Gå til innhold

Rammemadrass kontra kontinental


2shy

Anbefalte innlegg

Det er vel bare IKEA trekk som selges der? IKEA har jo en sofa som heter Stockholm, men det er ikke den samme som Cata har. Hun har Ekornes, og der er trekket fast :)

Oj, ups. Sånn går det når man bare leser litt av innleggene;)

Jo, det er vel bare ikeatrekk de selger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, det der er ikke "min" Stockholm. Kan for så vidt ta av trekket på putene, men selve "stammen" på sofaen har fast trekk, så det hjelper ikke. Men noen på jobb trodde kanskje muligens de hadde hørt om noen som drev med møbeltaptesering her, så jeg skal forske litt mer på det.

Blir uansett ikke å gjøre noe med det før sengehandelsjokket har gitt seg. Må jo ha hodegavl også (og ser ikke bort fra at ønsket om nytt nattbord kommer til å melde seg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil og ha en Jensen seng, synd frakten er så jævla dyr nord for Trondheim

Sånn er det å bo litt uttafor allfarvei :ler:

Men få deg en Jensen, det er verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeida, for du synes jo Stockholm er fin du også :lur:

Jeg syntes det for 10+ år siden :ler:

Neida, det er en grei sofa, veldig komfortabel. Men rent estetisk er den ikke min stil. Jeg begynner å forstå hvorfor du ikke liker løse puter, så jeg tror nok jeg går for faste puter likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høh, er jeg 10 år bak skjema??? :jolie:

Men, ja, jeg skjønner hva du mener. Jeg ville muligens ikke valgt den i dag om jeg kunne valgt på øverste hylle. Men jeg vet ikke helt hva jeg vil ha. Den jeg linket til fra IKEA er så langt det nærmeste jeg er kommet. Problemet er at jeg har en hang til store "krype inn i" sofaer, á la denne, mens leiligheten min prinsipielt burde ha noe i denne retningen. Store, tunge sofaer kræsjer veldig med liten stue med skråtak. (Drømmen er hjørnesofa, men det går jo bare ikke rent praktisk) .

Regner med at jeg i praksis kanskje kommer til å lande på noe sånt som dette , så får jeg heller bite i det sure eplet og legge inn en pute som jeg kan hvile hodet på når jeg ligger og leser. Den er et greit kompromiss mellom "krype inn i" og "litt luftig".

Det eneste jeg er helt sikker på er at denne aldri kommer til å bli min :ler: .

(Og hvis linkene nå har sviktet meg, så blir dette det mest meningsløse innlegget i KG's historie ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer vel an på plass og lommebok. Jeg har landet på Ambassadør. Dels fordi det er den jeg har "prøvd lengst" (min eks hadde Ambassadør rammemadrass), og dels fordi det er den jeg får plass til. Må innrømme jeg kunne blitt fristet til å kjøpe en Prestige, dersom plassen hadde tillatt det, men den er litt høyere (tykkere madrasser) så ettersom jeg har skråtak ble jeg enig med meg selv om at det ble for lavt under taket med den.

Men kunne sikkert sovet godt i en Diplomat også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EryMax

Jeg har fått 8000 kr til sammen i bursdagsgave, som skal gå utelukkende til sengekjøp. Har dog tenkt å ha is i magen, ihvertfall til skattepengene kommer. Så skal jeg høre med Skeider og Bohus om de ikke skal ha salg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høh, er jeg 10 år bak skjema??? :jolie:

Men, ja, jeg skjønner hva du mener. Jeg ville muligens ikke valgt den i dag om jeg kunne valgt på øverste hylle. Men jeg vet ikke helt hva jeg vil ha. Den jeg linket til fra IKEA er så langt det nærmeste jeg er kommet. Problemet er at jeg har en hang til store "krype inn i" sofaer, á la denne, mens leiligheten min prinsipielt burde ha noe i denne retningen. Store, tunge sofaer kræsjer veldig med liten stue med skråtak. (Drømmen er hjørnesofa, men det går jo bare ikke rent praktisk) .

Regner med at jeg i praksis kanskje kommer til å lande på noe sånt som dette , så får jeg heller bite i det sure eplet og legge inn en pute som jeg kan hvile hodet på når jeg ligger og leser. Den er et greit kompromiss mellom "krype inn i" og "litt luftig".

Det eneste jeg er helt sikker på er at denne aldri kommer til å bli min :ler: .

(Og hvis linkene nå har sviktet meg, så blir dette det mest meningsløse innlegget i KG's historie ;) )

Hahaha, den sofaen på slutten der var helt FANTASTISK! :skratte:

Jeg liker "lune" sofaer med litt rene linjer samtidig. Hva med den fra IKEA du likte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvilken Jensen modell anbefaler dere?

Det kommer an på personlige preferanser og hva man har mulighet til å legge i en seng.

Jeg har fått 8000 kr til sammen i bursdagsgave, som skal gå utelukkende til sengekjøp. Har dog tenkt å ha is i magen, ihvertfall til skattepengene kommer. Så skal jeg høre med Skeider og Bohus om de ikke skal ha salg snart.

Salget er nå og ut mars, men det kommer garantert til å bli salg senere også. På Skeidar har de f.eks en som heter Jensen Opal, den er temmelig lik Jensen Ambassadør når det gjelder det kvalitet og fjæring (sistnevnte er det Bohus som fører). Den koster nå ca 17 500 og er en vanvittig god seng. Koster vel vanligvis i underkant av 27 000 tror jeg, så du kan virkelig gjøre et kupp.

Det jeg råder deg til er å ta deg god tid når du prøver senger, og finn ut om du vil ha kontinental eller rammemadrass. Ta av deg sko og jakke, legg deg ned med en god pute, og ligg i 10-15 minutter. Finn noen som kan senger og gir deg god veilledning. Pass på så du får riktig fasthetsgrad, ikke se deg blind på hva som skal være riktig i forhold til kroppsvekt, men også hva som føles godt og riktig for deg. Fast madrass i Jensen kontinental føles mykere enn fast madrass i Wonderland, og Jensen ramme.

Jeg brukte nok 2 uker før jeg bestemte meg, var veldig frem og tilbake mellom flere modeller, og var nok innom både Bohus og Skeidar 8-10 ganger og prøvde. En stor investering, så greit å bruke tid :)

Jeg har hatt Jensen Diplomat rammemadrass og var veldig fornøyd med det (dog jeg valgte nok litt feil fasthetsgrad), fikk en helt ny rygg. Har ikke tatt i bruk Ambassadøren enda, men jeg vil tro dette blir en suksess i o m at det er en bestselger fra Jensen :)

En mulighet er jo også å betale 8000 kr nå, også ta evnt resten på rentefri avbetaling hvis du vet du får penger om 3 mnd :)

Endret av 2shy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EryMax

Hjemme har jeg en helt vanlig 90x200 madrass, den er grei å ligge på. Hos pappa har jeg en Jysk kontinentalseng en av de dyreste, den er også bra. Problemet er bare at mammas Jensen er myyye mer behagelig for ryggen. Hvordan er sengene til Svane og Wonderland?

Endret av EryMax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme har jeg en helt vanlig 90x200 madrass, den er grei å ligge på. Hos pappa har jeg en Jysk kontinentalseng en av de dyreste, den er også bra. Problemet er bare at mammas Jensen er myyye mer behagelig for ryggen. Hvordan er sengene til Svane og Wonderland?

Jeg har ingen erfaring med Wonderland og Svane. Har hørt mye negativt om Svane kontinental senger, at de etterhvert får et søkk. Men jeg vil jo tro at de på lik linje med Jensen har garanti.

Jeg lå i en helt grei IKEA rammemadrass før jeg kjøpte min første Jensen. Var først da jeg byttet seng jeg innså hvor dårlig IKEA sin madrass var. Ryggproblemer ble borte i en fei, og jeg hadde mye bedre søvnkvalitet. Madrass er virkelig en investering i helse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EryMax

Jeg har ingen erfaring med Wonderland og Svane. Har hørt mye negativt om Svane kontinental senger, at de etterhvert får et søkk. Men jeg vil jo tro at de på lik linje med Jensen har garanti.

Jeg lå i en helt grei IKEA rammemadrass før jeg kjøpte min første Jensen. Var først da jeg byttet seng jeg innså hvor dårlig IKEA sin madrass var. Ryggproblemer ble borte i en fei, og jeg hadde mye bedre søvnkvalitet. Madrass er virkelig en investering i helse!

Så at Bohus selger en Wonderland Symfoni til 15 000 nå, den har førpris over 20 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...