.

Du gjør ingenting "farlig" ved å tukle på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske enkelt, styrketrening for oss vanlige folk er ingen vanskelig vitenskap. ;) Det er bare å øke belastningen såpass at du kun greier et antall reps som du selv synes er ok. Du må prøve deg frem, begynn f.eks med å finne hvilken belastning som gjør at du greier 10-15 reps med Butt Bible. Det skal være tungt å gjennomføre alle repsene, slik at du så vidt greier å gjennomføre siste rep. Tar du 15 reps og føler fysisk (ikke psykisk... :ler) at du kunne greid mer, så må du øke belastningen.

Du gjør ingenting "farlig" ved å tukle på denne måten.

Jeg har lyst til å fokusere på å komme meg gjennom opplegget før jeg begynner å gjøre endringer. Men når jeg er ferdig med level 3 skal jeg prøve å lage et treningsopplegg tilpasset evnene mine :)

I dag gjorde jeg upper body level 2 og det var ganske gøy, fordi halvveis i økten byttet jeg til tyngre vekter og det gikk greit :) Neste gang prøver jeg meg med de vektene gjennom hele videoen. De er ikke supertunge de heller, 2.5 kg på hver arm, men det er dobbelt så tungt som de jeg brukte på level 1 (hvor jeg syns de var for tunge... hehe) så det er en framgang. Men push-up'ene har jeg fremdeles ingen sjangs til å klare. Det går bare ikke, kroppen min nekter å høre på meg.

På level 2 liker jeg upper body bedre enn lower body, selv om det var omvendt da jeg gjorde level 1. Rart!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne program som Butt Bible (og lignende) er jo ment for sånne som trenger et ferdig program og et opplegg for å komme seg gjennom. Hadde vi ikke trengt denne metoden og motivasjonen hadde vi jo heller ikke brukt det, da hadde vi jo laget vårt eget opplegg fra starten av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ciegus

Sånne program som Butt Bible (og lignende) er jo ment for sånne som trenger et ferdig program og et opplegg for å komme seg gjennom. Hadde vi ikke trengt denne metoden og motivasjonen hadde vi jo heller ikke brukt det, da hadde vi jo laget vårt eget opplegg fra starten av.

Det er ingenting galt med ferdige programmer, men det er ikke alle ferdige programmer som er gode, og noen er gode, men ikke gode for alle. Hvis man mister motivasjonen av et program (pga mange reps for eksempel, som er helt meningsløst) er det mye lurere å justere på programmet slik at det passer en og ikke dreper motivasjonen.

Det var altså bare et velmenende råd for å få på plass motivasjonen (som du nevner) igjen. Uten motivasjon fullfører man ikke, uansett om programmet er Butt Bible eller hjemmesnekret. Er et program drepende kjedelig pga meningsløse detaljer er det bare å endre på detaljene. ;)

Endret av Ciegus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Men min dalende motivasjon har med andre faktorer å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Joda. Men min dalende motivasjon har med andre faktorer å gjøre.

Derfor var mitt råd til Xaphan, som var drittlei alle repetisjonene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste gang med level 2 utført. Nå er den for lett for meg. Neste gang blir level 3. Gruer meg litt.. Hver gang det er opp til ny level blir jeg så støl etterpå!

29/3: sats styrkeøvelser + butt bible lower 1

31/3: butt b 1

1/4: sats styrke hele kropp

4/4 buttbible 1

6/4 buttbible 1

11/4 sats styrke hele kropp+ butt bible 1

14/4 sats styrke hele kropp

15/4 butt bible 1

17/4 noen øvelser fra butt bible 1 - ca 15 min

21/4 sats kardio + styrke, butt bible lower level 2

24/4 Butt bible level 2 (ikke alle øvelsene)

27/4 Butt bible level 2 + 40 sit-ups

1/5 Sats styrke + 2 timer lang gåtur (ca. 1 mil)

2/5 Buttbible level 2

4/5 13 minutter av butt bible level 2 (hodepine)

6/5 Butt bible lower level 2

10/5 Sats styrke

11/5 Butt bible 2 + 20 sit ups

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...