Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?

Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Viljaa skrev:

Det virker forresten som om det har skjedd en del drama i familien. 

Hvis dere har sett siste sesong så vet dere at Maddie jobbet med Meri i forbindelse med salg av klær (LuLaRoe, MLM konsept der man selger klær). 

For noen dager siden tweetet Maddie flere tweets der hun forteller at hun endelig er fri fra en person som har vært rundt henne hele livet og som har oppført seg "abusive". Hun nevnte også at vedkommende hadde skrevet ting om henne/konflikten på twitter. Husker ikke ordlyden nøyaktig, for da jeg gikk inn senere hadde hun slettet de, men jeg la merke til at Meri hadde tweetet noe kryptisk: "‘I don't do things just for "fun". I do them because I have passion, drive, commitment, and at times, because it's a life line. Things matter to me. Respect that about me and don't minimize what I do thinking it's just "fun" or something to be done in the moment. That is all." hvorpå Maddie har "liket" et spydig svar på Meris tweet. I tillegg har de også sluttet å følge hverandre på sosiale medier. 

Jeg antar at det er vanlig at det blir litt gnisninger i en stor familie, og spesielt når to stykker begynner å samarbeide om business, men det er fortsatt ganske trist. Maddie er vel god venn med Meris datter og Kody digger jo Maddie og Caleb, så det her kan jo få ringvirkninger for resten av familiedynamikken. 

Men etter å ha sett alle sesongene så er det jo liten tvil om at ikke alle går så godt overens som de vil det skal fremstå utad. F.eks i all krangling og drama rundt at Maddie fødte så kom det jo frem at hun har et veldig godt forhold til Christine helt fra barndommen, og at ingen egentlig tenkte hun og Meri hadde et forhold som tilsa at det var naturlig at Meri var tilstede. Etter å ha sett alt gnålet Meri har lirt av seg over flere år, så tenker jeg det ikke er noe som begynte den dagen kameraene ble slått på, og at familien er lei selvfokuset og stakkarsligheten. Jeg er lei, og jeg ser det kun på tv en gang i uken noen uker i året. 

For øvrig følger kun Meri sin egen datter på insta, ingen av de andre konene eller barna. Hun er også den eneste som ikke har noen bilder av familien (kun Mariah), Axel (skal ikke ta debatten om eksponering av barn her) eller fellesting med andre. Syns det sier litt egentlig, sånn mellom linjene.

For øvrig, hvis andre følger med på crazyserien "Seeking sister wife", så kan vi godt lage en tråd om den! 

Anonymkode: 9d9ca...9fc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, setter pris på at de som får med seg når neste sesong er i gang skriver her. :) 

De er ganske mange mennesker i den familien og jeg tenker det er helt naturlig at ikke alt er som på en rosa sky hele tiden. Det er jo bare å se på våre egne familier, alle krangler med mannen/kona og har perioder hvor de er slitne og sure og synes barna er masete og skulle ønske de kunne rømme til en øde øy en ukes tid. Og da snakker vi to voksne og et par barn, tenk å gange dette opp til Browns familiestørrelse!

Jeg synes personlig at Meri fremstår litt slitsom, masete og selvsentrert, men samtidig er hun i en egen posisjon med tanke på at hun bare har ett barn og dette barnet er voksent. Hun er litt utenfor den barne-/familieboblen de andre er i. Jeg tror det må være sårt for henne, både fordi hun alltid har ønsket seg mange barn og fordi hun ikke får ta del i det samme som de andre. Jeg tror heller ikke det er 100% fantastisk, selv om man liker å være en del av en storfamilie med flere koner, å se mannen skaffe seg en, to og så tre koner til etter deg. Christine spesielt har jo vært åpen om sjalusi i forhold til dette. Selv om man har valgt noe selv og ønsker det slik betyr ikke det at alle aspekter ved valget er problemfrie.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Arkana skrev:

Ja, setter pris på at de som får med seg når neste sesong er i gang skriver her. :) 

De er ganske mange mennesker i den familien og jeg tenker det er helt naturlig at ikke alt er som på en rosa sky hele tiden. Det er jo bare å se på våre egne familier, alle krangler med mannen/kona og har perioder hvor de er slitne og sure og synes barna er masete og skulle ønske de kunne rømme til en øde øy en ukes tid. Og da snakker vi to voksne og et par barn, tenk å gange dette opp til Browns familiestørrelse!

Jeg synes personlig at Meri fremstår litt slitsom, masete og selvsentrert, men samtidig er hun i en egen posisjon med tanke på at hun bare har ett barn og dette barnet er voksent. Hun er litt utenfor den barne-/familieboblen de andre er i. Jeg tror det må være sårt for henne, både fordi hun alltid har ønsket seg mange barn og fordi hun ikke får ta del i det samme som de andre. Jeg tror heller ikke det er 100% fantastisk, selv om man liker å være en del av en storfamilie med flere koner, å se mannen skaffe seg en, to og så tre koner til etter deg. Christine spesielt har jo vært åpen om sjalusi i forhold til dette. Selv om man har valgt noe selv og ønsker det slik betyr ikke det at alle aspekter ved valget er problemfrie.

Jo Meri virker ikke helt lykkelig, og det er på en måte forståelig. Men ærlig talt, hun er en godt voksen kvinne og må se og ta ansvar for sin egen oppførsel og liv! Synes måten hun sutrer på og gjør seg til offer på er utrolig barnslig og umodent! Og når hun attpåtil bruker Maddie sin fødsel til å handle om henne og hvor urettferdig alt var, Maddie som knapt er 20 år og har mer enn nok med seg selv, jeg mener hvor lavt kan man synke?

Anonymkode: 7fc57...f72

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt naturlig å føle seg utelatt når alle andre var der, bare ikke hun. Maddie var kanskje i sin egen verden og ikke opptatt av hvem som var der, men de andre burde tenkt på det. Jeg tror alle hadde syntes det var sårt og det handler ikke om på være selvsentrert, men om at det var en stor begivenhet som alle andre fikk ta del og og ikke en eneste tenkte på å inkludere henne.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er naturlig å føle seg utelatt, men jeg synes det er urimelig og umodent å handle utifra de følelsene. Hun har tydeligvis ikke et nært forhold til Maddie, noe hun selv må ta ansvar for og. Hun kan ikke kreve å få være med på noens fødsel. Hadde det vært naturlig at hun var der så hadde noen sørget for at hun var der.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg hadde virkelig gått i meg selv, hvis det var kun meg som ble utelatt, og tenkt litt over hvorfor det faktisk var slik. Om min oppførsel kanskje kunne være en grunn til det. 

Enten må hun akseptere at familien er som den er, og gjøre sitt for å passe inn. Eller så må hun gå videre. Det hun driver med nå det fungerer ikke for noen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2018 den 16.32, AnonymBruker skrev:

Men etter å ha sett alle sesongene så er det jo liten tvil om at ikke alle går så godt overens som de vil det skal fremstå utad. F.eks i all krangling og drama rundt at Maddie fødte så kom det jo frem at hun har et veldig godt forhold til Christine helt fra barndommen, og at ingen egentlig tenkte hun og Meri hadde et forhold som tilsa at det var naturlig at Meri var tilstede. Etter å ha sett alt gnålet Meri har lirt av seg over flere år, så tenker jeg det ikke er noe som begynte den dagen kameraene ble slått på, og at familien er lei selvfokuset og stakkarsligheten. Jeg er lei, og jeg ser det kun på tv en gang i uken noen uker i året. 

For øvrig følger kun Meri sin egen datter på insta, ingen av de andre konene eller barna. Hun er også den eneste som ikke har noen bilder av familien (kun Mariah), Axel (skal ikke ta debatten om eksponering av barn her) eller fellesting med andre. Syns det sier litt egentlig, sånn mellom linjene.

For øvrig, hvis andre følger med på crazyserien "Seeking sister wife", så kan vi godt lage en tråd om den! 

Lag en tråd 😄 jeg følger med!  

Anonymkode: 56777...16b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg en link her hvis den blir laget, for jeg skal myse på den også jeg. Er den i gang, evt. hvor? 
Hva handler den om, bortsett fra det innlysende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2018 den 16.17, Arkana skrev:

Jeg synes det er helt naturlig å føle seg utelatt når alle andre var der, bare ikke hun. Maddie var kanskje i sin egen verden og ikke opptatt av hvem som var der, men de andre burde tenkt på det. Jeg tror alle hadde syntes det var sårt og det handler ikke om på være selvsentrert, men om at det var en stor begivenhet som alle andre fikk ta del og og ikke en eneste tenkte på å inkludere henne.

Slik jeg forstod episoden så det to årsaker til at Meri gikk glipp av fødselen 1) Meri var til stede tidligere samme dag som aktiv fødsel tok seg opp, men valgte å gå hjem etter en stund og 2) det var aldri meningen at alle skulle være med på en så stor del av fødselen. Maddie og Caleb var i forkant tydelige på at de kom til å si ifra når de ville ha familien ut. At hun tydeligvis ombestemte seg er jo ingens feil, men hvis de andre forventet å bli "kastet ut" hvert øyeblikk, så gir det jo ingen mening å skulle gå og hente Meri? 

Når det er sagt så skjønner jeg jo at det er sårt for Meri å gå glipp av et stort øyeblikk, men måten hun legger frem ting på er så utrolig problemorientert. Det virker som om hun forventer at alle andre skal stille opp for henne og inkludere henne i alt, men uten å tenke over hva hun selv kan gjøre for å få et bedre forhold til resten av familien. Fokuset ligger ofte på at andre har gjort henne vondt, og da blir hun jo et evig "offer". 

Anonymkode: a62e3...b37

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow....skrev hun virkelig det? :ohmy:  Da har det nok skjedd ting bak kulissene som vi ikke aner stort om...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev:

Wow....skrev hun virkelig det? :ohmy:  Da har det nok skjedd ting bak kulissene som vi ikke aner stort om...

Ja, det tenker jeg også. 

Dersom det er sant som hun skriver (at Meri har behandlet henne dårlig hele livet) så stemmer jo timingen ganske bra. Vi vet jo at Maddie og Caleb har flyttet hjem og bodd hos foreldrene en god stund nå for å komme seg på bena som en familie. Nå skal Kody og konene flytte til Arizona og Maddie har bekreftet at hun og Caleb ikke blir med. Hvis hun har følt seg tvunget til å ha kontakt med Meri og omgås henne på en sivilisert måte så er det jo dette en gylden mulighet til å bryte alle bånd. 

I de tidligere sesongene (fra da alle barna var mindreårige og bodde hjemme) så har jeg alltid hatt inntrykk av at Meri har vært den "hardeste" av alle foreldrene. I flere klipp irettesetter hun barna til Janelle og Christine på veldig krasse måter og for ting som de biologiske mødrene ikke nødvendigvis reagerer på. Husker ikke så mange detaljer, men husker en spesiell episode der hun på en veldig spydig måte ber enten Mykelti eller Maddie om å skifte fra singlett fordi "I don't want to see that much of your body" høyt foran hele familien. Sånne kommentarer KAN jo være innafor hvis det er snakk om rett relasjon og situasjon, men det resulterte i en veldig klein stemning. 

Anonymkode: a62e3...b37

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Maddies meldinger er veldig passiv-aggressive. Hvis man har et problem med noen så snakk med vedkommende. Å skrive halvveis anonymiserte klager på andre i all offentlighet er bare en utrolig barnslig og lite konstruktiv måte å håndtere det på. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

...men husker en spesiell episode der hun på en veldig spydig måte ber enten Mykelti eller Maddie om å skifte fra singlett fordi "I don't want to see that much of your body" høyt foran hele familien. Sånne kommentarer KAN jo være innafor hvis det er snakk om rett relasjon og situasjon, men det resulterte i en veldig klein stemning. Anonymkode: a62e3...b37

Jeg husker den ja, men jeg husker den mere som "perioden hvor tenåringsjentene skulle pynte seg og teste ut litt grenser". De hadde vært barn og grensen for "sømmelig oppførsel" var noe alle visste om og de hadde levd med det p.g.a. den religiøse måten de levde på. Ikke ha ting for utringet/ikke trekke oppmerksomheten til kroppen/puppene....og var vel bare ment som en naturlig ting å minne dem på...selv om det kom ut litt barskt. Vi vet jo ikke om jentene pleide å teste ut hvor langt de kunne gå med henne som ble ekstra provosert av det. Jenter kan være utspekulerte sånn. Tilsynelatende gjør de ikke noe galt, men de vet hvor skoene trykker til de forskjellige mammaene, så da pusher de bare litt da... :engel: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Arkana skrev:

Jeg synes Maddies meldinger er veldig passiv-aggressive. Hvis man har et problem med noen så snakk med vedkommende. Å skrive halvveis anonymiserte klager på andre i all offentlighet er bare en utrolig barnslig og lite konstruktiv måte å håndtere det på. 

Jeg syns faktisk Maddie har vært god på å holde kjeft jeg, til tross for anklager i mengder fra Meri om at hun ikke blir inkludert i graviditet og fødsel, som hun faktisk ikke har noen rett til å være med på i det hele tatt. Man høster som man sår tenker jeg. Meri har vært utrolig sutrete og bichy i alle seongene av sister wives, det er sikkert ikke noe bedre i virkeligheten. Sjalu på de andre konene pga barna, ikke så utenkelig at hun tar det ut på de svakeste (de andres barn).  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en drøy anklage, at Meri skal ha latt en evt sjalusi gå ut over barna. Vi vet ingenting annet enn de har klippet sammen og vist på TV, som tross alt bare er en bitteliten bit av livene deres. Det er mulig Maddie har holdt kjeft lenge, men jeg synes likevel ikke det rettferdiggjør disse meldingene, Jeg kan ikke fordra passiv-aggressive mennesker. Det er utrolig vanskelig å forholde seg til mennesker som ikke kan si i fra direkte til de det gjelder for å få løst problemet, men heller går og sutrer på bakrommet (eller i dette tilfellet, til hele resten av verden). 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kody Brown skriver på sin instagram: "Father of eighteen, husband to four. I love 'em all." Meri er der visst ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...