Gå til innhold

Mødre er verdiløse - Hilsen SV


Gjest Lincoln

Anbefalte innlegg

Ja, og dette valget har du tatt selv. Likestilling handler i denne sammenhengen om muligheten til å velge karriere hvis en ønsker det, eller å være hjemmeværende hvis en ønsker det, uavhengig av kjønn. Og så lenge mange kvinner velger sistnevnte etter egne preferanser - hva er problemet?

Er ikke alltid det å være hjemmeværende er et spørsmål om et rent personlig valg. Mange menn ser ut til å forvente at kvinnen skal være hjemme. Man blir forbløffet over hvor mye reaksjonært slagg som finnes blant selv menn i Norge i dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, og dette valget har du tatt selv. Likestilling handler i denne sammenhengen om muligheten til å velge karriere hvis en ønsker det, eller å være hjemmeværende hvis en ønsker det, uavhengig av kjønn. Og så lenge mange kvinner velger sistnevnte etter egne preferanser - hva er problemet?

Du legger ansvaret for valget av barn på kvinnen.

Og med det undergraver du absolutt alle røster fra menn som ønsker en større innflytelse i f.eks barnefordelingssaker.

For dersom barn bare er Kvinnens valg - hvorfor skal da Mannen ha noe som helst i si?

Et litt bittert Gratulerer.

Tenke seg litt om før man svarer kanskje?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avtroppende likestillingsminister Inga Marthe Thorkildsen vil gjøre sitt beste for å dra SV under sperregrensen ved kommende valg.

I forbindelse med kvinnedagen så kommer hun med et av sine velkjente hjernedøde utspill:

"Man kan si det er like verdifullt å gå hjemme med barn som å jobbe – men det er det ikke."

Kvinner som er føder barn er dumme og teite, og verdiløse. Dere må jobbe og tjene penger til statskassa heller!

Hva synes dere kvinner selv om dette?

http://www.aftenpost...ke-7141641.html

Jeg er litt delt i meningen ang det å være hjemmeværende mor. Selv vil jeg være det, men og ha en deltidsjobb. Det er mange grunner til det, bla at jeg føler meg litt som unge som må gå og spørre mannen og lommepenger, at jeg da ikke har noe kontroll og han kan plutselig forandre seg og ha jernhånd rundt meg OG det med pensjonsparing og problemer hvis mannen feks blir alkoholiker at man da ikke kan ha økonomi, men alt er borte på jim beam.

Hadde det vært slik at man fikk noe fra staten for når man ble gammel for å gå hjemme, og at det faktisk ble ansett som en slags jobb, så er det ok. Men pr dags dato er det en stor risiko, i tillegg så er alt dyrere og du kan se for deg hvordan det kan være å brødfø en familie på 5 med en utbetalt lønning på 20.000kr...ikke en drømmesituasjon i Norge anno 2013.

Men det hu dama sier er heeeeelt bak mål. At man bare har verdi hvis man er en hamster for samfunnets forbruk.

Er veldig enig ang temaet med denne dama: http://www.dagbladet.no/2013/03/07/kultur/debatt/kronikk/feminisme/mammarollen/26102219/

Jeg mener det er snakk om prioriteringer. Ja, jeg vil jobbe deltid, delvis fordi jeg må og delvis fordi jeg vil. Men jeg vil ha masse fritid til barna mine, ikke plassere ungene tidlig i bhg og la staten oppdra dem. Ja, jeg vil ha tid til å lage middager fra bunn, være hjemme, ha fritid etc og da blir jeg veldig trist av at andre skal se på meg som "lat,ubrukelig og gammeldags." som om jeg kjemper imot kvinnekamp eller ikke setter pris på at jeg er fri. Fri fra hva?Mannens kontroll?Ja, nå har rollen blitt byttet fra å leve under mannens kontroll til å leve under samfunnets kontroll, er det noe bedre da?

Jeg er ikke verdiløs fordi jeg jobber deltid.

Jeg er ikke verdiløs fordi jeg vil bruke tid på hus,hjem,barn og mann.

Men det er jævlig trist at folk anser meg som det.....

det rare er at nå er jeg såkalt selvstendig kvinne fordi jeg bor for meg selv,jobber, klarer å skru sammen egne møbler, betaler regninger,lager mat,har hobbyer og interesser,lærer meg ting, MEN med en gang jeg finner meg en fyr og fortsetter på samme måte, så er jeg plutselig gammeldags og undertrykt?Hvorfor er jeg det fordi jeg lager mat fra bunnen av og ikke svir av 1500kr på en bukse eller kjøper masse sminke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og dette valget har du tatt selv. Likestilling handler i denne sammenhengen om muligheten til å velge karriere hvis en ønsker det, eller å være hjemmeværende hvis en ønsker det, uavhengig av kjønn. Og så lenge mange kvinner velger sistnevnte etter egne preferanser - hva er problemet?

Problemet ligger i den delen av innlegget mitt du valgte å klippe bort, nemlig at enkelte rabiate husmorfanatikere ser på oss yrkesaktive kvinner som avskum.

Forøvrig ville det være lettere å velge å være hjemme dersom boligpolitikken endres, det er også noe som ville kommet alle til gode. Betalt ammefri og 6-timers arbeidsdag er ikke veien å gå.

Anonym poster: 53c88b5d90764d8b0ea66795fffab809

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Poenget er maktforholdet. Den som sitter med pengene har makta. Jeg antar det var det Thorkildsen også mente. Sitter man hjemme med barn på fulltid stiller man svakere økonomisk enn han som tjener penger og dermed har eiendomsretten til dem. Derav "mer/mindre verdifullt".

Ja, alle vet jo at mennene sitter med makta når det kommer til barnefordieling ved skilsmisser.

LOL

Er det mulig å skrive noe så idiotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle vet jo at mennene sitter med makta når det kommer til barnefordieling ved skilsmisser.

LOL

Er det mulig å skrive noe så idiotisk.

Nevnte jeg skilsmisse?

Ja, det er absolutt mulig å skrive noe så idiotisk. 1. jeg gjorde det nettopp. 2. ta en titt rundt ellers på forumet f.eks. i Chavez-tråden. Vel bekomme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke alltid det å være hjemmeværende er et spørsmål om et rent personlig valg. Mange menn ser ut til å forvente at kvinnen skal være hjemme. Man blir forbløffet over hvor mye reaksjonært slagg som finnes blant selv menn i Norge i dag.

Ja, og det tviler jeg ikke på, men så sikter jo da Thorkildsen og andre til hjemmeværende generelt hvorav de fleste velger dette selv, og kritiserer dem for deres egne valg.

Du legger ansvaret for valget av barn på kvinnen.

Som regel er det slik ja.

Og med det undergraver du absolutt alle røster fra menn som ønsker en større innflytelse i f.eks barnefordelingssaker.

Ser ikke akkurat hvordan jeg gjør det, ettersom at dette er noe to personer er sammen om.

Problemet ligger i den delen av innlegget mitt du valgte å klippe bort, nemlig at enkelte rabiate husmorfanatikere ser på oss yrkesaktive kvinner som avskum.

For å være helt ærlig så virker det som om det går mer andre veien. Hjemmeværende kvinner hetses for å ikke dedikere livet sitt til karriere og bedrive såkalt "likestillingsarbeid".

Endret av meh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå hjemme med barn, er nok verdifullt på veldig mange måter, men det gir ikke økonomisk selvstendighet.

Omsorgsevne for barn er mer enn å tørke snørr! - Det er også å kunne ta økonomisk vare på barna og deg selv om noe skulle skje med mannen eller ved et samlivsbrudd. Sånn sett er det ikke verdifullt å gå hjemme med barn, og det er vel i denne sammenhengen likestillingsministeren kommer med sine uttalelser.

Tar man hennes uttalelser ut av sammenhengen og presenterer dem som selvstendige, kan jeg skjønne at de virker som svadaprat.

Dette, og det at samfunnet går glipp av viktig verdiskapning. Det er vel ikke til å legge under en stol det, ts?

Anonym poster: 9cfee26ce5521ee3940a310b7b855c3a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke noe SV sier på alvor uansett. Det er bare utsagn som står ganske fjernt fra virkeligheten. Hvorfor kan ikke politikerne la folk velge selv om slike ting?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig så virker det som om det går mer andre veien. Hjemmeværende kvinner hetses for å ikke dedikere livet sitt til karriere og bedrive såkalt "likestillingsarbeid".

Meget mulig det for deg er sånn, men jeg har vokst opp med en mor som er rabiat husmorfanatiker, og jeg har gjennom hele barndommen hørt på all propagandaen hun har lirt av seg. Jeg har likevel valgt å ta meg jobb, og da driter jeg i hva hun og hennes (forhåpentlig få) likesinnede måtte mene.

Hun klager også på hets mot husmødre, men tro meg, den hetsen hun bedriver mot yrkesaktive mødre er langt verre.

Anonym poster: 53c88b5d90764d8b0ea66795fffab809

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke noe SV sier på alvor uansett.

ok.

Anonym poster: 9cfee26ce5521ee3940a310b7b855c3a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke noe SV sier på alvor uansett. Det er bare utsagn som står ganske fjernt fra virkeligheten. Hvorfor kan ikke politikerne la folk velge selv om slike ting?

Utsagnet er også tatt totalt ut av kontekst slik media har det med å gjøre hos både SV og FrP.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det tviler jeg ikke på, men så sikter jo da Thorkildsen og andre til hjemmeværende generelt hvorav de fleste velger dette selv, og kritiserer dem for deres egne valg.

Som regel er det slik ja.

Ser ikke akkurat hvordan jeg gjør det, ettersom at dette er noe to personer er sammen om.

For å være helt ærlig så virker det som om det går mer andre veien. Hjemmeværende kvinner hetses for å ikke dedikere livet sitt til karriere og bedrive såkalt "likestillingsarbeid".

Det du siterer i dette svaret (rød skrift), er ikke skrevet av meg.

Vil ha meg frabedt å bli tillagt kommentarer jeg ikke har gjort - så vennligst FJERN.

Blå skrift:

Her motsier du deg selv. Først sier du at det å få barn er kvinnens valg, ergo må hun bære de økonomiske byrdene.

Deretter påstår du at man er to om det.

Så hvilken av de to blir det? Bestem deg.

Endret av Flair
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ser det ut til at Hareide også hiver seg på hylekoret og "beklager til alle kvinner som jobber deltid på vegne av alle politikere". (Hva med de kvinnene som jobber deltid frivillig, og de er en betydelig andel?).

Klamt forsøk på å score politiske poenger.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Hareide-gir-beklagelse-til-alle-kvinner-som-jobber-deltid-7142084.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her motsier du deg selv. Først sier du at det å få barn er kvinnens valg, ergo må hun bære de økonomiske byrdene.

Deretter påstår du at man er to om det.

Så hvilken av de to blir det? Bestem deg.

Nå avhenger da dette av hva du legger i "valg", kvinnen velger generelt selv om hun vil bære fram et barn eller ikke og så muligens være hjemmeværende, men de er da fortsatt to om det - og derav burde begge sider anses som like verdt i barnefordelingssaker. Poenget mitt var uansett at når en kvinne velger selv å bære fram et barn og være hjemmeværende, så er det hennes valg, og det denne retten til å velge selv mellom karriere eller å være husmor uten å kritiseres og hetses for dette som er det som er likestilling i denne saken. Jeg fatter heller ikke hvorfor du blander inn de økonomiske byrdene.

Endret av meh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men det hu dama sier er heeeeelt bak mål. At man bare har verdi hvis man er en hamster for samfunnets forbruk.

Godt at ikke det var det hun sa, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du legger ansvaret for valget av barn på kvinnen.

Og med det undergraver du absolutt alle røster fra menn som ønsker en større innflytelse i f.eks barnefordelingssaker.

For dersom barn bare er Kvinnens valg - hvorfor skal da Mannen ha noe som helst i si?

Et litt bittert Gratulerer.

Tenke seg litt om før man svarer kanskje?

Meh skriver at det er valg mellom karriere og å være hjemmeværende. Mange av karrierekvinnene har også barn. Det er ikke umulig å lykkes med begge deler, selv om det er en for stressende livsstil til at jeg hadde orket om jeg var kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Et helt enkelt, kanskje naivt spørsmål: Hvordan skal en hjemmearbeidende kvinne med (små) barn kunne forsørge seg selv? Faren har forsørgelsesplikt overfor barna. Barnetrygd og eventuell kontantstøtte kommer i hennes navn. Er det meningen at disse også skal dekke hennes behov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Et helt enkelt, kanskje naivt spørsmål: Hvordan skal en hjemmearbeidende kvinne med (små) barn kunne forsørge seg selv?

Mener du hjemmearbeidende eller arbeidsløs? Hvis hun jobber hjemmefra har hun inntekt, og hvis ikke har hun ikke inntekt, uansett om hun har barn eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gnækvåg

Sosialisme er parasittært, say no more. Ikke overaskende at venstrenazister sprer hat.

Feminismen har dessuten som hovedmål å oppløse familien så selvfølgelig er mødre som er hjemme med barn verdiløse for disse skruppeløse ekstremistene. SV ble grunnlagt av de norske nazistene og de står jo for alenemorskap og statlig omsorg av barn.

Takke faen for at så mange kvinner, og flere og flere blir det, er verdiløse for denne gjengen.

Jeg vet nemlig om barn som blir veldig glade og synes mamma er verdifull. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...