Gå til innhold

MENN:

33 stemmer

1. 1. Opplever du, eller har du opplevd å bli diskriminert på bakgrunn av at du er mann?

• Ja!
      16
    • Nei!
      6
    • Jeg er ikke mann :(
      11
  2. 2. Opplever du at saker i media / den offentlige samfunnsdebatten diskriminerer dere fordi dere er menn?

• Ja!
      17
    • Nei!
      5
    • Jeg er ikke mann :(
      11

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hva jeg skriver og hvordan du tolker hva jeg skriver

- er to forskjellige ting.

Det du klager på er vel det du vil ha en endring på og som du mener er diskriminerende? Er det så mange andre måter en dette og tolke det på da? Forklar.

Eller klager du på ting som du ikke vil ha endring på og som du ikke mener er diskriminerende? I så fall hvorfor klager du på det?

Endret av flesvik
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke mener dette hvorfor skriver du at mannfolk har det bedre fordi de tjener bedre (som vi jo vet skyldes at de har mindre fritid, ser barna sine mindre og jobber lengre dager enn kvinner - det er ikke slik at en mannlig ingeniør i et firma med samme ansvar tjener mer enn en kvinnelig om begge jobber like mange timer). Hvorfor ellers skriver du at kvinner har det værre fordi de har mulighet til å prioritere å være mer hjemme med barn? Du drar også trikken langt ved å antyde at dette er mot kvinnenes egne valg da stadig mer forskning viser at mange kvinner ikke ønsker heltid for eksempel.

Hvis du ikke mener karriære, lønn og status i jobb er viktigere enn omsorg for egne barn, fritid og mindre stress - hvorfor fokuserer du på det ene som noe å trakte etter mens det andre er noe negativt som kvinner må ta til takke med?

Du virker å gå langt i å si at pga at menn jobber lengre, og som sagt derfor ser barna sine mindre (i snitt) skal de osgå straffes ved å ses på som annen rangs foreldre og at barna ikke har like stor nytte og glede av å tilbringe tid med dem som med sine mødre?

Igjen - jeg tror du må se litt nærmere på retorikken din.

Gjest O___o
Skrevet

Hvis du ikke mener dette hvorfor skriver du at mannfolk har det bedre fordi de tjener bedre

Hvorfor ellers skriver du at kvinner har det værre

Jeg skriver ikke at menn har det bedre og kvinner har det verre. :blomst:

Skrevet

Så hva var hensikten med denne tråden? Hvordan kommer du til å nyttegjøre deg av listen jeg skrev om hvordan jeg som mann blir diskriminert i mitt første innlegg? Og hvordan kommer du til å nyttegjøre deg av resultatet på pollen?

• Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet

Hva jeg skriver og hvordan du tolker hva jeg skriver

- er to forskjellige ting.

Det er litt kjipt å innse at ens egne hjertesaker er diskriminerende, er det ikke?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...