Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P

Cindi

Anbefalte innlegg

Helt Cindi! Heier her på sidelinja 😃 jeg hater diettlivet på kafé. Føler meg som den wannabe anorektikeren som spør etter alle ingrediensene og alltid ender opp med fettfri salat;) pøs på med olje om de har! Og husk virkelig å få i deg nok mat og fett. Man blir helt utmattet om man får for lite næring når man ammer og våker. Og diettlivet gjør det ikke akkurat enkelt å kose seg med noe digg her og der. Min eldste vokste det av seg ved 5 mnd! Og yngste vet jeg ennå ikke. Hun er 15 uker i morgen og i dag har jeg spist ost for å teste. Æææææ. Pleier å ta en dag eller et par dager dør grønn slimbæsj og grine og sove lite eldorado.

Måtte natten bli god! Jeg har nå lagt meg i påvente av økenatt nr tre. Fra å ha hørt nede i to nattamminger de siste ukene, har vi de siste nettene økt til 12. Jeeez. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte nettopp 20 min på å svare dere på ipaden med en hånd på paden og en på ungen. Også forsvant alt! :bond:

Svarer når hun får tålmodigheten tilbake :P

Endret av Cindi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for en fantastisk dag Cindi!

Fineste søndagen jeg har hatt på så lenge jeg kan huske.

Det var stas å endelig få møte den lille vakre skapningen din

og jeg kjenner at jeg gleder meg til å bli bedre kjent med henne.

(Niennas, jeg savnet deg i dag!)

Jeg skjønner godt at tanken på din nye diett virker både slitsom, (tids)krevende og som et stort tiltak,

men det er nok først i starten nå at det er sånn. Det sklir seg raskt bedre til vet du, at det går

mer av seg selv etter en uke eller to.

Etter gårsdagen og dagen i dag å dømme, så har en god følelse på at denne kommende natten

har mer søvn å by på enn du har fått tllsammen de 4 siste ukene! Jeg krysser hele meg selv om den troa skal vise seg å stemme!

Du hadde så rett ;) Lille sov i fem timer i strekk i natt! :bolledeig:

Og så brukte hun ca 1 time på å sovne skikkelig igjen (ikke så rart da pappaen og søstra hennes lagde lyder på andre siden av den tynne gipsveggen), og så sov hun 2,5 time til. Hvis bare mannen kan lære seg til å lukke dørene ordentlig og ikke slamre sånn med kjøkkenskuffene så ser det ut som vi snart er i mål. :fnise:

Tusen takk for en fin dag! Var kjempekos å se deg igjen. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naaaw! ❤️

Kan dere gi henne mme hvis hun ikke tåler melk? HVIS dere kan det så vil gjerne jeg og Johan overnatte i løpet av uka, jeg kan ta Mini, så får dere begge sove ut :)

Vet du hva Niennas? Du har virkelig et hjerte av gull! :hjerte::klem::dagens-rose: Du har TO små, og jeg har bare èn, også tilbyr DU å hjelpe MEG? Du er virkelig noe for deg selv. :hjerte:

Nå ser det ut til at ting begynner å bli bedre, så du trenger ikke det. Men tuuusen takk som tilbyr deg!

Mannen sa at det finnes mme som ikke er basert på kumelk, så jeg tenker å gi henne det hvis jeg skal bli med på julebordet. Ikke heeeelt bestemt meg for om mammahjertet vil knuse av å forlate henne en hel kveld enda, så jobber med meg selv og om jeg vil takle det. Men HVIS jeg skal, så tror jeg det finnes mme som hun kan tåle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt Cindi! Heier her på sidelinja jeg hater diettlivet på kafé. Føler meg som den wannabe anorektikeren som spør etter alle ingrediensene og alltid ender opp med fettfri salat;) pøs på med olje om de har! Og husk virkelig å få i deg nok mat og fett. Man blir helt utmattet om man får for lite næring når man ammer og våker. Og diettlivet gjør det ikke akkurat enkelt å kose seg med noe digg her og der. Min eldste vokste det av seg ved 5 mnd! Og yngste vet jeg ennå ikke. Hun er 15 uker i morgen og i dag har jeg spist ost for å teste. Æææææ. Pleier å ta en dag eller et par dager dør grønn slimbæsj og grine og sove lite eldorado.

Måtte natten bli god! Jeg har nå lagt meg i påvente av økenatt nr tre. Fra å ha hørt nede i to nattamminger de siste ukene, har vi de siste nettene økt til 12. Jeeez. Hehe

Hehe! Skjønner veeeeldig godt hva du mener. Følte meg som DEN divaen der jeg sto og ar sær på absolutt alt.

Det er selvsagt kjipt å ikke kunne spise hva som helst, men nå som jeg ser resultatet så er det mer enn verdt det. Lille ligger ved siden av meg og sover som en engel, og gjett hva? Det har hun gjort i hele dag! Hun har bare våknet for å pludre litt, le og smile, og spise litt og bli skiftet på, også har hun sovnet igjen. JEG HAR EN NORMAL BABY!!! :bolledeig::bond: :D Jeg er overlykkelig! Elskede lille hjertet mitt!! (for å være helt ærlig så tok det akkurat to sekunder med normal baby før hele "jeg vil sterilisere meg-"tankene ble lagt på hylla :P ) Hun er jo bare nydelig der hun ligger å pludrer, og jeg er så evig takknemlig for at det hjelper med alle tiltakene vi har satt i gang. Vel, vi og vi.. Er vel mamsen som står i bresjen her :P Mannen min bare er med og nikker pent til alle forslagene mine.

Apropos mannen, jeg tror han må avklimatiseres litt. Tror han er blitt redd for ungen :fnise: Han skulle stikke innom mamman sin nå for å levere noe, og jeg foreslo at han kunne ta med lille så farmor fikk se henne, siden jeg da satt og ammet og hun ville klare seg uten mat noen timer. Han bare: "eeeh, neeeei, jeg tror atte jeg heller kommer hjem da, og lager middag og sånn, også blir du med.."

Tror han er litt nervøs for at puppen ikke skal være innen rekkevidde hvis bebis begynner å gråte. :P

Håper du overlevde natten med hundre amminger? :) Hørtes slitsomt ut. Men det går seg vel tilbake igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inggolf

Hurraaaaaaaaaaaaaaaaaa :bolledeig:

Jeg merker helt hit at du har det så mye bedre! Jeg får følelsen

av at hundreogfemtitusen kilo har lettet fra skulderne dine og at du egentlig er

ganske så munter :laugh:

Endelig har den fine barselpermisjonen starte, det har du jammen bevist at du fortjener nå...

Har du fått i deg noe annet enn havregrøt laget på vann og salat uten dressing de siste dagene eller Cindi?

Heheee, morsomt å lese om mannen din da :ler: Det er jo du som har hatt absolutt mest fysisk kontakt med henne (regner jeg med) så det er godt mulig at han trengs å akklimatiseres ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går jeg rundt i leiligheten med mini i bæreselen. Hun er nemlig ikke noe trøtt etter å ha sovet masse i dag. Kjipt for meg, som skal på barselyoga i morgen formiddag med henne. Krysser fingrene for at hun sover lenge når hun først sovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sovna ikke før fem-halv seks, også vekte gubben meg igjen med vekkerklokka si halv syv. Var knallfin form på barselyogaen kan du tro. *gjeeeesp* Totalt-utslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Naaai, så dumt :(

hvordan er det med gråtingen (magesmertene) hennes da?

Håper hun finner en langt bedre døgnrytme snart da, dvs mindre dagsoving

og mer nattesoving!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare fått spurtlest litt igjennom her, så om jeg nå kommer med et forslag du allerede har prøvd, eller ikke syns er noe så beklager jeg, men hvis hun har mye luft i magen - har du prøvd Tommytub? Lest at mange med kolikkbabyer sverger til den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal visst ikke bli klok på denne babyen.. Det virket til at det gikk mye bedre de første fem dagene av "dietten" min. Hun virket bedre i magen, sov om natta og utslettet forsvant. Men så kom utslettet tilbake, og hun sover dårlig om natta etc..

I natt har jeg sovet tre timer, men etter hun våknet klokken tre så har hun ikke sovnet skikkelig igjen, så jeg har vært våken siden da. Virker ikke til at det er noe galt heller, hun bare vil ikke sove mer. Noe som ikke funker veldig bra for oss andre her i huset som gjerne bruker natten til å sove. Jeg håper virkelig at søvnsituasjonen blir annerledes når hun skal begynne å få grøt når hun er 4 mnd. Lov å håpe. :)

På fredags morgen var jeg så sliten at jeg bare ville gråte. Da hadde hun vært våken og styrt i flere netter på rad, sovet lite på dagtid i tillegg, og jeg hadde vært alene om å ha henne siden tirsdag. Mannen har hatt mye greier på jobb, og har enten ikke vært hjemme, eller så har han måttet jobbe når han har vært hjemme, så jeg har vært alene med en veldig våken baby natt og dag. Da fredagsmorgenen kom, og babyen hadde vært våken hele natta (igjen) så var jeg helt utmattet. Mannen kom hjem fra jobb tidlig (han har heldigvis en snill sjef), og så fikk jeg sovet noen timer. Jeg ble ikke litt bedre engang, men var helt svimmel og dårlig enda da jeg våknet. Så løsningen ble at jeg la meg på syvåringens rom, mens mannen ga lille mme på natta så jeg fikk sove en hel natt. Det gjorde susen! :)) Var helt utrolig deilig å sove i 7 timer i strekk.

Men da fikk hun altså mme, og den er det jo kumelk i. Så da var hele "prosjekt ikke-melk" litt ødelagt. Jeg har jo ikke spist eller drukket noenting med melk i på halvannen uke.

Lille fikk utslett i ansiktet igjen, men magen virket til å være helt fin. Så hvis hun har melkeallergi gir det i såfall kun utslag på utslett, og ikke magen. Men det kan ha vært noe annet som ga utslettet, ikke vet jeg. :vetikke:

En ting jeg vet, er i alle fall at hun ikke tåler løk, sitroner/sure ting, makrell i tomat, kjøttboller med pittelitt løk i, tomatsuppe og muligens også peanøttsmør. Jeg har spist KJEDELIG kost i det siste, så når hun har fått vondt i magen har det vært passe tydelig for meg hva jeg har spist.

Men det virker som om hun reagerer på tomatsuppe og makrell i tomat, men ikke på tomat når jeg spiser det i en salat. Det er litt rart da...

Jeg innser at jeg bare må ta dagene som de kommer, for det virker ikke til at søvnen kommer til å finne det Cindiske hjem med det første. Jeg må bare overleve dag for dag, og håpe på at en dag så er vi der at hun sover fra kveld til morgen, også er det hele over.

Nå skal mannen stå opp og gå på jobb om ti minutter, og jeg har enda ikke lagt meg. Sånn går no dagan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke bra at det er så mye våkentid. Er det ingen andre som kan avlaste deg litt så du får sovet og hvilt litt?

Håper det ordner seg etterhvert ;)

Det med tomat er ikke så rart, for i suppen og makrell i tomat er det ganske mye konsentrert tomat (tomatpurè) og det er veldig hardt for magen. Mens vanlig ren tomat er ganske mild.

Det med eksem, hva bruker du for å lindre det? Jeg hadde ekstremt mye eksem da jeg var liten og har en del nå også som voksen. Bildene fra jeg var liten viser bare en liten rød bolle fordi jeg var helt dekket med eksem. Mine foreldre prøvde først kremer og slikt, men det gjorde vondt verre fordi jeg var allergisk mot alkohol og parfyme som det var i mange av kremene. Så prøvde de kortisonkremer og det funket litt bedre, men da blir man å måtte smøre hele tiden. Løsningen ble å la det være, det gjør jeg også i dag, eller bruker sånn skikkelig fet kuldekrem (voksgreier) Lufttørking og bare bruke bomull er det beste. Ull, syntetiske stoffer og fleece gjør det mye verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inggolf

Ånei, så leit at det har blitt sånn igjen! (Mangel på søvn og muligens plager for lille bebis) Når er neste kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke bra at det er så mye våkentid. Er det ingen andre som kan avlaste deg litt så du får sovet og hvilt litt?

Håper det ordner seg etterhvert ;)

Det med tomat er ikke så rart, for i suppen og makrell i tomat er det ganske mye konsentrert tomat (tomatpurè) og det er veldig hardt for magen. Mens vanlig ren tomat er ganske mild.

Det med eksem, hva bruker du for å lindre det?

Mannen min jobber jo, så det er begrenset hvor mye han kan avlaste. Og familien min bor noen timer unna oss. Familien hans kunne muligens, men de har vært barnevakt to ganger de 3 årene jeg har kjent mannen min, så de har ikke akkurat vært noen superbesteforeldre. Også har jeg et litt anstrengt forhold til moren hans.

Men men.. Det er jo mest sannsynligvis bare for en periode, også går det seg vel til. Får man håpe. :)

Så da kan jeg kanskje spise pizza, dersom jeg bruker hakkede tomater istedetfor tomatpure i bunn?

Jeg har prøvd forskjellige kremer. Kortison funker veldig bra, men jeg tør ikke smøre så mye av det, så det har jeg bare gjort de to gangene det har vært skikkelig ille. Ellers har jeg smurt med noen parfyme og alkoholfrie kremer fra apoteket. Hun ser veldig mye bedre ut i dag, så det virker som om det kan ha vært kumelken i morsmelkerstatningen. Men mulig det var tilfeldig da.

Alle bodyene jeg selv har kjøpt har vært i organisk bomull eller merinoull. Men har jo fått en del fra svigermor da, og de er syntetiske.

Når begynte det å bli bedre for deg da?

Endret av Cindi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, så leit at det har blitt sånn igjen! (Mangel på søvn og muligens plager for lille bebis) Når er neste kontroll?

Ja, vi hadde to gode dager. :fnise: Note to self: Ikke feire for tidllig.

I dag har hun sovet inntil mammaen sin da. Hun virket så trøtt, men klarte ikke sovne, så da la jeg meg sammen med henne. Det var visst innmari kos, for da sovnet hun litt. :)

Vi skal til legen på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, du må være sliten!

Jeg har en litt krevende baby nå og jeg får helt noia hvis skrikingen og lite søvn varer lenge, så jeg fatter ikke at du holder ut! Men så har man jo ikke noe valg heller.. Man må bare stå i det.

Du virker i alle fall som en suuuuper mamma! :klem: Håper snart ting roer seg for dere. Hvor gammel er frøkna nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, du må være sliten!

Jeg har en litt krevende baby nå og jeg får helt noia hvis skrikingen og lite søvn varer lenge, så jeg fatter ikke at du holder ut! Men så har man jo ikke noe valg heller.. Man må bare stå i det.

Du virker i alle fall som en suuuuper mamma! :klem: Håper snart ting roer seg for dere. Hvor gammel er frøkna nå?

Ja, jeg er passe sliten nå. Trodde det skulle bli litt mere søvn. Alle sier jo at babyer bare sover, spiser og bæsjer. Vel... Ikke min. :P

I dag har hun bare sovet den lille luren vi hadde da hun sov oppå meg i morges. Ellers har hun sovet et kvarter, også våkna hun. Hun er enda våken, og har enda ikke bæsja. Så hvis hun sovner våkner hun etter fem minutter fordi magen er urolig.

Ja, jeg har jo ikke noe valg. Må jo bare stå i det. Hadde vært greit om hun sov litt mer så jeg kunne tatt igjen litt på dagtid i alle fall da. Men, som sagt, jeg krysser fingrene for at det snart er over, eller at hun i det minste kommer til å sove bedre om to mnd, når vi skal gi henne grøt.

Takk for det. Det er veldig snilt sagt. :) Hun er to mnd nå om to dager. :)

I morgen skal vi på yoga. Håper for Guds skyld ikke natten blir som sist, da hadde hun vært våken til 05.30 og så sov hun bare to timer, og jeg kom på yogaen med sorte ringer under øynene og måtte dra rett hjem etterpå for å sove. Kafeturen etter yogaen er jo nesten det hyggeligste, så jeg håper hun sover godt i natt, så det blir kafetur i morgen og en opplagt Cindi på yoga. ^^')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai ai. Alt for lite søvn, kjøre deg😳 jeg har en dårlig nyhet: magetrøbbel pga melkeprotein kommer dessverre ofte etter en dag eller to-ti (!), ikke samme dag som du spiser ost eller gir mme. Så trøbbelet i magen til mini i dag kan dessverre være mme for noen netter siden. God nyhet: det finnes mme som er bedre! NAN ha1, for ømfintlige babyer, apotek. Ikke dyr. Ikke ekkel. Men ikke for de med helt allergi. Du må egentlig bare prøve og feile. Og så finnes det helt melkefri, nutramigen eller noe, apotek, dyr og smaker hestebæsj... Aldri fått det i mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.apotek1.no/produkter/balneum-hermal-bade-dusjolje-500ml-843227p

DA har jeg endelig surret på på apoteket for å lete etter den supergode oljen jeg brukte i badevannet til størstejenta da hun var baby og hadde atopisk eksem på sitt verste:D Denne er virkelig god til eksembarn Cindi, iallefall verdt et forsøk:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...