Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P

Cindi

Anbefalte innlegg

Tantejenta mi var akkurat likedan Cindi, og det hjalp da svigerinna mi kuttet ut alt av melk:) Vær obs på melkeprotein også (står ofte med liten skrift bakpå pakkene…). Det hjalp iallefall til hun, jenta ble helt fin, og ammet faktisk i over 2 år!!

Nå er hun stor jente, og har ingen allergier, ei heller eksem:D

(men slitsomt å passe på alt man spiser…..).

Ene jenta mi har melkeproteinallergi/melkeallergi og kan tipse deg om siden

http://utenmelk.no

Den var min lille kostbibel i starten iallefall:)

Håper det går bedre snart, det er grusomt at de små har så vondt at de gråter og gråter:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var seksukerskotrollen over.

Hun har definitivt kolikk, og atopisk eksem i tillegg. :( Vi skal prøve to uker nå med at jeg bare spiser rene råvarer og holder meg unna ALL melk og koffein etc. Hvis ikke det hjelper så måtte jeg slutte å amme. Han sa han var sikker på at der var noe hun var allergisk mot, pga kombinasjonen med gråt, luft og eksem. Eksemen fikk vi kortison mot foreløpig.

:(

:klem:

Lykke til videre. Så kjedelig at det skal være sånn!

Men du er sååå flink, så hold motet oppe selv om det kan virke helt uutholdelig noen ganger :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Cindi😳 klem til deg.

Det kan ta hele tre uker før melkeproteinene går ut av din kropp og din melk, så er sant som legen sa at du må være tålmodig for å se bedring. Husk at du må holde deg unna absolutt alt med kumelksprotein i. Er utrolig kjedelig, men det er faktisk sant at etter noen uker så er du inne i det og tenker ikke så over det lengre. Spiste en halv fiskekaker en gang da sønnen min var liten, herregud som han reagerte. Så rene råvarer er stikkordet. Ikke brød på butikken en gang... Ofte penslet med melk... Sjekk www.utenmelk.no, der er det en lang liste over alle dekknavnene melk går under. Og ha den med i butikken. Man føler seg kjempetett når man går med listen og leser bak på alle matvarene. Hahaha. Sikker på at alle trodde jeg var alvorlig spiseforstyrret. Og en veldig dårlig nyhet: mye sannsynlig så kan du ikke bruke soyaerstatningene. Soya er kryssallergi med melkeprotein... Små babyer tåler ofte ikke soyaproteinet heller. Men havremelk, havrefløte etc! Faktisk godt. Du kan lage hva som helst, havregrøt, pannekaker, lapper etc. Smaker ikke forskjell. Obs har bra utvalg. Oatly sine havreprodukter er topp:) melkefritt smør er et must, blå pakke i butikken. Og go mager serien er helt melkefri:) pølser, leverpostei, salami etc.

Skal du tilbake på kontroll hos samme lege? Håper det. Hva mente han med at hun garantert er allergisk mot noe? Pga hyling, lite søvn og eksem? Og hvor mye kan de egentlig reagere på allergisk via morsmelk? Er vel bare melk, egg og gluten? Akk. Melk er vanligst iallefall. Håper virkelig dere finner ut av det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Og lufthensyn i tillegg, ja. Utrolig så fort man glemmer;) (to mnd siden eller mindre;)). Middagene blir dørgende kjedelige. Grønnsaker mi snuppe ikke reagerte på: fenikkel, squash, tomat, aubergine, paprika, avokado, gulrot. Bak feks fisk i form med grønnsaker og kokosmelk:) litt salt og karri. Kokt torsk med melkefritt smør. Rent kjøtt med ovnsbakt grønnsaker...

Godt brød sine varer er helt melkefrie! Kun de bollene med gult i, eggekrem, er det melk i. Alt av brød og andre boller er uten. Kakene etc tror jeg ikke er safe, men men;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tantejenta mi var akkurat likedan Cindi, og det hjalp da svigerinna mi kuttet ut alt av melk:) Vær obs på melkeprotein også (står ofte med liten skrift bakpå pakkene…). Det hjalp iallefall til hun, jenta ble helt fin, og ammet faktisk i over 2 år!!

Nå er hun stor jente, og har ingen allergier, ei heller eksem:D

(men slitsomt å passe på alt man spiser…..).

Ene jenta mi har melkeproteinallergi/melkeallergi og kan tipse deg om siden

http://utenmelk.no

Den var min lille kostbibel i starten iallefall:)

Håper det går bedre snart, det er grusomt at de små har så vondt at de gråter og gråter:(

Den siden blir nok min bibel fremover også. Takk for tipset! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:(

:klem:

Lykke til videre. Så kjedelig at det skal være sånn!

Men du er sååå flink, så hold motet oppe selv om det kan virke helt uutholdelig noen ganger :hjerte:

Takk for det :) trøster meg med at det er en periode, og ikke for alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff. Og lufthensyn i tillegg, ja. Utrolig så fort man glemmer;) (to mnd siden eller mindre;)). Middagene blir dørgende kjedelige. Grønnsaker mi snuppe ikke reagerte på: fenikkel, squash, tomat, aubergine, paprika, avokado, gulrot. Bak feks fisk i form med grønnsaker og kokosmelk:) litt salt og karri. Kokt torsk med melkefritt smør. Rent kjøtt med ovnsbakt grønnsaker...

Godt brød sine varer er helt melkefrie! Kun de bollene med gult i, eggekrem, er det melk i. Alt av brød og andre boller er uten. Kakene etc tror jeg ikke er safe, men men;)

Tusen takk for kjempegode og konkrete tips :D Skal notere meg det. Godt å vite jeg kan drikke kokosmelk, for da kommer jeg på litt flere ting jeg kan lage som kan smake godt. Og fantastisk å komme på at jeg kan spise havregrynsgrøt, det hadde jeg glemt! Levde jo på det som student. Aldri vært tynnere :P haha! Kanskje det kommer noe godt ut av dette? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går over tilslutt Cindi, trøst deg med det:)

Hadde selv ei vrælende jente som ikke forsov seg akkurat…..i hele 5mnd!!! Men til oss så var det pga prematur fødsel da...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg kom på nå... Litt sånn oversharing men... Kaffen er jo det eneste som funker for å få meg til å gå på do... Hva gjør jeg nå da? For å ikke få forstoppelse..? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke drikk kaffe med mindre du vil ha en rabiat baby...

Du bürde kjøpt deg frukt&fiber på helsekost (enkelte apotek selger den også).. Knask en bit om kvelden, og drikk en halvliter vann, og neste morgen tømmer virkelig tarmene seg! Helt ufarlig for minicindi:)

Burde og gått fast på lacktulose for å holde tarmene i sjakk….helt ufarlig for lillejenta:)

Endret av Pomperipossa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen ba meg droppe kaffe.. Så må klare meg uten. Det blir helt jævlig. To-tre timers søvn, også ingen kaffe? :sukk:

Lactulose funker ikke på min mage.. Prøvd det før. Magen min er treeeeg. Med mindre jeg drikker kaffe.. :/

Nå driver hun og styrer og kaver igjen. Hun har ikke sovet i hele dag, og virker som om har planer om å holde det gående videre :sukk: Soooov da bebis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært til fysio med lille og fått øvelser du kan gjøre for å hjelpe henne? Lille A her var nettopp sånt "mareritt" som din (skrevet med kjærlighet!!!), og vi fikk henvisning der fysio viste meg hvilke øvelser vi skulle gjøre. Og de fungerte faktisk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vært hos kiropraktor. Fikk noen tips der. Så vi masserer, sykler og sånt. Hun trives på stellebordet. Kanskje jeg bare må bytte bleie i hele natt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde be om henvisning til barnefysio Cindi! Kiropraktor og Fysio har gjerne forskjellige råd:)

Har du badekar? Hvis du har så kan jeg anbefale deg å ta henne med oppi karet, legg henne mage mot mate i det varme vannet, og stryk i sirkelbevegelser med klokken på ryggen hennes. La henne ligge i froskestilling.

(pst; ikke sovn begge to da!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du burde be om henvisning til barnefysio Cindi! Kiropraktor og Fysio har gjerne forskjellige råd:)

Har du badekar? Hvis du har så kan jeg anbefale deg å ta henne med oppi karet, legg henne mage mot mate i det varme vannet, og stryk i sirkelbevegelser med klokken på ryggen hennes. La henne ligge i froskestilling.

(pst; ikke sovn begge to da!)

Kan jo høre med legen når vi skal dit igjen om to uker. :)

Fikk beskjed om å ikke bade henne mer enn en gang i uken, pga eksemen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som er våkne her, så du er ikke alene der ute i natten! :vinke:

Nei, vi er nok en gjeng med mødre som bysser og steller i dette øyeblikk. :) Nå satte jeg på vuggeviser jeg fant på YouTube, etter å ha stelt, smurt inn med krem og ammet. Hun sovnet i armene mine, så håper det holder mer enn ti minutter denne gangen :) vurderer å bare la musikken stå på når jeg legger meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo høre med legen når vi skal dit igjen om to uker. :)

Fikk beskjed om å ikke bade henne mer enn en gang i uken, pga eksemen.

Du får kjøpt en spesiell olje på apoteket som du kan ha i badevannet som er veldig fin til eksembarn…. Brukte den på min eldste som hadde/har atopisk eksem….men står helt stille hva den het (er jo 17 (!!!!) år siden..)

De vet det helt sikkert på apoteket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...