Gå til innhold

"Frivillige" eskortejenter ikke så frivillige likevel.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere tilhengere av prostitusjon her inne argumenterer for at disse eskortejentene som annonserer på nett er selvstendige jenter som gjør frivillig.

Vel, som forventet viser det seg at en stor del av annonsene på disse "seriøse" eskortesidene er det halliker som står bak.

Politiet har nettopp avslørt en hallikliga i Hamar som solgte sex fra trygdeboliger. En kunde ble også tatt for sexkjøp.

Noe å tenke på for dere menn som nærmest romantiserer dette svineriet. Og samtidig en advarsel til dere menn som tror det er umulig å bli tatt for sexkjøp......

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3592814.ece

Anonym poster: d5fc6d8421472cb6c2bfbe004c801790

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mye trist der ute, uten tvil. Dette er nok et eksempel.

Men det er jo akkurat derfor prostitusjon burde vært fullt lovlig, slik at alle prostituerte betalte skatt og var registrert til et seriøst eskortebyrå der man visste hvem eieren var etc. Nå som dette foregår i det skjulte vil det alltid være slik.

Det er den beste løsningen for de som jobber med dette, og det sier de jo selv også. "Verdens eldste yrke" vil aldri ikke forsvinne fra markedet uansett hvor mange holdningkampanjer som blir laget, så hvorfor ikke bare gjøre det lovlig?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuckman1983, den dagen du blir arbeidsledig og tropper opp for å få dagpenger sier NAV-damen gledesstrålende til deg

"Konrad er 80 år, har Downs og trenger en assistent han kan leve ut sine homoerotiske fantasier med. Vi forventer at du tar jobben."

Det blir konsekvensene av å legalisere prostitusjon.

Anonym poster: 99abb713ff0044a2819afe3617b98f61

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuckman1983, den dagen du blir arbeidsledig og tropper opp for å få dagpenger sier NAV-damen gledesstrålende til deg

"Konrad er 80 år, har Downs og trenger en assistent han kan leve ut sine homoerotiske fantasier med. Vi forventer at du tar jobben."

Det blir konsekvensene av å legalisere prostitusjon.

Anonym poster: 99abb713ff0044a2819afe3617b98f61

Det er litt vel satt på kanten må jeg si, men jeg skjønner hvor du vil. Men uansett så er det jo bedre enn menneskehandel slik det er i Norge dag, er du ikke enig? Selv om det ville vært drittjobb, er man hvertfall sikret skikkelige lønns- og arbeidsforholdog ikke minst pensjon, og jeg ville ikke risikert å fått juling av sjefen (slik dagens halliker er kjente for å gjøre mot jentene).

Å tro at man kan fjerne prostitusjon fullstendig er utrolig naivt og urealistisk, så da er lovlig prostitusjon det beste alternativet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere tilhengere av prostitusjon her inne argumenterer for at disse eskortejentene som annonserer på nett er selvstendige jenter som gjør frivillig.

Vel, som forventet viser det seg at en stor del av annonsene på disse "seriøse" eskortesidene er det halliker som står bak.

Politiet har nettopp avslørt en hallikliga i Hamar som solgte sex fra trygdeboliger. En kunde ble også tatt for sexkjøp.

Noe å tenke på for dere menn som nærmest romantiserer dette svineriet. Og samtidig en advarsel til dere menn som tror det er umulig å bli tatt for sexkjøp......

http://www.nettavise...icle3592814.ece

Anonym poster: d5fc6d8421472cb6c2bfbe004c801790

Nå var altså hallikvirksomhet og menneskehandel forbudt også før den nye sexkjøpsloven trådte i kraft i 2009, så forekomsten av hallikvirksomhet har jo ingen relevans for forbudet mot å kjøpe sex. Man trenger ikke forby bil selv om det finnes folk som kjører for fort. Er det uansvarlig kjøring man vil til livs får man sette inn ressursene på å ta fartssyndere, ikke forby bilkjøring.

Det er heller ikke riktig at alle som ikke er for å frata mennesket retten til å ta det du og andre mener er dårlige valg (for eksempel å velge å ta betalt for seksuelle tjenester) må romantisere salg av sex. Jeg har ingen illusjoner om at dette skulle være en paradisisk bransje der det ikke kan forekomme både overgrep og mennesker som tar valg de senere angrer på. Og om en bransje defineres som kriminell (slik omsetning av alkohol ble definert under forbudstiden), vil det ofte bidra til at forholdene blir råere og mer brutale for de som likevel deltar, så det er liksom ikke så rart at noen av de prostituerte kan føle behov for beskyttelse i dagens klima, noe de må betale for.

Selv før sexkjøpsloven av 2009 var hallikparagrafen et tveegget sverd for de prostituerte, for de som solgte sex ville jo som regel være både tryggere og ha en bedre hverdag om de kunne ta imot kunder i en leilighet de leide fremfor å besøke folk på hotellrommet eller bli med folk hjem, men hallikparagrafen bidro til at den som leide ut til en som tok betalt for sex faktisk kunne dømmes som hallik. Dermed ble de prostituerte nødt til å leve i konstant frykt for at noen, det være seg kunder, utpressere eller konkurrenter skulle avsløre dem slik at de mistet leiligheten og måtte ut på kort varsel.

Når jeg er mot å kriminalisere salg (eller kjøp) av sex er det fordi jeg ønsker å leve i et samfunn der styresmaktene godtar at hvert menneske skal få velge sine verdier og gå sin vei og ta sine valg i livet, også når dette innebærer å ta valg et flertall måtte oppfatte ukloke og dumme. Det er altså ikke fordi jeg mener salg av sex nødvendigvis er en omkostningsfri vei til penger og luksus. Det kan koste, for noen koster det mer enn det smaker, men dette valget får hver kvinne og mann ta selv. Det er ikke min rett å ta dette valget for andre. Og det er heller ikke din eller andres rett.

Endret av Cuckold
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gunfreak

Fuckman1983, den dagen du blir arbeidsledig og tropper opp for å få dagpenger sier NAV-damen gledesstrålende til deg

"Konrad er 80 år, har Downs og trenger en assistent han kan leve ut sine homoerotiske fantasier med. Vi forventer at du tar jobben."

Det blir konsekvensene av å legalisere prostitusjon.

Anonym poster: 99abb713ff0044a2819afe3617b98f61

Tviler på at der mange med Downs som er 80 år, da de med downs også har medfødte hjertefeil og de færreste passerer 50år, noen gjør det så klart, men sjangsen for at de blir 80 må være en ekstremt skjeldenhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at der mange med Downs som er 80 år, da de med downs også har medfødte hjertefeil og de færreste passerer 50år, noen gjør det så klart, men sjangsen for at de blir 80 må være en ekstremt skjeldenhet.

jada, men det er heller ikke poenget.

Anonym poster: 99abb713ff0044a2819afe3617b98f61

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er verdt å merke seg er at ingen har blitt bøtelagt for å ligge med en norske kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at de prostituerte har jobbet med en hallik betyr ikke nødvendigvis at det er tvang inne i bildet, hallik er jo tross alt i følge norsk lov bare en person som legger til rette for den prostituerte, og mottar penger for dette arbeidet.

Man er litt naiv hvis man tror at alle eskortekvinner selger sex frivillig.....

Er det noen som tror det da? Poenget er jo at forbud og restriksjoner ikke har noen som helst effekt. Likte forresten Cuckolds analogi, man forbyr ikke biler for at et fåtall kjører for fort, man bedriver målrettet arbeid for å stanse de få som faktisk kjører for fort, i stedet for å kollektivt avstraffe hele brukerbasen. Samme burde gjøres når det gjelder prostitusjon, politiet burde jobbe målrettet for å avdekke menneskehandel og tvang innen bransjen, mens både kjøp og salg av sex gjøres lovlig.

Det som er verdt å merke seg er at ingen har blitt bøtelagt for å ligge med en norske kvinne.

Bare kvinner som er ofrene vet du.

Endret av meh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kvinner som er ofrene vet du.

Så du nektar for at menn, og spesielt frå yngre tenåra og nedover, kan på nokon måte vera ofre for prostitusjon og liknande? Jo, sjølvsagt kan du det. Du er jo kvinne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du nektar for at menn, og spesielt frå yngre tenåra og nedover, kan på nokon måte vera ofre for prostitusjon og liknande? Jo, sjølvsagt kan du det. Du er jo kvinne.

Jeg ser det på som mer offer å betale for sex enn å få penger for sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det på som mer offer å betale for sex enn å få penger for sex.

I mine auga er det situasjonen og dei involverte som avgjer kven av dei som er offer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mine auga er det situasjonen og dei involverte som avgjer kven av dei som er offer.

Sant det.

En åtti år gammel mann som får betalt for sex av en tyve år gammel spretten jente vil kanskje ikke se på seg selv som et offer.

Men at denne frekke jenta på tyve skal få en bot for å krenke selvfølelsen til åttiåringen er jeg litt usikker på?

- jeg tror jo ikke på straff, så da er jeg kanskje litt partisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuntzilla

Det er litt vel satt på kanten må jeg si, men jeg skjønner hvor du vil. Men uansett så er det jo bedre enn menneskehandel slik det er i Norge dag, er du ikke enig? Selv om det ville vært drittjobb, er man hvertfall sikret skikkelige lønns- og arbeidsforholdog ikke minst pensjon, og jeg ville ikke risikert å fått juling av sjefen (slik dagens halliker er kjente for å gjøre mot jentene).

Å tro at man kan fjerne prostitusjon fullstendig er utrolig naivt og urealistisk, så da er lovlig prostitusjon det beste alternativet.

Så legalisering av prostitusjon vil fjerne menneskehandel og juling av sjefen?

Snakk om å være naiv og urealistisk.

Det er en haug med land som har mer liberal prostitusjonslovgivning enn Norge og de sliter med trafficking og vold mot prostituerte alle som en. Og det i enda høyere grad enn her, Norge er vel en av de minst populære destinasjonene for menneskehandel og jeg ser gjerne at det forblir slik.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thai clinch

Man har en sexkjøpslov på bakgrunn av at enkelte tvinges inn i prostitusjon. Men man tillater hijab, selv om mange tvinges til å bruke hijab. Argumentasjonshykleri kalles dette.

Endret av Thai clinch
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så kan det sikkert diskuteres at sexkjøploven kan være symbolpolitikk. Politikerne vet innerst inne at loven i stor grad ikke håndheves, men ved å innføre loven forteller de folket at de vil bekjempte menneskehandel. Når da alle tilfellene hvor en mann blir tatt for å kjøpe sex og blir bøtelagt en månedslønn, så slås dette stort opp i alle medier.

Jeg synes fortsatt at dette er noe svineri, og sexkjøpsloven kan gjerne bestå, men det må gjøres MYE mer. Bl.a. må det settes inn ressurser for å knuse de som driver med utstrakt menneskehandel og trafficing i stedet for å spane på "norske Lise" som selger sex fra sin luksuriøse leilighet på Frogner......

For øvrig er forbudet mot sexkjøp i utlandet en lov som er veldig diskutabel. Hvilken respekt får man for en lov man vet ikke blir håndhevet? Så vidt jeg vet er det kun én person i Norge som er bøtelagt for sexkjøp i utlandet og det er Bård Hoksrud, og da brukte TV2 flere tiervis av tusen for å reise etter han og avsløre hans sexkjøp.

Anonym poster: f7e2a4f638625bc5799f4e2904bf7526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du nektar for at menn, og spesielt frå yngre tenåra og nedover, kan på nokon måte vera ofre for prostitusjon og liknande? Jo, sjølvsagt kan du det. Du er jo kvinne.

Det var ironi, er bare holdningen svært mange feminister har - kvinner er så uskyldige og greie at de aldri kan gjøre vondt mot andre, bare være ofre, alt er menns feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så legalisering av prostitusjon vil fjerne menneskehandel og juling av sjefen?

Snakk om å være naiv og urealistisk.

Det er en haug med land som har mer liberal prostitusjonslovgivning enn Norge og de sliter med trafficking og vold mot prostituerte alle som en. Og det i enda høyere grad enn her, Norge er vel en av de minst populære destinasjonene for menneskehandel og jeg ser gjerne at det forblir slik.

I Tyskland er prostitusjon lovlig. Tysk politi registrerte i 2008 676 personer som hadde blitt utsatt for menneskehandel, i Norge samme år ble 41 registrert. Norge har 5 millioner innbyggere, Tyskland har 82 millioner innbyggere, altså ca 16 ganger så mange. 16*41 = 656, sammenlignet med Tysklands 676 hvis en justerer for folketall.

http://www.state.gov...2010/142760.htm

Endret av meh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...