Gå til innhold

Rammemadrass kontra kontinental


2shy

Anbefalte innlegg

Den var ikke så verst. Hvis den er OK å sitte i kunne jeg fint hatt en sånn modell. (Juhu, jeg fant en i mørk grå...) Men synes fremdeles den er litt kort. Den Ekornessofaen jeg har er såpass lang at man fint kan strekke seg ut og ta middagshvilen der, eller flate ut med en bok uten å måtte krølle seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne er faktisk forbausende god å sitte i og fin er den også, men faller gjennom på pris og "kose seg med bok" konseptet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00205346/#/70205338

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30205217/?query=TIDAFORS+3-seter+sofa#/50205221

Den er faktisk 230 cm lang da, så du burde jo få plenty av plass å breie deg ut? Jeg mener, får du plass i en 2 meter lang seng, så bør du få plass i en 230 lang sofa :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen...jammen...jeg er lenger når jeg leser. :opplyser:

Nei, du har selvsagt helt rett, den bare så så kort ut på bildet og jeg sjekket ikke målene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser at Tidafors sofa er VELDIG komfortabel. Jeg skulle ønske den hadde en et litt mindre klumpete utseendet, men jeg tror dette er en veldig bra sofa altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( Litt sur for at Bohus ikke har svart på bestillingsmailen min fra i går. Det var da tross alt de som sa at jeg bare kunne sende mailen i retur med svar dersom jeg ønsket å handle nå. Det burde da kommet en kommentar på spørsmålet mitt om leveranse, og evt. en bekreftelse på at de kan levere som ønsket?

Men mulig de har begrensede ressurser til å svare på sånt på en lørdag, så jeg får vel vente til mandag før jeg evt. blir sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er lørdag i dag, er garantert mye mer busy. Du får helt sikkert svar på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lørdag i dag, er garantert mye mer busy. Du får helt sikkert svar på mandag :)

Bææææh! Fikk ikke svar :sur: . Får ringe og høre i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bææææh! Fikk ikke svar :sur: . Får ringe og høre i morgen.

Ja det er BLÆH! I mine ører betyr dette at du skal få ytterlige 1000 kr avslag, bare så du vet det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg ikke tenkte på det. Men mannen påsto på tro og ære at han hadde svart meg.

Nuvel, handel er i boks. Må montere selv, men de bærer opp. (Hadde en mistanke om at det var sånn det hang sammen - montasje av 4 sengeben virket litt....dumt...?) Akkurat det skal jeg nok klare, men å bære seng opp en etasje hadde blitt verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med seng!!! Montere senga klarer du lett!

Nei jeg syns faktisk ikke det, jeg gleder meg hver gang ræva deiser ned i betongmadrassen. Jeg lurer veldig på om jeg gjorde en tabbe ved å velge beige stoff, men helsike heller, jeg kan ikke gjøre om det, så teit å gidde å tenke på det. Men noe skal man jo tenke på?

Hva blir det neste nå Cata, en Tidafors i stua?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, klarer man å montere en kjøpmannsdisk (80-tallskjøp) så klarer man en seng. *optimist*

Mnei, tror ikke det blir en Tidafors, men når jeg er kommet meg etter dette utgiftssjokket her, så er det ganske sikkert en sofa som står for tur. Men det blir langvarig affære. Jeg visste jo hvilken seng jeg ville ha, men jeg må nok ha et par år eller tre for å finne Sofaen i mitt liv.

Den jeg har er jo så god!

Muligens intensivere jakten på møbeltapetserer? Stockholm hadde blitt innmari fin i grått ullstoff tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du trenger mannskraft, så har du vel en nabo som har 5 minutter til overs? Jeg plaget tilfeldig forbipasserende da jeg skulle ha en blytung skjenk i 3 etg :plystre:

Når du allerede er fornøyd med en sofa, ikke bytt den ut! Jeg syns Stockholm er en fin sofa med god komfort, så hvorfor ikke sprite den opp i akkurat det stoffet du vil? Vet ikke ha sånt koster da :vetikke:

Jeg har en sofa som kan minne om klippan-sofaen fra IKEA. Noe jeg arvet i en "jeg-må-ha-sofa-NÅ" situasjon. Den passer best til noen som er 1.40 høy, er ikke bare å slenge seg nedpå ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når du allerede er fornøyd med en sofa, ikke bytt den ut! Jeg syns Stockholm er en fin sofa med god komfort, så hvorfor ikke sprite den opp i akkurat det stoffet du vil? Vet ikke ha sånt koster da :vetikke:

Enig, liker den veldig godt, men så vidt jeg vet finnes det ikke møbeltapetserer her, og jeg er ikke handywoman med symaskinen akkurat. Selv å sy fald på gardiner er risikooprosjekt i heimen. (Har lært og kjøper nå ferdigsydde fag....)

Men det er ikke en sofa jeg gjerne bytter ut, nei. Fine linjer og god komfort og passe høye armlener til å hvile hodet på når jeg ligger og leser :fnise: . Men skulle gjerne byttet ut rødt med grått eller sandfarget eller noe....nøytralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare kjøpe et massivt pledd og slenge over? Det funker som en nødløsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, liker den veldig godt, men så vidt jeg vet finnes det ikke møbeltapetserer her, og jeg er ikke handywoman med symaskinen akkurat. Selv å sy fald på gardiner er risikooprosjekt i heimen. (Har lært og kjøper nå ferdigsydde fag....)

Men det er ikke en sofa jeg gjerne bytter ut, nei. Fine linjer og god komfort og passe høye armlener til å hvile hodet på når jeg ligger og leser :fnise: . Men skulle gjerne byttet ut rødt med grått eller sandfarget eller noe....nøytralt.

http://www.bemz.com/en/product-page/product/sofa-covers/id/sto1/stockholm-older-model/

Husk det tilkommer toll og moms da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...