Gå til innhold

Mødre er verdiløse - Hilsen SV


Gjest Lincoln

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Nevnte jeg skilsmisse?

Ja, det er absolutt mulig å skrive noe så idiotisk. 1. jeg gjorde det nettopp. 2. ta en titt rundt ellers på forumet f.eks. i Chavez-tråden. Vel bekomme.

Ja i Chavez-tråden dummer du deg også ut, etter noder! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest molecules

Som noen andre har nevnt tror jeg at Thorkildsen refererte til samfunnets syn på hjemmeværende mødre.

Jeg syntes ikke at det er likestilling at flere kvinner velger å bli hjemme med barna, rett og slett fordi hjemmeværende mødre vil stå igjen med veldig lite i fremtiden.

- Hjemmeværende mødre vil ha mindre i pensjon. Det betyr at de vil ikke bare være mer avhengig av staten i fremtiden, men at mannen vil ha mer penger å leve på.

- Det er også diskrminerende å forvente at mannen skal jobbe heltid, mens kvinnen blir hjemme med barna i en periode. Hvorfor snakker vi ikke om hjemmeværende fedre?

- Og hva skjer når barna blir eldre? Da har plutselig kvinnen stått utenfor arbeidslivet i mange år og gått glipp av å opparbeide seg verdifull erfaring.

Jeg forstår at å ha barn krever mye investering av tid og penger, men det er på tide å våkne opp og innse at vi ikke lever på 50-tallet, og hvis vi virkelig ønsker likestilling av begge kjønn betyr det at kvinner burde også bli økonomiske selvstendige.

Endret av molecules
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet

Synes du at staten burde betale folk for å være hjemme med barna i stedet for å jobbe? Hvordan skulle Norges økonomi gått rundt da? Fjern kontantstøtten sier jeg. Folk må gjerne bli hjemme med barna om de ønsker det, men uten hjelp fra staten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Synes du at staten burde betale folk for å være hjemme med barna i stedet for å jobbe? Hvordan skulle Norges økonomi gått rundt da? Fjern kontantstøtten sier jeg. Folk må gjerne bli hjemme med barna om de ønsker det, men uten hjelp fra staten.

Kontantstøtten gjelder for SMÅ barn. Er det barnehage og skole som skal ta jobben med å oppdra ungene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Jeg synes "likestilling" er teit. For for mange handler det om at man skal nøytralisere kjønnsroller, noe som ligger i oss fra før. Kjønnsrollene altså. Misforstå meg rett, jeg er absolutt ingen evolusjonspsykologitilhenger, men jeg synes at man skal kjenne på det selv og ha friheten til å velge å være hjemme eller ikke.

Det positive er at ungene har mor (eller far for den saks skyld) hjemme til disposisjon ;) Jeg husker da jeg var liten, vokst opp i hjem med arbeidende mor og far, tidvis mye borte, var det meg aleine.

Mor/far kommer hjem, er pisse sure fordi de er dritslitne etter jobben, begge har god utdanning men klarer ikke å hjelpe til en dritt med leksene, jeg ser ikke helt fordelene med det heller.

Penger, javel, jeg levde allikevel på arvet tøy og måtte jobbe selv for å kunne kjøpe meg klær som ikke så ut som de var brukt under en eller annen krig ;)

Endret av Badebuksa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Det er et ganske spesielt skue, dette som har foregått de siste dagene. Kvinner har i lang tid kjempet for å slippe å bli diktert av menn, for så å bli diktert av andre kvinner. Spesielt.

Endret av nobilian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke snakk om å diktere eller la seg diktere. Det er snakk om et ønske om at folk skal ta gjennomtenkte valg, og opplysning om hvilke konsekvenser valget kan få.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har småbarn: Hvis alternativet sto mellom heltidsjobb eller ikke å arbeid i det hele tatt så ville jeg valgt siste alternative. Jeg ønsker å tilbringe tid sammen med barna mine, og unnskyld meg, men jeg gir f*** i hva likestillingsministeren sier. Jeg er alenemor nå, og hvis jeg skulle arbeidet 100% så ville jeg aldri sett ungene.

Anonym poster: aceebe9d23a6333b751ccdbf22887e5e

Likestillingsministeren sier at du skal være klar over at det valget har økonomiske konsekvenser, hverken mer eller mindre. Hun sier ingenting om hva hun synes folk bør velge, selv om mange synes å innbille seg det. Du må jo gjerne gi blaffen, men realiteten er fortsatt at de økonomiske konsekvensene er der, og at du, uansett hvr mye du evt. forsøker å fortrenge det, er den som kommer til å bære dem.

Anonym poster: d217ba164594406aea3e0729e049c1e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gnækvåg

Er det bare meg som stemmer Høyre og fortsatt klarer å tenke rasjonelt når jeg ser på hva noen fra SV sier?

Jeg stemmer definitivt ikke på den norske høyresiden og ivhertfall ikke venstrenazistisk. Det er ikke gjensidig ekskluderende.

Om noe skal kalles "parasittært" i akkurat denne saken så er det den politikken personen fra Høyre argumenterer for, siden den betyr at hjemmeværende kvinner skal subsidieres med andres penger.

Det er jo hjemmeværende kvinner og menn som skaper oppegående mennesker. Alenemødre som overlater omsorgen til staten skaper massemordere o.l.

Det vi trenger er mindre statlig makt og mindre makt til private aktører, spesielt utenlandske og multinasjonale maktkonsentrasjoner sånn at folk flest og familier kan være mer selvstendige og økonomisk bærekraftige.

Uansett, 1: mange menn er i nøyaktig samme situasjon som hjemmeværende kvinner. 2: Sosialdarwinismen døde i 1945. Siden Norge er et velferdssamfunn burde det være økomomisk tryggere og likestilt (selv om jeg hater det ordet ><) for de som jobber med hjem og barn. Uansett kjønn vel og merke.

Endret av Vanemagi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om å diktere eller la seg diktere. Det er snakk om et ønske om at folk skal ta gjennomtenkte valg, og opplysning om hvilke konsekvenser valget kan få.

Det er i aller høyeste grad snakk om å diktere, det legges stadig større føringer for hvordan du skal leve livet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gnækvåg

Synes du at staten burde betale folk for å være hjemme med barna i stedet for å jobbe?

Det er å jobbe. Det er å gjøre nytte for seg, noe man ikke kan si om alle skattebetalere. Oljepengene er like mye nordmenn sine penger som Stoltenbergfamilien sine penger.

Folk må gjerne bli hjemme med barna om de ønsker det, men uten hjelp fra staten.

1: Skattebetalerne burde få velge selv hva de bidrar til. 2: SV er under sperregrensa. :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i aller høyeste grad snakk om å diktere, det legges stadig større føringer for hvordan du skal leve livet ditt.

Hva sikter du til her? Så vidt jeg vet kan man selv velge hvordan man vil organisere familien, innenfor de rammene man har. Det er jo fullstendig mulig å jobbe redusert eller ikke i det hele tatt, hvis man ønsker det, og har råd. Man må bare ta med i betraktning hvilke konsekvenser det kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gnækvåg

Jeg forstår at å ha barn krever mye investering av tid og penger, men det er på tide å våkne opp og innse at vi ikke lever på 50-tallet, og hvis vi virkelig ønsker likestilling av begge kjønn betyr det at kvinner burde også bli økonomiske selvstendige.

Da må hjemmeværende være mer økonomisk selvstendige da :rolleyes: Det betyr at at utenlandske og multinasjonale kapitalkrefter og statlig makt må innskrenkes og folk flest sin helhetssituasjon styrkes. Vi trenger en nasjonalkonservativ revolusjon. :Nikke:

Endret av Vanemagi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nobilian

Det er ikke snakk om å diktere eller la seg diktere. Det er snakk om et ønske om at folk skal ta gjennomtenkte valg, og opplysning om hvilke konsekvenser valget kan få.

Vel, konsekvensene man ser ut til å ville opplyse om, er visst bare knyttet mot økonomi.

Blir karrieremennesker tilstrekkelig informert om hva de forsaker, og om hvilke konsekvenser valgene deres har...slik at de kan ta gjennomtenkte avgjørelser?

For for meg virker det som det ene har litt mer fokus enn det andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi det økonomiske påvirker mye annet?

Hvis noen "karrieremennesker", som du kaller det, står frem med at de angrer på sine prioriteringer og det fører til at enkelte andre tenker seg om en ekstra gang, så kan det være vel så bra. Det har jeg også nevnt tidligere i tråden. Jeg aner ingenting om hvor mange som eventuelt angrer på mye jobbing, så det kan jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Man kan si det er like verdifullt å gå hjemme med barn som å jobbe – men det er det ikke."

Kvinner som er føder barn er dumme og teite, og verdiløse. Dere må jobbe og tjene penger til statskassa heller!

Greit at SV er tullinger, men her er du på bærtur. Hun snakker om økonomi, ikke om hvilken verdi personer har som personer på bakgrunn av valgene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er jo hjemmeværende kvinner og menn som skaper oppegående mennesker. Alenemødre som overlater omsorgen til staten skaper massemordere o.l.

Den andre setningen avkrefter effektivt evt. tro på at du har noen som helst evne til å bedømme hvem som er oppegående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg misliker SV virker det som om Inga er blitt misforstått her. Hun refererer jo bare til at det å ta seg av barn hjemme gir færre kroner i kassa enn å hive ungen i barnehage og jobbe i stedet. Det er jo et faktum, og slik må og bør det for øvrig selvsagt også være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...