Gå til innhold

"Frivillige" eskortejenter ikke så frivillige likevel.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest JakeGreen

Men dette er vel gammelt nytt? Ikke alt som er gull glitrer.

Interessant at Tyskland blir nevnt, for jeg husker en sak hvor en servitrise risikerte å miste dagpenger ettersom hun nektet å ta jobb på et bordell og eieren av bordellet truet med å saksøke det lokale "NAV".

Regner med historien endte "godt".

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Funky Punk

Er da vel ingen som mener at alle eskortejenter gjør dette frivillig :klo:

Det er en del jenter som gjør det frivillig, men langt ifra alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.telegraph...r-benefits.html

Her er artikkelen fra 2005. Ingen skal beskylde meg for å ikke huske godt, selv om en detalj var feil (at det var servitrisen som truet med søksmål).

:)

Jeg husker også denne saken og jeg tenkte jeg skulle linke til den, men jeg klarte ikke finne den. Så takk! :)

Håper det endte godt ja!

Anonym poster: 99abb713ff0044a2819afe3617b98f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Fuckman1983, den dagen du blir arbeidsledig og tropper opp for å få dagpenger sier NAV-damen gledesstrålende til deg

"Konrad er 80 år, har Downs og trenger en assistent han kan leve ut sine homoerotiske fantasier med. Vi forventer at du tar jobben."

Det blir konsekvensene av å legalisere prostitusjon.

Anonym poster: 99abb713ff0044a2819afe3617b98f61

Tja, vil vel tro at homofile heller kunne fått slik beskjed, da personlige egenskaper vanligvis spiller inn for enhver jobb.

I tillegg er det vel ikke sånn at et bilverksted er tvunget til å ta på seg alle jobber, eller at et utested MÅ slippe inn alle som vil inn. :)

Endret av nobilian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Det som er verdt å merke seg er at ingen har blitt bøtelagt for å ligge med en norske kvinne.

Tullprat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, vil vel tro at homofile heller kunne fått slik beskjed, da personlige egenskaper vanligvis spiller inn for enhver jobb.

I tillegg er det vel ikke sånn at et bilverksted er tvunget til å ta på seg alle jobber, eller at et utested MÅ slippe inn alle som vil inn. :)

Jeg vil tro at Konrad ikke bryr seg nevneverdig om Fuckman er homofil eller ikke. Konrad tar hva som helst, han er ikke kresen. 'Leste du forresten linken JakeGreen la ut? Jeg vil ikke ha slike regler i norge.

Anonym poster: 99abb713ff0044a2819afe3617b98f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Jeg vil tro at Konrad ikke bryr seg nevneverdig om Fuckman er homofil eller ikke. Konrad tar hva som helst, han er ikke kresen. 'Leste du forresten linken JakeGreen la ut? Jeg vil ikke ha slike regler i norge.

Anonym poster: 99abb713ff0044a2819afe3617b98f61

Nei, jeg gjorde ikke det, men bordellsaken i Tyskland har jeg lest om før.

Det er imidlertid slik at legning er noe like personlig som religion. Man truer ikke en muslim med dagpengekutt om vedkommende ikke vil jobbe på slakteri, så det finnes allerede retningslinjer/skjønn for hvilke jobber man kan påtvinges. Å bli spurt er en annen sak.

Skulle man ha legalisert, ville det fortsatt ikke vært sånn at en var pliktig til å ligge med alle som hadde penger.

Å sørge for at Konrad får sex, er uansett ikke det offentliges oppgave å sørge for, og han kan heller da ikke registreres som arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da vel ingen som mener at alle eskortejenter gjør dette frivillig :klo:

Det er en del jenter som gjør det frivillig, men langt ifra alle

Selvfølgelig fins det jenter som gjør det frivillig, og som tenker at det er lette penger å tjene.

Men kan være vanskelig å se om det er frivillig eller ikke. Tviler på at det er så vanskelig å presse en jente til det om man vet hva man skal presse med. Trusler mot familien hennes i hjemlandet, lovnader om noe bedre, få henne avhengig av dop eller rett og slett hjernevaske henne til å tro at det ikke fins noe bedre liv for henne enn dette og at ingen andre gidder å ta vare på en dritt som hun.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullprat.

Hva er det med deg? Legg frem dokumentasjon at noen har blitt arrestert for sexkjøpsloven for å ligge med en norsk kvinne!

Bare ett eneste ett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.telegraph...r-benefits.html

Her er artikkelen fra 2005. Ingen skal beskylde meg for å ikke huske godt, selv om en detalj var feil (at det var servitrisen som truet med søksmål).

:)

Nå viser det seg at denne artikkelen ikke stemte når man begynte å gå den etter i sømmene, kan finne mye om dette rundt omrking, blant annet har snopes skrevet om denne saken.

Anonym poster: 8e83cc10255bdc57d27e4ef2c71500ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Hva er det med deg? Legg frem dokumentasjon at noen har blitt arrestert for sexkjøpsloven for å ligge med en norsk kvinne!

Bare ett eneste ett!

Nope. It's on you.

Du påstår at ingen har blitt bøtelagt for å ha hatt sex med en norsk kvinne. Inntil du har dokumentert den påstanden, kaller jeg det tullprat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. It's on you.

Du påstår at ingen har blitt bøtelagt for å ha hatt sex med en norsk kvinne. Inntil du har dokumentert den påstanden, kaller jeg det tullprat.

Som jeg forteller deg, - det finnes ikke og det eksisterer ikke dokumentasjon på at en mann har blitt arrestert for å kjøpe sex av en norsk kvinne.

Endret av waco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir konsekvensene av å legalisere prostitusjon.

Neppe, man har en del jobber som krever så spesielle personlige egenskaper at Nav ikke kan pålegge folk å ta dem. Telefonsalg feks, og prostitusjon vil nok komme inn under dette.

Anonym poster: 80e341ee58680b72100f0036a443f2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Som jeg forteller deg, - det finnes ikke og det eksisterer ikke dokumentasjon på at en mann har blitt arrestert for å kjøpe sex av en norsk kvinne.

Dokumenter det..

Du kan ikke bare slenge ut påstander uten å følge opp. At DU ikke har sett dokumentasjon på det, betyr vel ikke at det er en umulighet? Eller engang en usannsynlighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dokumenter det..

Du kan ikke bare slenge ut påstander uten å følge opp. At DU ikke har sett dokumentasjon på det, betyr vel ikke at det er en umulighet? Eller engang en usannsynlighet?

Nobilian, hvor mange ganger skal jeg si det? Jeg kan dokumentere at menn har blitt arrestert for sexkjøpshandel med utenlandske damer, men jeg kan ikke bevise eller dokumentere at EN ENESTE har blitt arrestert for å kjøpe sex av en norsk dame.

Hele ideen med sexkjøpsloven er og var å begrense menneskehandel.

Men som sagt, - dersom du norske menn blir arrestert for å ligge med norske kvinner, - javel! Tro det! Jeg bryr meg ikke. =)

Endret av waco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så legalisering av prostitusjon vil fjerne menneskehandel og juling av sjefen?

Snakk om å være naiv og urealistisk.

Det er en haug med land som har mer liberal prostitusjonslovgivning enn Norge og de sliter med trafficking og vold mot prostituerte alle som en. Og det i enda høyere grad enn her, Norge er vel en av de minst populære destinasjonene for menneskehandel og jeg ser gjerne at det forblir slik.

Det tror jeg ikke det vil, men det vil nok redusere det. Mange prostituerte hadde helt sikkert valgt å jobbe for staten fremfor en hallik, og allerede der ville de fått det bedre. De har de jo sagt selv flere ganger til media, og jeg vil tro de vet best. Nå snakker jeg om norske jenter forresten.

At Norge er en av de minst populære destinasjonene vet jeg ikke noe om, men jeg bor i Oslo og ser at det har blitt mer og mer nigerianske jenter på gatene de siste årene, og det ser ikke ut som om trenden er i ferd med å snu med det første. Man kan jo ikke gå i fred på Karl Johan lenger på kveldstid uten å bli stoppet. Så vi burde også hatt en MYE strengere grensekontroll inn til landet for å unngå dette, men det får bli en annen diskusjon.

Poenget er at denne loven ikke gjør det noe bedre for jentene i det hele tatt, og hvis du har fulgt med litt på hva de selv har sagt, burde du visst det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det faktum at mange blir holdt som ubetalte slaver som kokker og servitører argument for å forby servitører og kokker?

Tvang er ulovlig og har vært det lenge. Hører om tvangsprostitusjon men aldri tvangs-snekkere, tvangs-servitører osv. Kall en spade for en spade. Slaveri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for tilhengerne av forbud. De land hvor forbud er mest utbredt er de landene som har værst forhold for kvinner og hvor overgrep er mest utbredt. Sammenhengen mellom slaveri og legalisering har ikke noe empiri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...