Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P

Cindi

Anbefalte innlegg

Åh så kult!!!! Sånn burde naboen ha hatt, for der står radioen på døgnet rundt på doen. (det er usaklig lytt her. sånn typ "åja... du bæsjer du også ja..."

Fiksa han seriøst den radiotingen heeeeeeelt selv?? Flink bror! :omg:

Vi reiser på ferie sånn rundt 23 mai. Så da får vi ha KG-treff enten 22 mai, eller i juni.

Ja, jeg så det!! Soooool!!! LØVV ITT!! Skal tvinge mannen til å ta meg med på tur. MÅ luftes litt.

Sånn off topic: i kveld tror jeg seriøst at jeg DØR av kvalme! Jeg har gulpet sånn 500 ganger, og kjenner magesyren ligger veldig langt oppe i spiserøret. Jeg angrer noe helt vilt på at jeg spiste tyrkisk peber i sta!! Jeg kommer ikke til å få sove i natt. :kvalm:

Trodde lissom atter det skulle lette når man nærma seg 12 uker. I morgen er det jo i morgen også begynner vi på 12 uka her! :opplyser: Skjerp deg kroppen! Følg med i timen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håhå, jeg gleder meg til å prøve såpedispenseren i morgen!! :D

(Jack ler av meg nå uten å vite hva jeg egentlig snakker om...)

Jeg er nemlig også en sånn derre teknologifreak. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er rååååkuul!!! HerrCindi bare: "du bare liker den fordi det er sånn teknogadget". Jeg bare: :laugh: Fæææncyyy!!!

Du kommer nok til å kjøpe din egen. *overbevist*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og titter til deg :vinke:

Enig med de andre - blir glad av å lese her inne, du skriver på en veldig fengende og levende måte :jepp:

Håper kvalmen gir seg etterhvert!

Ha en fiin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Fiksa han seriøst den radiotingen heeeeeeelt selv?? Flink bror! :omg:

ja, han er haaaaandy

men det skal sies at han er elektrikker også da :ler: (..men jeg tror ikke at elektrikkere driver å instalerer fancy radiosystemer på folks bad)

Enig med de andre - blir glad av å lese her inne, du skriver på en veldig fengende og levende måte :jepp:

Halloooo på seg :vinke:

så hyggelig med et nytt fjes her!

du har akkuratt fått en bebis ser det ut som? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan går det med deg og dine bekkenproblemer?

Litt opp og ned. Har vært litt for mye i fysisk aktivitet denne uka, og da kjenner jeg det i korsryggen. Men bader jo to ganger i uka, og det hjelper veldig! :)

Hvor vondt skal man liksom ha for at det er bekkenløsning? Og hva er egentlig bekkenløsning? :roll:

Å kalle det bekkenløsning er egentlig litt feil, for alle gravide har bekkenløsning. Det jeg har er bekkenløsningsproblemer. Du har tre ledd i bekkenet ditt. Symfysen (rett foran på venusberget ditt), og to bak (du har kanskje, eller har sett kvinner som har "smilehull" i korsryggen? Der er de to siste :) ). Disse skal løsne litt, sånn at livmoren og babyen skal få bedre plass, og fordi babyen en gang skal ut. Bekkenløsningsproblemene kommer når leddene ikke er synkroniserte. Siden du har vondt i korsryggen og ryggen, kanskje du kjenner det best på den ene siden ved en av "smilehullene"?. Jeg kjenner det iallefall veldig på venstre side, og trodde det var det leddet som var problemet. Det viser seg at det faktisk er høyre ledd som er det største problemet. Jeg har ubevisst kjent vondt på høyre side, og derfor belastet venstre side mer. Og derfor gjør det mer vondt der :fnise:

Bekkenløsning kommer i "alle smerteklasser" for å si det sånn. Forrige gang hadde jeg veldig vondt, og klarte ikke stå lenge nok til å lage middag en gang. Denne gangen er smerten mildere, og ved å ta hensyn til kroppen så satser jeg på at jeg kan klare å ha mye mindre vondt denne gangen.

Hos meg begynte det med at jeg begynte i løpet av arbeidsdagen å få veldig vondt i ryggen, selv om jeg løftet riktig, og gjorde alt annet riktig også. Måtte gjerne ligge på sofaen resten av kvelden, for å rie ned smertene. De dagene jeg ikke jobbet hadde jeg ikke særlig vondt, men kjente kanskje at det verket litt i korsryggen eller noe hvis jeg hadde bevegd meg mye.

Med andre ord, du trenger ikke ha supervondt for å ha bekkenløsning. Og du kan helt fint jobbe med bekkenløsning (med mindre du er BPA 100% :fnise: ). Men HVIS du har begynnende bekkenløsning så er det bra om legen din tar tak i det allerede nå, sånn at du kan få fysioterapi og kanskje bassengtrening. Det har hjulpet mye for meg, og jeg har mindre vondt nå i uke 17 enn jeg hadde i uke 14. :)

Håper jeg klarte å svare litt på spørsmålene dine :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt opp og ned. Har vært litt for mye i fysisk aktivitet denne uka, og da kjenner jeg det i korsryggen. Men bader jo to ganger i uka, og det hjelper veldig! :)

Å kalle det bekkenløsning er egentlig litt feil, for alle gravide har bekkenløsning. Det jeg har er bekkenløsningsproblemer. Du har tre ledd i bekkenet ditt. Symfysen (rett foran på venusberget ditt), og to bak (du har kanskje, eller har sett kvinner som har "smilehull" i korsryggen? Der er de to siste :) ). Disse skal løsne litt, sånn at livmoren og babyen skal få bedre plass, og fordi babyen en gang skal ut. Bekkenløsningsproblemene kommer når leddene ikke er synkroniserte. Siden du har vondt i korsryggen og ryggen, kanskje du kjenner det best på den ene siden ved en av "smilehullene"?. Jeg kjenner det iallefall veldig på venstre side, og trodde det var det leddet som var problemet. Det viser seg at det faktisk er høyre ledd som er det største problemet. Jeg har ubevisst kjent vondt på høyre side, og derfor belastet venstre side mer. Og derfor gjør det mer vondt der :fnise:

Bekkenløsning kommer i "alle smerteklasser" for å si det sånn. Forrige gang hadde jeg veldig vondt, og klarte ikke stå lenge nok til å lage middag en gang. Denne gangen er smerten mildere, og ved å ta hensyn til kroppen så satser jeg på at jeg kan klare å ha mye mindre vondt denne gangen.

Hos meg begynte det med at jeg begynte i løpet av arbeidsdagen å få veldig vondt i ryggen, selv om jeg løftet riktig, og gjorde alt annet riktig også. Måtte gjerne ligge på sofaen resten av kvelden, for å rie ned smertene. De dagene jeg ikke jobbet hadde jeg ikke særlig vondt, men kjente kanskje at det verket litt i korsryggen eller noe hvis jeg hadde bevegd meg mye.

Med andre ord, du trenger ikke ha supervondt for å ha bekkenløsning. Og du kan helt fint jobbe med bekkenløsning (med mindre du er BPA 100% :fnise: ). Men HVIS du har begynnende bekkenløsning så er det bra om legen din tar tak i det allerede nå, sånn at du kan få fysioterapi og kanskje bassengtrening. Det har hjulpet mye for meg, og jeg har mindre vondt nå i uke 17 enn jeg hadde i uke 14. :)

Håper jeg klarte å svare litt på spørsmålene dine :jepp:

Er det de som er bekkenløsning altså? Da lærte jammen meg jeg noe nytt også, Niennas :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Det var nyttig og interesangt Niennas!

Disse smilehullene på korsryggen som du beskriver er helt sykt tydelig på meg!

Har faktisk opplevd noen ganger å bli spurt om hva i alle dager jeg har på korsryggen :ler:

Om jeg går på et senter eller trasker rundt i en by mer enn 20 minutter så¨får jeg

sterke smerter i korsryggen, og det er faktisk på disse smilehullene som jeg da automatisk

legger hånda mi på (som man ofte gjør når man har vondt et eller annet sted).

Men dette her kan vel ikke ha noe med bekkenløsning å gjøre siden jeg ikke er gravid?

...kronisk bekkenløsning? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fysioterapaut, så kan ikke gi deg er bra svar, men ville tro at man kan ha problemer med disse leddene selv om man ikke har bekkenløsning, men at det da ikke er en "naturlig årsak" for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noz: Man kan ha bekkenleddsproblemer uten å ha vært gravid, det er bare mindre vanlig.

Anbefaler også bassengtrening, Cindi. Hadde runder da jeg gikk med D hvor jeg nesten ikke klarte å gå, og basseng var det eneste som virkelig hjalp. Var i saltrening og, men det hjalp ikke på langt nær like mye.

Takk for i går forresten! Så koselig å møte HerrCindi og MiniNestenCindi også :)

Og, haha, som du nevnte lenger opp her - jeg skal ha en sånn dispenser :fnise: Den var jo fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei MonThe! Følger med litt hos deg også. Sniklesing. :P

Ja, håper på det. Har vel oddsene på min side, er vel ikke sååå mange som er kvalme hele graviditeten?

I like måte! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for opplæringa! :laugh: Må nok se på Noz sine, for jeg har ikke sånne smilehull. :P

Så bekkenløsninger er vondt i ryggen? Jeg trodde bekkenet var fremme. De bena på siden av magen liksom. :skratte: Føler meg saklig intelligent her.

Takk for i går hjärterdam! Var utrolig koselig å ha dere på besøk!! :laugh: Jeg bestemte meg for at jeg må invitere dere på middag som takk for hjelpen! :Nikke: Vi kan lage indrefilet, hvis dere liker det? Må gjøre noooe for å takke Jack for hjelpa. Jeg er jo helt grønn.

Og ja: jeg overdrev ikke, såpedispenseren er kuuuul! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det kalles vel hofteben tror jeg. Bekkenet er foran OG bak. På en måte hoftene dine og nederst på ryggen :P

Bekkenløsning er vondt i bekkenet, men smertene kan gå videre opp ryggen ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for opplæringa! :laugh: Må nok se på Noz sine, for jeg har ikke sånne smilehull. :P

Så bekkenløsninger er vondt i ryggen? Jeg trodde bekkenet var fremme. De bena på siden av magen liksom. :skratte: Føler meg saklig intelligent her.

Takk for i går hjärterdam! Var utrolig koselig å ha dere på besøk!! :laugh: Jeg bestemte meg for at jeg må invitere dere på middag som takk for hjelpen! :Nikke: Vi kan lage indrefilet, hvis dere liker det? Må gjøre noooe for å takke Jack for hjelpa. Jeg er jo helt grønn.

Og ja: jeg overdrev ikke, såpedispenseren er kuuuul! :fnise:

Sikker på at vi ikke skal ha hjortesviiiiiin? :skratte: Nå sitter jeg i resepsjonen og småler litt for meg selv av den, nemlig ^^ Men ja, vi kommer gjerne på middag! Ser du, nå har jeg blitt en sånn som "vi'er" uten å spørre han, men jeg regner med at han og vil ;) Jeg har jo noen blader liggende hos deg og :fnise:

Hvilken butikk er dispenseren fra? :fnise:

Min erfaring med BL var at det startet som vondt lavt i ryggen, litt vondere på den ene siden. Etterhvert "strålte" det nedover lårene, og det var i grunn det som var verst for min del. Selv nå, seks år etter har jeg diffuse BL-smerter ca en gang i mnd (dere kan jo gjette når :P ), men det gjør ikke vondt helt på samme måte lenger, det kjennes mer skranglete ut og, og som at det ikke helt er på plass, og så mer ømt enn vondt egentlig.

Endret av hjärterdam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 + 0. Hurraaaa for tolvte svangerskapsuke!! :danse:

Nå er det bare 1 uke igjen til vi er over den verste kritiske fasen. Denne uken er baby ca 6 cm lang. Det er et foster, ikke et embryo mer. OG hun kan sutte på tommelen og le! :laugh: Så nå skal jeg kile magen hele tiden og fortelle dårlige vitser, så kan vi le sammen. hehe!

På mandag skal jeg til legekontoret for å levere urinprøve og ta blodprøver og sånt, og onsdag om 1,5 uke skal vi på ultralyd og kontroll hos legen. DET gleder jeg meg til. Jeg slapper nok ikke helt av før etter den timen. Da vet jeg om alt står bra til med lille minicindi.

Kanskje alt blir mer "ekte" også da?

Jeg lurer på når jeg kommer til å slappe av nok til at jeg begynner å kjøpe babyting... Merker akkurat det sitter litt langt inne. Kan titte på ting, men vil liksom ikke kjøpe noe enda.

Det er egentlig veldig bra at en graviditet varer en stund. For jeg er IKKE klar til å ta imot en bebis enda. Jeg trenger litt mer mental forberedelse. Så 6 mnd til funker bra. :fnise:

Nå har jeg fri heeeelt frem til torsdag neste uke!!! Sykt! Men det ble slik pga arbeidshelg neste helg og sånt. Så neste jobbdag er møtedag på torsdag. Da må jeg være der, sånn siden det er jeg som avholder møtet. :P

Så hva skal jeg bruke all tiden på? Jeg har fremdeles ambisjoner om å rydde i klesskapet. Det har jeg nemlig enda ikke gjort. :P Skulle ønske jeg hadde litt penger, for skule gjerne kjøpt litt farger og hatt i stua her. Er så mørkt og trist. Det blir litt ond sirkel: ikke bruke penger fordi vi må spare så vi kan kjøpe noe eget, ha lyst til å bruke penger for å gjøre det koseligere her vi må bo inntil vi får et nytt sted å bo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at vi ikke skal ha hjortesviiiiiin? :skratte: Nå sitter jeg i resepsjonen og småler litt for meg selv av den, nemlig ^^ Men ja, vi kommer gjerne på middag! Ser du, nå har jeg blitt en sånn som "vi'er" uten å spørre han, men jeg regner med at han og vil ;) Jeg har jo noen blader liggende hos deg og :fnise:

Hvilken butikk er dispenseren fra? :fnise:

Min erfaring med BL var at det startet som vondt lavt i ryggen, litt vondere på den ene siden. Etterhvert "strålte" det nedover lårene, og det var i grunn det som var verst for min del. Selv nå, seks år etter har jeg diffuse BL-smerter ca en gang i mnd (dere kan jo gjette når :P ), men det gjør ikke vondt helt på samme måte lenger, det kjennes mer skranglete ut og, og som at det ikke helt er på plass, og så mer ømt enn vondt egentlig.

Hahaha! Ja, vi må vel servere hjortesvin! :fnise: Hjortesvin med sodd og øyer!

Den er fra meny. De selger visst sånn på europris også. Der kjøpte kompisen min sin.

Det er sikkert bare normal sliten rygg, for jeg har ikke vondt i lårene. Eller stråling eller noe. Men skal nevne det for legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, det kalles vel hofteben tror jeg. Bekkenet er foran OG bak. På en måte hoftene dine og nederst på ryggen :P

Bekkenløsning er vondt i bekkenet, men smertene kan gå videre opp ryggen ja ;)

*titte på hoftene*

Tror jeg trenger en tegning. Hahaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

pikkaboooh :vinke:

jeg ble så nyskjerrig på hva jack hjalp deg med? :laugh:

det er som du sier, det er er en grunn for at man er gravid såpass lenge!

ikke bare skal den utvikle seg og vokse inni der, men du som mamma har en hel

del å forbrede også! Det blir så spennende å følge med deg Cindirella!

Har aldri fulgt med noens graviditet som jeg forhåpentligvis får med deg :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pikkabooooh! :laugh:

Han fiksa bagasjelokket mitt! Jeg er sjokkert. Han bare *plukk plukk* også var det fiksa. :sjokkert: Seriøst, hvis ikke hjärterdam allerede hadde kapra han, så hadde han vunnet hjertet mitt der og da. :fnise: Jeg var imponert!! Mannen fortjener biff! :Nikke:

Ja, jeg har jo enormt mye å forberede. Både mentalt og praktisk. Og jeg har liksom ikke begynt enda. Lever enda i boblen med "det har egentlig enda ikke skjedd". Er så redd. Klarer ikke å slappe av. Bare tenker hver eneste dag på ultralyden, og på om det ikke er noe bebis mer og jeg bare går her og... ja.

Mye bekymring enda..

Her får du fulgt med på hver minste lille tanke og hver minste lille endring. :fnise: I dag har jeg til og med grint. Det er tredje gangen siden jeg ble gravid. Første var pga hun slemme dama på butikken, andre var pga venninna mi, og i dag så...

Vi fikk oss et lite sjokk her hjemme i dag. Jobben til HerrCindi går ikke så bra, så... Han har ikke jobb mer. Det passet i grunn veldig dårlig.

Så jeg gråt, og trøstet samtidig. Jeg klarte ikke holde tilbake og bare "unnskyld elskling for at jeg gråter, vet jeg ikke burde, men det er ikke noen av-knapp."

Elskling er trist. :sukk: Det er vondt å se på, og jeg skulle ønske jeg kunne trylle alt bra igjen...

Den positive siden er at han har gjort en veldig god jobb, og kommer til å få de aller beste referanser videre. Det gjør vondt å se det kjæreste du har være trist. Han er jo alt jeg har i denne verden, elsklingen min...

Muh. :sad: Pelsklingen min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

hvaaa? mistet han jobben sin på dagen? sånn helt uten forvarsel? :overrasket: ... er det lov da!?

så utrolig trist å høre! Men vet du? det årdner seg!! det gjør faktisk det..

Tenk etter cindi- når var det det ikke årdnet seg?

jeg forstår godt at du har vansker med å slappe av å ikke la tankene fly mot de kjipe og tragiske sidene,

men nå er det jo så nære den avgjørende tiden, så jeg vil tro at det er helt trygt å ta gleden nå, tror du ikke cindi?

sånn eeeegentlig?

ja, her får jeg jo fulgt med på alt på skjer med deg, men jeg håper jeg jo også får anledning til å følge med på at magen vokser :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...