Gå til innhold

Det dyreste du har kostet på deg?


NullHull

Anbefalte innlegg

Hva er det dyreste smykket, make-up'en, klesplagget e.l."luxus" du noen gang har kjøpt til deg selv? Du vet når man tenker på vei ut av butikken: "Å hjelpe meg, hva var det jeg nettopp gjorde??" Og bruker resten av dagen til å fortrenge at man nesten kunne ha reddet en tredjedel av verdens befolkning for det samme beløpet :ler:

For min del tror jeg det må være da jeg ferierte på Den Dominikanske Rep. for et par år siden og kom hjem med en diger diamantring til 4500 kroner + et smykke til en tusenlapp. Og ja, det var ekte saker kjøpt i ekslusiv butikk. Har fått takstert hærligheten i Norge og viste seg at her hadde jeg nok måttet betale 3500,- mer :sjarmor:

Ellers kjøpte jeg en gang en kåpe til 2500, bruker vanligvis knapt så mye på klær i året jeg! :ler: Handler lite, men eksklusivt jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Myumi

I nyere tid så er det nok kåpen min i lammeskinn kjøpt på Paleet i Oslo som er mitt dyreste innkjøp. Men den har jeg fått så mange komplimenter for og hatt så mye glede av så den har jeg aldri angret en dag på at jeg kjøpte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Constanze

Av unødvendige ting (og jeg definerer klær og sminke som nødvendigheter): Gullring med tre rubiner og to bittesmå diamanter, til 960 kroner, litt nedsatt i pris. Jeg kjøper ellers aldri smykker til meg selv, så den er jeg fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i gullsmedbutikk, kjøpte jeg dyre smykker stadig vekk.

Det dyreste jeg har koster vel 12.000 (men jeg fikk rabatt, så jeg betalte mindre). Jeg kan ikke jobbe på et slikt sted igjen, hele lønna gikk med til shopping :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dixie i.i

Jeg tror den "dyreste" luksus tingen jeg har unnet meg er et Dior belte til nesten 4000 kr. Har kjøpt dyrere klær, men da har det vært snakk om kvalitetsdresser, ytterjakke ol. Eller Dior punk vesken til over 10.000 kr.....

Mine ufrivillge anskaffede Dior moonboots kommer vel også inn i denne kategorien.

Disse ttre tingene er de jeg mest har tenkt: Herregud, hva har jeg gort nå om...... Også hører det med til historien at jeg nesten ikke bruker det heller... Blir litt mye flashing av labels......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armebånd i gull.... Ankerkjetting (?) på nesten 90 gram til 16.500,-

Det angrer jeg ikke på, hadde råd til det, men syns det alikevel er litt drøyt. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte en vinterjakke/kåpe til 4000 kroner.

Men den er av utrolig god kvalitet og veldig klassisk/tidløs så jeg angrer ikke et sekund på det kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg som hybelboende videregåendeelev brukte 1800,- på en selskapskjole var jeg ganske rystet over meg selv en stund. Men jeg har kjolen enda, og paser den faktisk enda (ti år siden). Men noen har mistet en sigarettglo på den, så den har en lite hull i seg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjørt til 1200 kroner!! Da hadde jeg vondt i meg hele dagen og resten av uka etterpå. Det var til jul for et par år siden og vi hadde dårlig råd etter all julegavehandlingen så jeg.... hadde litt dårlig samvittighet da, ja!

Ellers brudekjole til 9995 og tilbehør til 6000 gjør meg også litt uggen innvendig (men denne gangen er det ikke så mye over budsjettet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Haglöf-jakke til 2500-, og brudesløret til 1250,-

Jakka bruker jeg masse så den angrer jeg ikke på lenger, men det sløret kunne jeg klart meg foruten. Angret med en gang jeg gikk ut fra butikken,og har angret siden. Brukte det i bryllupet, men var ikke spesielt fornøyd... Hadde egentlig ikke tenkt å ha slør jeg, men mamma og damen i butikken syntes det ble såååå fint, og jeg lot meg lure.

Hm.. Og så kjøpte vi bil til nesten 250.000,- nå rett før jul, angret vanvittig noen dager men det har også gått over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fia Ferrari

Det dyreste jeg har kjøpt, er en dongri-jakke med hvit mink-besetning i en av byens pels-forretninger. Ikke nok med det,da de kom på salg etter ca.et halvt år, kjøpte jeg enda en,men da med brun mink-besetning! Hadde nok en liten klup i magen en stund etterpå, men nå har det gått over! Fine er de i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lørdags formiddag i Bogstadvn før jul. Skulle kun kjøpe en pitteliten ting til mamma. Også bare inn på Traps og "kikke litt". Kom ut med kjole til 2500 og skjørt til tusen. Iiiik!

Men dødsfine klær, så jeg angrer egentlig ikke.

Og nå nettopp: Sølvsko med strass. Pris? Nåh, bare usle kr 3000.... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig spørsmål, det må på en måte sammenliknes med plagget. Jeg har for eksempel et skjørt for 4000,- Dette synes jeg er ganske dyrt, men jeg har andre plagg (jakker, vesker, kjoler, sko) som er dyrere enn dette. Likevel er det mer "akseptabelt" å betale 5000,- for et par sko, enn et skjørt. Altså, det blir et veldig relativt svar!

Flere som er enige?

Men skal jeg velge et "hjelp"kjøp, må det nok bli dette skjørtet. Ikke nødvendigvis for prisen, men saken er at jeg kun har brukt det én gang (og dermed får jeg dårlig samvittighet HVER gang jeg ser det hengende i skapet) :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bjørnsdatter

Håndsydd kåpe til 4000,- Men den hadde jeg spart til lenge!

Fått utrolig mye komplimenter for den, så jeg angrer virkelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig aldri kjøpt noe som var så dyrt, at jeg har dårlig samvittighet over det. Men de to dyreste tingene jeg har kjøpt er et par støvler til 1500 og et par solbriller til 1200, men det er jo klassiske ting. De vanlige brillene mine er også dyre, men de er jo nødvendige. Det dyreste jeg har i skapet mitt er en skinnkjole fra Filippa K verd ca 2000 kr, men den fikk jeg på kø-salg til 500.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Estrela

Hagløfs klassisk, grå regnjakke, kostet 1200 tror jeg. :o Men den har holdt i noen år og er like flott. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...