Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?

Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Rosalie skrev:

Hva skjedde med eiendommene de kjøpte? Der de kunne høre "engele synge". Vil hun ikke bo der de planla å bygge? 

Jeg tror hun er en ulv i fåreklær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår at det ligger penger i å selge sine liv til tv og hele verden, men...hvordan får de det til økonomisk? :klo: 
                                         Må da dreie seg om veldig store summer til sist dette?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, EtLiteTroll skrev:

Jeg er sikker på Robyn er hjernen bak hele den flyttinga. Sønnen hennes skulle gå på college i Flagstaf. Tilfeldig? Eller fikk hun Cody til å flytte etter sønnen? De lager jo et eget master bedroom til ham! Og Robyn får såklart størst leilighet (om det huset blir noe av).

Robyn er god å late som, så ikke andre konene og publikum skal forstå. Cody og Robyn har nok klekket ut en plan før Cody kalte inn alle konene til dette flyttemøtet. Hun Robyn er ikke så uskyldig som hun skal ha det til, tror jeg. 

Når det er sagt, lurer jeg på hva de rømmer fra med all den dattera. Det var datterens ord. Et tomrom de prøvde fylle, eller noe de rømte fra. At de aldri ble lykkelige. 

Oi, det visste jeg ikke. Da ser ting straks litt annerledes ut..!

Ja det er noe med hun som ikke stemmer helt og som ikke virker helt genuint, har følt det fra dag 1. Hun hadde jo flyktet fra mann med tre barn, de hadde bodd i en liten hytte (eller noe), hos moren? Og ikke hatt penger eller noenting og hun måtte jobbe hele tiden. Du skal være ganske viljesterk da.. Sier ikke at det ikke stemte, men får en rar følelse rundt hele opplegget. Hun virker på ingen måte som et skjørt persilleblad, hun vet alltid hva hun skal si eller hvordan hun skal oppføre seg for å fremstå på en viss måte, eller få ting i sin favør.

Det må jo være ganske bittert for de andre konene å ha flyttet fra de fine hjemmene sine i Las Vegas der de trivdes så godt. Veldig tragisk hele greien egentlig. 

Anonymkode: 7fc57...f72

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg forstår at det ligger penger i å selge sine liv til tv og hele verden, men...hvordan får de det til økonomisk? :klo: 

Det å være med på slike programmer fører med seg så mye mer utenom serien som de kan tjene penger på. Se bare på Kate+8, hun var sykepleier og de levde ganske spartansk før serien tok av. Nå bor hun i et gedigent hus, kjempestor eiendom osv

Det handler om å få penger for intervjuer, delta på åpninger, foredrag, andre show (Kate var med på bl.a amerikanske versjonen av Skal vi danse)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du skal være ganske viljesterk da.. Sier ikke at det ikke stemte, men får en rar følelse rundt hele opplegget. Hun virker på ingen måte som et skjørt persilleblad, hun vet alltid hva hun skal si eller hvordan hun skal oppføre seg for å fremstå på en viss måte, eller få ting i sin favør.

Ja hun fikk jo gjennom dette smykkefirmaet også. Ingen andre i familien var interesserte og det krevde at de hjalp henne økonomisk i starten. Men hun fikk det som hun ville. Det var visst hjertesaken og drømmen hennes. Men hun var ikke like hjelpsom tilbake da Meri ville ha det huset som hadde tilhørt familien i generasjoner. Selv om det var Meri som støttet henne med den smykke lagingen. 

Endret av EtLiteTroll
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2013 den 23.45, Gjest Sanne__ skrev:

Kan dere forstå at med polygami eller hva det heter for noe at ikke Kody blir fullstendig utslitt som må farte rundt til alle sine fire koner skjøtte barn og hjem.

Og at ikke konene blir sjalu er for meg en gåte..

Tror dere de holder ut for pengenes skyld+ for de må jo utvilsom innkassere en del på dette realityshowet..

Jeg har en kone og null barn, jeg forstår faen ikke at han gidder. Trodde poenget med polygami var at konene skulle underholde hverandre med samhold.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, NBA skrev:

Trodde poenget med polygami var at konene skulle underholde hverandre med samhold.

Jeg er enig i det. Poenget må jo være at de er en stor familie som lever sammen og tilbringer tid sammen, ikke at de er fire kvinner som lever separate liv og bare tilfeldigvis deler på en mann. Ulempen med å bare ha mannen sin en fjerdedel av tiden skal jo veies opp med fellesskapet de har seg i mellom. Som jeg har skrevet tidligere synes jeg de levde mye mer som én stor familie da de bodde i det store felles huset i Utah. Straks Robyn kom inn og de flyttet og begynte å leve i hver sine hus ble alt annerledes.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Arkana skrev:

Jeg er enig i det. Poenget må jo være at de er en stor familie som lever sammen og tilbringer tid sammen, ikke at de er fire kvinner som lever separate liv og bare tilfeldigvis deler på en mann. Ulempen med å bare ha mannen sin en fjerdedel av tiden skal jo veies opp med fellesskapet de har seg i mellom. Som jeg har skrevet tidligere synes jeg de levde mye mer som én stor familie da de bodde i det store felles huset i Utah. Straks Robyn kom inn og de flyttet og begynte å leve i hver sine hus ble alt annerledes.

Enig jeg og. Har sett gamle episoder og snutter på YouTube, og det var igrunn mye ugreit som skjedde da Robyn kom inn i familien. De sier jo hele tiden at alle var enige og ville det osv, men samtidig gjorde Kody og Robyn som de ville, dro på en lang bryllupsreise som de andre ikke likte. Hvorfor gjorde de det da?

Synes så synd på Christine, hun sitter der høygravid og ulykkelig mens mannen løper forelsket rundt etter en annen. Og når hun fikk depresjon etter fødselen og mannen ikke var der for henne. Hun sitter med et sånt sjokkert og ulykkelig uttrykk i ansiktet hele tiden. For en grusom følelse.

Når vi har sett på andre polygame familier så bor de alle i samme hus og lever i et samhold, ingen som kan sjekke ut og kreve mannen mest, slik som det legges opp til hos Brown-familien. Ser ikke poenget med å bare dele på en mann uten å bo sammen alle sammen. 

Ang Robyn så gir hun meg en følelse som noen kvinner har gjort opp gjennom årene (jeg har levd litt), det at hun nyter litt følelsen av å være favoritt, hun får bestemme mye og får dermed en slags makt. Kody gjør jo alt i hennes favør og forsvarer henne hele tiden. Det at hun alltid gråter tror jeg er fordi hun får sympati på den måten og fremstår så følsom. Men jeg kjøper det ikke.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2015 den 17.45, Eolin skrev:

Jeg ville ha tenkt "hvis det funker for dem og de er lykkelige, have fun" om dette var lov for begge kjønn i de religioner hvor man praktiserer denne form for ekteskap - altså en dame med mange menn. 😃

Men det ER jo ikke det. Og Ts hypotese om at mannen på noe vis skal slite seg ut med å forsøke å strekke til for alle koner og barn er også bare tull. Han gjør akkurat som han lyster. De tjener han. Tjener de han ikke godt nok? Ja, da behandler han dem som man ville en ulydig hund i gamle dager. I beste fall med litt juling og kjeft eller en måned eller to med sosial utestengelse. I verste fall med døden. Det er ingen i de statene der som etterforsker et «uheldig fall» i trappen/elva/utfor en skrent om vedkommende som «falt» er kvinne.

Anonymkode: a2684...604

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes så synd på Christine, hun sitter der høygravid og ulykkelig mens mannen løper forelsket rundt etter en annen.

Finnes jo ikke synd i noen som frivillig går inn i et polygamisk forhold.

Hele poenget med flerkoneri stemmer jo fra tider der menn døde i krig osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de er noen griser. Han fordi han har alle disse konene, og de fordi de godtar å leve sånn.

Anonymkode: 28db8...779

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo Robyn den nyeste kona. Alle som har vært i et langvarig forhold har vel kjent litt på at spenningen og forelskelsen avtar etterhvert så det er ikke spesielt rart om hun er litt mer spennende og vekker litt andre følelser enn det de tre eldste konene gjør. I tillegg har hun også de yngste, og dermed også mest krevende, barna, så hun trenger kanskje litt mer hjelp. men det er selvfølgelig ikke greit at hun spesialbehandles eller får mer tid med Kody enn de andre, ikke over tid i alle fall (at man innimellom må prioritere den ene kona mer enn de andre tror jeg alle forstår).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Vil bare anbefale dere dokumentar serie på Netflix, "tre hustruer, én mann". Der er det ekstremt mye sjalusi blandt et par av konene. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt er det mye sjalusi. Det er bare ikke helt poly-korrekt å snakke mye om det høyt. De er mennesker
som alle andre og det hadde vært interessant å se den andre varianten av en dame og fem ektemenn som
måtte se på at mange andre skulle oppleve alt med hans kone. De hadde nok kjent på sjalusi de også,
men slik som disse mennene ordner seg, så kjenner de jo aldri på det selv. Konene må ha det vanskelig. :sukk: 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nå spesielt Christine har vært ganske åpen om sjalusi og vanskelige følelser i forhold til de andre konene, og særlig etter at Robyn kom inn (siden Christine var "nyeste" kone i mange år). Og de har også vært åpne om at konene ikke alltid har hatt et spesielt nært forhold til hverandre (f.eks. da de gikk til terapeut og Kody poengterte at de kun var en familie hvis konene ville holdt sammen selv om han døde). Jeg tenker det er naturlig at de ikke har luftet de største konfliktene eller vanskeligste følelsene, men utover det synes jeg de har vært ganske åpne om både de positive og negative sidene ved å leve på denne måten.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2019 den 3.51, Hoppetaujenta skrev:

Jeg leste at de som er med i «Outdaughtered», også på TLC, får 25 000 dollar per episode. Så det er vel ca det samme disse får også? Ganske mye penger ..!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle egentlig likt å se hverdagen. Når cody bor hjemme hos Robin, de sitter i stua og ser film, og han må løpe land og strand for å si god natt til alle barna sine. Og neste dag at vi får se familie livet hjemme hos Christine. Og hvordan det er med han og Merri, mutters alene. Snakker de i det hele tatt? 

De kunne vist mer hvordan de legger opp denne kabalen og roteringen i hverdagen. Enn bare når alle er samlet hele tiden. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, det hadde vært interessant. De viser ofte bare spesielle hendelser og lite hverdag. Kunne vært fint å se hvordan en normal uke forløper hos dem. :) 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robyn er lederen i gjengen. Uten tvil. Og amerikansk sladderpresse hevder at Kody stort sett bare sover i hennes hus.

Har lagt merke til at han søker Robyns blikk når han får uventede spørsmål om dynamikken mellom dem.

De tjener godt på serien, og lever stort sett av den. Derfor har det vært viktig å fortsette, selv om noen av sesongene har hatt begrenset innhold. Som f.eks døtrenes bryllup, og stort sett bare det.

Er nok mye der som vi ikke skal vite...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...