Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?

Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

Det kan bli veldig mye utlegg om en har mange unger i samme aldersgruppe. :fnise:  Glad det ikke er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For ikke å snakke om universitetsutdannelse til 18 barn og fire separate hus, og to av konene ikke jobber. Det er tydelig at de tjener godt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkbla: Han kan umulig kjenne dem alle sammen....eller de hverandre? Det var voldsomme greier, men jeg likte godt
husidèen. Litt bedre kvalitet hadde gjort meg tryggere der og det blir kanskje som å bo i et høyt tre?
Konene er sjefer over hver sin flokk og han styrer en armè av fotsoldater. Huff. Jeg er glad for at det ikke er meg.

family_1832210b.jpg

Ziona-Chana-house_1832188b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winza
24 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

:sjokkbla: Han kan umulig kjenne dem alle sammen....eller de hverandre? Det var voldsomme greier, men jeg likte godt
husidèen. Litt bedre kvalitet hadde gjort meg tryggere der og det blir kanskje som å bo i et høyt tre?
Konene er sjefer over hver sin flokk og han styrer en armè av fotsoldater. Huff. Jeg er glad for at det ikke er meg.

family_1832210b.jpg

Ziona-Chana-house_1832188b.jpg

Han er litt som India sitt svar på Georg Anker-Hansen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Winza skrev:

Han er litt som India sitt svar på Georg Anker-Hansen :P

😂😂😂🤣🤣🤣morsomste komentaren på leenge

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
11 minutter siden, lillemy02 skrev:

😂😂😂🤣🤣🤣morsomste komentaren på leenge

Ser for meg en indisk hotel cæsar og så en indisk Astrid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker

Denne siste episoden skapte blandede følelser hos meg. Jeg er grunnleggende uenig i det de kjemper for.

Anonymkode: 2a536...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå deres ståsted, men det jeg er dundrende uenig i at det er menn som skal ha mange koner
og det motsatte er forbudt. Likt for likt sier jeg! :opplyser: 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne at det skal være noe å være uenig i. Dette er ikke skadelig for barna på noe vis (tvert i mot, de er elsket, tatt vare på og har stabile omsorgspersoner) og de voksne velger det frivillig, utover det har man ikke noe med hvordan andre velger å leve livene sine. Kvinner burde ha samme rett til å ha flere menn, det er vel det eneste som burde endres på.

Endret av Arkana
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det synes jeg også. Og jeg var veldig imponert over talen Christine klarte å finne opp på sparket. Hun fikk fram alt som var viktig. :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, den opptredenen på et øyeblikks varsel sto til toppkarakter. Tror hun liker denslags utfordringer. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis menn skal ha 3-4 koner hver seg, da må det jo bli manko på damer der?  Haugevis med single menn da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Hottrio skrev:

Hvis menn skal ha 3-4 koner hver seg, da må det jo bli manko på damer der?  Haugevis med single menn da. 

Det skulle man kanskje tro, men de fleste mormonere (eller medlemmer av Jesu Kristi kirke av siste dagers hellige, som de egentlig heter) praktiserer ikke polygami. (Det har ikke vært vanlig siden 1800-tallet.) Disse kaller seg gjerne fundamentale mormonere, skjønt det er en sannhet med modifikasjoner. 70% av polygame menn har bare to koner, så det begrenser seg litt hvor mange kvinner de "tar fra andre menn". Det er jo uansett ikke sånn at alle mennesker er i et forhold så det er tvilsomt at et relativt begrenset antall polygame mennesker skaper ubalanse. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synest denne ukens episode var fin, hvordan de virkelig står på for at datteren skal bli frisk. Liker hvor godt de tar i mot datterens lesbiske kjæreste selv om det strider mot deres tro. Denne sesongen må være en av de beste til nå, forrige ble litt for mye Merri.

Anonymkode: 236db...8ec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...